{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hvorfor filen gør folk ikke noget...??? {{forumTopicSubject}}

Vi har været en tur i Kalø vig og omkring slotsruinen...
Feeed dag med hygge ved vandet og mad med hele familien samlet dagen efter min datters konfirmation...

Meeeen hjemturen er ikke det fedeste, vi kommer kørende og ser en kat i vejkanten, først tror jeg den "bare" er død, men nææææ nej den løfter hovedet og smider det bagud mod bagbenene, tænker fuck og holder ind til siden inden da er min søsters kæreste kørt forbi den da han osse troede den var død, han stopper så osse, og min mor og jeg går hen til den og ser den er ramt men ikke død, den kravler i cirkler og ser meget skidt ud pulser helt vildt i vejrtrækningen, tænker fuck har ikke noget i bilen til at slå den ihjel, finder en kæmpe sten og prøver på at rette den lidt ud så jeg er sikker på jeg rammer hovedet, men den trækker sig helt sammen som en kugle, så er ikke sikker på jeg kan ramme den ordentligt, så min søsters mand bliver tilkaldt og han kunne sagtens ramme den ordentligt og hårdt nok så den ikke lider mere... R.I.P lille mis, kendte dig ikke men var den sidste der nussede dig...

Meeen HVORFOR stopper folk ikke og hjælper katten men bare kører forbi og er ligeglade, eller berørings angst...

Heldigvis fik den fred istedet for at skulle ligge i flere timer og lide... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor filen gør folk ikke noget...???
  • #1   17. maj 2014 Det kunne jo være de ikke havde set den, eller at de som din svoger også troede at den var død , du skriver jo selv at han først stopper efter at du er stoppet, fordi han troede at den var død.

• #3   17. maj 2014 Åhh det er så modbydeligt! og hatten af for dem der tør og gør noget..
    Godt i stoppede..

• #4   17. maj 2014 Fy for en oplevelse smiley
    Når man køre så "stort" et dyr ned, så køre man da tilbage og sikre sig, at den ikke lider smiley

Får det helt skidt ved tanken!

• #5   17. maj 2014 Den lå ikke samme sted som den var blevet ramt og havde skidt, den var flyttet sig ca en halv meter og det har taget tid da den kun kunn cirkle rundt om sig selv...

Jeg er glad for at jeg stoppede har ikke samvittighed til andet...

Men ja vi mødte så en del biler på den rute da den er meget befærdet, men nogen må da have set den bevæge sig men bare er fortsat... smiley
    Den lå i modsat køreretning end den vi kørte, så vi skulle over en ret trafikeret vej...

• #6   17. maj 2014 Min Niece på 16 græd som stukket da hun ikke kunne have tanken om at den havde lidt, min datter på 9 blev osse meget ked, men ville så gerne nusse den det fik hun ikke lov til, der var en del blod fra ørerne kroppen var helt fin og uden skrammer, så den var kun ramt i hovedet.

Vi kørte ikke derfra førend alle nerverne var stoppet med at røre sig som de nu gør...

• #7   17. maj 2014 kørte forbi noget lignende for et par år siden, det var halen der afslørede at den ikke var død.
    kæben var brækket, så meget at den ikke kunne lukke munden, der var maddiker i munden.. den havde ligget der et stykke tid..
    arme kat.. smiley
    Jeg kan ikke slå ihjel, kan bare ikke, ikke engang en guppy kan jeg tage livet af.. men var 10 min. fra nærmeste dyrlæge, så tog katten i et tæppe og tog den med til dyrlægen som gav den fred med det samme.
    puhh.. det billede har virkeligt sat sig fast som et mareridt smiley

• #9   17. maj 2014 Har sågar fundet en kat i silkeborg som lå lige så stille og hvergang der kørte en bil forbi løftede den hovedet som om den bad om hjælp stoppede osse og tjekkede den og den var øremærket så kørte den til dyrehospitalet og de fandt ejer som ville have den reddet, den havde brækket bækkenet, så den kom hjem til ejer igen...

• #10   17. maj 2014 Stakkels mis MLA og så maddiker i munden addr godt du fik den til dyrlægen...

• #11   17. maj 2014 Det er simpelthen min største frygt, ved at skulle have kørekort!
    Og med sådan en tråd som den her, er jeg ret glad for, jeg ikke har taget det endnu..

Jeg tror ikke jeg ville kunne slå sådan en misser ihjel.... Jeg tror bare jeg ville gå i panik, og sætte mig til at tude.... Føj!

• #12   17. maj 2014 Tja når man står i situationen og skal vælge mellem at se på den lide eller give den hurtigt fred så er der jo ligesom kun en ting at gøre.
    jeg er bare sådan at jeg skal være 100% sikker på at ramme rigtigt første gang...

• #13   17. maj 2014 Line; jeg har haft kørekort i 21 år nu, og har 7-9-13 kun ramt en agerhøne til dato (som jeg febrilsk stormede rundt i vejkant og mark for at finde..)
    Det er virkeligt noget jeg gruer for..

Anika, jeg ville ønske, (virkelig!) at jeg havde rygraden og n*sserne til det, men tror bare ikke jeg er skabt til at slå ihjel, bare jeg kommer til at knase en snegl med skoen får det til at gyse i hele kroppen..
    jeg kan klaske fluer, det er nok hvad jeg duer til..
    må erkende, og ja I må godt grine, at jeg har haft min gamle dyrlæge ud og aflive en høne.. smiley hun var syg, og jeg kunne ikke have at hun bare skulle have kappet hovedet af..
    arhh hvor åndssvagt.. men sådan er det.

• #14   17. maj 2014 Sådanne mennesker skal der osse være plads til, men igen du lader jo ikke står til...
    Du gør noget om det så er igennem en dyrlæge så er det stadig at give den hurtigt fred...

• #15   17. maj 2014 Puha..
    Min mor kørte engang en kat ned... Jeg gik helt kold..! Kunne ikke gå ud af bilen eller noget som helst..
    Det vigtigste for mig, var bare, at der blev sikret, at den altså VAR død, og at falck fik den hentet, så de kunne kontakte evt ejer...
    Min søster tjekkede at den var død, og så ringede min mor til falck..

Det tog mig en hel weekend, at komme psykisk over den tur... Har aldrig i mit liv oplevet noget værre!

• #16   17. maj 2014 Den danske det er heller ikke rart men igen det er ting der kan ske...

• #17   17. maj 2014 Det er også en af mine største frygter ved at køre bil. Er SÅ bange for at ramme et dyr.

For fanden, jeg kørte engang over en spurv, som så lå og baskede bagefter. Jeg MÅTTE altså stoppe og sikre mig, at jeg ikke havde skadet den. Vi taler 3-4 cm's fugl her, LOL.
    Heldigvis fløj den afsted, da jeg kom tæt på den, så den har nok bare været uforberedt på den vindstyrke, der jo kommer, når man kører.

• #20   17. maj 2014 Fordi folk er dumme og kun tænker på sig selv.. Selv hvis jeg rammer en fugl stopper jeg op, for at se om jeg kan finde den, så jeg VED den ikke lider, eller ved at den ikke bliver kørt over flere gange ude midt på vejen:/ Jeg kan heller ikke klare, når jeg ser et død dyr ude midt på vejen (med mindre det er motorvej), og folk ikke har lagt det ind til siden.. smiley Jeg synes ingen dyr fortjener at blive kørt over flere gange, og heller ikke at lide.. Man ja, fordi nogle mennesker bare ikke tænker med andet en numsen smiley

• #23   18. maj 2014 Patte, du er rå på den gode måde.. smiley

• #24   18. maj 2014 Er pludselig forbavsende glad for at min egen kat er indendørs smiley

• #25   18. maj 2014 Anika rigtig godt gjordt
    Jeg kan slå et såret dyr ihjel Jeg kan ikke klare at det skal lide
    Det sidste dyr jeg gav fred var da Sille havde taget en ræveunge Og lå og var halvdød Jaaa der var jo ikke andet at gøre ,at skynde mig at få fat i en spade ,så den fik ikke for lidt ,Så har man uanede kræfter Den skulle ikke lide
    Jeg har ligeledes kørt en hund over som var sluppet fra sin ejer Min mand gik ind på nærmeste gård og ringede efter dyreambulancen Jeg sad bare og hylede Der var desværre ikke noget at gøre ,den havde brækket 3 ben Men se de hunde øjne kikke på en, det er simpelt hen ikke til at bære Så ja jeg hader at køre bil særlig ved skumrings tid

• #26   18. maj 2014 Ps Jeg forstår din forarvelse over at folk ikke stopper ,når de rammer et dyr Det kan man ikke undgå at mærke Føj smiley

Kommentér på:
Hvorfor filen gør folk ikke noget...???

Annonce