1.915 visninger
|
Oprettet:
Kørt død i at have hund? {{forumTopicSubject}}
Er nogen af jer nogensinde kørt død i at have hund?
Ikke omgangen med hunden, og det at den er der, men de forpligtigelser der er ved at have hund - stimulering, ture, aktivering mm.??
Lige nu syntes vi at det er noget af en pest at have Rollo - ikke pga. ham som hund, men de pligter der følger med. Der er slet ikke samme glæde ved det lige for tiden. Ikke engang nu hvor det har været lækkert vejr med sne.
Hvis i har været nede i sådan et "hul", hvad har i så gjort for at komme op igen, og genfundet glæden?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Jeg elsker mine hunde og samværet med dem, men jeg glæder mig da til den dag, hvor vi har en grund, og man kan smide dem i haven, når man f.eks. en morgen vælter ud af sengen med influenza.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Jeg tænker også nogle gange på, at jeg er meget bundet af hundene, så jeg altid tænker på dem, og hvor lang tid de er alene. Jeg tager aldrig ud at rejse - det ville jeg gøre uden hunde.
Men altså - de er jo det hele værd alligevel. De giver mig så uendelig meget i dagligdagen
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 640
Jeg har derfor også erfaret, at jeg har brug for et konkret mål med vores træning, ellers bliver det sjusket, halvhjertet og jeg mister motivationen til at træne med hundene.
Vi er derfor tit tilmeldt konkurrencer, selvom det oftest er uofficielle konkurrencer. Går ikke så højt op i titler, det er mere det at have en dato og et mål mht. til point
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Jeg ville dog ikke have undværet det for noget, så om jeg har været helt derude, ved jeg ikke. Har dog kunnet mærke en vis mental ro fra vi mistede hende, og til vi så stod med hvalp igen. Til gengæld, da vi så stod hundeløse igen, var det den mest væmmelige følelse. Tomt og en ulidelig stilhed.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Haven og hundepladsen er også brugt markant mere, og han er blevet nusset markant mere her de sidste par dage end normalt. Men forsømt det bliver han ikke. Tror det er den dårlige samvittighed over tanken, "åh, det kunne være dejligt ikke at have de forpligtigelser et stykke tid".. For undvære den skide hund, det vil man jo heller ikke.
Mette: god ide med en tur i svømmehallen, Det er faktisk ved at være et stykke tid siden at vi var det sidst
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 276
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.346
Jeg valgte sidste mulighed, kom igennem et (for mig) langt udredningsforløb, fik en diagnose, gjorde hvad jeg skulle og blev rask.
Hvis ikke det var for hunden, tror jeg altså ikke at jeg var kommet igennem som jeg gjorde - så havde jeg givet fortabt undervejs.
Og præcis derfor skubber jeg tanken om pligt væk, finder glæden frem, kysser mine hunde på panden og går ud og er glad
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
En stor del af den manglende lyst skyldes helbredet. Jeg har altid gået rigtig lange ture, men det kan jeg ikke mere.
Jeg har købt mig en foldecykel som ligger fast i bilen, og så kører vi et sted hen, hvor Taliban kan løbe løs mens jeg cykler derud af.
Jeg orker så slet ikke at træne hund mere, men det sidste stykke tid har jeg gået en del spor.
Jeg har slået mig på sweiss, det er man ikke så afhængig af.
Man kan gå ud og lægge det og kan gå det når man har lyst.
Har man det ikke så godt den dag man har lagt det, så kan man bare gå det 1-2-3-4 dage senere. Det passer fint til mig.
Og for at jeg bliver ved, så har jeg meldt os til en sweiss prøve den 15 april. For når jeg har sådan en hængende over hovedet, så bliver jeg jo nød til at tage mig sammen og komme ud og træne.
Det kan godt være svært at komme af sted, men når så man går sporet og det går rigtig godt, så er det faktisk alligevel en rigtig god dag, selv om det har været pligt
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.210
Tilgengæld er der meget andet jeg jævnligt køre træt i og der er mine hunde så vejen op igen og dem der sørger for at jeg kommer op af sofaen.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg har ikke et sekund foretrukket ikke at have hund, tværtimod er jeg til rotterne, hvis jeg ikke har en.
Jo, gu er det til tider surt at gå i øsregnvejr, men det er et meget lille bump på en vej, jeg er ekstremt taknemmelig for at gå på.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 274
Men de første nætter ude i regnvejr - så tænker jeg - hvad har du dog rodet dig ud i - har du overhovedet overskud til dette.
Hver eneste gang har Jeg lykkelig glemt, hvordan det er at have en lille ny hvalp - efter hunde som er blevet 13-14 år.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
F.eks. havde jeg en kort periode i vinters, hvor jeg gik rundt og var lidt småsur og uoplagt hele tiden. Det påvirkede selvfølgelig lysten til gåture, men jeg tror også, at gåturene og samværet med Bobo - sammen med andre tiltag - gør, at jeg kommer lettere og hurtige igennem det end før jeg fik hund.
Så nej, jeg ville ikke undvære det. Han er med til at holde mig i gang og gøre mig i bedre humør - jeg kan ikke kigge på hans glade fjæs uden selv at blive glad i låget
Og så handler det klart også om, at jeg jo SKAL ud - også selvom jeg ikke rigtig gider. Som andre skriver, skal han ikke lide under, at jeg ikke rigtig gider. Og det hjælper altså bare at komme ud og få noget frisk luft og lidt sollys, når solen gider komme frem.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.824
Mine børn har særlige behov og kræver rigtigt meget energi og overskud fra mig. Nogle gange er jeg kørt meget tæt på kanten, og da er det virkelig hundene der holder mig oven vande.
Havde jeg ikke haft Lua dengang min søn var lille og kun kunne sove i en trillede barnevogn, så var jeg seriøst blevet indlagt på den lukkede.
Hundene giver mig et afbræk, og jeg kan på ingen måde undvære dem. Deres kærlighed er ubetinget og de stiller ikke alle mulige mærkelige krav til mig. De elsker alt jeg byder dem og snakker ikke mine ører af. Det er da fantastisk.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Mit er dog rent dovenskab, og når først jeg har fået skoene på, så bliver jeg så glad for at han også skubber til mig. Jeg har godt af at bevæge mig.
Vi har dog valgt nogen meget nemme racer, så vi træner, men det er udelukkede for hyggens skyld. De behøver egentligt ikke lære mere...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Men for mig er der så også det faktum, at mit helbred ikke er godt, og jeg har altså ikke én, jeg lige kan trække på, der kan tage turen eller aktiviteterne med hundene. Og mine hunde har aldrig oplevet en dag, hvor det kun blev til luftning eller leg i haven. Det skal ikke gå ud over dem, at min energi ofte er banket i bund.
En anden side er også, at jeg bliver så dybt bekymret, når de er syge - for kort tid siden var de begge alvorligt syge, det sidder dybt i mig endnu. Det sled virkelig hårdt på mig.
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Men at gå død i og have hund, det sker ikke. Han er stadig det største lyspunkt i mit liv og har været det siden jeg fik ham og han er en hjælp på de tidspunkter hvor jeg føler mig stresset. Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden en hund.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Men jeg går aldrig død i at have hunde.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Men samtidig kunne jeg godt tænke mig bare EN dag, hvor jeg ikke skulle noget som helst........ Bare EN dag
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Men samtidig giver han mig også en masse overskud og glæde, når vi først er ude i den friske lufte, eller når vi ligger og putter på sofaen
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
Men nogle gange altså... Når de gøer og gøer og gøer og gøer helt hysterisk af alle hunde vi ser, eller ikke vil ud i regnvejr, eller at vi faktisk skal ud i regnvejr selv når sygdom/humøret driller, når Hugo er dampbarn og jeg bare er træt eller når træningen slet ikke fungerer, så kan jeg godt tænke, orker det simpelthen ikke længere..
Men så kommer der en lille hundesnude og dutter, et par øjne der stirrer forhåbningsfuldt, en pote der forsigtigt bliver lagt på armen, et lille kærligt kys på hånden, et hoved der stille lægger sig på skødet og så er jeg lige ved at smelte og glemmer alle de trælse ting igen
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.806
Naboen har en høj løbsk tæve og Sam er blevet så påvirket af det!
Det er første gang han prøver det i sin unge 9 måneders krop og hold op det er hårdt for os begge 2!
Han stresser maks, piver konstant, vandrer rundt, smækker poten på døren forbi han vil ud og ind hele tiden, det opstod igår ved 20 tiden og det tog 2 timer før jeg kunne få ham til ro og vi kunne gå i seng og sove.
Det er samme senarie i dag og det er så hårdt!!! Jeg er nærmest grædefærdig..
Hvor er min vidunderlige pups der bare er så god til at ligge sig op til mig og sove, når jeg ligger mig i sofaen/sengen..
Hold kæft hvor er det frustrerende at være hundeejer lige nu, det må godt gå over meget hurtigt, for jeg holder ikke til det her stress og piveri hele tiden...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.394
og ja når der skal nås en masse ting, hjælpes familie og børn og det går ud over hundene som ikke kom på tur måske for 3. dag i træk så man får enormt dårlig samvittighed...
men ja så er der alle de dejlige ture, det at man kommer afsted selv i møg vejr, de logrende haler, den aldrig svigtende glæde .... perioder hvor alt driller og hvao man tænker, det var hundene, turene der fik en igennem ...
men ja lige nu har jeg det nok således, at er vi raske og rørige når hundene ikke er mere, så skal vi have nogle år med den ultimative frihed og flere rejser
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Jeg lever med konsekvenserne af at have hund (mudderpoter, hundehår, økonomi, dårlig samvittighed osv.) uden at ærgre mig specielt meget over det, fordi jeg ved, at jeg ikke kan leve uden at have hund
Selvfølgelig er det træls at gå tur i regnvejr, men så er jeg træt af regnen, ikke hundene
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.762
Men så kommer jeg ud fra badeværelset, og er klar til at gå i seng, og bliver mødt af hende, der bare står og fjoller i sengen, og begynder at hoppe rundt, og skal mules og leges med, og så bliver jeg alligevel så sygt taknemmelig for, at jeg fik én dag mere sammen med hende
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
det blev Tarzan kat, han så gerne hundende hen hvor peberet gror, tror jeg, men det er hundefri zone hvor haqn bor så han kan bare gå over hegnet.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
MEN det er også et plus for mig somme tider, det er en god undskyldning. Hvis man sidder til et selskab, man ikke gider
Men de 5 måneder i 2016 jeg ikke havde hund, der nød jeg at jeg kunne komme og gå som jeg ville. Men alt andet savnede jeg
Dog ikke hundehår, som borer sig ind i fødderne!!!
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
Jeg var træt og tog ekstra vagter og syntes alt var noget lort.
Dyrlægen vidste ikke om hvor meget skade hun ville tage, nye dyrlæger var ikke klogere, måske skulle min lille hvalp aflives? Jeg ville ikke have tiden og kræfterne igen.
Og då skulle jeg oven i det tage mig sammen til at træne lege og gå med hende? Der var mange hårde dage hvor jeg seriøst overvejede hvad jeg havde kastet mig ud i. Hvordan jeg slap ud af det her igen der virkelig ødelagde enhver parholdsgnist og mit livsglæde.
En meget tålmodig mand, en portion tiltrængt held og en rask Ziva vendte det hele. Indtil videre 0 tegn på følgeskade
aug 2016
For som du nævner, er det jo også dyrt i dyrlæge regninger og behandlinger, hund med smerter, rengøring, rengøring og rengøring
Det er heldigvis ved at være bedre efter 6 måneder...
Jeg håber Ziva ingen følgeskader har fået
aug 2016
Men hun kører relativt ok på probiotika og støttende behandling nu (stadig lind afføring, men ikke mosevand i vandstråle!
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Jo hunde er en fornøjelse.
aug 2016
Nej det er virkeligt synd for hende, HELDIGVIS er det ikke noget hun er påvirket af, pånær når hun har været i medicinsk behandling, der bliver hun noget mut.
Hun blev inficeret kort efter vi fik hende hjem (9 ugers) og er så stadig inficeret nu som 8 måneders
aug 2016
Åh jeg kunne godt forestille mig maven bliver meget ustabil i lang tid efter, det er jo en voldsom hård omgang
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Jeg kører død i så meget andet. Men aldrig mine piger.
aug 2016
Vi har også haft givet hende A/D når det stod værst til, for ja, de skider vitterligt al næringen ud! Ikke super godt for hvalpe og ungehunde
aug 2016
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
Jeg er så glad for vi er ude. Vi er maks oppe 1 gang om natten nu fordi vi fik lavet nogle uheldige tissevaner vi er i gang med at træne væk.
Men hun kan holde sig nu og 7-9-13 er vi i gang med vores længste renlige periode. Vi rammer snart en måned.
De næste mange måneder vil vise om der kommer nogle følgeskader af den ekstreme mængde antibiotika men jeg tror vi slap. Dyrlægen er mest bekymret for hendes tænder fordi de nye ikke var kommet op og stadig under udarbejdelse så nogle gange er de ikke lige så stærke. Indtil videre ser de nu flotte og stærke ud.
Hvor jeg dog håber at nogle af Batdogs erfaringer kan hjælpe jer. Krydse fingre for af få styr på maven og kunne holde længe nok på foderet til at optage alt næring og gode ting i foderet.
Har desværre ingen erfaring selv men er sikker på i er der snart
Poter og fingre er krydset for godt helbred, helst fra i går af
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Ergo de store hunde havde været i stuen og havde hygget sig gevaldigt.
Lige der - lige der - der tænkte mit stille sind. Vi sælger lortet - alle 4. Vi kan vel få små 10.000kr for sådan 4 genbrugs hunde. Og så tar vi på en ferie med all inklusive til lancerote og lader som om vi er helt normale mennesker.
Kørt død i at have hund?