{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Angst men samtidig dominerendene {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,
jeg har min dansksvensk gårdhund med en smule cockerspanien i(Perle)... hun er 6 år gammel..
Hun er en dejlig lille tøsehund, og er en lille ''baby'' i familien...
men.. hun er meget angst overfor andre mennesker, hun går i forsvars posion hvis folk kommer for tæt på.. vi har oplevet at have gæster også hvis de kommer for tæt på hende bider hun ud efter dem, hvilket ikke er så godt, for det jo synd for hende at hun skal føle sig bange for andre mennesker..
Når hun er ude i snor, føler hun at hun skal beskytte os, så fremmed hunde og mennesker. skal hun ikke tæt på, fordi vi kan ikk ''regne'' med hende... men kun når hun er i snor, vi har haft hende med ud i hundeksove førhen hvor hun har tonset rundt med de andre hunde, fordi hun ikk føler hun skal beskytte os nu hvor hun ikke er i snor..
Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd til noget fx træning som kan ændre lidt på hende..
vi har overvejet om hun skal meldes til hundetræning, men vi føler ikk helt det er det rigtige sted for hende, fordi så det pludselig alt for mange hunde og hun kan sagtens lydighedstræningen og det...
men vi søger noget som vi måske skal ændre der hjemme, eller vores måde at gå med hende på fx...

tak på forhånd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst men samtidig dominerendene
  • #1   22. jan 2012 Virker på mig som om hunden er usikker. Det dominerende er fordi hun er bange.
    Jeg ville træne med hendes selvtillid.

    for at være sikker på hvilke øvelser din hund ville have mest gavn af ville jeg personligt konsultere en hunde adfærdsbehandler. vedkommende ville kunne s ting som man selv ofte er blind for, nemlig dit kropssprog. Mange gange udspringer den adfærd du beskriver i at hunden fornemmer og tolker dig.


  • #2   22. jan 2012 Det din hund viser når den er i snor, er også angst- og altså ikke beskyttende overfor jer. Når hun får snoren af, er hun fri til fek at kunne løbe sin vej, hvis hun synes det bliver for "farligt".
    Til hundetræning, er en del af træningen jo lige netop, at hunden lær at ignorerer andre hunde, ved at den lær at holde fokus på hundeføren og bliver belønnet for rigtig adfærd.
    Hvis jeres hund viser angst når I får gæster hjemme, er det vigtigt at der trænes her, med bla at I viser at I har kontrol over hvem der kommer ind ad døren.
    Hvis hun er 6 år gammel, er det jo godt nok længe, hun har gået med problemet, og så vil jeg nu nok mene at I skal have hjælp til træningen


  • #3   22. jan 2012 Jeg ser heller ikke noget dominans i det du beskriver, men "kun" en utryg hund.

    Ved en udtryg hund kan det mange gange hjælpe at man som ejer går ind og tager hånd om situationen. Dvs. at hunden slet ikke skal tage stilling til om en gæst eller en anden hund er farlig fordi I har helt styr på det. Giv hunden et sted den har helle og sørg for at gæsterne ikke går hen til den, overdriv gerne lidt når I hilser på gæster for at tydeliggøre overfor hunden at de er velkomne, gå imellem hunden og andre mennesker og hunde på gåtur osv.

    Og jeg synes det vil være en god ide at gå til hundetræning. En god træner vil sørge for at jeres hund ikke bliver presset og at I evt. kan træne med noget afstand til de andre, så hunden langsomt kan vænne sig til situationen. Men ud på træningspladsen og se hvordan træningen foregår og snak med træneren om jeres hund inden I melder jer til.

    Jeg kan se at du kommer fra midtjylland og jeg kan varmt anbefale træning hos Jan ved Egelyhunde:

    http://www.egelyhunde.dk/


  • #4   22. jan 2012 Hun har ikk haft det sådan siden hun blev født.. Det er som om at det er noget der og kommet op eftersom vi flyttede til herning for et halvt år siden.. Fra en mindre by.. Så omgivelserne har forandret sig meget..

    Men det lyder godt med de gode råd, og det da klart noget vi skal ha gang i, fordi det er bestemt ikk rart at ens hund udviser sådan en angst.


Kommentér på:
Angst men samtidig dominerendene

Annonce