{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Rettigheder ved køb? {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle kloge HG hoveder, der evt. har styr på lidt lovgivning her smiley

D. 26/5, bestiller jeg et dækken fra Horze, og jeg får en mail som bekræftelse på, at min ordre er gået igennem. I mailen står der, at min pakke vil ankomme mellem d. 2/6 - 7/6.

D. 9/6 er min pakke stadig ikke kommet, så jeg skriver til dem, for at høre hvor langt den er kommet.

D. 12/6 svarer de, at pakken slet ikke er på vej, for de har annulleret min ordre, da dækkenet var udsolgt. Her til spørger jeg, hvorfor jeg ikke er blevet informeret omkring dette, men det påstår de, at de har gjort.

D. 13/6 Spørger jeg, hvornår dækkenet vil være på lager igen, men her svarer de, at der går lang tid, før det kommer på lager igen.

D. 15/6 går jeg så ind for at bestille et andet dækken, men kan se, at det oprindelig dækken slet ikke står som udsolgt. Man kan stadig altså stadig bestille det.
Jeg skriver derfor en mail til dem, for at høre, hvad det skyldes - de har jo netop lige skrevet til mig, at det først kommer på lager igen om lang tid.

D. 19/6 svarer de så, at der er korrekt, at dækkenet ikke er udsolgt, og siger at jeg bare kan bestille det via deres hjemmeside igen.
Dækkenet er dog 200 kr dyrere nu, end da jeg bestilte det, og da jeg påpeger det, får jeg blot svaret, at det er bare ærgerligt - de nægter at give mig dækkenet til den pris, jeg oprindelig bestilte det til!

Kan det virkelig passe, at de må det?
Jeg har bekræftelse og det hele på min ordre, og der står ingen steder, at den kan annulleres, hvis ordren er udsolgt.
Det viser sig jo faktisk også, at dækkenet slet ikke ér udsolgt! De synes åbenbart bare, at jeg har fået dækkenet for billigt, og har derfor annulleret min ordre smiley

Synes simpelthen det er verdens dårligeste kundeservice! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rettigheder ved køb?
  • #1   4. jul 2017 Om de må gøre sådan ved jeg ikke, men jeg tvivler da. Hvis det havde været mig så havde jeg IKKE købt noget som helst der fra igen. Det lyder som et lidt træls sted.

  • #3   4. jul 2017 Jeg havde nok givet dem en sviner på trustpilot og fb.


  • #7   4. jul 2017 Der er altid gode og dårlige oplevelser med et firma. Selv har jeg aldrig haft problemer.

    Varerne bliver sendt fra deres lager i Holland.

    Jeanette, så kontaktede du dem vel? smiley

    Ts, ja har de trukket pengene?


  • #8   4. jul 2017 Mig bekendt skal firmaet sælge varen til den annoncerede pris - så nej, jeg mener bestemt ikke, at de må gøre som de har gjort her.
    Googlede mig lige til det her:
    http://www.markedsforingsloven.dk/e-handelsjura/aftaleindgaaelse/hvornaar-er-saelger-bundet.html

    Så jeg tænker da, at jeg ville forhøre mig ved Forbrugerstyrelsen. Som jeg læser det, er sælger bundet til at sælge til den pris, han har annonceret med, medmindre den er helt åbenlys forkert.


  • #9   4. jul 2017 Glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes at det lyder som en mærkelig kundeservice smiley

    Nej, pengene er heldigvis ikke blevet trukket!


  • #10   4. jul 2017 Tak for links, jeg prøver at hive fat i forbrugerstyrelsen smiley

    Det undre mig virkelig, at et stort og internationalt firma som Horze laver sådan nogle fupnumre...


  • #11   4. jul 2017 De skal sælge varen til den annoncerede pris, med mindre denne er åbenlyst urimelig og forkert.
    Du har handlet i god tro og har ret til varen.
    Jeg er stødt på sådanne firmaer flere gange, og det hjælper altid at nævne sine rettigheder og true med en klage til Forbrugerklagenævnet smiley


  • #12   4. jul 2017 Jeg har oplevet samme hos Horze engang - de havde endda trukket pengene men ikke lige informeret mig om at varen angiveligt var udsolgt før jeg kontaktede dem. De fortalte mig hurtigt at jeg da kunne da købe det til den orignale pris, modsat tilbudsprisen da jeg bestilte smiley

    Jeg takkede dog pænt nej, bedte om pengene tilbage og har ikke handlet hos dem siden....


  • #14   4. jul 2017 Uanset hvilken af begrundelserne de vil holde fast i, har de et problem.
    - hvis de har reklameret for en vare de ikke har på lager, så er det imod markedsføringsloven.

    - hvis de har solgt dig en vare, er de forpligtiget til at levere den. Kan de ikke det, skal de kompensere med tilsvarende eller bedre kvalitet uden yderligere omkostninger for dig. Det gør ingen forskel, at pengene ikke er trukket endnu. I har indgået en aftale.

    - De må da gerne sætte prisen på varen op. Men ikke for dig, da den aftale, du indgik med dem, var til en anden pris. Og ikke en åbenlys fejl.

    Men jeg tror ikke, det er en kamp, der er værd at tage.


  • #16   4. jul 2017 Hmm og kan gætte mig til at de ikke var til at snakke med? smiley



  • #18   4. jul 2017 De må gerne annulleret købet hvis forhandleren alligevel ikke kan levere. Det betyder 'med forbehold', så den del er helt korrekt fra deres side.

    Når de kan skaffe den hjem igen, skal du selvfølgelig have den til oprindelig pris

    Der er en undtagelse her, der hedder at handle i ond tro som forbruger, men jeg aner ikke hvad sådan noget koster, men tænker ikke at nogle handle i ond tro ved at købe det 200 kr billigere? Jeg ville aldrig undre mig over et prisslag på 200 på en pc i bilka på en deres automatiske brikker, men jeg ville undre mig på et skålesæt til 220,-.

    Skriv endelig til forbrugerombudsmanden, men jeg tror beløbet er for lille til at sagen interesserer dem.

    Jeg er så lykkelig for du ikke har bøvset på deres facebookside eller trustpilot, før de har fået en chance for at skrive tilbage til dig! Stor respekt herfra. Du har kontaktet, de har svaret, nu må du gerne bøvse så ikke andre støtter et firma uden kunderespekt.


  • #19   4. jul 2017 Det er så let at fokusere på de dårlige oplevelser. Hvad med de mange handler der foregår uden problemer?

    Jeg synes også umiddelbart at de har fejlet her. Det er da ikke normalt at annullere en ordre ved leveringsproblemer som restordre f.eks.

    Så må de levere varen når de kan. Det er dælme frækt at skrive, at du er velkommen til at bestille den igen, nu tilbudet er slut.

    Hvor svært er det lige at skrive, beklager der er sket en fejl, selvfølgelig får du den vare til den pris da du bestilte den, vi beklager meget det bøvl det evt må have medført.

    Og så måske smide en pose godbidder, eller et par ridesokker med ordren uden beregning.


  • #20   4. jul 2017 Hvis vi på mit arbejde gjorde sådan der, så vi havde dælme ikke mange kunder tilbage.

    Vi har bl.a oplevet at lige netop den kattegrus vi havde på supertilbud i avisen var i restordre.

    Skulle vi så have sagt, nej desværre vi har ikke den vare, du er velkommen til at købe den når vi får den på lager, til normalpris.

    Nejda! Vi laver kundebestillinger. Det vil sige, de køber og betaler for x antal af den vare, og når den er på lager hos os, ringes de op, og så er der sat det antal de har bestilt til siden til dem.

    Ts, synes at horze skylder dig, enten det dækken til den pris da du bestilte det, eller en rabatkode på x antal procenter


  • #22   4. jul 2017 Kan sagtens følge din frustration smiley

  • #23   4. jul 2017 Salla - Om en sælger/butik er værd at handle med afgøres jo netop af de handler, hvor tingene ikke går helt efter bogen. Hvis de, på trods af problemer med en vare, alligevel formår at levere en god kundeservice, så er man i reglen også villig til at handle der igen, selvom man evt. havde lidt besvær med en enkelt bestilling.
    Så "hvad med de gode handler" kan jo ikke bruges til ret meget - det er jo ikke der, der er behov for god kundeservice.

    Det er jo ikke så anderledes end når vi snakker hvalpefabrikker herinde. Der er ganske givet også folk, der har oplevet problemløse handler med en hvalpefabrik. Hunden var sund og rask, så de havde aldrig behov for at kontakte sælger igen.
    Fejler hunden derimod noget, er det man opdager den grimme side af avleren, når denne er ligeglad, nægter at forholde sig til problemet og at kompensere for det.


  • #24   4. jul 2017 Så længe de ikke har trukket pengene er der egentlig ikke en handel fundet sted..

    Så hvis de har annulleret din ordre ER der jo netop ikke noget salg..


  • #25   4. jul 2017 Jensen - En aftale er altså bindende og her har fundet en aftale sted. TS har ytret ønske om at købe (bestilt varen osv), sælger har accepteret handlen (og sendt ordrebekræftelse). Så er der en aftale om en handel, og den er skam bindende.
    Så når der ikke har været tale om, at køber har handlet i ond tro og har bestilt en helt åbenlyst forkert prissat vare, så skal sælger altså sælge varen til den pris den var annonceret.


  • #26   4. jul 2017 Jeg har intet sagt om ond tro..

    Hvis der ikke er betalt og handlen annuleret er der ikke foregået et salg


  • #27   4. jul 2017 Frk. Jensen,
    Det er ikke korrekt.

    Når butikken har tilbudt varen, og kunden har sagt ja til varen, så er aftalen indgået - og bindende!

    Hvornår pengene bliver trukket har intet med aftalens gyldighed at gøre. I dette tilfælde er der indgået en aftale og den er bindende.

    Men butikken må først hæve pengene, når varen sendes. Måske er det det, du har tænkt på?


  • #28   4. jul 2017 Handlen er annuleret, så er der ikke nogen handel

  • #29   4. jul 2017 Frk. Jensen - Handlen er jo først annulleret efter ordrebekræftelsen er modtaget og handlen accepteret og en aftale er indgået.

  • #30   4. jul 2017 Frk. Jensen - ifølge lovgivningen kan sælger ikke fortryde handlen, når først aftalen er indgået. Så SKAL han altså sælge varen til den pris, han har annonceret den til (igen, medmindre prisen helt åbenlyst var en fejl og køber har vist dette og derfor handlet i ond tro). Sælger kan altså ikke fortryde salget eller prisen, efter aftalen er indgået.
    Så han kan have annulleret handlen nok så meget - når aftalen er indgået, så kan han ikke trække i land.


  • #31   4. jul 2017 Jeg havde også problemer med dem og har ikke købt hos dem siden.
    Jeg købte 3 dækkener på deres Black Friday. Inden var jeg lidt i tvivl om størrelsen på dem alle, men der står jo at man frit kan bytte størrelse. Jeg køber derfor i samme størrelse men skal så bytte det ene til et nummer større. Dette er dog i en anden prisgruppe, men det er ikke specificeret i deres oplysninger på nettet om gratis ombytning. De vælger så at annullere min ombytning og giver mig pengene retur. Selvfølgelig havde jeg ikke forventet at få til samme pris men forventer samme rabat. Jeg skriver et par gange frem og tilbage og gør dem opmærksom på at hvis det ikke står på deres regler om ombytning, så kan de heller ikke bare annullere min ordre. Et par dage frem og tilbage og så ender vi med at jeg får samme rabat på det nye dækken i korrekt størrelse, som ved Black Friday.

    Mit råd er derfor "bare" at bede din sag om at komme højere op i systemet og så er de til at snakke med. Selv køber jeg ikke fra dem igen


  • #32   5. jul 2017 Jeg tænker heller ikke, at de får lov til at slippe så nemt smiley

    Kunne jo sådan set sagtens betale de 200 kr ekstra, men nu er det blevet lidt en princip sag, efter de har været så flabede, for det synes jeg godt nok er strengt!

    Forstår slet ikke at man kan drive forretning, når man yder så dårlig kundeservice!


  • #34   10. jul 2017 Nå, så fik jeg endelig svar fra Horze igen, efter jeg påpegede hvordan mine rettigheder var - og gjorde dem opmærksom på, at jeg på ingen måder havde tænkt mig at lade dem slippe udenom.

    Så beklagede de pludselig fejlen, og har nu lovet, at jeg kan få dækkenet med samme rabat, som jeg først fik smiley

    Utroligt at man skal hidse sig sådan op, før de giver en ret! Det er godt nok dårlig service...
    Men jeg får i det mindste mit dækken til rigtig pris nu - tak for hjælp og inspiration alle sammen! smiley


  • #35   10. jul 2017 Tak for du kæmpede, og gav dem chancen for at rette deres fejl, inden du gik til de sociale medier! smiley og stort tillykke med sejren!

  • #36   10. jul 2017 Præcis hvad jeg gjorde smiley
    Så kan de lære det!!


  • #38   10. jul 2017 Jeg tænker, at der sikkert er mange, der ikke tager kampen, og så kan det jo betale sig for dem. Godt du gav igen, de skal da ikke slippe for at yde den service de faktisk er forpligtet til smiley

  • #39   10. jul 2017 Ja, jeg tror også, at der er mange, der ikke orker at tage kampen op. Hvilket jeg sådan set sagtens kan forstå.

    Synes også det er virkelig ærgerligt, at det kan "betale sig" at være en sur skid! Det er faktisk i mod mine principper, at være det, for jeg plejer at gå enormt meget op i at være "en god kunde".

    Men man føler sig sku også til grin, når man er tålmodig og høflig, og sure kunder så kommer lige efter og trumfer deres vilje igennem, i mens man selv pænt får lov til at fx betale fuld pris.


Kommentér på:
Rettigheder ved køb?

Annonce