Kvinde overfaldet på Østerbro {{forumTopicSubject}}
Ja, en kvinde blev jo overfaldet tidligt i går morges omme der, hvor jeg går morgen og nogle gange eftermiddagstur.
Som jeg kan forstå det, så har hun ligget i noget buskads som ligger tæt op ad en meget befærdet sti. Personligt gik jeg ad den sti minutter før hun blev fundet, jeg var der dog ikke, da politiet kom, da jeg var på vej videre.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor hun ikke er blevet opdaget noget før. Der går enormt mange mennesker og deres hunde der, selv gik jeg der med Coco løs. Jeg ville tro, at en hund ville blive "tiltrukket" af duften fra et menneske, der befinder sig et "aparte" sted?
Jeg tænkte på, om nogle af jer andre måske har et bud på, hvorfor vi faktisk har passeret hende med ganske meter (ligesom så mange andre) uden at opdage hende?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg går ud fra, at der er relativ heftig trafik af fodgængeren sådan et sted og derfor rigtig meget menneskefærd.
Hvis ikke hunden har lært at søge efter dufte, der knytter sig til tilskadekomne, så tror jeg ikke det er specielt oplagt at den lige finder et menneske i et område fyldt med menneskeduft.
At hun blev fundet så tæt på, hvor mange mennesker går fortæller måske - jeg kender ikke området, så jeg kan jo ikke vide det - noget om, hvor lidt vi i virkeligheden ser og observerer, når vi går i områder, vi kender godt.
aug 2006
Jeg tænker, at for sådan en er der virkelig mange forskellige dufte på en tur, de kan næppe reagere på alt.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
Det ville muligvis have forholdt sig anderledes hvis der var kommet en hund forbi der fx er trænet i rondering og ved at folk gemt i budskaset har en BOLD som de kaster når der er blevet gøet og fører er nået frem Men igen så er situationen jo på ingen måde lig den man har trænet med hunden, så det er heller ikke sikkert at sådan en hund ville reagere. Med mindre den decideret var blevet sat til at søge.
... min gamle Carlson 'fandt' dog engang nogle hjemmeværnsfolk, der havde gemt sig i en hundeskov. De var ikke superglade for hunden der stod og råbte 'DE ER HER, DE ER HER, DE ER HER' Det var vist ikke en del af deres øvelse at blive fundet af tilfældige forbipasserendes hunde.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Jeg ved ikke, om der var blod også.. Coco kan godt gå slæbespor m blod, men det er jo 1) ikke menneskeblod, 2) et spor hvor man ligesom starter og slutter 3) aldrig i disse omgivelser, så jeg kan egentlig godt forstå hun ik har reageret, når jeg hører jeres svar
Hun ville dog gerne ind et sted, vi normalt ikke går og ville ikke rigtig komme, da jeg kaldte, så gik hen og satte hende i snor og gik videre. Om det har været det eller bare ønsket om en anden retning er jo ikke til at vide...
Mike: det jeg mener med "aparte" er bare at der jo ikke normalt ligger mennesker i buskene på vores tur
jun 2011
Men som I også siger, man er nok ik så opmærksom, når man går sin vante rute. Jeg gik jo bare og holdt øje med at Coco ikke kom i vejen for nogen først og fremmest.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
jun 2011
Men også ret underligt at der ikke var noget politi ude og lede, det er familien, der fandt hende jo...
jun 2011
De kom først til området da hun var fundet, men så kom de også! I stort antal.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
aug 2006
dec 2012
Det er meget normalt man ikke starter med at sige særligt meget om folk der er tiltalte, det behøver på ingen måde at betyde noget som helst
aug 2006
Helt generelt giver det rigtig god mening ikke at dele detaljer ud til pressen eller fra pressen lige når efterforskningen er startet.
At det giver racister tics og behov for at ryge til tasterne for at smide lidt modbydeligheder er jo ikke overraskende, men virkelig trist...
dec 2012
Du konkluderer ALT for hurtigt og på et rimeligt tyndt...alt for tyndt grundlag...og selv efter du har fået noget andet at vide, så nægter du at acceptere det.
Du skal altså lade være med at lade dine egne antagelser fylde SÅ meget
jun 2011
dec 2012
Værsgo...de har endda opdateret mere han er dog stadig en hjemløs mand fra Grønland
jun 2011
aug 2006
På forsiden..
jun 2011
dec 2012
aug 2006
dec 2012
Men f*** dem...
Det er den der antagelse af at det MÅ være en asylansøger, og så snart det ikke er, så skal der tales grimt om en anden nation...
Kan du ikke helt seriøst se den er gal?! Det har intet at gøre med din hudfarve -lad være med at tage den til det lave niveau -det kan du helt ærligt godt selv se er for forkasteligt ik?!
Det har noget at gøre med at du...laver en handling der for mig er grænseoverskridende overfor nogle andre mennesker, og det opponerer jeg imod. Og JA BT osv. er ikke altid den bedste kilde...men lad os nu heller ikke gå helt over i konspirations-teoretisk paranoia fordi vi ikke fik ret...
Fordi man stopper Tommy i at hamre Ali eller Abel i hovedet med en plastikskovl i sandkassen...betyder det ikke at man ikke kan lide Tommy...men det er ikke helt rigtigt bare at stå og glo på det heller vel?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Og godt at de har anholdt den ansvarlige !!
Kvinde overfaldet på Østerbro