2.932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Tabte til Agria :( Tabte til Agria :(

God morgen

Vi tabte igår sagen til Agria omkring at få dækket nogle af vores udgifter i forbindelse med hendes blærebetændelse. smiley

Sagen er kort, at jeg ikke var klar over man forsikrede hunden inden man købte den. Vi var én dag fra at være ude at karensperioden, da hun blev ramt af blærebetændelse. Den har medført mange følge-problemer, med dyrlægeregninger og medicin for små 15.000 kr. og forløbet er desværre stadig i gang. Det er en seriøst guldklump, i mere end en forstand smiley Den næste hvalp jeg køber, forsikrer jeg den dag den bliver født!

Jeg er nu gået i gang med at gøre hende til en DKK hund, for at opfylde kravet "Hvis du tegner sygeforsikring indenfor 10 dage fra levering:
- På en hvalp stambogsført i Dansk Kennel Klub, hvis du sygeforsikrer
den inden den fylder 12 uger. "

Hvorfor er en DKK mere værd at dække end en DJR? smiley Måske virker det, måske virker det ikke. Det er et ret billigt nemt forsøg. Jeg kan da i hvert fald hurtigt stambogsføre hende i DKK, og hun var sygforsikret, og tjekket hos dyrlæge 2 gange og konstateret rask inden køb og de fyldte 12 uger.

Nogen der har erfaringer med at kæmpe med nogle så store som Agria omkring deres afgørelse, om det overhovedet kan lade sig gøre? Jeg er super ked af jeg ikke læste op på forsikringer, i samme stil som jeg gjorde med alt andet. Havde jeg dog bare tjekket deres trustpilot, eller googlet folks beskrivelser af dem, ville jeg have opdaget hvor lidt deres kunder betyder for dem smiley

I samme omgang, hvor har i andre forsikringer?

Collagen er Ziva på 20 uger, billerne er fra i morges, på vores tur igennem Rådmandshaven for at undersøge, vandfald, legepladser, susåen og det meget spændende springvand, hvor der skulle en del forsigtighed til at turde gå rundt på det. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tabte til Agria :(
  • #1   6. sep 2017 Øv da.!

Vi har alle vores forsikringer samlet ved Købstadernes forsikring.
    Vores pige fik blærebetændelse den 25 dec sidste år, hvor vi var ved dyrlægen og få hende behandlet, dog var vi heldige at hun hverken havde ondt og at det kun lige var startet. 1700kr, forsikringen betalte 200kr da vi selv skal betale op til 1500kr smiley

• #2   6. sep 2017 Så du er vred over at din forsikring ikke dækker, fordi du ikke opfyldte de betingelser, der ellers står klart og tydeligt? Som du ikke havde læst og sat dig ind i?

Uanset hvilke krumspring og fiksfakserier du laver nu, opfyldte du ikke forsikringsbetingelserne på tidspunktet for skaden. Hvis du forsøger at kringle dig udenom, risikerer du slet og ret at forsikringsselskabet vurderer, at du forsøger at snyde. I så fald er der ingen selskaber der vil forsikre dig fremover.

Hvorfor er det helt konkret at du mener at forsikringen bør dække?

Du kan klage til ankenævnet for forsikringer: http://ankeforsikring.dk/Sider/default.aspx

• #3   6. sep 2017 Vi har Agria og er fuldt ud tilfredse.

Vi har stået i samme situation som dig - men sådan er reglerne bare. Vores blev voldsomt syg i karensperioden, og hun har stået os i rigtig rigtig mange penge, som forsikringen selvfølgelig ikke dækkede.
    Men vi er stadig fuldt ud tilfredse, de har dækket andre situationer, som reglerne foreskriver og det klager vi ikke over smiley

• #4   6. sep 2017 Jeg forstår ikke at du kæmper mod noget der står beskrevet i betingelserne?
    Det siger sig selv at du ikke kan vinde og det siger også sig selv at du ikke efterfølgende, ved at gøre hende til en dkk hund, opfylder kravet..

Ingen siger at en dkk hund er mere værd men Dkk og Agria har et tæt samarbejde og ud fra det er der aftalt specielle betingelser for hunde der har dkk tavle.

• #5   6. sep 2017 Sådan er reglerne desværre. Det er vigtigt at huske, at læse policen. smiley

Vi har Agria på alle 5 og er meget tilfredse.
    Vi har en hund, der er født inkontinent, og her dækker de selvfølgelig ikke behandling/medicin til. Det ville ingen forsikring gøre.

• #6   6. sep 2017 "Hvorfor er en DKK mere værd at dække end en DJR?"

Jeg kunne forestille mig det er fordi DKK er en del af FCI, og kun én klub pr. land kan være FCI-klub. Så det er DKK der har den største troværdighed, hvis man kan sige det sådan.

Men hvis du bare lige kan gøre din hund til DKK-hund, hvorfor har opdrætter så ikke gjort det fra starten?

Vi har ikke haft nogen problemer, men jeg har så også siddet og læst alle betingelserne igennem, så jeg vidste, præcis hvornår jeg skulle tegne forsikringen på ham, for at slippe for karantæneperioden (i vores forsikringsselskab er det 12 uger for hvalpe)..

Og så lige info til næste hvalp: Du kan ikke tegne forsikring allerede når de er nyfødte, de skal være mindst xx uger gamle (kan ikke huske hvor meget). Jeg prøvede nemlig, fordi jeg ville være sikker på at huske det smiley

• #7   6. sep 2017 Jeg er ked af at sige det, men det er dig der har lavet fejlen her, ikke agria. Og ja det er da enormt uheldigt at det lige var dagen før, at din forsikring trådte i kraft, men det er jo ikke deres skyld.
    Min erfaring er at de fleste forsikringer (sygeforsikring til hunde) et bygget ret ens op, forskellen er hvad de dækker og hvor meget egenbetaling du har. Altså vil du komme ind i en ny periode uden dækning hvis du flytter din hund til et andet selskab nu, plus at de med stor sandsynlighed vil skrive ind i din forsikring at de ikke dækket ting med blæren.

Jeg har selv topdanmark og er fuldt ud tilfreds.
    De dækker dog ikke den pl operation Lucky fik for 4 uger siden, da han fik det konstateret inden han var 2 år gammel, det er en af de ting jeg sagde ja til, da jeg alligevel ikke kunne få han forsikret andre steder hvor det dækkede, da han var over 4 mdr da jeg fik ham.

Jeg synes så personligt at forsikringsselskaberne er ret gode til at skrive klart og tydeligt hvilke krav de har og hvad de dækker, og de få gange hvor jeg alligevel havde mere konkrete spørgsmål har de været gode til at svare på det, uanset hvilket selskab jeg har skrevet til.

• #9   6. sep 2017 Jeg synes bare at have hørt noget om, at enten er man opdrætter i DKK, ellers er man ikke.. Altså at man ikke kan stambogsføre nogle kuld, men ikke alle - at det er enten eller - og det er hele kuldet, eller ingen i kuldet. Derfor undrer det mig, at hun kan få stambogsført sin hund i DKK, hvis det ikke er gjort fra starten smiley

Men jeg er ikke opdrætter - og jeg er ikke inde i DKKs regler, så det er muligt jeg tager fejl.

• #11   6. sep 2017 HVIS I skifter selskab, så skal I lige være obs på den nye dækning i hvert fald.. Dels kan der komme en ny karansperiode, men det kan også være at de ikke vil dække nogle bestemte ting, når nu Ziva har haft sådan et sygdomsforløb smiley

• #12   6. sep 2017 Jamen... hva'? Du "tabte" mod Agria, for at de ikke dækker, hvilket er helt på linie med deres betingelser for forsikringen? Du vil nu forsøge at snyde dig til at de skal dække - eller misforstår jeg det helt?

Der er da ikke meget andet at gøre, end sætte sig ned og sige MØG - og bande over uheldet skulle ramme indenfor karensperioden, men at give forsikringsselskabet skylden kan jeg altså ikke forstå - det er da ikke deres skyld? Betingelserne er ret klare?

Det er mange penge og jeg kan godt forstå du er ærgerlig når du troede du havde gjort dit for det - især når det så har udviklet sig sådan med komplikationer. Men det er ikke nogens fejl jo smiley

Rigtig god bedring med hunden!

• #13   6. sep 2017 Man kan godt overføre en hund med DJR tavle til DKK... intet nyt i det smiley

Hvis det er for at vinde en forsikringssag som denne er det dog formålsløst og spild af penge da hvalpen jo ikke var stambogsført ved DKK ved 12 uger - som det tydeligt fremgår at de skal være... Beklager trådstarter...men det er en håbløs sag du kæmper... smiley

• #14   6. sep 2017 Betragt det som lærepenge. Og husk at læse forsikringsbetingelserne grundigt næste gang smiley
    Du vil intet som helst opnå ved at forsøge at tage kampen om at få erstatning. Du har selv accepteret forsikringsbetingelserne, da du sagde ja til at tegne forsikringen. Forsikringsselskabet må derfor gå ud fra at du selvfølgelig har læst og forstået. Og lad være med at forsøge at lave fiksfakserier for at få dem til at dække alligevel; det vil blive opfattet som forsøg på forsikringssvindel og det er en ret alvorlig sag.
    Jeg har selv Agria og er fuldt ud tilfreds. De skriver meget klart og tydeligt og i letforståelige vendinger hvad de dækker og ikke mindst hvad de IKKE dækker.
    Og nej, man kan ikke tegne forsikring på en hvalp der ikke er født og det er dumt at tegne forsikring på den før man har fået den hjem og ja, det er lettere at forsikre en DKK stambogsført hund. Sådan har Agria nu engang valgt at gøre det og det er ikke noget de holder hemmeligt.

• #15   6. sep 2017 Jeg er altså ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor det hjælper noget at flytte hendes stambog til DKK? Det er jo under alle omstændigheder for sent.

Vi har selv hos agria. Vores opdrætter havde avlerforsikring hos dem, og derfor kunne de lave en god forsikring til os også. Hun er DKK hund, og jeg havde faktisk ikke rigtig overvejet andre stamtavlemuligheder dengang vi kiggede hund. Vi har heldigvis ikke haft brug for forsikringen endnu, men jeg synes da at dengang jeg bestilte forsikringen telefonisk at sælgeren i den anden ende gjorde meget klart hvad der var af karensperiode. - Det minder mig dog om at jeg ikke har fået sendt medlemsnummer fra DJ til dem, så jeg kan få min rabat. smiley

Jeg tænker altså ikke at du er blevet "snydt", og jeg tror ikke der er ret meget at gøre ved det. Men det er da smadder ærgerligt.

Af hvad jeg kan høre på mine dyrlægekollegaer er agria en af dem der har bedst dækning og er lettest at samarbejde med.

• #16   6. sep 2017 #13 Ok, så kan jeg godt forstå TS' undren med, at en DJR tavle ikke dækkes..

• #18   6. sep 2017 #16
    DJR har jo ingen specialaftale med agria, det har kun DKk

Det fremgår jo også af betingelserne så hvorfor undre sig?

• #19   6. sep 2017 Karenstid eksisterer hos alle selskaber, så det kan ikke komme bag på nogen.
    Ved at handle hvalp hos en opdrætter, hvor hvalpens forsikring kan fortsættes hos ny køber, eller ved at handle DKK-hvalp, kan man undgå karenstid.

• #20   6. sep 2017 1# Maja M: Jeg er i gang med at kigge på dem. De får i hvert fald flotte anmeldelser. smiley

2# Bomstærk og Tykke – ærgerlig, og håbede at der var noget man kunne gøre. Nogle gange skal man ikke give op, selvom man er kommet til at lave en fejl. Nogle gange, har det kunne betale sig. Nogle gange, har det ikke – men man ikke tabt noget på forsøget.

3# Trine dejligt at vide for fremover, hvis hun ikke bliver rykket.

4# Lise nogle gange tager man en chance, på at køre ord mod ord. Jeg har intet at tabe på det. Ingen kommer til at skade, eller bliver ramt hvis jeg forsøger. smiley
    13# ja, du har nok ret. Det er nok bare ærgeligt også at bruge pengene på en flytning og et medlemsskab i DKK, hvis det egentlig ikke var det man ønskede. Det var også bare en tanke.

5# Simone Yeah havde egentlig været policen igennem, men ikke grundigt nok. Jeg troede hun var dækket – men det er selvfølgelig egen fejl. smiley

6# Milla jeg ved ikke helt af FCI er, så skal jeg lige have læst op på. Opdrætter har ikke gjort det, da DKK har specielle krav fx ang. Udstilling af dine hunde inden avl. Deres regler er blevet slækket. De første hvalpe hende + faren opdrættede var DKK-registrede men derefter gik de over til DJR da det for dem ikke betød noget hvad deres jagthunde fik af point i en hal – men hvad test og prøver sagde. smiley Jeg har aldrig været udstillingsinteresseret, så da jeg læste op på DJR, betød det ikke rigtigt noget for mig hvor hun var registreret. Jeg var kun sygdomstjek-interesseret.
    Reglen hedder ca 30 dage (+/- efter valg af forsikring, tilvalg etc), så det er omkring at hvalpen er de 4 uger.
    9# – kan man godt.
    11# Jeg er rigtig glad for at du nævner det, så jeg har det med i baghovedet. Ja hvis jeg skifter, tænkte jeg at dobbeltforsikre hende så jeg ikke har en karensperiode igen – men jeg har ikke nået at læse op på dette endnu. Jeg har ikke regnet helt på det, men hun kan i hvert fald være en del tid hos Agria endnu pga. deres gebyr for at opsige aftalen, når den opsiges inden for 12 måneder.
    16# ja – hun er juridisk dækket hvis hun er DKK, men ikke hvis hun er DJR. Men du kan nemt flytte stamtavlen fra det ene register til det andet, for et administrationsgebyr. DKK stamtavlen er åbenbart, i mine øjne, stadig mere værd. Jeg havde ikke da jeg læste op på hvalpekøb, helt forstået hvor meget indflydelse DKK har rundt omkring, fordi de er så store.

7# My only Sunshines – jeg ved godt fejlen ligger hos mig. Glad for du skriver det med ekstra klausul, det er i hvert fald værd lige at have for øje i det store markedet. Ah TopDanmark, ja de plejer at være gode. Jeg havde ikke fanget de også havde en hundeforsikring. Tak for tippet.

8# Canmax - korrekt. Derfor må jeg vel gerne overveje at rykke hende alligevel? Men nej, jeg kender kun opdrætters opfattelse af DKK, og min mening om dem er jo selvfølgelig blevet farvet her, og skal da have hørt den anden side, inden jeg gør noget. Jeg gør sjældent noget forhastet.

10# Batdog - må jeg spørge hvad i har valgt nu? smiley

12# Rollo - Snyd er lidt et spørgsmål om ordvalg. Jeg forstår godt dit ordvalg, men synes ikke det er det rigtige ord smiley Hvis det kan lade sig gøre juridisk, er det jo en smagssag om det er juridisk, eller om det er at presse den til grænsen. Det er ikke et sødt træk at overveje, men jeg vil heller ikke definere det som snyd. Det er mere at fortælle dem at det er en DKK hvalp, uden at have papirene på det – at have løjet, men jeg kender ikke den præcise definition, hvis den findes.
    Mange tak! smiley

14# Mette – hvorfor er det dumt at tegne inden man få den hjem? Ziva var forsikret et par uger før vi fik hende. Hun blev forsikret i det øjeblik vi valgte hvilken hvalp vi ønskede. Og nu kommer jeg faktisk i tanke om, at det var derfor hun ikke blev skrevet ind før – fordi jeg ville trække tiden med at vælge ønske-hvalpen.

15# Mille hmm det var mit indtryk, men specielt efter at have læst alle deres anmeldelser efter jeg begyndte at researche, er jeg ikke længere overbevist. Men det er svært at hitte rundt i.

17# Pia – ja fandt jeg ud af nu smiley

19# Malene, tak for at vide hvordan man undgår det til om nogle år når familien skal have en lille ny smiley

• #21   6. sep 2017 Vi er ihvertfald glade for dem! smiley Mener vi gir 115 kr i måneden med sygeforsikring, det er ihvertfald 100 et eller andet. smiley Og så er det bare så nemt når man har alle forsikringer samlet et sted! smiley

• #25   6. sep 2017 Jeg har også Agria på begge mine, og jeg er meget tilfreds. Jeg synes de er klare i spyttet og meget rimelige i deres vurderinger. Jeg har enkelte gange vidst at noget var på vippen, og ringet til dem og snakket om det. Hver gang har jeg forstået deres synspunkter.

Da jeg købte Dorit, ringede jeg til Agria lige omkring det tidspunkt hvor hun blev født. Det betød at hun var dækket fra den dag hun blev registreret til mig (jeg mener hvalpene blev fordelt da de var 5 uger), men jeg skulle først betale fra den dag hun flyttede hjem til mig.

En klar fordel ved Agria er, at de dækker behandling visse arvelige sygdomme på DKK-hunde. Med en corgi, var det vigtigt at jeg kan få dækket AD/HD, PL og rygproblemer uden diskussion. Jeg har nu aldrig haft brug for forsikringen til hende, men til schæferen har jeg brugt den flere gange, end jeg orker at tænke på!

Hvis du mener at der kan være grundlag for at indgive en klage til ankenævnet, skal klagen jo være andet og mere end "hunden blev syg én dag før karensperioden udløb". Du skal kunne godtgøre, at de komplikationer der har vist sig efter periodens udløb, IKKE stammer fra den oprindelige lidelse, og at det derfor ikke var samme diagnose. Jeg tror altså ikke at du kommer igennem med det, men det er din eneste mulighed.

• #26   6. sep 2017 Mht at jeg synes det er dumt at forsikre en hund før man får den hjem. Så er det for mig noget med at jeg ikke ønsker at betale en forsikring for noget jeg måske ikke kommer til at eje alligevel smiley Jeg har oplevet at trække mig fra et hvalpekøb, da hvalpen var 7 uger gammel og sælger (DKK opdrætter af dem der ellers var ret anerkendt i racen) på det tidspunkt valgte at oplyse mig om at to hvalpe i kuldet. Bl.a. den jeg skulle have havde en lille arvelig defekt, der rent faktisk kunne få betydning for hvalpens helbred og brug. Jeg havde ellers haft godt indtryk af opdrætter og stolede egentlig på hende. Jeg synes jo bare at det var et meget sent tidspunkt at oplyse mig om noget hun havde vidst i flere uger. Så jeg kunne ikke tolke det som andet end at hun forsøgte at snyde. De vilkår hun så ville tilbyde mig hvalpen på var helt i skoven. Så lige der stod det pludselig meget klart for mig at man ikke ejer en hund før man står med stamtavlen og købekontrakten i hånden smiley Derfor tegner jeg ikke forsikring før den dag jeg har hentet hvalpen. Med DKK/FCI stambogsførte hvalpe er det så heller ikke et issue for der dækker forsikringen med det samme man tegner den.

• #27   6. sep 2017 Muligt jeg er lidt langsom - men jeg vidste faktisk heller ikke, at der er karensdage, når man tegner en sygeforsikring på en hvalp, man lige har fået hjem og som er vaccineret og har været til obligatoriske "check" hos dyrlægen?
    Jeg ville da umiddelbart tro, at de dækkede fra jeg tegnede forsikringen telefonisk?

• #28   6. sep 2017 27# jeg vil umiddelbart tro at de ikke gjorde, men jeg ved det ikke. smiley Jeg troede jeg havde styr på det, at det ikke havde så stor betydning om der var DKKs logo eller DJRs logo der sad i hjørnet af hendes papire.

• #30   6. sep 2017 Det vil sige, at hvis din hund havde haft en DKK stambog i stedet for en DJR bog, så var den dækket?
    Under alle omstændigheder ville jeg ringe til forsikringsoplysningen og snakke med dem.
    De kan helt sikkert fortælle dig, om det kan betale sig for dig at gå videre med sagen, eller om du bare skal lukke den her.
    Du har jo været i god tro smiley

• #32   6. sep 2017 Jeg kan godt forstå, at der er karenstid for en voksen hund.
    Men en hvalp, nej!

• #38   6. sep 2017 Inge R: TS har ikke været i 'god tro'. Rent juridisk (og det er jo det der gælder) er man ikke i god tro når man bare ikke har læst betingelserne for forsikringen smiley Det er helt normalt at der er karenstider på forsikringer; det vil man også finde fx. på sin egen ulykkesforsikring og sin indboforsikring. Årsagen er at forsikringsselskaberne vil undgå folk der konstaterer at noget er 'gået i stykker' og så først derefter tegner en forsikring.
    Og ja, der er forskel på om stambogen er fra DKK eller DJR eller et andet sted. Forskellen er at DKK har lavet en aftale med Agria, som gør at DKK stambogsførte hvalpe kan være dækket fra den dag man overtager dem.

• #39   6. sep 2017 @37: Dette er også et helt almindeligt vilkår for alle mulige typer forsikringer: klare selskabet flytningen så der ikke bliver noget 'slip' så er der ikke nogen karenstider. Så garantere det selskab man flytter fra at det er reelt nok og at der ikke er noget skjult.

• #40   6. sep 2017 Jeg har 2 hos Alm Brand. som jeg har været meget glad for i de små 9 år jeg har haft dem. De tager desværre ikke nye hunde ind, så de to andre er hos Agria. Jeg har kun haft en enkelt skade so far og der var intet. Nu er den unge kommet til skade, så de regninger skal sendes ind nu her.

Umiddelbart har jeg intet at sætte på dem, men ville hellere have haft alle 4 hos Alm. Brand.

• #42   6. sep 2017 Jeg får som opdrætter 4 ugers gratis forsikring med til hver hvalp jeg sælger. Dvs at de er sygeforsikret indtil de er 12 uger gamle. Vælger køber at beholde forsikringen hos Dyrekassen, så er der ingen karenstid.

• #43   6. sep 2017 #30 Inge r:
    "Det vil sige, at hvis din hund havde haft en DKK stambog i stedet for en DJR bog, så var den dækket?"
    Ja. Det vil det sige. Så jeg handlede i god tro, men ikke juridisk - der læste jeg bare ikke omhyggeligt nok. Igår var jeg skuffet og gad ikke kigge på det. I dag har jeg researchet. I morgen ringer jeg igen, og hører om de virkelig er helt overbeviste om deres beslutning. Måske bare lidt god kundeservice.

31# Mikes mor
    Hvor er du sød, tak smiley Jeg er i det mindste glad for, at jeg ikke er den eneste der åbenbart ikke har styr på alle regler, og paragraffer. Synes godt nok også der er mange at holde styr på, og når man så har læst for 10 forskellige steder, ender man med at kludre rundt i dem - eller jeg gør i hvert fald smiley

42# ja, det skal jeg have som krav til næste opdrætter tror jeg. Men det har jeg lige en 3 års tid til at finde ud af. Skal lige have ro på min lille ballademager smiley og have haft hende på de første jagter, så jeg kan lære af mine erfaringer, hvis der var noget træning jeg gerne ville have haft gjort anderledes

• #46   6. sep 2017 Nicole, det har jeg godt nok aldrig hørt om hos Topdanmark, men jeg har så også kun haft små skader og ikke særlig mange. Men jeg vil da bestemt være opmærksom på det.
    Det skal måske også nævnes, at de så vidt jeg husker sætter deres hjælp ned med 10% om året eller hvor meget det er, når hunden fylder 10 år. Så det skal man lige gøre op med sig selv om hvor vigtigt er.

Havde jeg fået Lucky inden de 4 mdr, tror jeg at jeg selv havde valgt agria fordi jeg har hørt at de dækker pl hvis hunden er skrevet ind før 4 mdrs alderen, hvilket er den sygdom for mig der er mest relevant i forhold til hvad min race døjer med. Der kan jo ske andre ting, men der tænker jeg ikke der er den store forskel, hvis de brækker et ben f.eks. smiley

• #49   6. sep 2017 BATDOG sådan tror jeg de alle kan være, forskellen for mig er om de dækker PL operation eller ej. Men det er jo så slet ikke relevant for mig pt, da jeg ikke kan få glæde af den alligevel.

Og nej du er ikke den eneste, jeg har dog et maks på 1500 af egen lomme hvis forsikringen dækker, da jeg har en forholdsvis lav selvrisiko og derefter kun betaler 10% selv, det vil sige at jeg allerede ved 2000 kr kan få næsten 1000 kr igen, det er mange penge for mig smiley

• #50   6. sep 2017 # 38 - Mette med Præsidenten - Jeg mener ikke, at man er i ond tro, fordi man ikke har læst betingelserne ordentligt igennem.
    Det tror ikke, der er er ret mange mennesker der gør.
    # 43 - Trine - Jeg håber du finder ud af noget, start med forsikringsoplysningen.
    Held og lykke smiley og tillykke med vapsen smiley

• #52   6. sep 2017 Altså, karenstid er karenstid - Det kan man ikke gøre så meget ved.. smiley

Jeg har begge mine både alm. forsikret og sygeforsikret hos Tryg.. Sygeforsikringen dækker, udover de almindelige ting, også tænder og medicin (et tilvalg jeg har taget)..

Betaler 103 kr om måneden for Afrodithe og 132 kr om måneden for Costa..

• #54   6. sep 2017 Dyrekassen danmark har ingen karenstid på hvalpe mellem 8-12 uger - alt derover er 20 dage.

• #55   6. sep 2017 Malene K -Det giver mere mening smiley

• #56   6. sep 2017 det står hvertfald i deres Hundeforsikrings betingelser.

• #58   6. sep 2017 Trine - det er altså noget sludder, at de opdrætter i DJR pga udstillingskrav, for sådan et krav har labben ikke haft i MANGE år (hvis nogensinde) smiley

Nå, men jeg ville ikke bruge mere tid på at bokse med forsikringsselskabet. Deer er karenstid, det er ganske normalt (hvis man da ikke overtager forsikringen fra sælger), og om der er 1 eller 20 dage til karenstiden er udløbet er temmeligt lige meget.

Jeg har ikke sygeforsikret mine - jeg havde Reiki sygeforsikret med Dyrekassen et par år da jeg fik ham, men droppede det til fordel for selv at lave en sygeopsparing. Og indtil videre har det da været den billigere løsning, kan jeg konstatere.
    Men Dyrekassen gav glimrende service den ene gange jeg benyttede mig af dem.

• #61   6. sep 2017 Mike - ved at mine hunde praktisk talt aldrig er syge smiley
    Reiki har kostet akut fjernelse af tænder to gange á i alt cirka 6000 kr.
    Gaia har været lidt dyere pga. udredning for hjerte-/lungeproblemer sidste vinter, så i alt cirka 9000
    Jeg har haft den i hhv. 8 og 9 år, så kan du jo selv regne på, hvad de havde kostet i sygeforsikring i den tid smiley

Udover disse udgifter har jeg kun haft regninger på almindelige sundhedstjek + vacc, HD-foto o.l. som en forsikring jo alligevel ikke dækker.
    Nå ja, og så småtteri som fjernelse af klo, recept på Noskapin mod kennelhoste o.l. til beløb så lave, at de var røget under selvrisikoen.

• #64   6. sep 2017 Hvad er det du prøver at lægge ind - hvis det er andet end en billedfil, så er du nok nødt til bare at poste et link smiley

• #67   6. sep 2017 Man kan altså ikke kalde det at overse nogle betingelser, at handle i god tro. Oplysningerne var tilgængelige for dig, men du læste dem ikke. Det er en fejl, men har ikke noget at gøre med at handle i god tro !

Dernæst forstår jeg da virkelig godt at Agria ikke ønsker at udbetale en sum til dig, der nærmest svare til forsikringspræmien hele hundens liv, når du ikke var forsikret på skadestidspunktet. Ærgerligt men på ingen måde Agrias skyld.

• #68   6. sep 2017 Hvordan kommer en blærebetændelse til at koste 15000kr?

• #72   7. sep 2017 #71

same - det er det jeg betaler for.
    også medicin på 80-100 kr - det derfor jeg betaler for medicin dækning. ellers kunne det være ligemeget med at tilføje den tillægs forsikring på.

• #73   7. sep 2017 Ginne & Isabelle:

Som Isabella skriver, kostede en enkelt hurtig omgang 1500. Det havde vores også kostet, hvis behandlingen havde virket. Det gjorde den desværre ikke, og vi kørte - og kører, blærebetændelse, på blærebetændelse, på blærebetændelse i en ond ring. Det gør den ved at den varer i over 2 mdr, at der er urinkontroller, og flere af dem er sendt til udredning på laboratorium. Et par gange forbi sygehus. Problemet var, at med blærebetændelsen, kom der krystaller med risici for urinsten, der kom blod og Ziva har bare generelt ikke taget særligt godt imod behandling. Derefter kom der "sultestrække", diarré, få opkastninger og hævede "øjenbryn", da der pludselig begyndte at komme allergiske reaktioner.

Den havde kostet mindre, hvis jeg havde turde tage nogle chancer undervejs, men det turde jeg ikke. Det er en farlig leg, og i hvert fald en der kræver erfaring og stor viden - langt større end min.
    Vi målte jævnligt hendes bakterieniveau, for hele tiden at følge med i hvordan hendes process var og hvis hun blev for dvask eller ikke ville spise, kørte vi til Evidensia uanset hvad det kostede på weekend og aftentakst, da en ikke sulten labrador bekymrede mig rigtig meget. En mere erfaren hundeejer, havde haft en bedre chance for at skønne, hvornår det måske ikke var nødvendigt at køre før i morgen tidlig.

• #75   7. sep 2017 Ved du om det er andet og mere end bare blærebetændelse - jeg tænker hvis hun har fejl i bygningen af urinvejene eller dårlige nyre så bør din opdrætter jo kompenserer dig for syg hund.

• #76   7. sep 2017 74# Isabella:
    nej, Evidensia i Næstved. Jeg kan godt forstå at det vist er samme klinik, med samme ejer, men jeg har intet at sætte på den i Næstved. De er så søde og hjælpsomme. De er lidt langsomme til at sende journalen retur til egen dyrlæge, men det er okay, de har rigtig travlt. Det er så selvfølgelig også nemmere at håndtere en hvalp med blærebetændelse end at skulle tage imod hvalpe og hvad der følger med af regler her. Jeg har dine oplevelser med i baghovedet, til hvis hun en dag skal opereres, men forhåbentlig aldrig. Så må jeg ringe til dig til den tid, og høre hvor vi så kører hen smiley

Hun får CystoPro for at hjælpe blæren, og så får hun C-vitamin tilskud for at sænke ph-værdien i urinen og afhjælpe krystaller. Begge produkter vil blive givet til hun fylder 1 år, da forløbet har været så langt og det skal hun ikke igennem en gang til.

75# Ginne
    vi er i gang med udredning. Hvis ikke denne medicincocktail virker denne gang, skal vi have scannet blæren, for at se om hun kan tømme den. Men vi er godt nok lidt på bar bund, hvorfor hun reagerer som hun gør, og ikke vil blive rask smiley hun er den kærligeste dejlige hvalp, men lige så snart jeg tager hende af medicin, bliver hun sløv, og "gider" mig kun i kortere tidsrum. Hun virker depressiv, men det er selvfølgelig tegn på smerter og udmattelse.

Vi er i gang med at gætte på de allergiske reaktioner, men der har kun været 2 tilfælde. Det er lidt svært at gætte når det både kan være mad, og godbidder, og steder hun har været, og medicin. Jeg kan simpelthen ikke regne det ud. men det virker som om det i hvert fald er stoppet igen. Og efter ph-værdien er faldet og vi er blevet krystalfri, har hun det i hvert fald meget bedre. smiley Desuden er hun næsten renlig nu, hvor det virker som om hun har fuld kontrol over sin blære igen.

• #77   7. sep 2017 Hvorfor pokker får i ikke scannet blæren nu ? Det kan jo være at hun fx har en misdannelse i blæren, der gør at hun ikke kan tømme den helt. I så fald kan man behandle herfra og til månen uden at få bugt med blærebetændelserne. Så var det måske en operation der skulle til istedet for mere og mere antibiotika. For hulan da hunden har sloges med blæreproblemer i næsten al den tid i har haft den. Der er da alt muligt grund til at mistænke, at det ikke bare handler om en bakterieinfektion, men at der er en anden årsag til de gentagne infektioner (misdannelse, dårligt imunforsvar e.l.).

• #78   7. sep 2017 Mette: Jeg er i gang med alt det jeg føler der står i realistisk mål til virkeligheden for at få det til at ske.

• #79   7. sep 2017 Har i evt. overvejet at prøve en anden dyreklinik ? Jeg har personligt en ret dårlig erfaring med den i Næstved der nu er blevet til Evidensia. Det var før den blev til Evidensia, men dyrlægerne er de samme.....
    Hvad med fx at prøve at tage til Fakse. De har mange specialister inden for forskellige områder. Fx har den en specialist i det der hedder 'intern medicin" (=der der har med de indre organer at gøre), der er RIGTIG god.

• #80   7. sep 2017 Jeg havde nok også prøvet en anden dyrlæge. Særligt når det er så langt et forløb. Der kunne let være noget overset et sted. Og så få undersøgt nyrer og blære ordentligt så der kan komme styr på det.
    Vi brugte en dyrlæge, som fejldiagnosticerede vores kat 2 gange. Jeg tog den til en anden dyrlæge, fordi katten havde ondt, og det var sgu ikke rimeligt. Det tog den anden dyrlæge 2 minutter at finde årsagen til hans problemer. Den første dyrlæge vil stadig ikke rigtig vedkende sig at hun tog fejl - til trods for at han efter operation er fuldstændig rask. Men ærligt, så får hun ikke flere chancer.

• #81   7. sep 2017 Jeg vil også sige at når det har stået på SÅ længe - ville jeg nok overveje at se en anden dyrlæge - og få andre øjne på sagen.
    Evidensia Faxe er super søde og gode - de gange jeg hvertfald har oplevet dem.

Kommentér på:
Tabte til Agria :(

Annonce