at flytte til Jylland til kærestens familie {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen :)
Jeg står i noget af et dilemma... Det ville være rart at hører nogle tanker og erfaringer fra andre!
Min kæreste og jeg har mødt hinanden på Sjælland og det er her vi bor sammen. Min kæreste flyttede til Kbh i sin tid grundet job. Jeg har sagt fra start af, at hvis vi skulle være sammen, ville han skulle befinde sig på sjælland resten af sine dage.
Sagen er den at.... Vi vil gerne starte projekt baby inden for et år, men lige nu er vi igang med at finde et hus og vi vil gerne flytte og rejse inden baby kommer.
Min mor har meddelt, at hun inden for 2 år flytter til Spanien, her har hun brugt meget af sit liv, vi har et hus og massere af venner dernede. Min mor har været igennem et kræftforløb og blev erklæret rask i maj i år. Dette forløb har helt sikkert gjort, at hun nu har travlt med at komme derned og bo. Hun har altid sagt, at hun ville flytte derhen når hun blev pensioneret, hvilket er om i hvert fald 10 år.
Dette efterlader mig frustreret og ked af det, da hun nu ikke kan være en del af mit daglige liv når hun skal være mormor. Det piner mig, at mine børn ikke kommer til at få det samme tætte bånd, som jeg altid har haft til mine bedsteforældre. Jeg er vokset op med at bo i 2 familiers hus sammen med farmor og farfar- det samme er min kæreste! Og vi har haft så god gavn af det!
Min far har haft små børn siden han var 21 og har nu en datter på 9 år, han er på ingen måde klar til at skulle være morfar og kommer ikke til at tage den rolle til sig - det siger han selv!
Jeg har et rigtig godt forhold til hele min kærestes familie l Jylland, og jeg ved at de alle sammen ville kunne og ønske at være en del af vores liv med barn.
Jeg føler mig alene allerede før baby er kommet. Jeg ved godt jeg er egoistisk når jeg tænker sådan og jeg ved godt det er muligt at klare sig uden sine forældre, men familie er altid noget jeg har vægtet højt.
Vi har fundet et hus i Jylland, som er LIGE os, og priserne derover er jo meget mere overskueligt end på Sjælland..job muligheder har vi massere af i Jylland.
Jeg står virkelig i et dilemma... skal jeg rive rødderne op og flytte til Jylland??
Jeg håber der sidder nogle med erfaringer, som jeg kan nyde godt af :)
Tak Fordi I læste med på mit lange indlæg
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Livet er kort. Tænk hvis det bliver det bedste valg i livet!
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.575
Må istemme Birgitta, din kæreste har været indstillet på dine betingelser, men de familiemæssige forventninger du har kommer åbenbart ikke til at blive som du havde håbet, så hvorfor ikke give hans familie muligheden for at opfylde dette...
Hellere nærværende farforældre tæt på, end en mormor i Spanien, og en morfar der ikke er klar ....
I kan jo få gode ferier i Spanien på sigt...
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Jeg flyttede til Sønderborg for min kæreste og nu har vi en 13 dage gammel datter. Al vores familie udover kærestens lillebror bor på Sydfyn og Sjælland og jeg savner virkelig noget familie tættere på som kunne være der for os.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Jeg synes bare familie er vigtig når man skal have barn, hvis hendes ikke vil, så ville jeg tage imod svigerforældres også når hun er glade for dem.
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 248
jan 2014
Det er rart med andre øjne på sagen, og det hjælper helt sikkert med overvejelserne.
fortsæt endelig!
jan 2014
Jeg har nogle enkelte gode veninder på Sjælland, men de er godt spredt i landet da jeg valgte at flytte fra Vestsjælland til Kbh området...
Jeg er vant til ikke at have venner og veninder som jeg ses med konstant.
Min kæreste venner er rigtig søde og de fleste af dem har kærester som jeg kommer fint ud af det med - det er selvfølgelig begrænset hvor meget jeg har set dem ind til videre.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.575
Nu kan jeg læse at du er vant til København, altså storby, hvor henne af i Jylland vil det i givet fald være, altså sådan ca...
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
jan 2014
..
jan 2014
Jeg er født og opvokset i Ringsted Ude på landet. Det er kun de sidste 1.5 år jeg har brugt i Ishøj - men jeg bor i det der hedder Ishøj landsby og er stadig omringet af marker, så ingen storby! Vi kigger i Aalborg omegn ved de små landsbyer Vi er begge naturmennesker og vil gerne bo på landet
maj 2004
jan 2014
kærestens forældre bor i Terndrup :p:p
maj 2004
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Selvfølgelig er det hårdt for børn, hvis forældrene flytter til udlandet, ligesom det er hårdt for forældre hvis børn gør det, men man skal da aldrig lade sine drømme stoppe, bare fordi andre kommer til at mangle en i deres hverdag.
Nå det var et lille sidespring Hvis det var mig ville jeg helt sikkert flytte, netværk betyder rigtig meget, og det betyder nok endnu mere når man har børn, da man kan få brug for mere hjælp og evt råd mm, plus det jo vil gøre det nemmere for barnet at få et tæt forhold til sin familie
jan 2014
aug 2013
Syntes bare Birgittas kommentar om at din mor og far har valgt dig fra, var ret så hård mod dem.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Olivia, kom du blot til Jylland (Vendsyssel)
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Start evt med at leje en bolig først...er det noget, kan I springe ud i huskøb...er det ikke noget, har I ikke bundet jer
Og så er jeg i øvrigt helt enig med JOhN-p
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
Hvad betyder mest for dig, at bo på Sjælland, eller med familie/svigerfamilie i nærheden?
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
For mig og se, så har du næsten taget et valg - det er ihvertfald ret tydeligt hvor der er flest fordele
aug 2013
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det var det største kompromis, jeg har indgået i mit liv og i den grad IKKE et fravalg.
Relationen bliver anderledes, men den forsvinder jo altså ikke bare fordi man flytter.
aug 2013
Min far flyttede fra Århus til Sønderjylland for 14 år siden ( nu bor han så i Vejle), men han valgte da på ingen måder mig fra, jeg har da stadig et fantastisk forhold til ham.
at flytte til Jylland til kærestens familie