{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.130 visninger | Oprettet:

Hjælp til vandregning???? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har fået en vandregning for 2015, den siger vi har brugt 133 m3 vand, hvilket betyder at vi skal betale omkring 3500 kr udover vores aconto beløb. (vi bor til leje i en boligforening)
Det beløb er urealistisk højt, da vi bor 2 voksne mennesker, vi spare meget på vandet, vi har hverken vaskemaskine eller opvaskemaskine i lejligheden, og tænker generelt på hvad vi bruger af hvad.
Ingen af os går i bad dagligt, vi vasker os da lige med en klud, men går ellers kun i bad ca. hver 3 dag (jeg har en hudsygdom der gør at min hud bliver utrolig irriteret når jeg går i bad, så jeg går faktisk i bad så sjældent som muligt, altså uden det bliver klamt.) Og ingen af os står under bruseren i en halv time, et bad tager 10-20 minutter afhængig af om jeg vasker hår osv.

Jeg kontaktede derfor boligforeningen, for der måtte jo være en fejl et eller andet sted, vi aflæste selv måleren, så jeg er helt klar over at tallet er korrekt, MEN der må jo så enten være en fejl i måleren eller et rør eller lign et sted som er utæt. Men de nægter at der er noget galt, og siger at vi skal betale den regning, for det er jo vores forbrug.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen der ved hvad jeg kan gøre? Jeg overvejer bare at lade dem vinde, for jeg orker simpelthen ikke at kæmpe med dem, og jeg kan jo ikke bevise at jeg ikke har brugt det vand, for jeg ved jo ikke hvor fejlen er. Der er ikke noget synligt galt. Men samtidig er 3500 kr altså bare vildt mange penge for os, og bliver derfor penge jeg skal låne for at betale, og det har jeg selvfølgelig ikke lyst til. Vi fraflytter lejligheden d. 1 april og derfor tænker jeg selvfølgelig også på de næste lejere, de kan jo risikere at stå med en mindst ligeså stor regning til næste år, og jeg ved desværre ikke hvem der flytter ind, så jeg kan ikke engang advare dem om det.

Men kan jeg overhovedet gøre noget, eller er det bare ærgerligt og så må jeg betale hos kasse 1?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vandregning????
  • #1   17. mar 2016 Ej noget møg smiley
    Tror det er svært når der ingen beviser er fordi, at det så er påstand mod påstand.
    Hvis den ikke drejer rundt når alt er slukket og, at i har målt efter om den måler rigtigt så er det nok svært, at gøre noget. Men jeg ville holde øje med den måler her indtil i skal flytte.
    Sender et kram smiley

• #2   17. mar 2016 Er det ikke om året, og får i ikke aflæst jeres vandmåler?

• #3   17. mar 2016 Camilla, det er en elektrisk en, så der er ikke noget der drejer rundt, det er bare tal smiley
    Jeg ved ikke om den måler rigtigt, jeg ved bare vi oplyste det tal der stod der, men derfor må den jo stadig have målt noget som vi ikke har brugt, men hvor det så er henne ved jeg ikke..

Men du har nok ret, men ja det er noget møg, for det er ikke penge vi har og selvom vi havde ikke penge vi vil give til dem. Det er desværre samme boligforening vi skal bo i, så vi må jo bare håbe at der ikke bliver noget med næste lejlighed.

Og tak for krammet, det kunne jeg godt lige bruge smiley

• #4   17. mar 2016 Beltane jo det er om året, men 133 m3 er altså også rigtig rigtig meget. Min søster bruger til sammenligning omkring 60 m3 om året, og hun har altså en mand og 4 børn (den yngste har dog ikke brugt så meget vand for han er fra januar smiley ) og de har både vaskemaskine, opvaskemaskine og badebassin og lign om sommeren, det har vi IKKE.

Nej vi skal selv aflæse den.

• #5   17. mar 2016 Det er ca 291 kr i måneden, det lyder nu meget normalt

• #6   17. mar 2016 Beltane, nej det er det ikke, det er omkring 550 kr i måneden. Vi har en regning på over 6000 kr (kan ikke huske præcise beløb) men da vi har betalt aconto hver måned, skal vi jo så "kun" betale det ekstra, som så løber op i 3500 kr.

• #7   17. mar 2016 Ej hvor er det bare øv smiley
    Jeg syntes også det lyder af meget når du fortæller om jeres daglig dag.
    Det var så lidt med kram jeg forstår godt, at du er frustreret og ked af det.
    Når jeg tænder for min vandhane drejer tallene på min måler rundt.
    Jeg ville gøre dem der flytter ind opmærksom på problemet for de kan jo risikere det samme som jer smiley
    Jeg ville ønske, at jeg kunne hjælpe, men kan kun sende kram så dem sender jeg en masse af smiley

• #8   17. mar 2016 et toilet der løber kan være dyrt
    Hvis I ikke har aflæst måleren i tidligere år, kan det give en regning.
    Og selvfølgelig kan en måler være defekt, men det er det mindst sandsynlige

• #9   17. mar 2016 Camilla, det er voldsomt meget.. Kunne (måske) forstå det lidt hvis vi havde vaskemaskine osv, men det har vi ikke.
    Min kæreste vasker op maks 5 dage om ugen, da han spare på vandet ved at tage det i lidt større portioner end 2 tallerkner, så det er heller ikke fordi han bare lader vandet rende når han vasker op, han bruger en balje osv. smiley

Jeg kan ikke finde ud af vores "fancy" måler, så det er meget svært at tjekke, og jeg aner ikke hvordan den fungere og hvor hurtigt den skal tælle osv.

• #10   17. mar 2016 Øv, hvor træls smiley
    Som du beskriver det lyder det af meget.
    Vi er 3 voksne + 1 teenager, har vaskemaskine, som bruges meget flittigt. Min mand er pædagog og min søn arbejder som pædagogmedhjælper, det giver en del beskidt tøj.
    Vi har opvaskemaskine, der kører dagligt og jeg vander have i moderat omfang, vi bruger omkring 150 kubikmeter om året.

Ved du om det er boligforeningen eller vandværket, der har installeret måler? er det vandværket ville jeg prøve at kontakte dem.

Og så et lille råd, noter målerstand både for vand og el en gang om måneden, så opdager i hurtigt, hvis en af dem pludselig løber løbsk.

• #11   17. mar 2016 Housebuster, vores toilet løber ikke, jeg har tjekket alle steder, der er ingen synlige ting galt, men derfor kan der jo godt være et rør et sted der er noget galt med. Det eneste jeg ved er at vi ikke har brugt så meget vand.

Vi flyttede ind i sep 2014 så den eneste gang vi har aflæst var i januar 2015 og så januar 2016 selvfølgelig.

• #12   17. mar 2016 Øv, hvor surt. Det lyder som om at der er gået et eller andet galt. For med det forbrug, som du beskriver, så burde I ikke have brugt så meget vand.

Prøv at checke om måleren tæller, selvom I ikke bruger noget vand. Hvis den gør det, har I en god sag, overfor udlejer. Bevæger den sig ikke overhovedet, så må I desværre nok bare betale regningen smiley

• #13   17. mar 2016 Lige præcis det er meget synes jeg også smiley

• #14   17. mar 2016 Kirsten, vi vander heller ikke have smiley så vi bruger vitterligt ikke særlig meget vand.

Og nej jeg ved desværre ikke hvem der har installeret det, det var her bare da vi kom. Jeg har skrevet endnu en mail til boligforeningen, hvis de stadig bare affejer det, kontakter vi vandværket, varmemesteren bliver gjort opmærksom på det til synet, og så vil jeg gøre hvad jeg kan for at finde nye lejer, jeg ved ikke hvem det er, men vil i hvert fald gøre mit for at de får det at vide.

Vi kommer til at tjekke i den nye hver måned, det er samme system, men forhåbentligt kan vi da finde ud af hvordan det virker.

• #15   17. mar 2016 Problemet er at den ikke køre, da det er sådan nogle fancy digitale tal dimser, så den køre hverken når jeg har vand til at rende og når jeg ikke har, ikke så man kan se det i hvert fald.. Så jeg kan på ingen måde sige at den tæller for meget, for jeg kan ikke følge hvor meget jeg bruger, udover når jeg bruger 1 m3, det gør jeg jo så bare ikke lige på kort tid.
    Men den er allerede steget en del, vi målte i midt januar tror jeg det var, og den er steget med ca. 20 m3 siden (kiggede lige for 2 minutter siden)

• #16   17. mar 2016 Men jeg må jo nok bare bide i det sure æble og betale for deres dumme fejl, og så komme videre. Men det er da virkelig irriterende.

Tak for alle svarende. Jeg er helt færdig for energi, har været i gang hele dagen, så jeg vil smutte i seng smiley Sov godt alle sammen.

• #17   17. mar 2016 Hvad med at tage på weekend, og så checke måleren før i tager afsted, og igen, når I kommer hjem. Så burde I da kunne se om den har flyttet sig ?

• #18   17. mar 2016 Ann-Marie, det havde været smart, men vi flytter næste torsdag, og denne weekend skal jeg bare bruge på at slappe helt af herhjemme, så det er desværre ikke en mulighed. Jeg kan jo selvfølgelig så tjekke fra den torsdag og indtil den 1 april.

• #19   17. mar 2016 Nårh ja, det er jo lige om lidt at I flytter smiley Hvad så med at tappe et par spande vand af (til at skylle ud i toilettet, opvask, vask er jer selv, drikkevand osv.) Og så holde snitterne fra vandhane, toilet osv. i et par dage ? Så burde I også kunne se en forskel.

• #20   17. mar 2016 Det lyder helt vildt

Hvor utrolig træls I ikke kan få hjælp

• #23   17. mar 2016 Jeg tænker der er en utæthed!
    Vi vasker bil, har opvasker, vaskemaskine, bader fire mennesker for 80 kubikmeter om året.
    En vvs'er må kunne hjælpe jer med fejlen.
    Hvad siger statistikken for lejligheden mht forbrug? Har den været gal i flere år?

• #25   17. mar 2016 Det forbrug lyder da helt hen i vejret - vi bruger ca. 80 m² om året, to voksne der bader mindst en gang om dagen hver og det inkluderer også forholdsvis megen vask af tøj pga. vores arbejder, fyldning af havebassin ind imellem og lidt havevanding.

• #26   17. mar 2016 Det er urealistisk højt og der må klart være noget der er utæt et sted hvis ikke det er en fejl på måleren.

• #29   17. mar 2016 Hvis jeg glemmer at svare på noget, må i gerne lige skrive igen smiley

Den lyser ikke, viser ingen fejl.
    Jeg er helt sikker på at der kun er for 2015, da jeg selv afløste for 2014, hvor vi fik penge tilbage, men dengang var det også kun fra september til januar.
    Jeg tror ikke at der dengang var noget galt. Vi gik fra dengang at bruge ca. 3 m3 i gennemsnit i måneden, til at vi nu er oppe på 11m3. Det er en ret drastisk stigning.

Jeg har tjekket toilet og vandhaner der er hverken dryp eller vand der løber.

Jeg tjekkede måleren i går inden jeg gik på toilet, da stod den på 996,10, efter jeg havde været på toilet og gjort mig klar til at gå i seng, stod den på 996,11. Nu ved jeg ikke hvor meget vand min kæreste har brugt siden jeg gik i seng, men ikke særlig meget er mit gæt, men her til morgen da jeg stod op, stod den på 996,24....
    Det synes jeg altså godt kunne tyde på at der er noget, men det er svært når jeg ikke ved hvor hurtigt den skal ændre sig i forhold til vand forbruget, men hvis toilet besøg er ca. 1, så burde den jo ikke gå over 10 op selvom min kæreste skulle have taget lidt vand i vandhanen også.

• #30   17. mar 2016 Vores vvs'er siger man skal aflæse alle målere månedligt for at opdage eventuelle fejl og utætheder.
    Tit kan man online se enhedens forbrug flere år tilbage. Der kan du sammenligne forbruget. Er det pludselig helt off, skal I have en mand ud og finde årsagen.

• #31   17. mar 2016 Malene, ja det ved jeg jo så nu at man skal smiley

Den er helt off, men de gider ikke sende nogen ud at kigge på det, de siger at jeg har aflæst og hvis jeg kan bekræfte det er det rigtige tal, jamen så skal jeg betale regningen. At det rigtige tal så er forkert i forhold til mit forbrug er de da fuldstændig ligeglade med smiley

• #32   17. mar 2016 Okay det her giver altså ingen mening. Den stod på 24 da jeg stod op, 25 inden jeg brugte noget som helst vand, nu har vi været 2 på toilettet her til morgen, vasket hænder og børstet tænder, og den står stadig på 25 smiley

• #34   17. mar 2016 Jeg synes godt nok også at 133 er et rigtig højt tal. Jeg ville også prøve at holde ret godt øje med måleren i en periode.
    Men altså et toilet der løber eller en vandhane der drypper kan faktisk godt løbe op i en del kubikmeter på et år.

• #35   17. mar 2016 Jeg kan KUN give det råd at blive ved....virkelig blive ved..med at plage livet af dem med "Jamen det kan altså ikke passe?"

Da jeg fraflyttede min 29kvm. ungdomsbolig i sin tid, blev radiatorene ikke aflæst forinden af brunata, hvilket betyder de så kommer med et "kvalificeret skøn"...det mente de så var 10.000kr UDOVER aconto... og selvom det var "min fejl" -jeg havde ikke været hjemme da aflæsermanden kom...så tog jeg billeder af alle radiatorer, brokkede mig gevaldigt, jeg tror faktisk jeg ringede dagligt i en uge indtil en eller anden lyttede...og gæt hvad...det viste sig faktisk at de skyldte mig 5000kr som var betalt for meget i aconto.

Jeg havde brugt omkring 1000 kr i varme af min aconto. Så det KAN altså betale sig at blive ved....og være en plage smiley

• #36   17. mar 2016 Som sagt løber vandet ikke nogen steder, det drypper heller ikke, jeg har tjekket en million gange.

Det er svært at holde øje med ugentligt vandforbrug osv, for jeg aner ikke hvad det skal være, jeg kan jo bare se at det ikke passer med vores forbrug. Jeg holder dog øje, men ja det er svært.

Obsternasig, det er da også vildt smiley jeg prøver at være en plage, men du ved hvordan jeg har det, så overskuddet til det er der bare ikke smiley min kæreste har lovet at ringe hvis de ikke reagere på min mail (har sendt en ny) men ja ingen af os har det store overskud lige nu, så det er bare svært at være en kæmpe plage.

• #38   17. mar 2016 Cecilie nej det er det ikke, det er kun for 2015. Og det er mig selv der har aflæst, det gør de ikke herude, der skal vi selv gøre det og aflevere sedlen til varmemesteren. Jeg går ud fra vores flytte aflæsning sker til synet.

• #39   17. mar 2016 Jeg holder fortsat øje, men jeg tror godt jeg kan bekræfte at noget er galt. Da min kæreste var færdig med at vaske op stod den på 29, det var fair nok, ved ikke hvor meget det tager af vand, men den rykker sig jo selvfølgelig når vi bruger det.
    Vi har ikke brugt vand siden, nu står den på 33, det er altså kun omkring en time siden smiley
    (det er ikke m3, det svare vel til 0,33 m3)

• #41   17. mar 2016 Mikes ja jeg ved godt hvordan jeg holder øje, men jeg ved ikke hvor meget den skal rykke sig.
    Umiddelbart rykker den sig jo tydeligvis selvom vi ikke bruger vand, men ikke særlig meget (men det bliver da til meget på et år)

• #43   17. mar 2016 Kom lige til at tænke på, har I f.eks. radiatorer som bruger vand til at varme op? Så kunne der jo være noget galt med dem?

• #44   17. mar 2016 Det ved jeg ikke, må lige se om det står på vores opgørelse.

• #47   17. mar 2016 Trine, jeg har kontaktet dem, anden gang i går. Hvis ikke de reagere på det, må jeg jo til at true, ville bare vide om jeg havde noget at have truslen i, for det hjælper mig jo lige fedt at true, hvis det er dem der står med det lange strå smiley
    Skal som sagt bo i samme boligforening, så vil heller ikke gøre livet mere surt for mig selv end højest nødvendigt.

Mikes mor, mener du hvad det er vi skal betale for nu, eller hvad vi ville bruge hvis det var normalt? vi er sat til at have brugt 133 m3 i 2015. Men hvad tallet skulle have været, hvis der ikke var en fejl ved jeg ikke.

• #48   17. mar 2016 Jeg prøvede engang at aflæse skrive ned på papir osv. Og fik en ekstra regning på 11.000kr det hang ikke sammen! Det viste sig maskinen der aflæser tal havde set mit 1 tal som et 2 tal.. No shit man så bliver fattig..

• #49   17. mar 2016 Men altså jeg ringede til vandværket og bedte om at få oplyst det tal de havde registreret.og det var jo så tydeligvis forkert.

• #50   17. mar 2016 For nogen år tilbage var der altså også nogen historier bare med El, hvor de elektroniske målere var gået helt agurk. Mener de hang på en regning på 50.000,- for el smiley . Det er værd at undersøge, det er elektronik, der kan være noget galt.

• #51   17. mar 2016 Har lige tjekket vores. Vi har brugt 111 m3 sidste år... Vi er 2 voksne og 2 teenagere.
    Jeg vasker gerne 1-2 gange om dagen, opvaskemaskinen kører hver 2. Dag og vi bader alle hver dag. Om sommeren vander jeg moderat i haven og vasker også bil ca. 4 gange årligt herhjemme. Badekaret bliver brugt ca. 1 gang pr mdr.

Jeg synes din regning lyder høj smiley

• #53   23. mar 2016 Bliv endelig ved
    Det kan være måleren eller andet

Selvfølgelig kan det ikke passe

Kommentér på:
Hjælp til vandregning????

Annonce