At flytte til Samsø {{forumTopicSubject}}
Jeg går med en lille drøm i maven om at rykke helt væk fra Vensyssel, hvor jeg bor nu - starte forfra.
Det er slet ikke aktuelt lige nu - manden er ikke helt mør på ideen, selvom han godt kan lide tanken om at starte på en frisk et andet sted.
Vi har det sådan set fint her hvor vi er, men jeg kunne godt tænke mig noget luftforandring.
Jeg har kastet min kærlighed på Samsø - og vil gerne derover og bo. Men hvis det skulle være, så skulle det være inden sønnen starter i skole (han er 6 mdr) og ellers når han er flyttet hjemmefra
Anyway - har nogle af jer erfaringer med at rykke teltpælene op og flytte til et helt andet sted - eller meget gerne erfaringer med Samsø, og hvordan det er at bo derovre
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.577
Men igen det er ferie, at bo der er sikkert noget andet, men er man ikke til det MEGET stille liv, og kun megen natur uden andet at vælge, så ville jeg aldrig turde....
Vil tro det ikke er svært at finde noget at bo i, der var mange "til salg" skilte rundt på hele øen .... men gør man forsøget ville jeg klart leje noget først, ellers risikerer man at være bundet hvis man fortryder .... hvad jeg husker fra diverse indlæg om Samsø fra fx under kommunalvalg kampen, så er det ikke en ø i befolkningsmæssig vækst, dermed vrimler det nok heller ikke med virksomheder .... vil tro det kan være ok at finde sæson arbejde, altså primært nok fra maj- september, men helårs beskæftigelse hænger næppe på træerne derovre ... skoler er der vel, men tror ikke der er fx et gymnasium eller andre ungdomsuddannelser, så når de unge bliver 15-16 år så er det vel med færgen til fastlandet hver dag for at få videre skolegang...
Undskyld, det er nok ikke lige det du drømmer om at høre, men det er det indtryk jeg altså har fået ... var der sidste gang oktober 13 ...
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Har selv overvejet at flytte til en mindre ø, men pga. mine arbejdstider vil det være helt umuligt.
Tænker at den største udfordring ved at flytte til Samsø, netop vil være at finde job. Det er nok knapt så morsomt at arbejde på fastlandet og skulle frem og tilbage med færgen hver dag, specielt om vinteren/i hårdt vejr. Samt at det jo koster tid/færgebillet hver gang I skal besøge familie og venner/ I skal have besøg af familie og venner.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Det har aldrig været et problem for mig, men jeg er heller ikke specielt socialt anlagt. Trives godt alene og de få venner jeg har er "gamle" - så de "følger med" mentalt og vi flytter os for hinanden geografisk til besøg osv.
Overvejede faktisk ø-livet i 2013 - kiggede på huse på Endelave. Men at være afhængig af færgen - med arbejde i Århus - gjorde at jeg opgav den tanke igen. Min fætter og hans mand bor på ærø og har gjort det de sidste 10 år (Dennis, fætters mand, er ærøbo). De elsker det og meget involveret i lokalsamfundet med lokalteater osv. Jeg er dog ikke sikker på, at jeg ville være "social" nok, til at kunne leve et sted hvor alle vidste alt om alle...
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.628
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.131
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Men kan man leve med det, så koster husene jo ikke en bondegård derovre, og øen er smuk
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Jeg er selv fra Skagen - som er turist præget om sommeren, og død om vinteren
Min største bekymring er egentligt om det er til at få job derovre - det andet har jeg det fint med
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
At flytte til Samsø