Rettigheder ved køb? {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogle kloge HG hoveder, der evt. har styr på lidt lovgivning her
D. 26/5, bestiller jeg et dækken fra Horze, og jeg får en mail som bekræftelse på, at min ordre er gået igennem. I mailen står der, at min pakke vil ankomme mellem d. 2/6 - 7/6.
D. 9/6 er min pakke stadig ikke kommet, så jeg skriver til dem, for at høre hvor langt den er kommet.
D. 12/6 svarer de, at pakken slet ikke er på vej, for de har annulleret min ordre, da dækkenet var udsolgt. Her til spørger jeg, hvorfor jeg ikke er blevet informeret omkring dette, men det påstår de, at de har gjort.
D. 13/6 Spørger jeg, hvornår dækkenet vil være på lager igen, men her svarer de, at der går lang tid, før det kommer på lager igen.
D. 15/6 går jeg så ind for at bestille et andet dækken, men kan se, at det oprindelig dækken slet ikke står som udsolgt. Man kan stadig altså stadig bestille det.
Jeg skriver derfor en mail til dem, for at høre, hvad det skyldes - de har jo netop lige skrevet til mig, at det først kommer på lager igen om lang tid.
D. 19/6 svarer de så, at der er korrekt, at dækkenet ikke er udsolgt, og siger at jeg bare kan bestille det via deres hjemmeside igen.
Dækkenet er dog 200 kr dyrere nu, end da jeg bestilte det, og da jeg påpeger det, får jeg blot svaret, at det er bare ærgerligt - de nægter at give mig dækkenet til den pris, jeg oprindelig bestilte det til!
Kan det virkelig passe, at de må det?
Jeg har bekræftelse og det hele på min ordre, og der står ingen steder, at den kan annulleres, hvis ordren er udsolgt.
Det viser sig jo faktisk også, at dækkenet slet ikke ér udsolgt! De synes åbenbart bare, at jeg har fået dækkenet for billigt, og har derfor annulleret min ordre
Synes simpelthen det er verdens dårligeste kundeservice!
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Varerne bliver sendt fra deres lager i Holland.
Jeanette, så kontaktede du dem vel?
Ts, ja har de trukket pengene?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.394
Googlede mig lige til det her:
http://www.markedsforingsloven.dk/e-handelsjura/aftaleindgaaelse/hvornaar-er-saelger-bundet.html
Så jeg tænker da, at jeg ville forhøre mig ved Forbrugerstyrelsen. Som jeg læser det, er sælger bundet til at sælge til den pris, han har annonceret med, medmindre den er helt åbenlys forkert.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Nej, pengene er heldigvis ikke blevet trukket!
aug 2009
Det undre mig virkelig, at et stort og internationalt firma som Horze laver sådan nogle fupnumre...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.849
Du har handlet i god tro og har ret til varen.
Jeg er stødt på sådanne firmaer flere gange, og det hjælper altid at nævne sine rettigheder og true med en klage til Forbrugerklagenævnet
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 296
Jeg takkede dog pænt nej, bedte om pengene tilbage og har ikke handlet hos dem siden....
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
- hvis de har reklameret for en vare de ikke har på lager, så er det imod markedsføringsloven.
- hvis de har solgt dig en vare, er de forpligtiget til at levere den. Kan de ikke det, skal de kompensere med tilsvarende eller bedre kvalitet uden yderligere omkostninger for dig. Det gør ingen forskel, at pengene ikke er trukket endnu. I har indgået en aftale.
- De må da gerne sætte prisen på varen op. Men ikke for dig, da den aftale, du indgik med dem, var til en anden pris. Og ikke en åbenlys fejl.
Men jeg tror ikke, det er en kamp, der er værd at tage.
maj 2015
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Når de kan skaffe den hjem igen, skal du selvfølgelig have den til oprindelig pris
Der er en undtagelse her, der hedder at handle i ond tro som forbruger, men jeg aner ikke hvad sådan noget koster, men tænker ikke at nogle handle i ond tro ved at købe det 200 kr billigere? Jeg ville aldrig undre mig over et prisslag på 200 på en pc i bilka på en deres automatiske brikker, men jeg ville undre mig på et skålesæt til 220,-.
Skriv endelig til forbrugerombudsmanden, men jeg tror beløbet er for lille til at sagen interesserer dem.
Jeg er så lykkelig for du ikke har bøvset på deres facebookside eller trustpilot, før de har fået en chance for at skrive tilbage til dig! Stor respekt herfra. Du har kontaktet, de har svaret, nu må du gerne bøvse så ikke andre støtter et firma uden kunderespekt.
maj 2015
Jeg synes også umiddelbart at de har fejlet her. Det er da ikke normalt at annullere en ordre ved leveringsproblemer som restordre f.eks.
Så må de levere varen når de kan. Det er dælme frækt at skrive, at du er velkommen til at bestille den igen, nu tilbudet er slut.
Hvor svært er det lige at skrive, beklager der er sket en fejl, selvfølgelig får du den vare til den pris da du bestilte den, vi beklager meget det bøvl det evt må have medført.
Og så måske smide en pose godbidder, eller et par ridesokker med ordren uden beregning.
maj 2015
Vi har bl.a oplevet at lige netop den kattegrus vi havde på supertilbud i avisen var i restordre.
Skulle vi så have sagt, nej desværre vi har ikke den vare, du er velkommen til at købe den når vi får den på lager, til normalpris.
Nejda! Vi laver kundebestillinger. Det vil sige, de køber og betaler for x antal af den vare, og når den er på lager hos os, ringes de op, og så er der sat det antal de har bestilt til siden til dem.
Ts, synes at horze skylder dig, enten det dækken til den pris da du bestilte det, eller en rabatkode på x antal procenter
maj 2015
jan 2007
Så "hvad med de gode handler" kan jo ikke bruges til ret meget - det er jo ikke der, der er behov for god kundeservice.
Det er jo ikke så anderledes end når vi snakker hvalpefabrikker herinde. Der er ganske givet også folk, der har oplevet problemløse handler med en hvalpefabrik. Hunden var sund og rask, så de havde aldrig behov for at kontakte sælger igen.
Fejler hunden derimod noget, er det man opdager den grimme side af avleren, når denne er ligeglad, nægter at forholde sig til problemet og at kompensere for det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
Så hvis de har annulleret din ordre ER der jo netop ikke noget salg..
jan 2007
Så når der ikke har været tale om, at køber har handlet i ond tro og har bestilt en helt åbenlyst forkert prissat vare, så skal sælger altså sælge varen til den pris den var annonceret.
okt 2010
Hvis der ikke er betalt og handlen annuleret er der ikke foregået et salg
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Det er ikke korrekt.
Når butikken har tilbudt varen, og kunden har sagt ja til varen, så er aftalen indgået - og bindende!
Hvornår pengene bliver trukket har intet med aftalens gyldighed at gøre. I dette tilfælde er der indgået en aftale og den er bindende.
Men butikken må først hæve pengene, når varen sendes. Måske er det det, du har tænkt på?
okt 2010
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
jan 2007
Så han kan have annulleret handlen nok så meget - når aftalen er indgået, så kan han ikke trække i land.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Jeg købte 3 dækkener på deres Black Friday. Inden var jeg lidt i tvivl om størrelsen på dem alle, men der står jo at man frit kan bytte størrelse. Jeg køber derfor i samme størrelse men skal så bytte det ene til et nummer større. Dette er dog i en anden prisgruppe, men det er ikke specificeret i deres oplysninger på nettet om gratis ombytning. De vælger så at annullere min ombytning og giver mig pengene retur. Selvfølgelig havde jeg ikke forventet at få til samme pris men forventer samme rabat. Jeg skriver et par gange frem og tilbage og gør dem opmærksom på at hvis det ikke står på deres regler om ombytning, så kan de heller ikke bare annullere min ordre. Et par dage frem og tilbage og så ender vi med at jeg får samme rabat på det nye dækken i korrekt størrelse, som ved Black Friday.
Mit råd er derfor "bare" at bede din sag om at komme højere op i systemet og så er de til at snakke med. Selv køber jeg ikke fra dem igen
aug 2009
Kunne jo sådan set sagtens betale de 200 kr ekstra, men nu er det blevet lidt en princip sag, efter de har været så flabede, for det synes jeg godt nok er strengt!
Forstår slet ikke at man kan drive forretning, når man yder så dårlig kundeservice!
aug 2009
Så beklagede de pludselig fejlen, og har nu lovet, at jeg kan få dækkenet med samme rabat, som jeg først fik
Utroligt at man skal hidse sig sådan op, før de giver en ret! Det er godt nok dårlig service...
Men jeg får i det mindste mit dækken til rigtig pris nu - tak for hjælp og inspiration alle sammen!
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Så kan de lære det!!
jan 2007
aug 2009
Synes også det er virkelig ærgerligt, at det kan "betale sig" at være en sur skid! Det er faktisk i mod mine principper, at være det, for jeg plejer at gå enormt meget op i at være "en god kunde".
Men man føler sig sku også til grin, når man er tålmodig og høflig, og sure kunder så kommer lige efter og trumfer deres vilje igennem, i mens man selv pænt får lov til at fx betale fuld pris.
Rettigheder ved køb?