{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Forberedelserne til at flytte. {{forumTopicSubject}}

Vi er begyndt at søge lejligheder, og håber stærkt på at få en lejlighed med tilladelse til en hund. Vi har fundet flere, men de ligger lidt ud fra centrum. Men det må vel være sådan det bliver, hvis man absolut vil ha' en hund. ;o) Hæhæ!

1: Kender i nogle gode boligforeninger? Boligsider (helst ikke med oprettelsesgebyr, eller månedsgebyr), eller privae udlejere, som alle er i Odense?
2: Nu hvor jeg starter op med en voksen hund, og ikke en hvalp, hvad skal man så specielt forberede sig på? smiley
3: Hvor har i fået jeres "genbrugshund" fra? Internat, eller privat salg?

Mange tak! :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forberedelserne til at flytte.
  • #2   9. apr 2012 Forsøg at få så meget info som muligt om hunden. Dette er selvfølgelig kun muligt, hvis hunden købes privat - internaterne ved ikke så meget om deres baggrunde...
    Mød hunden en gang og tag hjem og tænk over det - er kemien mellem jer god? Har du en god mavefornemmelse?
    Skriv alle spørgsmål ned så du intet glemmer. Spørg til adfærd- også omkring mennesker/dyr og andre hunde, opdragelse - spørg ind til de dårlige vaner og hundens styrker, træning, madvaner, er der noget hunden ikke kan tåle osv, hvordan klarer den nytår/er den skudræd - intet spørgsmål er dumt!
    Få en udskrift af hundens dyrlægejournal, så du er sikker på du er informereret omkring al sygdomshistorie, og lav for guds skyld en kontrakt - også selvom det "bare" er en blandingshund.
    Du skal være forberedt på at du skal lære en hund at kende, og lige så stille finde dens svagheder og styrker, hvad kan den, og hvad kan den ikke. Du skal være forberedt på at hunden måske ikke falder til med det samme og den måske kan blive urenlig og få alene hjemme-problemer. Så tag ferie 2-3 uger - helt ligesom hvis du fik en hvalp.

Jeg har fået min dejlige lille Bobby fra en privat. Han har været fantastisk til at tilpasse sig, og er bare vadet direkte ind i vores hjerter. Det var et kanon valg og han er bare den skønneste omplaceringshund man kan ønske sig!

Kommentér på:
Forberedelserne til at flytte.

Annonce