Overfaldet i hundeskov {{forumTopicSubject}}
Nøj hvor er jeg arrig. Vi kommer oppe i den lokale hundeskov flere gange om ugen med Enzo, og i al den tid vi har været deroppe har der aldrig været nogle problemer for os.
Alle der kommer deroppe er generelt søde og ansvarlige overfor deres hunde, og vi har endnu ikke mødt nogen der var direkte aggressive.
Indtil her den anden dag. Min mor og jeg var lige kommet ind af lågen til hundeskoven og nået 50 m ned en af sti så vi ikke kunne se lågen mere.
Vi havde godt set der kom en kvinde med en stor dobermann gående hen mod lågen lige som vi drejede ned af stien, men det tænkte vi jo selvfølgelig ikke nærmere over. Men lige pludselig kan vi altså bare høre et eller andet der kommer galloperende bagfra, og Enzo når ikke engang at se den her kæmpe store dobermann før den har lagt ham ned og står og knurrer af ham. Vi stopper selvfølgelig op og kigger efter ejeren, for den her møghund står helt overskrævs over Enzo og knurrer voldsomt af ham og er meget truende og aggressiv.
Jeg tror vi stod der i mindst 30 sekunder før ejeren kom spankulerende ned af stien, helt roligt. Og hverken min mor eller jeg skal have noget klinket med sådan en aggressiv dobermann som stadig står over Enzo og knurrer og tær sig mens Enzo ligger stiv som et bræt. Min mor får heldigvis råbt til damen inden jeg gør, da jeg nok ikke ville kunne snakke så pænt, at nu skal hun fandme komme hen og få fjernet hendes hund. Hendes svar? "Jamen i skal bare lade ham være." Ja gu skal vi så for jeg tør ikke tage fat i en hund der er dobbelt så stor som mig når den står på bagben, men du skal fandme få din røv herhen og fjernet din møghund.
Da hun så endelig får nølet sig derhen og har fjernet hendes hund som hiver og snapper efter Enzo siger hun fandme bare "Han leger bare med lyd på." hvortil jeg egentlig bare har lyst til at spørge hende om ikke hun skulle lære lidt om hundesprog.
Mig bekendt leger hunde ihvertfald ikke når den ene hund ligger helt stiv under den anden og underkaster sig, mens den anden står og knurrer og snapper truende efter struben...
For helvede hvor bliver jeg gal over sådan noget.. Enzo er heldigvis stadig lige så glad og social som han plejer, men øv hvor er det træls når folk ikke gider holde styr på deres hunde. Specielt når det er en aggressiv en af slagsen.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.733
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 54
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Har nemlig en mistanke
nov 2011
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
nov 2009
Har nemlig været i en nogle gange, hvor der er nogen der er gået da jeg er kommet ind af lågen - har oplevet det flere gange.
Snakkede så med en en dag derinde, hun fortalte at der kom en dober tæve, som havde overfaldet flere hunde derinde i tiden. Den ene sidste den havde fat i måtte ind til dr dyr og lappes sammen.
De har så efterfølgende set og snakket med Tazz, de var vist bare i tvivl om det var den der havde overfaldet
nov 2011
nov 2009
Men hun kommer der ikke længere efter dens sidste overfald.
Men har kun selv haft gode oplevelser dernede =)
nov 2011
nov 2009
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Heller ikke nogen af de hunde jeg har haft gennem tiderne.
Håber selvfølgelig heller ikke at skulle opleve det
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2009
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
feb 2006
Louie er også blevet bidt der inde af en rottweiler. Og døjer stadig med ondt i ryggen efter det
Vi kommer aldrig der inde mere. Folk har ingen styr på deres hunde, og jeg ved, at flere lukker hunden der ind, mens de henter ungerne i børnehaven.
feb 2006
nov 2009
Ja hørte godt det vare ret alvorligt =(
Tror jeg har mødt rotten et par gange, der har hun dog haft den i snor. Men den lavede udfald når nogen kom for tæt på..
Har kun selv haft nogel gode oplevelser derinde, men er det ofte når der ikke er nogen eller kun et par stykker og så går jeg turene rundt, Goofy gider nemlig ikke rigtig det med at vi står stille =)
Forstår slet ikke folk tør bare at lukke hundene ind uden opsyn, der kan jo ske alt muligt
nov 2011
Julie - Det lyder godt nok helt grotesk. Og det er simpelthen så uansvarligt bare at efterlade hunden i skoven uden opsyn.
feb 2006
feb 2006
Jeg fatter heller ikke, at folk bare lukker hunden derind. Eller lader dere små børn gå derind. Hvad skulle de dog gøre, hvis det er deres lille hund, som får flået halsen op?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Emma blev overfaldet af en tysk ruhår i en hundeskov, da hun var 4 mdr...ejer kom også bare traskende laaaangt væk og så det ikke som noget problem, at min hund skreg, så man kunne høre det over hele skoven (ved godt hvalpe skriger voldsomt op ved det mindste)...men denne her hund knurrede, viste tænder og bed hende rundt om hende lille hoved......jeg gav den nogle ordentlige drag med en lædersnor og da krogen ramte den oven i hovedet slap den......stodderen stod bare og fløjtede efter den på afstand.....han blev kaldt mindre pæne ting af mig med skred bare.
Emma kom heldigvis ikke noget til udover nogle tandmærker på hver side af hovedet. Men møder vi en tysk ruhår eller en der ligner, den dag idag så er hun på mærkerne ....og nu er hun 9 år...hun glemmer aldrig.
Så hundeskove holder vi os fra, men nu gider hun heller ikke fremmede hunde, så det ville være vanvittigt at gå rundt derinde...hun har nogle få legekammerater og dem har hun nok i
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
Jeg har ALDRIG oplevet noget med min egen hund. Hun blander sig udenom og er ikke dominerende.
I de 3½ år jeg er kommet der, synes jeg det er minimalt de ting der sådan er sket.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Ikke alle hundeskove er noget fanden har skabt i vrede. Synes det er rigtigt lækkert at man har et sted hvor man lovligt kan lufte hundene uden snor.
De hundeskove jeg bruger ligger meget afsides og det er faktisk sjældent jeg møder andre der.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Men i de hundeskove jeg kommer i til dagligt har jeg aldrig mødt nogen uansvarlige hundeejere (7-9-13), men det er ret store områder... Bl.a. i hareskoven og ved brøndbyskoven...
Der er et lille område i nærheden hvor jeg har været to gange, det gør jeg aldrig mere! De hunde og ejere der var der havde en ubehagelig opførsel, der gjorde at jeg ikke stolede på dem.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Men jeg gad ikke vente på ejeren, og mine hunde skulle ikke have skader, de var kun 4 og 7 måneder gamle. Så jeg tog min gode ven i brug, min højre fod. Og jeg sparkede den køter i maven, og råbte og skreg af den. Og heldigvis for den, gik den der.
Og heldigvis for ejeren kom han IKKE, for han havde fået samme tur.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Eneste fordel med hundeskoven for mig er så er nogle af disse løse hunde uden træning samlet et sted så jeg kan undgå dem
Man burde fange en af de hunde hvor ejeren er og hente barn i børnehaven , tage halsbpndet af og afleverer den hos politiet så kan de måske lære det.
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
Den eneste dårlige oplevelse jeg har haft var ikke engang i en hundeskov, men i morbærhaven i Albertslund. En rotte som var løs i en have uden indhegning - lige ved siden af en parkeringsplads. Jeg kommer gående med Baily. Pludselig kommer hunden springene mod os og går efter Baily. Der skete ikke noget, jeg råbte og skreg af hunden og sparkede ud efter den. Så smuttede den. Først bagefter stikker ejeren hovedet ud af døren - Øh hvad sker der???
Man kan aldrig gardere sig mod uansvarlige hundeejere, de findes overalt. Men man kan da tage sine forbehold så man mindsker risikoen.
feb 2011
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
jan 2012
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Og så ligger hundeskoven ude på lars tyndskids mark langt væk fra alting.
Ville ikke have nerver til at gå ind i en lille prop fyldt hundeskov.
maj 2007
I morbærhaven i Albertslund er der tonsvis af uansvarlige hundeejere med folk der har hunde som potensforlængere. Men jeg har sjældent set eller hørt om dem i vestskoven. Hvor de ellers går hen, ved jeg ikke. Men langt de fleste jeg har mødt i vestskoven er utrolig ansvarlige hundeejere som går højt op i deres hunde og bruger meget tid på at fp en god og sund hund, med et godt sind. Og ellers har de dem i snor.
Men jeg tager da mine forbehold alligevel. Hvis jeg støder på en hund hvis kropssprog jeg synes lugter af agressivitet, så kalder jeg Baily til mig og holder hende tæt indtil jeg har set hunden nærmere an. Jeg har endnu aldrig oplevet en hund farer hen til Baily - andet end rotten dengang 7-9-13
jan 2012
maj 2007
jan 2012
maj 2007
nov 2009
Har ikke været der siden omkring start januar.
Godt for hunden hvis den så er kommet et bedre sted hen
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.216
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
maj 2007
feb 2011
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Der findes nogle hundeskove som jeg ikke vil komme i, men også mange som jeg kommer i, og det nyder både hundene og os godt af.
Dem vi bruger, er der meget ansvarlige hunde ejere i, og det er minimalt hvad vi har oplevet af negative ting i de 5 år vi har brugt dem.
Der er ikke sket mere, end hvad man kunne opleve hvis man luftede på grønne områder, på stranden osv.
Hundeskove er ikke kun noget skidt, men det er da klart, at hvis man har en usikker hund, eller en der skal arbejdes med vedr. aggressioner, så skal man nøje udvælge hvilke man bruger, men det er ikke meget anderledes, end hvis man går tur i hvilken som heslt park, hvor der også er løse hunde.
Overfaldet i hundeskov