24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Røngen af knæ. Røngen af knæ.
Nu er vi ( heldigvis ) ikke dem der besøger hospitaler osv så tit.
Så lige pt står sønneke i en dum situation.
Han knæ gør ondt, så ondt at han ikke kan gå på det i perioder, det er noget der kommer og går. Hvis han sidder lidt stille forsvinder det, men laver han noget dvs går på benet, kommer det igen.
Han kørte så på sygehuset den anden dag, men det kan man sørmer ikke, næ nej, han skulle først forbi en vagtlæge
Knægten knurrede om man skulle bestille tid til at komme tilskade
Nå op til vagtlægen, denne kiggede lidt på benet, og sagde at det nok bare var en sene der var lidt forstrukket , knægten ville gerne have knæet i røngen så man kunne se om der var noget galt inde i det, men nææ nej, snup du et par piller og læg benet op i et par dage, så er det lige så godt som nyt , var svaret
I går gik han så ned til egen læge, og der var svaret : du har nok bare overanstrengt det, her er en recept på nogle stærke smertestillende, og så lægger du benet op i 8 dage
Her kunne en røngen heller ikke komme på tale
Hvad fanden skal man gøre for at få undersøgt det knæ ordentligt, så man kan se om der er noget galt derinde ?
Lige pt truer knægten med at lægge sig ned på et fortorv og spille halvdød, så kommer der vel en ambulance og henter ham, og så kan det være han er heldig at de tager røngen af de knæ hvis han piver nok over det
Det har været tosset i ca 14 dage nu Den anden dag måtte han kravle hele vejen ned til sin bil
Det gjorde så ondt at han havde tåre i øjnene
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 243
har selv været hele møllen igennem dog med ryggen.. efter godt 2 år på masser af smertestillende og igennem flere genoptræning forløb, fik jeg en mr scanning, og sørme om ikke der var en discus prolaps..
man skal sku ha et god helbred for at være syg i dagens Danmark.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
Det ville give ret lange ventelister, hvis alle forlanger røntgen.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Jeg har selv været igennem både ultralyd og kikkertundersøgelse, blot for at for at konstatere at det ikke var maven den var gal med men min ryg der var nedslidt samt bækken der var skævt
feb 2014
dec 2008
dec 2008
sep 2009
min ryg virker også nogenlunde efter jeg har fået de rigtige øvelser og værktøjer til mig diagnose.
jul 2015
Følger: 2 Svar: 204
Havde en ankel der 5 år(!!) efter et fald stadig gjorde ondt, der var det ikke et problem at få den i røngten + MR. Der er så også et knogleødem somewhere i den fod, så måske er smerter ikke så mærkeligt.
Jeg anbefaler ikke nogen at vade rundt på noget næsten-brækket i 5 år, det temmelig dumt, men jeg har ikke oplevet andet end at de er søde til at tage billeder og scanninger hvis man lige har givet det ro et par uger med is / varme og smertestillende.
Et forstuvet knæ eller forstrukket ledbånd gør allerhelved røv mega ondt, og der er kuren altså ro, ro og mere ro uanset hvad.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
Til gengæld blev jeg ret mobset sidst jeg var ved lægen da jeg ikke kunne bruge hånden og havde smerter i håndled. Der var beskeden at fordi mine smerter/symptomer ikke passede ind i deres skema (i forhold til alm. symptomer for forskellige lidelser i det område), så kunne de ikke gøre noget
Heldigvis løste det sig ved at jeg bandt hånden ind og holdt den 100% i ro i 3 uger, så gik det meget bedre og nu er det helt væk. Så hvile er en meget god løsning på mange ting
dec 2008
feb 2014
Han er desværre heller ikke typen der kan holde sig i ro, så letter låget af toppen tror jeg
Nu skal han heldigvis til kiropraktor igen i næste uge, så kan det være at han kan tage et billede af knæet
dec 2008
Røntgen er meget sjældent nok ved knæ... det er scanning og "worst case" kikkert OP.. OP i knæ ville jeg dog holde mig fra som udgangspunkt... kender flere med ødelagte knæ, hvor OP bare gjorde det værre.
feb 2014
Kiropraktoren går han til med ryggen, så her i tirsdags kiggede kiropraktoren på hans knæ, men kunne ikke se noget bemærkelsesværdigt ved det .
Først var tanken jo, at hans behandlinger godt kan give klemte nerver, at det måske var der problemet sad, men det er jo ikke sikkert.
Jeg bliver behandlet for det samme som sønnen vedr ryggen, og jeg har oplevet smerter de mest underlige steder, og man synes det er sgu lidt ubehageligt, når nerven i hånden trækker sig, så man kan se musklen bevæge sig i en slags hjerteslag
feb 2014
Fandme uhyggeligt at gå der og blinke løs til folk
Cecilie : det må dælme ha gjort ondt, når man hverken kan bøje eller strække benet
dec 2008
Skadestuen er til akut skader, som kræver behandling her og nu ... ellers ville de også have en væld af mennesker rendende.. først egen læge.. alternativt vagtlæge uden for åbningstid .. og de må så tage beslutningen.
feb 2014
Jeg var igennem flere forskellige typer medicin, inden han gav op, og jeg gik op til kiropraktoren i stedet for.
Nu skal jeg op til ham vedr en knude, så bliver det spændende hvad han mener jeg skal have for den
dec 2008
Altså jeg droppede også smerteklinik i Glostrup da de udskrev antidepressiv medicin, som undersøgelser har vist virker på kraftige spændingshovedpiner... jeg ville ikke tage den slags medicin.. men ja jeg tager smertestillende både 600 mig og 800 mg ... og Dolol når intet andet virker... smerter stresser kroppen, så jeg ser ikke medicin som det onde.
Ellers er det jo også op til en selv... jeg går til behandling for mine skader.. og jeg har bare fundet frem til det, som virker for mig.
feb 2014
Rigtig mange typer stærkt smertestillende giver varige leverskader hvis man bruger det i længere tid, plus at man kan stå med en totalt smadret tarmflora, der ikke kan gå i orden igen.
Der var 2 ting der forkortede min mors liv væsenligt, det ene var stærke piller, både smertestillende og nervemedicin og det andet var alkohol. Jeg har set hende flere gange i vores barndom sejle rundt i en rus af piller
dec 2008
Enig i smertestillende ikke er super godt dagligt... men de færreste tager dem dagligt, og kun når det er nødvendigt.
Jeg har ingen problemer ved brug af piller i de korte perioder jeg tager dem... heldigvis.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Da min bror var barn, syntes min mor, at han gik mærkeligt og generelt havde et lidt atypisk bevægemønster. Lægen sagde vokseværk igen og igen, og mente at min mor var pylret. Drengen fejlede intet! Min mor bad om røntgen, eller i det mindste at blive sendt videre til nærmere undersøgelse. Lægen sagde nej - vokseværk. Da det havde stået på i et par år, gav lægen endelig efter, og sendte videre til røntgen - nu var han blevet træt af hende, og mente at røntgen ville vise, at han havde haft ret.
Så fandt man ud af, at drengens hofter var totalt smadrede og "smuldrede" - man vidste ikke hvad det var, men behandlede det som calve leg pertes, der er en hoftesygdom hvor hoften smuldrer væk. Han blev sat i aflastning i kørestol, for det var allerede meget fremskredet. Man mente det skyldtes for sen behandling. Efter en del år, fandt man ud af, at han har knogleskørhed, blandt andre sygdomme. Den eneste i verden med dén kombination af sygdomme, så vidt man ved.
Så hvis han/du virkelig mener, at der er noget galt, så bliv ved. Gør som lægen siger, og kom igen, hvis det bliver ved. På et eller andet tidspunkt er lægen nødt til at sende videre.
(Behøver jeg at sige, at hele familien skiftede læge, efter ovenstående oplevelse?)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.125
sep 2009
skal så lige siges at mig og min læge har et utrolig dårlig forhold til hinanden, og må nok tilstå at jeg føler tit at han slet ikke tager mig seriøst.
Men efter "kun" 14 dages smerter så ville jeg også prøve med lidt ro, og så vende tilbage hvis ikke det hjælper.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Ved knæsmerter/traumer er det meget normalt man skal holde det i ro og være smertedækket i 1-2 uger inden man foretager sig yderligere.
Det er ofte meget frustrerende for patienten, men røntgen afdelingerne/ortopæderne vil drukne i arbejde, hvis alle blev sendt afsted med det samme.
Hilsen en knæskadet uddannet radiograf
feb 2014
Man er jo bare bekymret som mor
Røngen af knæ.