{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.971 visninger | Oprettet:

At flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}

Hej (unge) HG'ere.

I går flyttede jeg hjemmefra for første gang. Jeg er 18 år, og hold nu op hvor er det hårdt.
Jeg er så følelsesladet hele tiden, jeg græder over ingenting. Alt synes så uoverskueligt, og jeg føler mig noget så ensom. Jeg savner alt derhjemme, selv det jeg har bandet og svovlet over før. Jeg mangler en stor trøstekrammer, som fortæller mig at det hele nok skal gå. Jeg mangler mine forældre. Og ikke mindst min hund.
Jeg føler mig så lille her i store København. Jeg kender ingen, ved ikke hvor noget som helst er, og farer vild konstant. Jeg er frustreret, har hovedpine og kvalme. Jeg har ærlig talt bare lyst til at hoppe på det næste tog hjem..

Hvordan synes i at det var at flytte hjemmefra? Var der noget der gjorde det lettere for jer? Jeg prøver så vidt muligt at lave noget, men energien er der bare ikke endnu.

Hvis nogen har lyst til at skrive eller starte en lille hyggetråd op, er det hjertens velkommen. Jeg skal bare på andre tanker, NU.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte hjemmefra
  • #1   4. jan 2014 Op med humøret smiley :) smiley

• #2   4. jan 2014 Jeg prøver, det gør jeg virkelig smiley Men hvor har jeg dog hjemve!

• #3   4. jan 2014 Det er også langt væk du er flyttet, er det pga. uddannelse?

Håber du kan lære nogen at kende, evt. herind igennem, det ville nok være rart for dig smiley

• #4   4. jan 2014 Aino: Nej ikke pga. uddannelse, men fordi jeg har fået et arbejde herovre.
    Håber også virkelig på nye bekendtskaber, det kunne bare være så rart smiley

• #5   4. jan 2014 Jeg er ikke flyttet hjemmefra endnu. Men jeg har boet på skolehjem ca. 100 km. hjemmefra fra jeg var 16 til jeg var 17, og det var SKØNT.

Lige nu har jeg boet 10 dage hos hende, der ejer vores dele-hund, så hun kunne komme på sjælland, og igen det er SKØNT! smiley

Jeg er 19 år gammel nu og har været klar til at flytte hjemmefra i flere år. Jeg har været medlem af en boligforening siden jeg var 15, og har næsten ikke tænkt på andet end at flytte hjemmefra siden da. Den eneste grund til at det endnu ikke er sket, er pga. jeg ikke har fået tilbudt den rette bolig endnu.

• #6   4. jan 2014 Ah smiley hvad er det for job du har fået?
    Ja det ville sikkert være skønt for dig smiley

• #7   4. jan 2014 Det var langt at flytte for et arbejde - og endda når du nu står og skal flytte første gang.

Personligt flyttede jeg hjemmefra og til min kæreste - så ensom er jeg bestemt ikke smiley

Men det kræver jo noget tilvænning og når først du ved hvor tingene ligger og får bygget dit et netværk så skal det nok blive nemmere smiley

• #8   4. jan 2014 Flyttede på landbrugsskole som 17 årig og derefter direkte videre til Jylland i praktik. Jeg arbejdede 3 uger i træk og havde så en uge fri. Det var 3 meget lange uger kan jeg godt fortælle dig. Men det blev bedre da jeg blev medlem af landboungdom, en klub for unge i landbruget, og var sammen med en masse andre unge mennesker og begyndte at gå til ridning. Jeg er født og opvokset i københavn og kan stadigvæk ikke finde rundt og fare ofte vild, så det skal du ikke være ked af, når du kun har boet der 1 dag.

• #9   4. jan 2014 Det er hårdt at flytte hjemmefra, det syntes jeg også, men det er tilvænning synes jeg, det er allerede meget nemmere smiley

• #10   4. jan 2014 Jeg er netop flyttet hjemmefra. For anden gang smiley
    Flyttede med min kæreste til Malmø. Er selv fra Gladsaxe kommune.
    DET var ikke så sjovt. Var væk fra alt. Kunne ikke sproget. Havde ikke nogen hverdag der, fordi al tilknytning var i Danmark. Kun 40 min. væk faktisk.
    Nu bor jeg så i Gladsaxe igen, i min egen lejlighed, 10 min fra min mor og søster.
    Det er en del nemmere, nu hvor jeg har alle mine vante ting omkring mig. Men stadig lidt mærkeligt at her kun er mig. Og ikke så rart om aftenen, når man er lidt bange for at være alene(har lige set dokumentaren om Amagermanden - bad call...).
    Jeg var SÅ træt af at bo sammen med min mor og 5-årige søster. Min søster er i trodsalder, min mor i overgangsalder, og jeg er særligt sensitiv, så der var simpelthen for meget støj og kaos derhjemme, til mit fintfølende nervesystem.
    Jeg kan godt lide og er god til at være alene, keder mig virkelig sjældent, fordi jeg nyder roen.

Hvad er du kommet til København for? Studie...? Fordi så får du lige straks nogle studiekammerater. Hvis du arbejder, kan du også snakke med nogle der. Bor du på kollektiv, lærer du også hurtigt folk at kende.

Jeg ved hvor svært det er, at være et sted hvor man absolut ingen tilknytning har, ikke ved hvor noget er, og i mit tilfælde ikke kunne sproget. Og forstår godt følelsen af bare at ville hjem igen.
    Men det skal nok blive bedre - også selvom det er svært at tro nogle gange.
    Og hvis ikke du føler det gør det, så husk at det ikke er værre end at du kan flytte tættere hjem på, hvor du boede før.
    Det skal bare lige have en chance smiley

• #11   4. jan 2014 Simone:
    Det er sjovt du skriver det, for jeg har også følt mig klar til at flytte i flere år. Jeg tænkte heller ikke på andet, og jeg glædede mig sådan til det blev min tur. Men nu, hvor jeg sidder her, 300 km fra min familie, helt alene.. Så er det bare slet ikke sjovt..
    Håber dog du snart finder den rette lejlighed smiley

• #12   4. jan 2014 Ja - og jeg kan altså heller ikke finde rundt i København. Kan finde Tivoli, strøget, Hovedbanegården.. Når jeg er på strøget ved jeg hvilken vej der er til Nørreport og Kongens Nytorv. Og så stopper det vist også der. Godt man har GPS i mobilen!

• #13   4. jan 2014 Aino: Jeg er ung pige i huset. På ubestemt tid, dog minimum et år. smiley

Tanja: Ja, det er det jo faktisk. smiley Sådan har jeg ikke lige tænkt på det før, men jeg valgte jo selvfølgelig også efter hvilken familie jeg klingede bedst med - og det var her. Det der gør det hele så svært er også, at jeg ikke aner hvordan jeg skal få opbygget et netværk. Jeg kommer ikke rigtig ud til noget, udover skolen hvor jeg henter børnene fra.

• #15   4. jan 2014 Stella og Caroline: Godt jeg ikke er den eneste der ikke kan finde rundt! smiley Det er simpelthen SÅ forvirrende det hele. Og folk har så travlt, og er så uhøflige - man prøver jo for søren bare at finde rundt smiley

• #16   4. jan 2014 Du skal være velkommen på nogle ture med mig og Nala hvis du har lyst smiley

• #17   4. jan 2014 Jeg må også sige jeg er en skovl til at finde rundt i København smiley

• #18   4. jan 2014 Jeg var også meget ked af det, og har fortrudt det 10000 gange.

Flyttede pga. studie, og det hele gik ret hurtigt. Det resulterede i, at jeg flyttede i en 1-værelses på 39 kvm med husdyr forbudt, i et knapt så godt område.
    Det var dælme svært at flytte til en storby (Esbjerg), når jeg hele livet har boet på en gård på landet smiley Kunne slet ikke falde til, og følte mig utryg. smiley Tog også hjem til min familie HVER weekend..

Kunne slet ikke holde det ud, så efter kun 3 måneder flyttede jeg sammen med kæresten. (Vi havde kun været sammen ganske kort, og ville derfor ikke flytte sammen i første omgang.)
    Vi fandt et hus udenfor byen, og ihh hvor er her dejligt smiley smiley Det kostede mig en masse penge, da jeg mistede næsten al mit indskud. Ville ønske jeg havde tænkt mig om en ekstra gang! smiley

Håber du snart falder til i dit nye hjem smiley

• #19   4. jan 2014 Caroline: Uha, jeg så også dokumentaren om ham den ækle Amagermand. Godt han er i fængsel nu. Jeg er så heldigvis ikke alene om aftenen, der er familien hjemme ovenpå. Men hvor kan jeg godt følge dig!

Du har helt ret, hvis jeg var startet på studie fandt jeg lynhurtigt nogen. Men som skrevet ovenfor, så er jeg ung pige i huset. Så det bliver lige lidt sværere..
    Håber også snart det bliver nemmere, lige nu gruer jeg for at være alene - og alligevel har jeg ikke lyst til andet. Jeg har også lyst til at ringe hjem, men SÅ går det helt galt ved jeg - så det lader jeg være med smiley

• #20   4. jan 2014 hehe måske I 2 Simone M og Caroline H skulle mødes og fare lidt vild sammen smiley eller bare drikke the - kaffe - kakao hos hinanden og tøsesnakke i mange timer smiley

• #21   4. jan 2014 Stine: Jeg har også tænkt over hvad jeg kan melde mig til.
    Pt. har jeg skrevet en mail til dyreværnet i Rødovre, om de kunne bruge en hjælpende hånd. Det kunne være rigtig fedt, da min store passion er dyr.
    Ellers har jeg overvejet at blive frivillig i Huset i KBH, hvor det også skulle være nemt at møde andre unge smiley

• #22   4. jan 2014 Københavnere er nogle røvhuller(mig selv inkl. går jeg ud fra...).
    Er selv født på Bornholm(derfor ikke inkarneret københavner, så måske ikke helt røvhul.... :-D), og har stadig familie derover, og lige så snart jeg sætter fødderne i KBH lufthavn, kan jeg bare fornemme hvordan atmosfæren er anderledes.
    Det kan lyde lidt skørt, men selv uden at snakke med nogle, kan jeg fornemme at folks attitude og sådan bare er anderledes....
    Jeg kan godt blive lidt harm over folk der har for travlt, og ser sure ud, og ekspedienter der f.eks. ikke siger "God weekend..."
    Jeg reagerer i trods, kører ekstra langsomt i min bil, fordi jeg ved hvordan det pisser folk bag mig af, som om det er mit problem at de ikke kørte 10 min tidligere, når de ved der er mylretratik en tirsdag eftermiddag kl 16.... Og smiler EKSTRA meget til den sure buschauffør, så han kan se at jeg mener det sgu....
    Og til ekspedienten kigger jeg hende bare dybt i øjnene og siger: "Og kan du nu også have en fantastisk dejlig weekend..."
    Folk er sgu så sure og tvære hele tiden, og det er da til at blive åndssvag af smiley

• #23   4. jan 2014 Hehe, ja jeg fik mig en kat 2 mdr efter jeg var flyttet, det hjalp! smiley så fik jeg min hund 3 år efter min kat...

Jeg synes at have læst, at det tager 3 mdr st føle dig hjemme et nyt sted, så klø på! smiley jeg følte mig hjemme da min lille killing kom hjem, føler mig ikke hjemme uden de firbenede!

Og ja folk hilser slet ikke her i Kbh smiley der hvor jeg kommer fra hilser eller smiler man til næsten alle, også selvom man ikke kender dem.

• #24   4. jan 2014 Hvad med at melde dig til noget hundetræning? Formoder du har hund, når du er herinde....(Jeg har ikke... Ja, spørger tit mig selv hvad dælen jeg laver herinde!?) smiley
    Der kunne man måske også lære nogle at kende med samme interesse.
    Ellers en god idé med frivilligt arbejde! Har selv været inde og kigge på frivilligjob.dk nogle gange.

• #25   4. jan 2014 Hahaha Caroline, håber du bringer lidt smil omkring dig med det der, at det ikke lyder surt når du siger "Og kan du nu også have en fantastisk dejlig weekend..." , men at du får gjort opmærksom på at der skal så lidt til at gøre andre glade smiley

• #26   4. jan 2014 Jeg elskede at flytte hjemmefra, direkte fra mine forældre til udlandet. Har ikke fortrudt det et sekund. Synes det er dejligt at lære en ny omgivelse at kende, meldte mig til noget hundetræning, så jeg mødte nogle mennesker. Derudover var det vigtigt for mig at indrette mit hjem, så jeg synes det er et hyggeligt sted at være.
    For at møde nye mennesker kunne du f.eks. lave en profil på venindeliv.dk, hvor du kan lære en masse søde piger fra Kbh at kende.

• #28   4. jan 2014 Petra, det kunne være super hyggeligt. smiley Vi ses jo i hvert fald onsdag, så kan vi jo se om vi klinger! smiley Og så må vi huske GPS...

Charlotte: Ja puha, en masse du har måtte igennem. Godt du og kæresten har fundet det perfekte hjem! smiley

Aino: Hehe, ja det kunne da sagtens være vi skulle det. Med GPS'er som du selv skriver smiley

• #29   4. jan 2014 Jeg smiler over hele femøren når det ryger ud af mig, netop fordi jeg godt ved at jeg kun siger det for at være flabet, og at hun også skal forstå at det er i god mening, og at det bare giver god karma at prøve at sprede lidt venlighed og positivitet omkring sig smiley

• #30   4. jan 2014 Caroline: Ja dét må du nok sige de er! Så grove, uhøflige og snobbede mennesker skal man altså lede længe efter. Jeg kommer selv fra en lille by i sønderjylland, og der hilser man altså, siger god weekend og ønsker fortsat god dag. Her kan man sgu komme gående med en kniv igennem hovedet, og ingen ville spørge om du var okay! Men det er nok bare en vanesag. Det kan være vi selv bliver sådan når vi har boet her længe nok smiley smiley

• #31   4. jan 2014 Buch: Jeg ville også hjertens gerne have haft min hund med. Men den familie jeg er flyttet ind hos, kan ikke tåle hund. Så det er desværre ikke en mulighed. Men hold op hvor jeg savner ham.. smiley

• #32   4. jan 2014 Jeg var igennem samme mølle følelser da jeg flyttede hjemmefra.

• #33   4. jan 2014 Caroline: Jeg har hund - men den måtte desværre blive hos mine forældre, grundet allergi i min nye familie.. Så hundetræning bliver nok lidt svært. Sjovt du er herinde forresten, når du nu ikke har hund. Men det er også det jeg synes der er så skønt ved HG. Der er plads til alle, og et dejligt forum smiley

• #35   4. jan 2014 CK: Sikke en god idé, den hjemmeside vil jeg straks oprette mig på smiley tak!

• #36   4. jan 2014 Ja sådan er det bare i København.
    Det er sjovt.... Jeg tænkte så sent som da jeg var nede og handle kl 18: "Tænk hvis man indførte en slags regel, eller bare en sjov leg om at man skulle hilse og smile til sine naboer.." Bor i et lidt berygtet stort alment byggeri, og er nogle gange lidt utryg ved at gå udenfor. Og så tænkte jeg på, at jeg ville være meget mindre bange, hvis alle gik og smilede og sagde "hej" til hinanden. Og at det kunne da være sjovt, hvis man sådan i boligforeningen opfordrerede til et eksperiment, hvor vi alle skulle hilse venligt på hinanden. Bare for at se om det ændrede ved atmosfæren, folks tryghed osv... smiley smiley

• #37   4. jan 2014 Stine H: Jeg tror også at jeg prøver Huset. Jeg har også altid fået afvide at København lige er mig, fordi der sker så meget og er så mange muligheder. Lige nu føles det bare så stort.. smiley

• #38   4. jan 2014 Jeg er her også, fordi jeg altid gerne har ville have hund. Nu bor jeg alene, et sted hvor man må have hund, så nu er jeg herinde, fordi det at læse de forskellige forum, får mig til at overveje mange aspekter ved det at være hundejer... smiley
    Skal dog starte på studie, før jeg kan overveje om det er muligt at holde hund. Hvilket jeg ikke tror det bliver, så må vente 4 år endnu... Ak...

• #39   4. jan 2014 Lotte: Ja, jeg håber også at det bare tager lidt tid, og at jeg snart falder til.. smiley

• #40   4. jan 2014 Caroline: Ja det var sgu en god idé. Det ville jo uden tvivl også ændre på folks humør. Jeg bliver da selv glad hvis jeg får et smil af en fremmed jeg møder på gaden. Smil smitter! smiley
    Mht. hunden, så kunne du jo overveje at blive frivillig i dyreværnet. Jeg har i hvert fald søgt. Man "vælger" selv hvilke dyr man vil have med at gøre. Jeg håber i hvert fald at det kan få stillet mit "dyrebehov" lidt, når jeg nu ikke må have nogle her hvor jeg bor smiley

• #42   4. jan 2014 De kommer alle fra sønderjylland, og 3,5 time i tog er ikke lige noget de tilbyder at gøre. På det punkt på man sige man får ryddet op i sit liv.. Er du for langt væk, kan venskaberne lige pludselig også bare være ligegyldige..

• #44   4. jan 2014 Ja hvis du bare kunne sige hvor jeg fandt ham smiley

• #46   4. jan 2014 Kan sagtens følge dig, til sommer er det 2 år siden jeg flyttede hjemme fra
    og selvom det er 2 år siden, savner jeg STADIG at bo hjemme..
    bor sammen med min kæreste og vores fantatiske hund vi har sammen men
    man savner vel altid, sine gammel værelse, at der blev serveret aften mad
    hverdag ( det får jeg også hverdag, men man køre bare hurtig tør for ider smiley ) , at man ikke skulle tage stilling til alt muligt, og bruge sine penge på de ting man idag
    tænker det er træls man selv skal betale fx tandpasta, tamponer, lokumspapir,
    mad, at man selv nu skal betale husly, vand, el regninger og tv pakker
    både mig og min kæreste var begge MEGA sårbar og pirrelig i de første par måneder og det satte også vores forhold på prøve!
    fordi vi skulle til og leve som et "par" og ikke som ungdoms kærester , hvor man kun såes i weekenderne..
    og dengang, tror jeg bare jeg ville være "hurtig" voksen, når jeg hørte om nogle af mine lidt ældre veninder der bare sådan selv kunne bestemme det de ville, uden og skulle tage hensyn til søskende, mor og far..
    men idag savner jeg altså stadig det hele, nok også mere fordi min mor er begyndt og være lidt mere ligeglad med mig, hun ringer næsten aldrig, eller besøger os! Hvor jeg før i tiden delte alt og alle med min mor,
    sådan er det bare ikke mere, det mistede vi total da jeg flyttede..
    så engang i mellem fortryder jeg, og så alligevel ikke da jeg jo som sagt har det
    perfekt med min kæreste og vores lille dalle smiley

• #47   4. jan 2014 Jeg flyttede til København for 6mdr siden og for satan hvor er jeg dårlig til at finde rundt! Kan dog altid finde hjem, hvordan ved jeg dog ikke! Men vil også sige du er flyttet meget langt for et arbejde, men det er jo nødvendigt noglegange :). Håber snart du får nogle gode bekendtskaber så du ikke føler dig så ensom smiley

• #48   4. jan 2014 Hvor er du flyttet hen herovre?

Jeg er selv tilflytter, godt nok 7 år ældre end dig..
    Men du er velkommen her på Amager..

• #49   4. jan 2014 Lige præcis smiley

• #50   4. jan 2014 Camilla N: Tusind tak for det, det er virkelig sødt af dig smiley

Helene V: Ja, det hele er bare så dejlig let derhjemme. Jeg tror især det er trygheden jeg savner. Bare at ligge derhjemme i sofaen, og vide at man har dem der betyder aller mest, lige ved sin side.. smiley

Kristine: Uha, jeg kan ligesom fornemme på det hele at det ikke bare lige er noget man gør, sådan at finde rundt i København.. Hvis du har boet her et halvt år, og stadig bøvler med det smiley

• #52   5. jan 2014 DKK snob: Jeg er flyttet til Frederiksberg. Og tak, det er rigtig pænt af dig! smiley

• #53   5. jan 2014 Op med humøret det skal nok komme smiley

Da jeg flyttede hjemmefra 18 år gammel, i april, var det også overvælende. flyttede sammen med min kæreste til Århus, hvilket var 2½ time med tog og bus fra min familie. Jeg fortryder det ikke et sekund, men hold op hvor er det dejligt at være hjemme igen. Mit forhold holdte desværre ikke, men nåede at få et halvt år i Århus.

Det værste ved at bo hjemme nu, er at jeg virkelig har rykket mig meget fra da jeg flyttede, og nu vil jeg bare gerne ud og stå på egne ben, og klare mig selv, men stadig i nærheden så jeg kan besøge min mor tit smiley

Så giv det lidt tid, og så er jeg sikker på alt nok skal blive godt smiley

• #56   5. jan 2014 Ida Kristine: Jeg vil også prøve alt hvad jeg kan med at skabe mig et netværk. Men det er sgu svært når man ikke har overskuddet, og mest har lyst til at dykke ned under dynen. Men det kender du sikkert smiley Og nej, sønderjylland er der nok altid, hehe!

Jeg er glad for at i alle siger at det nok skal gå. Det vidste jeg selvfølgelig godt, men det er altid rart at få bekræftet. Aftenen har været lang, men film på Netflix og bland-selv slik fra fakta har hjulpet mig igennem den.
    Nu må vi se hvordan det går i morgen, det hele skal nok bare lige have lidt tid.. Dejligt med en masse at skrive med her til aften, tusind tak
    smiley

• #57   5. jan 2014 Da jeg flyttede hjemmefra havde jeg det på nøjagtig samme måde. Savnede min hund allermest og det hele virkede så fremmed og slet ikke som mit hjem.
    Men et par dage efter fik jeg lov at passe min hund og så begyndte jeg at føle mig hjemme - hun blev ved at blive passet til hun døde ca. ½ år senere. Der havde jeg også fået Lilly smiley
    For mig er det hundene der gør hjemmet.

Men klart, det er en vanesag - og det er bare at få tudet igennem og komme igennem den første tid og så skal du nok klare det smiley

• #59   5. jan 2014 Kira - det med huslige pligter har skræmt mig helt, jeg synes ikke jeg laver andet end indkøb, mad, opvask, rengøring, tøjvask smiley

• #60   5. jan 2014 Det er altså også en kæmpe omvæltning at flytte hjemmefra og så endda så langt væk. Du er også helt alene, så tror da pokker, at du føler dig så ensom. Men jeg er sikker på, at det nok skal blive bedre, når du lærer dit nærmiljø at kende og finder nogen at være sammen med.
    Jeg kan se, at du bor på Frederiksberg. Jeg bor i Valby, så hvis du en dag trænger til noget at lave eller savner din hund for meget, er du velkommen til at skrive. Så kan vi gå en tur sammen med min hund eller noget andet smiley jeg er godt nok 23, men det er forhåbentlig ingen forhindring.

• #62   5. jan 2014 jeg blev smidt ud som 16 årig med en time til at pakke mit grej og en time efter jeg var flyttet stillede min mor med hunden og sagde jeg havde glemt hende.
    Nej jeg kender ikke til at have hjemve men i den grad til ensomheden.

husker første gang strømmen gik. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre om måtte ringe til min hundetræner/gode ven som var i slutningen af 20erne og spørge ham. For jeg anede ikke hvordan jeg skulle få lys igen.

og med 3 jobs ved siden af skolen løb det rundt. Men jo- man kan godt føle sig meget alene, men samtidigt er det fedt at klare sig selv når det går op for dig at ingen kan fortælle dig hvad du skal gøre. Jeg kan tydeligt huske første gang jeg satte mig foran fjernsynet en søndag morgen med en teske og et glas nutella , for hvem fanden skulle bestemme jeg ikke måtte det! Følte mig totalt rebelsk og meget voksen da jeg første gang betalte husleje og telefon! smiley

Bare vent de fede oplevelser skal nok komme og kbh skal du nok lærer at finde rundt i. smiley

• #64   5. jan 2014 Ginger: Er glad for at høre at du havde det på samme måde, så er det nok ikke helt unormalt. Og jeg skal da lige love for at jeg får tudet igennem, jeg kan ligeså godt droppe at lægge mascara, den sidder der sgu alligevel ikke 5 minutter efter! smiley

Kira: Håber også sådan at jeg kommer til at holde af det. Jeg havde intet at foretage mig i den by jeg kommer fra, og havde brug for at prøve noget nyt. Og det må man sige at jeg gør. Måske er det bare tid der skal til..

Ida: Tusind tak, hvor er det altså pænt af dig. Lige nu har jeg det faktisk bedst alene, men hvis jeg må skrive til dig om et par uger, når det forhåbentligt er bedre, så kunne det være super hyggeligt med en gåtur eller noget smiley tak!

• #66   5. jan 2014 jamen så må du jo sige op Simone. Hvis du har bidt overfor meget. hvad får du i løn?

• #67   5. jan 2014 Jeg havde det på præcis samme måde som du beskriver det og det på trods af at jeg flyttede sammen med min daværende kæreste. Det var skide hårdt med det bliver bedre det kan jeg love dig. Gør noget for dig selv, køb din yndlings blad en pose slik, chips eller lignede. Smæk fødderne op og læg evt. En ansigtsmaske. Du skal gøre noget for dig selv lige nu og så gør alt det praktisk når du er klar. Husk det kan kun blive bedre.
    Hvis alt bliver for træls kan du altid skrive smiley

• #68   5. jan 2014 Sarah, jeg får 3200 i mdr, altså 26 kr. i timen..

Pernille, det er sødt af dig at tilbyde det, tak smiley Jeg prøver også at forkæle mig selv. Men ja, det er svært..

• #69   5. jan 2014 + kost og logi? det må vi altså kunne finde til dig et andet sted!

• #70   5. jan 2014 Ja det er + kost og logi.. Jeg ved slet ikke lige hvad jeg skal tænke lige nu, det var først da jeg så den sygt lange liste at jeg faktisk fik tårer i øjnene. De fortæller mig da de ansætter mig, at jeg får rigtig meget fritid. Hvor er den så henne?
    Måske overdriver jeg bare, det kan være at det ikke føles så slemt når man kommer i gang.. Jeg giver det selvfølgelig også en chance. Men smiley

• #71   5. jan 2014 jamen hvad står der på den.. hvad forventer de af dig?

• #73   5. jan 2014 TS - hvis du lige nu ikke har overskud til at skabe netværk, og har lyst til at dykke under dynen, så prøv at accepter at det er dit behov lige nu...
    Så dyk under dynen for en lille tid, og prøv at skabe nogle hyggelige rammer derhjemme og sådan lidt.
    Prøver med et eksempel fra min hverdag: Rygning er pr. 1 januar blevet forbudt på min arbejdsplads. Jeg er ryger. Jeg tænker: "Årh, man skal jo også stoppe på et tidspunkt.. Man burde bare gøre det nu". Og jeg skal nok stoppe på et tidspunkt. Men jeg gider ikke lige nu. Jeg er ikke motiveret til det lige nu.
    Og det er dumt at stresse sig selv oppe i hovedet over det man BURDE gøre... Fordi hvis man ikke har overskuddet, så skal man ikke få dårlig samvittighed over ikke at gøre det.
    Man må mærke lidt efter: Hvad er mit behov LIGE nu? Og så gøre det man har lyst til, og så kan alt det man burde gøre, vente til et tidspunkt man føler sig klar til det.
    Jeg BURDE også begynde at løbe, fordi jeg har hørt at motion er sundt...
    Men det GIDER jeg ikke lige nu(venter også på en MR-scanning af knæene...)

For at gøre lang historie kort: Gør det du føler for lige nu. Så dyk under dynen den næste måned, og lad være med at spekulere over det man BURDE gøre..
    Det kan man blive skør af smiley Man gør det når man føler for det.
    Og når du har ligget under dynen i en måned, så tænker du måske pludselig: NEJ, nu kan jeg ikke holde ud at ligge her mere, jeg må UD! smiley
    Så ændrer dit behov sig pludselig, og så har du overskud, og så virker din fremtoning også bedre, når du møder nye mennesker smiley

Jeg er en pige af mange ord - kan aldrig formulere mig kort.... smiley

• #74   5. jan 2014 Husk at skrive dig op i boligforeninger til lejlighed smiley
    Der er lang ventetid. Bliver det ulideligt, så søg da efter andet job samtidig, og så snak med kommunen om, de kan hjælpe dig, for hvis familien smider dig ud, så står du uden hus og hjem(ja, man skal klø lidt på, hvis de skal forstå noget)...
    Ellers så tænk over uddannelse. Hvis du starter en uddannelse, er det også nemmere at komme i betragtning til bolig smiley

• #75   5. jan 2014 Caroline, jeg synes nu ellers at det gik fremragende! smiley Det er vildt godt skrevet, og nogle gode eksempler.
    Og jeg tror også virkelig på at du har fat i noget. Måske skal jeg til at lære mig selv, er det er okay at være lidt off, og give sig selv tid til at blive glad igen. Dét må vidst være mit nytårsfortsæt smiley

Kommentér på:
At flytte hjemmefra

Annonce