{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.165 visninger | Oprettet:

at flytte til Jylland til kærestens familie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen :) 

Jeg står i noget af et dilemma... Det ville være rart at hører nogle tanker og erfaringer fra andre!

Min kæreste og jeg har mødt hinanden på Sjælland og det er her vi bor sammen. Min kæreste flyttede til Kbh i sin tid grundet job. Jeg har sagt fra start af, at hvis vi skulle være sammen, ville han skulle befinde sig på sjælland resten af sine dage.

Sagen er den at.... Vi vil gerne starte projekt baby inden for et år, men lige nu er vi igang med at finde et hus og vi vil gerne flytte og rejse inden baby kommer. 

Min mor har meddelt, at hun inden for 2 år flytter til Spanien, her har hun brugt meget af sit liv, vi har et hus og massere af venner dernede. Min mor har været igennem et kræftforløb og blev erklæret rask i maj i år. Dette forløb har helt sikkert gjort, at hun nu har travlt med at komme derned og bo. Hun har altid sagt, at hun ville flytte derhen når hun blev pensioneret, hvilket er om i hvert fald 10 år.

Dette efterlader mig frustreret og ked af det, da hun nu ikke kan være en del af mit daglige liv når hun skal være mormor. Det piner mig, at mine børn ikke kommer til at få det samme tætte bånd, som jeg altid har haft til mine bedsteforældre. Jeg er vokset op med at bo i 2 familiers hus sammen med farmor og farfar- det samme er min kæreste! Og vi har haft så god gavn af det! 

Min far har haft små børn siden han var 21 og har nu en datter på 9 år, han er på ingen måde klar til at skulle være morfar og kommer ikke til at tage den rolle til sig - det siger han selv! 

Jeg har et rigtig godt forhold til hele min kærestes familie l Jylland, og jeg ved at de alle sammen ville kunne og ønske at være en del af vores liv med barn. 

Jeg føler mig alene allerede før baby er kommet. Jeg ved godt jeg er egoistisk når jeg tænker sådan og jeg ved godt det er muligt at klare sig uden sine forældre, men familie er altid noget jeg har vægtet højt. 

Vi har fundet et hus i Jylland, som er LIGE os, og priserne derover er jo meget mere overskueligt end på Sjælland..job muligheder har vi massere af i Jylland. 

Jeg står virkelig i et dilemma... skal jeg rive rødderne op og flytte til Jylland?? 

Jeg håber der sidder nogle med erfaringer, som jeg kan nyde godt af :) 

Tak Fordi I læste med på mit lange indlæg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at flytte til Jylland til kærestens familie
  • #5   12. nov 2017 Ja.

Livet er kort. Tænk hvis det bliver det bedste valg i livet!

• #6   12. nov 2017 som næsten nybagt mormor kan jeg kun sige at nærværende bedsteforældre i den grad er et plus, helt generelt men også i det daglige til hjælp og aflastning, det kan du så ikke regne med fra dine forældre, men kan I det fra barnets kommende farfar og farmor ville jeg da i den grad gribe den mulighed ... som du beskriver din forældres prioriteringer så vil jeres barn/børn ikke kunne regne med at dagligt tæt forhold til disse, men det kan de få til deres fars forældre og familie, dette ville jeg ikke berøve mit barn .. bliver I på Sjælland så lyder det til at afstand til begge bedsteforældre, mens der er mulighed for nærhed i Jylland, billigere bolig og jobs .. lyder generelt til en nemmere dagligdag som familie med nære relationer og hjælp og støtte ...

Må istemme Birgitta, din kæreste har været indstillet på dine betingelser, men de familiemæssige forventninger du har kommer åbenbart ikke til at blive som du havde håbet, så hvorfor ikke give hans familie muligheden for at opfylde dette...
    Hellere nærværende farforældre tæt på, end en mormor i Spanien, og en morfar der ikke er klar ....

I kan jo få gode ferier i Spanien på sigt...

• #8   12. nov 2017 Gør det.

Jeg flyttede til Sønderborg for min kæreste og nu har vi en 13 dage gammel datter. Al vores familie udover kærestens lillebror bor på Sydfyn og Sjælland og jeg savner virkelig noget familie tættere på som kunne være der for os.

• #9   12. nov 2017 Jamen undskyld Isabella nu skal jeg slette mit indlæg fordi DU mener det ikke passer ind.
    Jeg synes bare familie er vigtig når man skal have barn, hvis hendes ikke vil, så ville jeg tage imod svigerforældres også når hun er glade for dem.

• #10   12. nov 2017 Ansofie. dit opslag blev ikke taget negativt til sig af mig:)

• #11   12. nov 2017 Tusind tak for jeres svar.
    Det er rart med andre øjne på sagen, og det hjælper helt sikkert med overvejelserne.

fortsæt endelig!

• #12   12. nov 2017 Jeg har det fint med at få nye venner.
    Jeg har nogle enkelte gode veninder på Sjælland, men de er godt spredt i landet da jeg valgte at flytte fra Vestsjælland til Kbh området...
    Jeg er vant til ikke at have venner og veninder som jeg ses med konstant.
    Min kæreste venner er rigtig søde og de fleste af dem har kærester som jeg kommer fint ud af det med - det er selvfølgelig begrænset hvor meget jeg har set dem ind til videre.

• #13   12. nov 2017 synes simpelthen du kommer med en masser PLUSSER til Jylland kontra det at blive på Sjælland, familie og mulighed for venner, folk du i forvejen kender mere eller mindre og kun har positivt indtryk af, og bolig og arbejde lyder ikke til at være et problem ... jeg ville i hvert fald ikke gå ud og købe hus nu på Sjælland med risiko for at I finder ud af det skulle have været Jylland og så kan det være svært at få solgt ...

Nu kan jeg læse at du er vant til København, altså storby, hvor henne af i Jylland vil det i givet fald være, altså sådan ca...

• #14   12. nov 2017 Jeg tænker lidt du selv har svaret på spørgsmålet og at du gerne vil have bekræftet at det er den rigtige beslutning. Og det er selvfølgelig også helt ok. smiley Jeg tænker de andre har svaret det jeg tænkte, så jeg vil egentlig bare sige at Jylland ikke er så slem smiley

• #15   12. nov 2017 Ja... muligvis jeg egentlig har taget et valg. Men hold da op det er svært! Jeg har jo stadig bedsteforældre og søskende på Sjælland. Men jeg ser dem måske hver 2 eller 3 uge, jeg tænker jeg må ligge til side så det kan blive til en Sjællandstur en gang om mdr mindst.
    ..

• #16   12. nov 2017 Hanne.
    Jeg er født og opvokset i Ringsted Ude på landet. Det er kun de sidste 1.5 år jeg har brugt i Ishøj - men jeg bor i det der hedder Ishøj landsby og er stadig omringet af marker, så ingen storby! Vi kigger i Aalborg omegn ved de små landsbyer smiley Vi er begge naturmennesker og vil gerne bo på landet

• #17   12. nov 2017 Sig til hvis I lander omkring Aalborg. Vi bor selv øst for Aalborg og er tilflyttere hertil. Dog "kun" fra Midtjylland smiley

• #18   12. nov 2017 uh det skal jeg gøre Mille! smiley
    kærestens forældre bor i Terndrup :p:p

• #19   12. nov 2017 Det er ikke så langt herfra smiley

• #20   12. nov 2017 Syntes ikke det er fair at sige at Olivias mor har valgt hende fra, bare fordi man har voksne børn, skal man da ikke tilsidesætte ens drømme, bare for at behage ens børn, hvis Olivias mors store drøm i mange år har været at flytte til Spanien, og hun endda lig eer kommet sig over en kræftsygdom, så skal hun da flytte hvis det er HENDES ønske, og ikke blive fordi andre ønsker det.
    Selvfølgelig er det hårdt for børn, hvis forældrene flytter til udlandet, ligesom det er hårdt for forældre hvis børn gør det, men man skal da aldrig lade sine drømme stoppe, bare fordi andre kommer til at mangle en i deres hverdag.

Nå det var et lille sidespring smiley Hvis det var mig ville jeg helt sikkert flytte, netværk betyder rigtig meget, og det betyder nok endnu mere når man har børn, da man kan få brug for mere hjælp og evt råd mm, plus det jo vil gøre det nemmere for barnet at få et tæt forhold til sin familie smiley

• #21   12. nov 2017 Jeg er enig med dig Rikke. Mine følelser er bare ikke helt. Jeg ved det har været min mors drøm altid, og jeg respektere det - en anden ting er hvordan det får mig til at føle og det kan jeg ikke gøre noget ved, det er nu engang sådan det bliver. smiley

• #22   12. nov 2017 Olivia: Det er klart du bliver ked af det, det tror jeg da de fleste ville, hvis de altså har et godt forhold til deres forældre. Altså jeg blev dybt ked af det, da min mormor flyttede fra Århus til Nordjylland, haha, nu er hun heldigvis flyttet tilbage smiley

Syntes bare Birgittas kommentar om at din mor og far har valgt dig fra, var ret så hård mod dem.

• #25   12. nov 2017 Man vælger sgu ikke hverken børn eller forældre fra, fordi man flytter. Heller ikke til Spanien. Jeg ville da nok blive lidt ked af det, hvis mine børn flyttede udenlands, men jeg ville først blive bekymret, hvis de blev boende her i mit nærområde. De skal lære at være selvstændige væsner og ikke små afhængige snyltere, der skal have hjælp til alt muligt.
    Olivia, kom du blot til Jylland (Vendsyssel) smiley

• #26   12. nov 2017 Go for it! Hvad er det værste, der kan ske? At du/I fortryder og vil retur?

Start evt med at leje en bolig først...er det noget, kan I springe ud i huskøb...er det ikke noget, har I ikke bundet jer smiley

Og så er jeg i øvrigt helt enig med JOhN-p smiley

• #27   12. nov 2017 Uh, det kommer jo an på om du har lyst til at give Jylland et skud smiley Jeg er selv opvokset på Sjælland og har boet i Jylland i 12 år, jeg elsker Jylland og flytter nok aldrig tilbage til Sjælland.
    Hvad betyder mest for dig, at bo på Sjælland, eller med familie/svigerfamilie i nærheden?

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #28   12. nov 2017 Jeg tror skal glemme alt om denne tråd, også læse den om et par dage.

For mig og se, så har du næsten taget et valg - det er ihvertfald ret tydeligt hvor der er flest fordele smiley

• #29   12. nov 2017 Ej helt ærlig Birgitta, hendes mor har sgu da ikke valgt hende fra, hendes mor følger HENDES drøm, en drøm hun har haft i mange år.

• #32   13. nov 2017 Da jeg flyttede på kryds og tværs af landet valgte jeg bestemt ikke nogen fra.

Det var det største kompromis, jeg har indgået i mit liv og i den grad IKKE et fravalg.

Relationen bliver anderledes, men den forsvinder jo altså ikke bare fordi man flytter.

• #33   13. nov 2017 Man vælger da ikke nogen fra, bare fordi man flytter, hvis man vælger nogen fra så betyder det da at man ikke længere ønsker de er en del af ens liv. Relationer ophøre da ikke, bare fordi man flytter til en anden by, landsdel eller land.

Min far flyttede fra Århus til Sønderjylland for 14 år siden ( nu bor han så i Vejle), men han valgte da på ingen måder mig fra, jeg har da stadig et fantastisk forhold til ham.

Kommentér på:
at flytte til Jylland til kærestens familie

Annonce