{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Seperations angst {{forumTopicSubject}}

Står i det dilemma at min nabo igen i dag har ringet til politiet ang mine hunde står og gør når jeg ikke er hjemme. Været væk små 2 timer.
Har 2 labrador blandinger der står i hundegård i haven og min lille chihuahua han er inde i lejligheden og altså ham den er gal med. I følge naboen står han og græder til jeg kommer hjem igen. Hyler og gør konstant (altså i følge dem)
Mon ikke det kan være seperationsangst? Haft en mellem puddel før som desværre blev kørt ned for 4 år siden,som havde det samme problem når hun var alene hjemme. Var ved hunde psykolog og fik en masse papirer med hjem hvor jeg skulle træne mentalt med hende og det hjalp...
Når jeg kommer til at tænke over det,er både mig og kæresten begyndt på job igen .Bobo har været vandt til at enten jeg eller kæresten var hjemme. Og der bruger Bobo tiden på at putte med os i sofaen medmindre vi er ude og gå tur med hans 2 "brødre".
Har prøvet at lade tv og musik på anlægget køre når jeg ikke er hjemme. Har også ladet alle 3 hunde været inde samtidig men bobo tuder alligevel... Synes også han er blevet lidt for pylret når jeg kommer hjem fra job. Ryster/dirrer og piber så skingert indtil han har fået lov at hilse. Skal lige siges han altid står oppe på første salen når jeg kommer hjem. Han har det problem han godt kan gå op at trapper men ikke tør gå ned så skal hente ham ned hver gang og der hamrer hans hjeret som besat,kan jeg mærke og han er helt ustyrlig lige endtil jeg har sat ham ned igen... og ikke fordi jeg ynker ham og siger nej,hvor er det synd du har været alene hjemme osv...
Sorry den lange historie men hjææææælp!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperations angst
  • #1   12. aug 2011 Nu skriver du at *Når jeg kommer til at tænke over det,er både mig og kæresten begyndt på job igen .Bobo har været vandt til at enten jeg eller kæresten var hjemme.*. Har han overhovedet lært at være alene hjemme?

  • #2   12. aug 2011 Du skriver i er begyndt på job igen, og den før var vant til at en af jer var hjemme.....
    Har i ikke trænet alene hjemme så? Før i startede på job....


  • #3   12. aug 2011 Lidt for langsom smiley

  • #4   13. aug 2011 Hvis ha ner bange for den trappe, så sørg for, at han ike har mulighed for at gå derop - måske afhjælper det problemet.

    Er han fortsat gøende, så start forfra med alenehjemme træning.


  • #5   13. aug 2011 til ddk tavle snob.... det er fordi jeg også har 2 katte der gerne vil ovenpå. Gerne for at sove.
    Karins mor .... bobo fylder 3 år og har kunnet være alene før uden problemer. Har prøvet at lukke døren så han kun kan være nedenunder i stuen. hjælper åbenbart ikke..... Har også ovet det der Feliway eller hvad det nu hedder


  • #6   13. aug 2011 Lizette nu kan katte så godt kommer over et gitter eller en låge, har selv katte og de kommer fint over min låge selvom hunden ikke kan

  • #7   14. aug 2011 selv overvejet børne gitter... men tror stadig ikke det hjælper hvis det nu er det s.... seperations angst... for så er det jo kun træning der kan hjålpe. Dvs starte forfra som om hanvar en hvalp der skulle lære det. Og der har jeg jo så desværre/heldigvis lært hvordan det skal gøres. Håber så bare det også hjælper på min lille Bobo... opg ikke som min ikke så dejlige nabo siger,at det nemmeste ville være at skyde ham... Kunne slå idio... ihjel....

  • #8   14. aug 2011 kender godt et børne gitter og ved også godt at katte er så adrætte at de godt kan hoppe over.... men er næsten sikke på jeg kender symptomerne fra seperationsangst så det hjælper jo ikke uanset hvad.
    Ved godt det er ris til ens egen r.. når man lader hunden komme i møblerne og sengen (kun Bobo fordi han ikke sviner og ikke fylder så meget som de store) men ellers får han nøjagtig den samme behandling som de store. Bliver skældt ud og sat på plads lige som de store og ikke behandlet som en Paris Hilton hund som alle ellers tror. Bærer ikke rundt på ham,klær ham ikke ud osv.
    Skal så lige siges han selv tror han er en rotteweiler,ikke bange for store hunde uanset str og køn. men han er så heller ikke kastereret. Ikke at det har noget at sige i dette tilfælde... åh,kunne blive ved at argumentere for min sag....


  • #9   14. aug 2011 HVad er det så du vil have vores hjælp til?
    Hvis du ved det er seperations angst, og kun træning vil afhjælpe det???

    Så har du jo selv svaret?


  • #10   14. aug 2011 en kælling.... ja jeg ved det godt... ville bare lige have bekræftigelse

Kommentér på:
Seperations angst

Annonce