Løse hunde...Reaktionen fra politiet?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
For noget tid siden oprettet jeg en tråd om en episode vi var ude for på gåturen.
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=398794
Vi mødte så ham gutten igen, 10 dage efter den ovennævnte situation... Beder ham om at tage sine hunde i snor, min tæve er i løbetid. Det ville han ikke, og hvis der var et problem, ku han komme og smadre os....
Nu er der trusler involveret....
Jeg er gravid i 6. måned, og vil ikke gå og være utryg for om der kommer én eller anden tosse, der tænder af, og slår os... Og risikere slag i maven...
Så vi tog op på politistationen, og blev taget alvorligt... Betjenten ringede til ham gutten, og tog en snak med ham. Ham gutten sagde undskyld, og vi valgte at lade de to episoder ligge og glemme alt om det...
Nu idag, 5 dage senere, lufter min kæreste hundene, og han kommer selvfølgelig cyklende med sine hunde. De løber op til vores hunde, og min kæreste beder ham om at kalde dem til sig, Det vil han ikke før de har hilst... Han siger dog undskyld fra sidst, men begynder så at fare op, og sige, at hans hunde, har ligeså meget ret til venner som vi mennesker har ret til venner (Hvor forskruet i hovedet, har man lige lov til at være).. Det skal lige siges jeg hang ud af vinduet på 3. sal og hørte det meste
Min kæreste fortsætter så i rolig tone, og siger, vi har ret til at dine hunde ikke skal komme farende over til os. Så vær sød at tage dine hunde i snor... Her siger han så, at han IKKE kan kalde dem til sig, før de har hilst, ergo, at han ikke har 100% styr på sine hunde... (som loven siger man skal ha, for at de kan gå løse...) Han bliver aggressiv, og han vælger at cykle væk.
Vi tager så endnu en tur op på politistationen, og forklare en ny betjent det hele...
Hun siger, gud hjlæpme så, at det er påstand mod påstand, og der først kan køres en sag, hvis hans hunde bider...
Jeg stiller mig på bagben, og henviser til hundeloven, at der står man skal ha 100% styr på sin hund, før den kan gå løs, og det har han jo tydeligvis ikke, plus den ene knurrer helt vildt aaf vores hanhund.... Hun siger så at man skal se med juridiske øjne på hundeloven, at der menes noget andet end der står... WHAT???
Ja, og så siger hun... Jaaa, og hunde vil jo så gerne hilse, så lad dem da... Gu vil jeg ej. Min tæve er blevet overfaldet to gange af en stor hund... Vi KÆMPER en KAMP for at hun lærer at acceptere store hunde igen, og hvergang de hunde kommer løbende, må starte forfra....
Hun ville så tage hjem forbi ham i næste uge og tage en snak med ham.... Men det hjalp jo tydeligvis ikke da den første betjent ringede til ham...
Hva fanden gør man i sådan en situation???
Jeg er total frustreret.. Jeg har sendt klage til boligselskabet for hans opførsel og løse hunde...
Åh ja, lidt brok og frustration fra mig af...
Tak hvis du læste med så langt
Lea.
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
sep 2004
Spray maling... Jaa, den var sku go, det må man vel godt gå rundt med??
sep 2004
Dejligt og høre at du vandt sagen....
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jan 2006
sep 2004
Anne.... Den ene er en blanding af mange hunde.. En spinkel høj hun, den er bare nysgerrig... Den anden er en stor slædehund på omkring 50-60 kg. Den fryser helt når den ser vores hanhund på 1 år, den knurrer, høj haleføring... Så er nervøs for den en dag bliver gal, fordi vores hanhund er glad..
Vi snakkede faktisk om idag, at næste gang ville kæresten prøve at råbe med sin dybe stemme.... Men det er noget af en chane at ta, når man ikke kender hundene.... Hvis jeg begynder at råbe, er jeg bange for jeg ødelægger min hund helt, så jeg vælger tit at gå væk med hende når vi kan se de kommer.... Men nogen gange er det bare ikke muligt...
Chine.. Hold da op, en episode du har været ude for...
jan 2006
Hvordan reagere hunde på hårlak ? (det har enhver kvinde vel i lommen)
sep 2004
Jeg har lige fundet husorden frem, og der står med STORE bogstaver, at hundene skal være i snor, og må IKKE være til gene for andre... Og det kan man jo ikke sige han overholder... Og det kan medføre tilladelsen til husdyr bliver opsagt, og i yderste tilfælde, at hans lejemål bliver opsagt.... Så vi fortsætter kampen...
jan 2006
Synes bare det er dybt åndsvagt at risikere våbentilladelse, hvis man også er Schweiss fører og hunden bliver brugt til dette
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
sep 2004
sep 2004
Vi har også snakket om, at kom det der til, at vores tæve blev overfaldet igen, så ville vi være istand til at slå den anden hund ihjel..... Skræmmende.... Men sandt..
sep 2004
sep 2004
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
okt 2008
måske også verden har oplevet så meget nu at man bedre forstå end for 1 år siden
okt 2008
Løse hunde...Reaktionen fra politiet??