{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.868 visninger | Oprettet:

Overfaldet i hundeskov {{forumTopicSubject}}

Nøj hvor er jeg arrig. Vi kommer oppe i den lokale hundeskov flere gange om ugen med Enzo, og i al den tid vi har været deroppe har der aldrig været nogle problemer for os.
Alle der kommer deroppe er generelt søde og ansvarlige overfor deres hunde, og vi har endnu ikke mødt nogen der var direkte aggressive.

Indtil her den anden dag. Min mor og jeg var lige kommet ind af lågen til hundeskoven og nået 50 m ned en af sti så vi ikke kunne se lågen mere.

Vi havde godt set der kom en kvinde med en stor dobermann gående hen mod lågen lige som vi drejede ned af stien, men det tænkte vi jo selvfølgelig ikke nærmere over. Men lige pludselig kan vi altså bare høre et eller andet der kommer galloperende bagfra, og Enzo når ikke engang at se den her kæmpe store dobermann før den har lagt ham ned og står og knurrer af ham. Vi stopper selvfølgelig op og kigger efter ejeren, for den her møghund står helt overskrævs over Enzo og knurrer voldsomt af ham og er meget truende og aggressiv.

Jeg tror vi stod der i mindst 30 sekunder før ejeren kom spankulerende ned af stien, helt roligt. Og hverken min mor eller jeg skal have noget klinket med sådan en aggressiv dobermann som stadig står over Enzo og knurrer og tær sig mens Enzo ligger stiv som et bræt. Min mor får heldigvis råbt til damen inden jeg gør, da jeg nok ikke ville kunne snakke så pænt, at nu skal hun fandme komme hen og få fjernet hendes hund. Hendes svar? "Jamen i skal bare lade ham være." Ja gu skal vi så for jeg tør ikke tage fat i en hund der er dobbelt så stor som mig når den står på bagben, men du skal fandme få din røv herhen og fjernet din møghund.
Da hun så endelig får nølet sig derhen og har fjernet hendes hund som hiver og snapper efter Enzo siger hun fandme bare "Han leger bare med lyd på." hvortil jeg egentlig bare har lyst til at spørge hende om ikke hun skulle lære lidt om hundesprog.

Mig bekendt leger hunde ihvertfald ikke når den ene hund ligger helt stiv under den anden og underkaster sig, mens den anden står og knurrer og snapper truende efter struben...

For helvede hvor bliver jeg gal over sådan noget.. Enzo er heldigvis stadig lige så glad og social som han plejer, men øv hvor er det træls når folk ikke gider holde styr på deres hunde. Specielt når det er en aggressiv en af slagsen. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfaldet i hundeskov
  • #1   5. maj 2012 Hundeskov er noget gud har skabt i vrede smiley

• #2   5. maj 2012 Det burde ihvertfald ikke være gud og hver mand der kan benytte dem. Det er bare så ærgerligt for vi har ellers kun gode oplevelser deroppe, og Enzo har masser af gode legekammerater derfra men ja.. klaphattene ødelægger det lidt for os andre. smiley

• #3   5. maj 2012 Må jeg spørge hvilken hundeskov du kommer i?
    Har nemlig en mistanke

• #4   5. maj 2012 Hundeskoven i Hvinningdal på Jordkærvej :o)

• #5   5. maj 2012 nu er det jo ikke etableringen af hundeskove der skaber uansvarlige hunde ejere.... man skal jo som ansvarlig hunde ejer tænke sig om alle steder....

• #6   5. maj 2012 Nå nej det er ikke den jeg tænkte på.
    Har nemlig været i en nogle gange, hvor der er nogen der er gået da jeg er kommet ind af lågen - har oplevet det flere gange.
    Snakkede så med en en dag derinde, hun fortalte at der kom en dober tæve, som havde overfaldet flere hunde derinde i tiden. Den ene sidste den havde fat i måtte ind til dr dyr og lappes sammen.
    De har så efterfølgende set og snakket med Tazz, de var vist bare i tvivl om det var den der havde overfaldet

• #7   5. maj 2012 Det lyder godt nok ubehageligt. smiley

• #8   5. maj 2012 Har lige sendt en pb.=)
    Men hun kommer der ikke længere efter dens sidste overfald.
    Men har kun selv haft gode oplevelser dernede =)

• #9   5. maj 2012 Mange tak. Det er altid rart med gode oplevelser, det er bare synd der nogle gange er nogle klaphatte der lige synes de skal ødelægge det for os andre. smiley

• #10   5. maj 2012 Ja det er så

• #11   5. maj 2012 Jeg bruger aldrig hundeskove, jeg lufter på eng og skovarealer og min hund har aldrig oplevet at blive forulempet.
    Heller ikke nogen af de hunde jeg har haft gennem tiderne.

Håber selvfølgelig heller ikke at skulle opleve det

• #12   5. maj 2012 Du vil altid...: mollerup skov?

• #13   5. maj 2012 Julie - ja

• #14   5. maj 2012 Det var da en træls oplevelse. Jeg tror jeg ved hvem omtalte personage er, har et par gange mødt en temmelig hoven kone med en yderst opblæst dober. Specielt træls, når vi faktisk ellers har en ret tryg og hyggelig hundeskov.

• #15   5. maj 2012 Vi kender cairn terrieren, som blev flået op. Ti cm var usyet- resten af halsen hele vejen rundt var flået op. Det så forfærdeligt ud! Så det er ikke noget personligt, at folk bliver bange, når de ser en dober
    Louie er også blevet bidt der inde af en rottweiler. Og døjer stadig med ondt i ryggen efter det
    Vi kommer aldrig der inde mere. Folk har ingen styr på deres hunde, og jeg ved, at flere lukker hunden der ind, mens de henter ungerne i børnehaven.

• #16   5. maj 2012 Dober'en der bed var en ung mands. Han sad bare i mudderet og gloede på, at tæven flåede i den lille han. Det var en tredje person, som måtte redde cairn terrieren.

• #17   5. maj 2012 Julie- Kan også sagtens forstå folk bliver bange, slet ikke noget at sige til.
    Ja hørte godt det vare ret alvorligt =(
    Tror jeg har mødt rotten et par gange, der har hun dog haft den i snor. Men den lavede udfald når nogen kom for tæt på..
    Har kun selv haft nogel gode oplevelser derinde, men er det ofte når der ikke er nogen eller kun et par stykker og så går jeg turene rundt, Goofy gider nemlig ikke rigtig det med at vi står stille =)
    Forstår slet ikke folk tør bare at lukke hundene ind uden opsyn, der kan jo ske alt muligt

• #18   5. maj 2012 Betina - Vi har set hende en enkelt gang før hvor hun kom forbi toppen, hvor doberen egentlig virkede meget normal. Ikke synderligt social, men bestemt ikke aggressiv, så det overraskede os virkelig. Men ja, det er virkelig ærgeligt.

Julie - Det lyder godt nok helt grotesk. Og det er simpelthen så uansvarligt bare at efterlade hunden i skoven uden opsyn.

• #19   5. maj 2012 Du vil altid...: jeg gad godt møde hende med rotten. Jeg har en bunke dyrlægeregninger, som hun skal betale... Det sidste jeg hørte, var at hun var kommet af med ham, fordi han var for vild. Jeg savner bare den gang hele skoven var skiltet med "uden snor". Nu må man kun gå løs i hundeskoven, hvor der altid er 15 hunde, som ingen tænker på kalde til sig, hvis man går rundt ude i kanten og egentlig bare vil lade hunden strække ud uden at skulle "lege"

• #20   6. maj 2012 Især hvis man kommer omkring 15-16tiden er det slemt.

Jeg fatter heller ikke, at folk bare lukker hunden derind. Eller lader dere små børn gå derind. Hvad skulle de dog gøre, hvis det er deres lille hund, som får flået halsen op?

• #22   6. maj 2012 Kommer IKKE i hundeskove. Min erfaring siger mig, at folk er total ukritiske og tramper rundt derinde med hunde, som overhoved ikke har lyst til, at omgåes en flok andre hunde...og så sker der overfald.

Emma blev overfaldet af en tysk ruhår i en hundeskov, da hun var 4 mdr...ejer kom også bare traskende laaaangt væk og så det ikke som noget problem, at min hund skreg, så man kunne høre det over hele skoven (ved godt hvalpe skriger voldsomt op ved det mindste)...men denne her hund knurrede, viste tænder og bed hende rundt om hende lille hoved......jeg gav den nogle ordentlige drag med en lædersnor og da krogen ramte den oven i hovedet slap den......stodderen stod bare og fløjtede efter den på afstand.....han blev kaldt mindre pæne ting af mig med skred bare.
    Emma kom heldigvis ikke noget til udover nogle tandmærker på hver side af hovedet. Men møder vi en tysk ruhår eller en der ligner, den dag idag så er hun på mærkerne ....og nu er hun 9 år...hun glemmer aldrig.

Så hundeskove holder vi os fra, men nu gider hun heller ikke fremmede hunde, så det ville være vanvittigt at gå rundt derinde...hun har nogle få legekammerater og dem har hun nok i

• #23   6. maj 2012 Har kommet i hundeskove, gør det meget meget sjældent. Hvis der er nogle bestemte derinde, kommer jeg der ik. Er i vores måske en gang om året, vil heller køre andre steder hen med mine.

• #25   6. maj 2012 hvis man ikke vil havde de problemer med at ens hund bliver angrebet af andre hunde så skal man blive væk fra de hunde skove der er, for det er noget som F skabte til at give problemer har aldrig været i en hunde skov og kommer det heller ikke .

• #26   6. maj 2012 Jeg er kommet i hundeskov 3½ år.

Jeg har ALDRIG oplevet noget med min egen hund. Hun blander sig udenom og er ikke dominerende.

I de 3½ år jeg er kommet der, synes jeg det er minimalt de ting der sådan er sket.

• #27   6. maj 2012 Synes man er en spasser der har tabt hjernen hvis man slæber sådan en hund med i en hundeskov.

Ikke alle hundeskove er noget fanden har skabt i vrede. Synes det er rigtigt lækkert at man har et sted hvor man lovligt kan lufte hundene uden snor.
    De hundeskove jeg bruger ligger meget afsides og det er faktisk sjældent jeg møder andre der.

• #28   6. maj 2012 Jeg har oplevet noget lignende på stranden, der var en dame med en golden retriever løs, og den styrter over til Basco (på det tidspunkt 6 mdr) og vælter ham. Basco ligger helt stille mens retrieveren står overskrevs ligesom du beskriver med doberen. Jeg bad damen om at få fat i sin hund og hun siger at det er helt naturligt og sådan klarer de det ude i naturen. Jeg blev så gal, for det første fordi hun synes det var helt ok adfærd, for det andet fordi hun ikke respekterer mine grænser. Klaphat!!

Men i de hundeskove jeg kommer i til dagligt har jeg aldrig mødt nogen uansvarlige hundeejere (7-9-13), men det er ret store områder... Bl.a. i hareskoven og ved brøndbyskoven...
    Der er et lille område i nærheden hvor jeg har været to gange, det gør jeg aldrig mere! De hunde og ejere der var der havde en ubehagelig opførsel, der gjorde at jeg ikke stolede på dem.

• #29   6. maj 2012 Præcis det du beskriver der har jeg oplevet, det var bare en dalmatiner han i Nordskov hundeskov.

Men jeg gad ikke vente på ejeren, og mine hunde skulle ikke have skader, de var kun 4 og 7 måneder gamle. Så jeg tog min gode ven i brug, min højre fod. Og jeg sparkede den køter i maven, og råbte og skreg af den. Og heldigvis for den, gik den der.
    Og heldigvis for ejeren kom han IKKE, for han havde fået samme tur.

• #30   6. maj 2012 Jeg kommer ikke i hundeskoven, gider ikke møde klaphattene der kun kommer der fordi de kan have deres hund løs uden af den stikker af ( self er det ikke kun dem der kommer der), jeg holder mig til andre skove, marker, stranden eller hundeklubbens arealer.
    Eneste fordel med hundeskoven for mig er så er nogle af disse løse hunde uden træning samlet et sted så jeg kan undgå dem smiley
    Man burde fange en af de hunde hvor ejeren er og hente barn i børnehaven , tage halsbpndet af og afleverer den hos politiet så kan de måske lære det.

• #31   6. maj 2012 Jeg bor i Albertslund og jeg har "bjerget" og vestskoven. Begge steder må du ha løse hunde. Tumper findes alle vegne og jeg har ikke ikke bil så jeg kan kører ud andre steder. Så jeg lufter da Baily begge steder. Dog aldrig på de tidspunkter hvor der er helt proppet med hunde. Var i vestskoven igår, der mødte vi 2 hunde.

Den eneste dårlige oplevelse jeg har haft var ikke engang i en hundeskov, men i morbærhaven i Albertslund. En rotte som var løs i en have uden indhegning - lige ved siden af en parkeringsplads. Jeg kommer gående med Baily. Pludselig kommer hunden springene mod os og går efter Baily. Der skete ikke noget, jeg råbte og skreg af hunden og sparkede ud efter den. Så smuttede den. Først bagefter stikker ejeren hovedet ud af døren - Øh hvad sker der???

Man kan aldrig gardere sig mod uansvarlige hundeejere, de findes overalt. Men man kan da tage sine forbehold så man mindsker risikoen.

• #32   6. maj 2012 @ Helena, fuldstændig enig....

• #34   6. maj 2012 Jeg forstår ikke at man slæber sin hund med i hundeskove. Jeg fatter ikke at man vil sætte sin hund i den situation at den kan risikere at blive smadret fordi andre ikke kan styre deres hunde..

• #35   6. maj 2012 Helene, forstår at man bruger hundeskovene hvis man ikke har andre valg, jeg har flere steder at vælge i mellem så derfor kører jeg hellere til de andre steder.

• #36   6. maj 2012 Er nu rigtigt glad for at have fået en ny hundeskov i nærheden af hvor jeg bor. Det er dejlig lang rute på 2 km. Skoven er ikke indhegnet, så der er mulighed for at møde vildt, ryttere ovs. Det frasorterer også de værste hundeluftere som slet ingen styr har på deres hund.
    Og så ligger hundeskoven ude på lars tyndskids mark langt væk fra alting.

Ville ikke have nerver til at gå ind i en lille prop fyldt hundeskov.

• #37   6. maj 2012 Mamma: Jeg tog ofte Baily med i cykelkurven og cyklede forskellige steder hen med hende og luftede hende. Bla. nede ved vallensbæk mose/sø osv. Men nu hvor jeg har barn så er man jo endnu mere begrænset fordi man har barnevogn og er på gåben.

I morbærhaven i Albertslund er der tonsvis af uansvarlige hundeejere med folk der har hunde som potensforlængere. Men jeg har sjældent set eller hørt om dem i vestskoven. Hvor de ellers går hen, ved jeg ikke. Men langt de fleste jeg har mødt i vestskoven er utrolig ansvarlige hundeejere som går højt op i deres hunde og bruger meget tid på at fp en god og sund hund, med et godt sind. Og ellers har de dem i snor.

Men jeg tager da mine forbehold alligevel. Hvis jeg støder på en hund hvis kropssprog jeg synes lugter af agressivitet, så kalder jeg Baily til mig og holder hende tæt indtil jeg har set hunden nærmere an. Jeg har endnu aldrig oplevet en hund farer hen til Baily - andet end rotten dengang 7-9-13 smiley

• #38   6. maj 2012 Helene, jeg forstår at det kan være svært når man er ensom mor og jeg forstår og har respekt for at du ikke har andre muligheder, og jeg ville da også bruge hundeskoven hvis det var min eneste mulighed så jeg ser absolut ikke ned på dem der bruger hundeskovene som forøvrigt sikkert er meget forskellige.

• #39   6. maj 2012 Mamma smiley Det tror jeg bestemt heller ikke du gør smiley Det var egentlig bare videre "snak" smiley Det er slet ikke ment på den måde som du vidst opfattede min sidste post smiley

• #40   6. maj 2012 Jeg ville bare sikre mig at du ikke troede jeg dømte dig fordi du bruger hundeskovene, det er jo helt op til folk selv og der er sikkert mange gode grunde til at bruge dem :-))))

• #41   6. maj 2012 Mamma: Det troede jeg bestemt heller ikke smiley Ja det er der, men jo flere hunde, jo flere mennesker og deriblandt også større chance for at møde de uansvarlige smiley Så jeg forstår også godt dem der kan undgå dem - at de gør det smiley Hvis jeg havde bil så havde jeg også gjort ligesom dig :-)Det ville da også være fedt at kunne tage Baily med til stranden bla. smiley

• #42   6. maj 2012 Julie - der er da et skilt med "uden snor" hvis man går ned ved den lille sø hvor køerne også går, hmm ved ikke lige hvordag man forklarer det.. Eller har de også fjernet det?
    Har ikke været der siden omkring start januar.
    Godt for hunden hvis den så er kommet et bedre sted hen

• #43   7. maj 2012 Har aldrig forstået det med hundeskove. De er da roden til alt " ondt"

• #44   7. maj 2012 Helena E: ved godt det er off-topic, men du må altså kun have løs hund i vestskoven, ikke ved bjerget... Ved godt der er mange der gør det alligevel, men det er bare så du er klar over det smiley

• #45   7. maj 2012 *KIR* Okay det vidste jeg slet ikke. Synes næsten ikke man ser andet end løse hunde der smiley But good to know smiley

• #46   7. maj 2012 tror nu ens holdninger tl hundeskove afhænger af de oplevelser man selv, eller de man kender har der.... jeg synes bestemt ikke de er roden til alt ondt . . . det er ubetænksomme hunde-ejere der er det, og det er så uanset hvor man færdes...

• #47   7. maj 2012 Det er ikke hunde skovene der er problemet, det er dem der bruger dem.
    Der findes nogle hundeskove som jeg ikke vil komme i, men også mange som jeg kommer i, og det nyder både hundene og os godt af.
    Dem vi bruger, er der meget ansvarlige hunde ejere i, og det er minimalt hvad vi har oplevet af negative ting i de 5 år vi har brugt dem.
    Der er ikke sket mere, end hvad man kunne opleve hvis man luftede på grønne områder, på stranden osv.
    Hundeskove er ikke kun noget skidt, men det er da klart, at hvis man har en usikker hund, eller en der skal arbejdes med vedr. aggressioner, så skal man nøje udvælge hvilke man bruger, men det er ikke meget anderledes, end hvis man går tur i hvilken som heslt park, hvor der også er løse hunde.

Kommentér på:
Overfaldet i hundeskov

Annonce