{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.445 visninger | Oprettet:

Hva fanden stiller man lige op. {{forumTopicSubject}}

Allerede kort efter vi flyttede ind fandt naboens unger det sjovt at hoppe rundt foran hegnet og sige som hunde, når Tasja var ude..
Med det resultat at hun stadig tonser afsted og gøer af dem når de render på den anden side af hegnet..
- De render i øvrigt stadig og hopper rundt, kalder og jeg ved ikke hvad..

Dette resulterede i Tasja hoppede over hegnet, for de ville da lege (i hendes optik)..

Og efterfølgende springer Tasja gerne over hvis de er omkring hegnet.

SÅ! Tasja er kommet i kæde når hun er i haven... For det duer ikke.
(Børnene er i øvrigt møg bange for hende når hun først står på den anden side af hegnet..)

I går da hundene var i haven, rendte de der unger så rundt igen og drillede hende..
- For så at give sig til at skrige og råbe hun var en dræber .. og at vi skulle hegne vores have ordenligt ind? Wtf.. Hun er ligesom i kæde nu.. og kan max komme 10 meter fra dem når hun er tættest på...

Her til morgen kommer jeg så ud og kan se at hendes kæde er taget af spydet?!
Det var den altså ikke igår.. og har til dato endnu ikke set en hund der kan pille en krog ud af en ring.. og da slet ikke Tasja..

Kan det være rigtigt at jeg ikke bare skal hegne hundene inde... men også naboerne ude?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva fanden stiller man lige op.
  • #1   8. jun 2015 Sæt et ordentligt hegn, for alles skyld.
    At naboen (og dennes børn) er en skovl, kan ingen gøre noget ved, men du kan beskytte din hund ved at hegne bedre ind. 2 m uigennemsigtigt hegn ville jeg vælge i det tilfælde, fx raftehegn/lægtehegn, altså fast træ.
    Færdig med problemer.

• #3   8. jun 2015 Det er også umiddelbart planen.. Dog kan jeg ikke gøre dette endnu da udlejer kommer og graver hele haven op..
    - kunne så prøve at snakke med dem om hvor de mere præcist skal grave..

Udlejer lovede nemlig allerede sidste år det ville blive gjort der..
    i år har de så været og taget mål.. men har ikke set dem siden..

• #4   8. jun 2015 Har du snakket med forældrene?

• #5   8. jun 2015 Oftest siger de intet..
    Ind i mellem (specielt hvis jeg står ude i haven og ikke bare i døren) så står de rimelig fesent og siger "lad være.. stop det der".. sådan.. totalt fladt.. ved ikke lige hvordan man forklarer det :S

Sif kan dog ikke komme ud af hegnet. Det er kun Tasja efter hun har fundet ud af hun kan springe over.. smiley

• #6   8. jun 2015 Ja. Det gjorde jeg tilbage i starten hvor jeg bad dem få deres børn til at lade være.. og fortalte det ville ende i hun sprang over for Tasja fatter ikke at de ikke vil lege..

- Havde dog ikke regnet med hun ville gøre det..

Vi har været henne og hegne ekstra ind, men uden det har hjulpet. Derfor er hun kun kort i haven og kun i kæden.

• #7   8. jun 2015 Hvad sagde forældrene

• #8   8. jun 2015 (Hun kommer ud og gå i snor. Det er hovedsageligt "morgentisse" og "nat-tisse" i haven.. Samt hun kommer i hundeskov eller til legekammerater for at race af)

• Aiko
    Aiko Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
    #9   8. jun 2015 jeg var godt nok blevet muggen.
    jeg var gået hen og banket på døren, og så havde jeg bestemt forklaret de forældre at har de ikke tænkt sig at gøre noget ved deres børns opførsel, så skal jeg personligt nok selv sørge for at give dem den største verbale røffel jeg kunne finde på.

• #10   8. jun 2015 Jamen der lovede de jo højt og helligt at de nok skulle stoppe deres børn......

• #11   8. jun 2015 Aiko - Den tanke har jeg ærlig talt også haft..
    Men magter bare overhovedet ikke det skal blive til nabokrig.. Selvom jeg føler lidt at det er der vi er nu hvor nogle har pillet hendes kæde fri :S

Har overvejet at skrive et brev og aflevere i deres postkasse.. for er sgu også ret konflikt sky..

Eller vente på de kommer og brokker sig over hun larmer når hun er i haven.. (hvilket hun kun gør når deres børn er ude)

• Aiko
    Aiko Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
    #12   8. jun 2015 Har i samme udlejer ?
    så kunne du evt prøve at klage dertil.
    selvom i måske får 2 meter hegn op, så stopper det jo ikke ungerne for at stå på den anden side og stadig skrige og løbe rundt.
    og det kan stadig være super stressende for Tasja og skulle høre på.

• #13   8. jun 2015 Hvis forældrene ikke gør noget, er det så ikke bare at give ungerne en ordentlig skideballe , der ikke er til at misforstå.

• #14   8. jun 2015 Nej, det har vi desværre ikke smiley

Og er slet ikke i tvivl om at det er sindssygt stressende for Tasja.. nok specielt nu hvor hun ikke engang kan komme i nærheden af hegnet smiley

I starten måtte vi ty til at sætte et marmor bord foran vores låge for ellers stod den pludselig åben i ny og næ...

Tænkte dengang at det nok var hvis de skød en bold ind i haven og hentede den.. og så glemte lågen..

• #15   8. jun 2015 Henrik - Er bestemt også overvejet.. men forældre har en tendens til at blive møg sure hvis man siger noget til deres børn :s

Men ja. Det er nok der vi er nu. Eller altid stå synligt i haven..
    - børnene må vide det er forkert, for kan de se mig så er der intet......

• #17   8. jun 2015 Vi havde samme problem for år tilbage i vores daværende bolig.
    Nabounger samt forældre var bange for hunde, men ungerne morede sig med at ligge på jorden og stikke grene og metalstænger ind gennem hækken og prøve at ramme hundene, alt mens de råbte og skreg.
    Hækken var over 2 meter høj, men forneden var der luft mellem hæk stammerne.
    Det var en stor have på 2500 m2, og i den bagerste ende at vi delte hæk med denne nabo.

Det blev så galt at især den ene hund reagerede mere og mere negativt overfor ungerne.

Jeg tog så en af hundene med i snor, og gik hen og bankede på. Fortalte stille og roligt hvad det var de gjorde ved hundene, dem selv og os. Tilbød at de kunne komme ind og snakke ordentligt med hundene hvis det var det de ville, men frabad mig den opførsel de havde gang i.

Der blev ro efterfølgende fra deres side.

Nogle gange er mn bare nød til at tage turen ved hornene smiley

• #18   8. jun 2015 Caroline - Det var faktisk egentlig genialt!
    Tænker lidt jeg skal have min kære far til at hjælpe mig med at sætte en høj låge i .. med låsen inde i selve haven..

• #19   8. jun 2015 Okay, nu har jeg ikke lige læst alle kommentarerne. Men jeg var gået ind til naboen og bedt dem om at få deres børn til at stoppe med at tirre hunden - jeg ville sige at hvis de render rundt og "gør" og lader som om de vil lege med hunden, ja, så springer den ganske enkelt over og så skal børnene NOK få leget med dén hund.
    Så enten må de få stoppet deres unger, eller også må ungerne jo selv opleve, hvordan det er, når de får hvad de beder om (og så må man jo håbe, at det er nok til at de vil stoppe deres børn).

Og så ville jeg nok også tage fat i ungerne og spørge dem, om de synes det er sjovt, at hunden hopper over hegnet og leger med dem - nej, det synes de ikke. Godt nok, så skal de heller ikke bede hunden om det smiley

• #20   8. jun 2015 jeg har lidt samme problem.
    jeg er lige flytte ind i mit nye hus, som har en 0-4 klasse i baghaven.
    lige nu kælder de bare med ham, men jeg er bange for han en dag napper en i fingeren, eller graver sig ind til dem.
    børnene er også begyndt at flytte jorden for at få mere plads til at kæle. jeg tror jeg er nød til at tage ind på skolen og snakke med dem.

jeg ville tale med forældrene, og fortælle at hvis ikke denne opførelse stopper, så taler du selv med store ord til børnene.

• #21   8. jun 2015 Fünke - Prøvede allerede i starten at forklare både forældre og børn at det skulle stoppe for en dag ville Tasja hoppe over.. og det hjalp lige lidt..
    Det hjalp heller ikke at Tasja sprang over og rendte hen til børnene som skreg som en gal og løb rundt med Tasja hoppende bagefter....

• #22   8. jun 2015 MLA - Startede med at "korte haven af" så Tasja slet ikke kunne rende ned til hegnet ind mod dem.. men alligevel tirre de hende når hun er ude.. så hun istedet ryger over havelågen (hvor der i øvrigt står to skraldespande foran, for så regnede kæresten med hun ikke hoppede over) når børnene går forbi havelågen...

• #23   8. jun 2015 Jeg ville simpelthen bare gå ind til dem igen, enten tage fat i forældre igen eller spørge børnene, om de synes det var hamrende sjovt at have hunden løbende efter dem - og når de tydeligvis ikke synes det, ja, så skal de lade være med at opføre sig sådan ude foran haven, for med deres opførsel spørger de faktisk hunden, om den ikke vil hoppe over og lege. Og så GØR den det. Det burde vel kunne stoppe dem, hvis de er bange for hunden?

• #24   8. jun 2015 I nødens stund kan det vel rammes ind under kategorien chikane, når de ikke kan lade hunden være.

• #25   8. jun 2015 Ja jeg kender problemet. Vi kan ikke længere bruge vores hundegårde pga naboens lorte unger. Og taler man med forældrene griner de bare.

• #26   8. jun 2015 Inviter børnene ind på saftevand og drømmekage. Lad dem lege lidt med hunden og forsøg at forklare dem problemstillingen. Lav evt. en aftale om at de kan komme ind og lege med hunden en anden gang. Børn er ikke så dumme, hvis nogen gider at snakke fornuft med dem.

• #29   8. jun 2015 Min nabos børn HAR kommet her som små og leget med hundene , nu som store er det så sjovere at kalde på dem og så skyde dem med gevær med plastik kugler, drille dem osv nej jeg er færdig med at være flink

• #30   8. jun 2015 Hvis det er lejeboliger, så klag over chikane, hvis almindelig snak ikke fiser ind.

• #31   8. jun 2015 Hvad er det for nogle elendige forældrefigurer, der render rundt derude?! Skræmmende historier I kan fortælle.

• #32   8. jun 2015 Zarah: smiley smiley smiley smiley smiley

Hvad SIGER du ????

• #33   8. jun 2015 Ja desværre og politiet kan intet gøre.. så nu bruger vi ikke hundegårdene

• #35   8. jun 2015 Jeg var gået amok. Seriøst. Fandme ingen der skal provokere mine hunde!

• #36   8. jun 2015 Janni Er prøvet der kom respons af den grimme slags fra de voksne

• #37   8. jun 2015 Meget modent smiley

• #38   8. jun 2015 Hold op hvor er det sørgerligt at VOKSNE mennesker kan være så hamrende ignorante og ligeglade smiley og hvor er det bare uansvarligt, at forældrene så ikke lærer børnene, hvordan man omgås andre dyr med respekt..

• #39   8. jun 2015 Mange er så allerhelvedes pædagogiske, når det gælder opdragelse af hunde. Kommer det så til børn, så skal der sættes hårdt mod hårdt. Held og lykke - også med egne børn, hvis det er opdragelsesstilen. smiley

• #41   8. jun 2015 Søren : er det mig du henvender dig til ????!

• #42   8. jun 2015 Jeg henvender mig til alle, der måtte føle sig ramt. Så det ved kun du. smiley

• #44   8. jun 2015 Søren: igen må jeg konstatere at du bare snakker sort..

• #45   8. jun 2015 Zarah: Uuuuhhh vi havde også sådan en - heldigvis kun én - dreng boende i nabohuset, der hvor vi boede før. Han syntes det var fantastisk at skyde efter vores høns og hunde med de der plastiklugler (softgun?). Knægten var vel ca. 10-11 år gammel. Vi gik i første omgang til forældrene og jooo, de forstod skam godt problemet, men 'uuuuhhhh de kunne ikke gøre så meget for han var jo autisk, så man kunne ikke rigtigt opdrage ham og bla. bla. bla." Mit svar til dem var ja, fint, men det er mine dyr ligeglade med så hvis i ikke gør noget ved det så gør jeg selv, så er i advaret. Jeg greb knægten på fersk gerning, tog meget hårdt fat i ham og gav ham jordens største skideballe og en lovning på, at gjorde han det igen så gav jeg ham så mange tæv at hans forældre ikke ville kunne genkende ham. Han vrælede i vilden sky og rendte hjem. Det virkede og jeg så aldrig de små gule kugler i min have igen. Hvad han har sagt hjemme aner jeg ikke, men det startede nu ikke nogen nabokrig. Det handler meget om at sige det og mene det!!! Bliver man hysterisk og råber og skriger så kan det være ligemeget. Jeg har gjort ca. det samme med to ca 17-årige teen-agere, som jeg greb i at smadre inventar hos en nedlagt bager, der lå for enden af vejen. De måtte luske derfra med 'halen mellem benene' og de kom aldrig igen.

• #46   8. jun 2015 Mette Marie
    Det kan jo så også ende i en voldsdom, så det er ikke ligefrem anbefalelsesværdigt

• #50   8. jun 2015 Lige præcis problemet med softguns/hardball
    Er meget nemt at gøre noget ved, for det hører under våbenloven, man skal være over 18, så det kan jo nemt meldes til politiet

• #51   8. jun 2015 Nej, Minion det er nemlig korrekt... det fungerer bare ikke altid helt på denne måde ude i verden.

F.ex. har vi nogen naboer, der installerede en trampolin.. knirkeknirke.. med x antal hoppende og skrigende børn i ad gangen.. i maaaaaaaange uafbrudte timer. Vi har meget små haver, så haven er sådan set ikke ret meget større end sådan en trampolin. Forestil dig nu en gigtplaget mand, med den hylen og skrigen og knirken i baggrunden, plus at det jo medførte en hel del 'vindueskiggeri' over hegnet. Vi prøvede nogen gange at lige få lidt kontrol over hvor længe ad gangen det der leben var ok, og på hvilke tider af døgnet det var ok... deres allerførste respons var at børnene jo skulle have lov til at være der.
    Jotak - men det skal vi andre jo osse!
    Jeg synes det er en enorm træls tendens i vore dage at 'børnene skal have lov til at være der' og så skal vi andre bare rette ind til højre og lade lille Frode og lille Louise udfolde sig fuldstændigt uhæmmet på omverdenens bekostning.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #52   8. jun 2015 Forældre bliver sure hvis man siger noget til deres børn. Jeg bliver sur hvis man har den opførelse over for min hund. Først vil jeg forklare både voksne og børn at jeg ikke vil have det. Hjælper det ikke,ville jeg selv få ungerne til at forstå det.

• #53   8. jun 2015 Enig med Max

Min allerførste forpligtigelse er overfor min hund (mine dyr i det hele taget). Hvis folk ikke er deres forpligtigelser overfor deres børn voksen.. og det går ud over MINE dyr, ja så træder jeg altså ind.... og hvis det kræver at jeg bliver mindre pædagogisk for at opnå resultatet, so be it.

• #54   8. jun 2015 Som medborger her i landet synes jeg, at man har en "moralsk forpligtelse" til ikke at straffe børn for, at de har dårlige forældre. Men det er vanskeligt at give et konkret løsningsforslag. Alle situationer er lidt forskellige.

• #55   8. jun 2015 Tænker at det ville være ret trist at optrappe konflikten, da nabo-krig godt kan ende grimt. Hvorfor ikke gå ind og invitere nabo og ungerne med ud og gå med hundene, så alle kan lære hinanden at kende ? Evt. tage på picnic med hygge og kage. Foreslå gerne at ungerne fremover vil være meget velkomne til at komme og gå tur med jer. Forhåbentligt vil forældrene så udvise lidt mere forståelse for problemet fremover (da de nu føler at de kender jer), og forhåbentligt vil ungerne finde nogen andre at drille.
    Og husk en form for haspe på indersiden af låge, så børn, nysgerrige sjæle eller postmand ikke får åbnet jeres låge. Trådløs dørklokke på lågen er en god idé smiley

• #56   8. jun 2015 Nu tænker jeg så, at hvis det nu var mig - så er jeg ikke børnetam, og jeg gider da bestemt ikke agere pædagog/babysitter/fritidshjem for byens uvorne unger.

Jeg kan godt se ideen i Ann-maries forslag - meeeeeen.....

• #57   8. jun 2015 Jeg er absolut ikke til børn !! smiley Men jeg er til hunde, og derfor tænker jeg at for mine hundes skyld, så kunne jeg nok overleve at være lidt pædagoisk og børnevenlig indtil problemet ville være løst smiley Hvis familien ikke er hundemennesker, så mister ungerne forhåbentligt hurtigt interessen for at komme på gåtur (husk at gå så langt at børnene også bliver kørt rigtigt trætte smiley )

• #58   8. jun 2015 Altså nu prøvede jeg jo li'som med forældrene først og de var bestemt forstående overfor mit synspunkt, men de havde på ingen måde tænkt sig at gøre noget ved det. Selvom de jo fx kunne have startet ved noget så simpelt som at sørge for at deres 10-11 årige knægt ikke havde adgang til en softgun! De lagde fra starten af kortene på bordet og sagde at de ikke havde tænkt sig at gøre noget. Så må jeg indrømme at jeg blev en smule tom for ideer. Derfor blev min løsning som den gjorde. Og nej, det var ikke særligt konstruktivt, korrekt eller noget, men det virkede. Så kan det godt være at min tankegang er syg - det lever jeg fint med.
    Det var en uadtil pæn og velfungerende familie med orden i sagerne og gode jobs. Det var ikke en 'taberfamilie'. Drengen gik på en privat specialskole med kostafdeling, hvor han opholdt sig fra mandag til fredag. Det var ikke sådan en familie hvor der var en alenlang liste af sagsbehandlere indvolvoret.
    Hvad havde den korrekte løsning været ?

• #59   8. jun 2015 #51: Vi har en god hundelufteven - dvs. når vi går tur i nabolaget så møder vi tit hinanden og vores hunde er rigtig glade for at lege sammen, så vi snakker jo en del sammen. En dag vi mødte ham sagde han at han ikke lige vidste om han skulle græde eller grine, men hældte nok mest til det sidste, da han havde samlet sin underkæbe op fra jorden. Sagen var at hans nabo havde stillet en trampolin op lige på den anden side af den ca 180 cm høje hæk, der adskiller deres to grunde. Naboen kom ind og klagede over at børnene havde set ham gå rundt i underbukser i sit eget hus. Ikke noget med at bede børnene kigge en anden vej eller flytte trampolinen.....Næææh man beder da naboen sørge for at være tækkeligt påklædt inde på hans egne enemærker bag en tæt hæk smiley

• #60   8. jun 2015 Mette Marie.... WHUTT ???????

Ej det er simpelthen for langt ude.. Forstår godt din hundelufterven ikke lige kan finde en passende grimasse til den der

• #61   8. jun 2015 Jeg ved godt det er forkert og man ikke må tage fat i andres børn osv.

Men i mit gamle hus havde vi en katteløbegård i haven først startede det med naboens unger skød med vandpistoler efter kattene beder forældrene om at stoppe det for det hørte ingen steder hjemme det skulle de nok, så kastede de med sten på hegnet til løbegården bedre igen forældrene om at fortælle deres børn det ikke er okay. Så en dag skød den lille lorte unge med sådan en hardball gaspistol efter kattene og han ramte en af dem så hun skreg. Jeg kan love jer for jeg for ud som en trold af en æske efter den pis mide fik fat i ham og skreg ham ind i hoved hvad helved han troede han havde gang i og slæbte den grædende unge hjem til hans forældre, som blev lige så tossede på ham som jeg han havde stjålet den pistol fra sin storebror fik en kæmpe undskyldning og betalt dyrlægeregningen og han gjorde det aldrig igen ..

• #62   8. jun 2015 Jeg har en ret hurtig løsning... de har flyttet trampolinen om i den anden have, så den ikke er ud til gigtfrederik men ud for mine vinduer.
    Jeg kan noget bedre abstrahere fra hurlumhejet, som osse e rmindsket af at den ikke står ud til vejen og er synlig for hele byens børn. Men bliver jeg træt i øjenene... så virker det at åbne vinduet ud til haven og høre lidt halvhøj musik - åbenbart kan de ikke lide dødsmetal *G*

Det er simpelthen så fjollet.. de her naboer hader os seriøst som pesten, og de er overhørt gå rundt og tale grimt om os. Deres børn må hverken se på os eller tale til os - den midterste pige er sådan set meget sød. Hvis vi går i vores have og snakker, så bliver børnene kaldt ind. Jamen skal man grine eller græde.

• #63   8. jun 2015 jamen det er da fint at det kan straffes. bare ikke når politiet ikke gider gøre noget ved det..

• #64   8. jun 2015 Vi bor ved siden af en børnehave og her har vi også haft vores at se til mht. uvorne, irriterende og dumme unger - bl.a fordi pædagogerne er seriøst elendige til deres job.

Når, men jeg har engang ligget ude i haven, hvor 3 unger fik den skide sjove idé at p*sse ind i vores have og meget tæt ved, hvor jeg lå - og det stank, mildt sagt. Pædagogerne stod højest 10 m. derfra - de gjorde ingenting på trods af min meget højrøstede og vrede udbrud. Det endte med, at jeg hentede haveslangen - både unger og pædagoger fik sig en ordentlig omgang vand, og det kom der mange klager over, men sjovt nok, så har de aldrig gjort noget så grænseoverskridende siden, så det hjalp smiley

• #66   8. jun 2015 Jeg ville råbe højt af ungerne at de skulle lade være med at drille hunden.. Og så tage en alvorssnak med forældrene.. Ikke om min hund skal have kæde på fordi DE ikke kan styre deres unger..

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #67   8. jun 2015 Da jeg overtog mit hus, havde det stået tomt et par år, og hækken omkring baghaven var mere end almindeligt sølle. Da hækken skulle udskiftes, ville jeg ikke sætte hegn op, før dette var gjort - dårlig beslutning!

Til at begynde med var Gustav rigtigt god til at være alene hjemme, men efte et par måneder skiftede det, og et par dage om ugen gnaskede han i mine stole og ødelagde de ting, han kunne få fat på. De fleste dage gik det heldigvis fint, så jeg var ikke specielt bekymret.

En dag havde jeg fri fra arbejde og gik rundt i køkkenet, da jeg pludselig hørte banken på vinduerne i stuen. Udenfor stod genboens unger og var så travlt optaget af at drille Gustav, at de først opdagede mig, da jeg flåede terrassedøren op aldeles upædagogisk bad dem stoppe og fise ud fra min grund.

Derefter gik jeg ned til genboen og talte med drengenes far. Hans svar sagde alt: "Jamen, de udvikler jo bare deres kærlighed til dyr..." smiley

Jeg fik hegnet baghaven ind ret hurtigt, men det holdt sandelig ikke ungerne tilbage. Nu stod de så bare uden for hegnet og kastede bolde og andre ting ind på ruderne - når de vel at mærke troede, at jeg ikke var hjemme. Jeg forsøgte så at tale fornuft til drengenes mor, men nej, heller ikke her var der hul igennem. (Man skulle jo nødig hæmme børnene...)

Efter et års tid fik jeg nok, og en dag drengene igen var i gang med at drille Gustav, åbnede jeg terrassedøren og stak vovse en rundér-kommando. Jeg skal lige love for, at de fik benene på nakken, og jeg har ikke haft større problemer med dem siden. Til gengæld fik jeg besøg af deres mor, som var særdeles opbragt over, at Gustav sådan havde fået lov at skræmme hendes børn smiley

• #68   8. jun 2015 ja man skal holde sine dyr - OG BØRN - på egen matrikel!

Jeg havde nu nok fortalt den mor at hun var heldig at jeg ikke meldte hendes rollinger for indtrængen på min grund og chikane.

• #69   8. jun 2015 Hold da helt op, Eva. Ja lad da endelig børnene tirre og køre hunden op, men når børnene får tilbage af samme skuffe? uuuhha nej, så er det en anden situation... Øv øv øv, at der skal findes sådan nogle forældre, det er jo helt vanvittigt smiley

• #70   8. jun 2015 Sikke et menneskesyn. Hvis man anmelder børn for at gå inde på eens grund, så sender myndighederne straks et udrykningskøretøj, fordi politiet har helt sikkert ikke bedre ting at foretage sig. smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#71   8. jun 2015 Jeg ville nu aldrig overveje at melde et par rollinger på 3 og 6 år til politiet, men det er fa..... svært, når forældrene nærmest bifalder ungernes opførsel.

Jeg havde dog aldrig lukket Gustav ud dén dag, hvis jeg ikke havde stolet på, at han ville blive på den rigtige side af hegnet, men det var åbenbart lige dét, der skulle til, for siden har de haft respekt for ham. (Han ser vældigt nuttet ud - indtil han begynder at give hals...)

Heldigvis har der ikke været alverden problemer, siden jeg fik Ingle. Ungerne på vejen er nemlig bange for ham smiley Ikke desto mindre blev jeg ret lettet, da jeg forleden så et "til salg"-skilt på deres hus...

• #72   8. jun 2015 man så skal du bare husk hvis din hund løber væk at den skal have halsbånd på
    osse selv om den er i haven (: vores hunde gøør osse af alle ,mulig uden ved vejen man de gør intet vores hunde smiley

• #74   8. jun 2015 Nu ved jeg ikke om, andre herinde har prøvet at være barn. Jeg har. I "mit" sjak drillede vi kun de voksne, der gav nok respons. De naboer, der blot stod bag ruden og vinkede sødt til os, fik hurtigt fred. Men der var en gammel mand (vi kaldte ham grauballemanden), der tændte fuldstændigt af, når vi huggede hans æbler. Han var sgu sjov, og vi gav hinanden en del opmærksomhed gennem årene. Var der en disciplin, der hed 200m med højt løftet haveredskab, ville grauballemanden være selvskrevet til landsholdet. Der skete ikke så meget ude på landet for 6-10 årige knægte. smiley

• #76   8. jun 2015 Jeg skriver tingene, som de var. Behovet for at fremstille mig selv bedre end virkeligheden er næsten ikke-eksisterende.
    Respekt skal man gøre sig fortjent til. En voksen mand får det ikke af at rende råbende efter en flok smådrenge.

• #77   8. jun 2015 Det I fortæller om jeres hverdag, hvor hunde bliver drillet og skudt på er da dybt chokerende

Jeg ville da blive dybt desperat

• #79   8. jun 2015 Mormor du er jo helt væk. Jeg kan forklare for dig, men jeg kan ikke forstå for dig.

• #81   8. jun 2015 *host host* (Mormor: det er nu altså ikke alle forældre i dagens danmark der ikke magter forældrerollen)

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#82   8. jun 2015 Du har heldigvis ret, Zarah! smiley

• #86   9. jun 2015 Har prøvet en gang hvor der var en masse 6-7 årige der blev ved med at tirre kiara . Det var ved min søns skole midt i et frikvarter . Sagde til dem at hvis ikke de stoppede så slap jeg hende fri . Og selvfølgelig stoppede de ikke . Tror ikke jeg har set børn løbe så hurtigt før . Men der har aldrig været noget siden . Nu kæler de med hende og spørger meget nysgerrigt ind til hundens adfærd og finder pinde til hende .

Kommentér på:
Hva fanden stiller man lige op.

Annonce