{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Kvinde "overfaldet" af 2 løse hunde. {{forumTopicSubject}}

http://lokalavisen.dk/kvinde-overfaldet-af-loese-hunde-/Politi/20161224/artikler/312249996/1265

Man undrer sig over at den pågældende hundeejer tilsyneladende ikke kan finde ud af at tage sine hunde i snor, når nu de helt tydeligt ikke er under kontrol smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvinde "overfaldet" af 2 løse hunde.
  • #2   25. dec 2016 Helt enig !! Én ting rest hundene er smuttet fra ejer én gang, noget andet er så at det åbenbart sker ofte, og at ejer ikke tager det seriøst, når hun bliver bedt om at holde styr på sine hunde smiley
    Det er den slags hundeejere som giver os andre et dårligt ry smiley

• #6   25. dec 2016 Birgitta, jeg forstår godt hvad du mener, men som "Skrigehunden´s moar" smiley også er inde på, så er der fandens til forskel på om man har hundekendskab eller ej, eller om "ofret" måske engang er blevet bidt/overfaldet, og derfor er "u"rimeligt bange for hunde der ikke er under kontrol/ i snor, ved godt at det er lidt modsigende skrevet, men jeg tror alle herinde forstår hvad jeg mener, for i så fald ville hun nok ikke gå tur på et sted hvor andre lufter Deres hunde smiley Men jeg er "overrasket" over at en hundeejer ikke er mere nervøs for at miste sine hunde med den nuværende hundelov uanset hvilken race hundene er af. Men et er sikkert, personen er langt fra sin opgave voksen og burde have frataget de 2 "for hundekendere" kåde legesyge hunde. Enhver hund kan give rifter og blå mærker når de hopper op, især af folk der ikke har kendskab til hunde, da de ikke "Bare" vender ryggen til hundene, men bliver skræm fra vid os sans og derfor opfører sig som et "stk. vildt" som hundene bare ikke kan lade være med at "betragte" som jagtebytte, selv om de ser det som leg.
    Jeg var godt nok også blevet mere end alm. gal på den ejer, for opførslen ER 100% uacceptabel.

• #7   25. dec 2016 PS. Vark. Jeg tror ikke at ejeren ville fatte den "straf" smiley går man løs med hundene igen, EFTER den første "oplevelse, som vi kender til" så tror jeg det bliver mega svært at trænge ind til ejerens "fornufts center" smiley

• #9   25. dec 2016 Enig BATDOG. Især her midt i Kbh." og self. alle andre store byer" er det et dagligt problem. Visse ejere tror/mener at verden drejer sig om Deres aksel=alle skal acceptere Deres hund/es sindsyge opførsel, hvor imod sker de modsatte så truer De med bål og brand. Det er fan**** ikke let at være en ansvarlig hundeejer i dagens Danmark.

• #11   25. dec 2016 Det værste synes jeg næsten er, at ejeren bare tuller langsomt efter sine hunde med hovedet begravet i telefonen. Var Atlas smuttet på den måde, så var jeg sat efter ham så hurtigt som mine små ben kan rende, og den person det var gået ud over havde fået den største undskyldning.
    Jeg møder også alt for tit den type, hvor deres hund smutter hen til os, og så står de bare og glor uden at gøre noget. Man bliver så træt når man prøver på at svære ansvarlig.

• #13   25. dec 2016 Aslan. Den slags råd plejer den slags ejere ikke at modtage med "ophøjet ro" snare tvært imod. smiley De plejer at se Dem selv som fejlfrie, i flg. Dem er det er alle "os" andre hundeejere som begår fejlene, det er i hvertfald det jeg oplever/oplevede..

• #15   25. dec 2016 Jeg har oplevet at stå i mine egne tanker på et dortov og samle nødder. Havde da set hundeejer med en mops og toypudel på afstand. Pludselig står der en gøende mops klods op ad mig. Kæft jeg var deistet til at svinge en str 41 efter den. Men heldigt for hunden så er jeg glad for hunde. Blev så paf over at man kan finde den adfærd okay.

Eller da jeg ventede på bus, stod i åbningen af skuret da en herre går forbi med en labrador. Den fik da liiiige lov at snuse til mig. Det er ikke okay.

• #16   25. dec 2016 Salla. Jeg ved ikke om det er måden du har skrevet det på, der gør at jeg ikke helt forstår det, for ingen af delene ville sætte mit pis i kog "what so ever" smiley Det lyder for mig som 2 helt alm.hunde der har gjort hvad helt alm. hunde "imo nu gør", især lappen der snuste til dig. og bare det at tænke på at sætte en str.41 efter en gøende mops, tja igen er det måske bare mig, men DET finder jeg helt uacceptabelt.

• #17   25. dec 2016 Altså jeg får blå mærker på benene, når den ene af svigermors franske bulldogs springer op, fordi den ligger al sig vægt i det... Og kradsmærker fås nu også gangske nemt af store hunde, der hopper op! Specielt hvis de laver parringsbevægelser, så vil de jo prøve at holde fast i kvinden med forbenene.

• #18   25. dec 2016 Enig Simone. Jeg får også blå mærker selv når min 2kg.chi en sjælden gang hopper op, men det er pga. jeg får blodfortyndende medicin. Men jeg kender da nogle som let får blå mærker uden at de får blodfortyndende. Vi er ikke alle sammen lige "holdbare" når det gælder skub, slag eller kløer uanset om de "sidder" på en kat el.hund, stor el.lille. smiley

• #20   25. dec 2016 Jeg er en af de her "jeg er pisseligeglad med loven" og jeg lufter min hund uden snor hvor det passer mig.
    MEN !!!!
    Jeg lufter ALDRIG hvor der er andre mennesker for han er en stor hund og jeg er overbevist om, at jeg er den eneste i verden, der synes han er dennes 8. vidunder.
    Jeg har styr på ham - det er faktisk ikke så svært - er man i tvivl, så er der ingen tvivl .. så er det snor på.

Sålænge det eneste der kan diskes op med er en tur løs i diverse hundeskove, så er jeg autonom .. gider ikke folks hunde op i hovedet på min egen og det kan åbenbart ikke lade sig gøre de steder, hvor det er lovligt at gå med min løs, så det hedder konsekvent overskridelse af loven om løse hunde.

Og nej - to hunde, der jagter hinanden i vandkanten kan IKKE let komme væk fra ejer på øde strand - ejer kalder hundene tilbage, eller råber "vente" (sådan et fantastisk signal, som får hundene til enten at ... ja, vente ... eller vælge at komme tilbage i ejers retning indtil man siger "fint, løb du bare videre igen" ...)

Det ER altså ikke raketvidenskab at sørge for at ens hund ikke smutter hen til fremmede .. og ja, der er jo altid snoren, hvis man ikke har andre evner.

• #22   25. dec 2016 Det er jo "min" strand den episode skete på... smiley Og et øjeblik blev jeg helt i tvivl om det nu var mine hunde historien handler om, idiotisk ja smiley . Og i øvrigt opføre mine hunde sig heller ikke sådan, og de kommer i snor når vi møder andre og yadayada. smiley

Bort set fra det har jeg ind til videre været så heldig at jeg ikke har mødt idiotiske hundeejere på den strand. smiley

• #23   25. dec 2016 Anita
    Jeg kan godt lide hunde. Havde det været en som ikke kunne lide hunde så kunne den have fået spark.
    Synes det er uacceptabelt at visse hundeejeret mener alle kan lide hunde og bare lader dem komm helt hen til fremmede.

Jeg kunne kun finde på at sparke hvis den var en trussel mod mig eller en anden hund..

Det er skrevet ud fra hvis hunde var henne ved folk der ikke kan lide hunde

• #26   25. dec 2016 Jamen jeg er helt enig, Batdog - men også fuldt ud klar over, at jeg ikke har loven på min side smiley

• #27   25. dec 2016 hun behøver ikke være langbenet.. benet går jo helt op til hoften.. sådan en rotte potte der ikke er klippet kan godt give blå mærker hvis den holder fast

• #28   25. dec 2016 Martine: så længe at du har din hund under kontrol, så må den da godt luftes løs ?

Mine er også løse af og til, og det skal der være plads til, så længe at man ikke generer andre.
    Jeg ville blive voldsomt generet af at blive humpet løs på af 2 store hunde, og en ejer der er hamrende ligeglad smiley

• #29   25. dec 2016 Ann-Marie - ikke steder hvor det ikke er tilladt jo smiley

• #30   25. dec 2016 Martine: Pjat med dig smiley smiley

• #31   25. dec 2016 Anne Julie.

Jeg har lagt artiklen ind i en lokal Solrød gruppe tidligere på dagen. Det er, efter al sandsynlighed, 2 "rhodesian ridgeback typer", som rigtig rigtig mange har stiftet bekendskab med. Og ejer er usandsynlig grov og ubehagelig, når man påpeger hendes måde at agere på i forhold til hundene smiley

• #32   25. dec 2016 Mette: Håber at politiet finder frem til vedkommende, og får ejer til at lytte, og ændre adfærd fremover !!

• #33   25. dec 2016 Ja, det håber jeg sandelig også..... Jeg er ikke selv udsat fordi jeg aldrig går på stranden med tøserne. Men det er noget forbandet svineri!!

Og selvfølgelig kan hunde af den størrelse lave rifter og blå mærker uanset om de er aggressive eller ej smiley

• #34   25. dec 2016 Helt enig ! Hunde af den størrelse og med den adfærd, skal bare ikke rende rundt, uden kontrol smiley

• #35   25. dec 2016 Generelt vil jeg så sige som hundetræner... at kan man ikke kalde hunden til sig i ALLE situationer skal den føres i bånd.. sådan er loven jo.. og mht mærker.. så har jeg selv haft en corgi han op af mit ben da jeg stod med en løbsk tæve og den ville have fat i hende så den endte med at forsøge at kravle op ad mit ben. Jeg havde cowboy bukser på.. jeg havde lange røde striber ned af mit ben og blå mærker til følge.. så uanset størrelse på hunden.. skal man altid kunne kalde hunden til sig.. ellers må man sq holde den i snor! Og denne ejer bør da få "glæden" af at skulle betale for at få hunde retur fra et internat.. det koster 450 kr pr døgn at have dem der.. Men synes generelt at folk er blevet vildt dårlige til at vise hensyn. Selv træner jeg kontakt HVER gang jeg møder nogen også i hundeskove for så lærer hunde at det er godt at være ved mig og de får masser af godbidder og andre kan passere uden at have hunde rendende omkring sig. Det er mine hunde - mit ansvar!

Kommentér på:
Kvinde "overfaldet" af 2 løse hunde.

Annonce