nyhederne -- politik nyhederne -- politik
Bliver næsten træt på forhånd, et forår med Anders Bondo og Michael Ziegler overfor hinanden ... jeg er ikke fan af nogen af dem, men har dog virkelig kvalme når Ziegler toner frem ... synes han er enormt utiltalende og arrogant ...
og nej selvfølgelig er der ikke til lønstigninger i det off. nu har politikere både på landsplan og kommunalt sikret egen gode forhold, så er der jo ikke mere tilbage til fodfolket
og så finansloven, hold nu da op, LA har jo fået til deres vælgere i form af at bilafgifterne, specielt de dyre blev jo billigere ....
så hvor svært kan det være, ikke flere skattelettelser, så behøver man heller ikke forhandle stramninger ....
sorry, blev sgu bare lidt træt ....
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Tager alle mine penge, og giver så lidt tilbage af dem i form af velfærd.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
Og der er problemer med både rød blok/DF's ide med at bruge pengene på velfærd, og blå blok undtaget DF's ide med at bruge dem på laver skatter.
Begge ideer vil vækst på kort sigt, men det politiske ukorrekte vil være at bruge en del pengene på en kombination af skattelettelser på løn og en tvungen opsparing der modsvarer det så man ikke øger reallønnen, men øger opsparingen istedet
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.130
vil man vækst skal man give lettelserne der hvor der er latente behov i hverdagen der i dag ikke er råd til, det kan give vækst i dansk produktion og i danske butikker....
eller man skal give det direkte som præmie til firmaer der ansætter flere i reelle job, der giver folk en løn og øger købekraften samt øger skatteindtægterne ...
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
I vores kommune har de over flere år skåret en del på ældre og børneområdet. Det har de så fået en del hug for og melder så ud at der jo tilføres ældreområdet en masse ressourcer i 2018 og forventer nærmest ros for det.
Jamen for fanden idioter, I har selv fjernet de penge og retter alene en fejl I selv har lavet og det skal man så som vælger falde i svimer over. Amen jeg kan ikke have det altså.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.497
"og så finansloven, hold nu da op, LA har jo fået til deres vælgere i form af at bilafgifterne, specielt de dyre blev jo billigere .... " Og meget undskyld mit fine franske men det er sgu da noget fis. Ja, bilafgifterne blev sænket men for helt almindelige biler var det da ærlig talt en fis i en hornlygte. Bilafgifterne var fine som de var og de peanuts som man gav folket her var vist udelukkende et forsøg på at give et lille plaster til dem der havde sat næsen op efter skattelettelser.
feb 2011
feb 2011
jeg er i den grad tilhænger af at på det økonomiske område bærer de bredeste skuldre det meste ... ikke af at alle skal stilles lige, men er nu sikker på at rent økonomisk er det selv med topskat (som min mand, søn og ældste datter også betaler), sjovere at være i den ende af skalaen end i lavtlønsområdet ....
og jep med bilafgifterne de var ben til de rigeste, jeg havde hellere set pengene brugt til fx moms differentiering så fx sunde madvarer blev billigere for alle ...
feb 2011
derudover er der selvfølgelig for begge det at hjælper kolleger og gøre chefen glad ....
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
aug 2013
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
jeg går ind for at alle betaler samme procent. at det så vil kræve skattelettelser - fair nok
feb 2011
men sådan er vores indstillinger jo forskellige ....
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
Det er det der princip med at "de bredeste skuldre bære den største vægt"
Og man kan argumentere for at det ikke er fair, men vores danske høje GDP skyldes i høj grad at vi har et samfund, hvor vi cirkulerer pengene mange gange
aug 2013
Jeg syntes sådan set det er helt fair, at man bidrager mere til fællesskabet, når man også tjener mere, i et parforhold er det da også oftest sådan at den der tjener mest, bidrager med mere økonomisk end den anden.
Men ja sådan ser vi jo alle forskelligt på det. Min betragtning er lidt at mere vil have mere, og sådan et eksempel som det Isabelle nævner, jamen det er jo netop et eksempel på det. Selvfølgelig skal nogen tjene mere end andre, det er vi nok alle helt enige om, men skattelettelser er i min optik simpelthen på ingen måder vigtig i min verden, der er så mange andre ting der er 500 gange vigtigere, og som gavner ALLE i samfundet, og ikke kun de heldig stillede.
Men altså det viser vel meget den der " mig mig mig" kultur der efterhånden hersker, hvor man vil skide andre et stykke, og de syge, svage, ældre, vores fremtid ( børnene) osv, er pisse ligegyldige, bare den enkelte SELV får flere penge og goder.
apr 2017
feb 2011
det er så svært det der med hvis job har det største ansvar, for jo det er jo værre hvis patienten bliver mere syg af lægens behandling, end hvis gulvet ikke er blevet helt rent, og jeg er IKKE for lige løn for alle ..MEN jeg ser arbejdsmarkedet som et sted hvor alle funktioner der er besatte vel er nødvendige, for ellers var de vel ikke besatte ... altså er alles arbejde nødvendigt, og alle bør have muligheden for et rimeligt liv, og med et socialt sikkerhedsnet af en ok kvalitet når man får behov for dette, det kan ikke betales uden nogen der tjener mere og bidrager mere ... afskaffede man nu alle de private muligheder man kan betale sig til hvis man har råd, så var alle nok mere interesserede i at uddannelse, sundhed, børne-og ældreomsorg havde et højt niveau .... som jeg ser det er det i de senere år blandt de der er ved muffen blevet mantraet, mere til os, mindre i skat så betaler vi selv, så er vi også fri for at blande os med de andre, og stå i kø til behandling osv .... jeg synes helt og aldeles ikke om trenden og hylder den solidariske tankegang og savner den, den er imo grunden til vi i dag i det hele taget har et velfærdssamfund, der dog på nogle områder har været bedre ...
apr 2017
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
apr 2017
ja, jeg ved godt at de får penge fra staten, men der bliver trukket ens træk %, det samme for SU
feb 2011
jeg mener stadig ikke alle skal være lige, men et så ulige samfund er imo ikke et trygt og godt samfund, så det er ikke en retning og en udvikling jeg er tilhænger af ...
læste for nogen tid siden et citat af Dalai Lama om tiden "ånd", har tænkt på det mange gange, det lød nogenlunde sådan (kan ikke huske ordret) :
"Før i tiden elskede mennesker hinanden og brugte ting, i dag elsker folk ting og bruger mennesker " ... der ligger i min opfattelse af det mange fortolkninger ifht. de velstillede samfunds udvikling i de sidste 20-25 år .....
apr 2017
(man behøver ikke snyde bare fordi at man tjene gode penge, selvom at jeg tiltider har forståelse for det)
skraldemanden eller rengøring gsdamen kan lige så vel være mod 60% skat som mange andre.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
I dag sænker man skatten og sparer en masse på det offentlige område for at finansiere disse besparelser, og så skal jeg/andre i stedet ud og tegne forsikringer på alt muligt andet istedet. Sygeforsikring i DK, hvor latterligt er det lige?
Jeg så hellere at staten varetog tingene. For så der skal der ikke genereres overskud. Det er logisk at det er det billigste i længden.
Jeg tror desuden, at bliver middelklassen for lille, så taber både rig og fattig.
I værste fald, så får vi et samfund som Tyskland, hvor gennemsnitlønninger i dag næsten umuliggør at eje et lille hus, og de eneste vinder er de superige (milliardærer). Kig på England. Hvor trist er det lige.
I længden taber både lavt og højtlønnede ved denne konstante fokus på at give den rigeste del af befolkningen mere og mere.
Jeg så hellere at man satte fokus på at øge rådighedsbeløbet for mellemindkomster. Altså den jævne indkomst så som, pædagoen, læren, tømrer, lastbilchaufføren osv.
Gu fanden er det ligegyldig for en højindkomst om man betaler 60 eller 59 procent af den sidste krone. Det får da ikke en til at arbejde mere eller mindre.
aug 2013
aug 2013
aug 2013
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
feb 2011
lige mht. ordet vækst er jeg ved at være træt ... hvorfor er det der skal vækstes hele tiden, hvad med en periode med stationær og stabililtet ....
nyhederne -- politik