Hvorfor kører folk over for rødt? {{forumTopicSubject}}
Igår nat kom min kæreste hjem og sagde han var kørt galt.
Jeg troede først det var for sjov, eller lign., men det var det desværre ikke.
Min kæreste, Christian arbejder om natten som eksport chauffør. Han kommerca. hjem mellem kl. 4-6 om morgenen. Da han så skulle hjem fra terminalen i hans egen bil, kørte der et norsk par ind i ham. Begge biler er totalt smadret, heldigvis kom ingen noget alvorligt til.
Men helt ærligt, de kørte sammen, fordi det norske par kørte over for rødt.
Hvorfor gør man det?
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan man tør køre overfor rødt ved en mototvej!
Heldigvis kørte Christian kun 70 km./t, men er stadig ret chokeret.
Skulle lige ud med det, Christian sover stadig, så har ikke fået talt med nogen om det endnu...
Hvad er jeres holdning til, man ikke overholder færdselsreglerne?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Godt ingen kom slemt til skade. Det var heldigt! *ss*
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Dét må sandelig heller ikke have været rart...
Så ville det have været rart, hvis der lige var en politibil, som kunne give ham taxamanden, hvad han fortjente.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 37
Værste ved det hele er at somregel er det sq aldrg dem der kører over for rødt det går værst for men tværtmid dem som kører lovligt.
De leger ikk kun med deres eget liv men også andres liv!
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Det er lissom i dag, hvor jeg kører (med Mie) på en smal snoet vej.. De modkørende kører vanvittig stærkt og ligger ude midt på vejen.. De vil ikke kunne se om jeg kommer rundt i svinget.. Fuldstændig uforsvarligt!
Og i sidste uge var det det samme.. Jeg kørte igennem Stege og der er et s-sving.. der kommer en varevogn med trailer imod mig, og han kører bare midt i det hele, så han kan køre lige ud.. uden at tage svingene.. Nu havde jeg så heldigvis nået at se ham... Men altså..
Håber Christian har det ok, når han vågner.. Men I skal nok lige få snakket det igennem... for det må da være et kæmpe chok.
Hvorfor kører folk over for rødt?