Hvorfor blander folk sig ? {{forumTopicSubject}}
Forklar mig lige hvorfor andre skal bestemme om jeg kan tillade mig at sælge min hund.
Jeg fatter det simpelthen ikke.
Jo jeg kan også blive harm over en salgsannonce af en hvalp og med årsagen tidsmangel, men jeg kan blive endnu mere harm over dem der ikke gør noget overhovedet og lader hunden lide under det..
Der kan hurtigt ske noget der vender ens tilværelse på hovedet og gøre at ens liv ikke længere kan rumme en hund.
Skilsmisse feks eller et pludseligt dødsfald..
Jeg selv kører regelmæssigt dobbelttur på arbejdet. Dvs. at jeg møder kl. 07:00 og har fri kl. 22:00... Skulle jeg sige mit job op hvis jeg blev skilt, så jeg kunne beholde min hund ? For med de arbejdstider kan man ikke have en hund alene.
Prøv nu at lade være med at dømme nogen før du kender hele sandheden bag annoncen.
PS: Mine hunde er ikke til salg nu... Og kommer det nok aldrig.. Forhåbentligt
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
Og ja, man kan læse bøger om hvad det kræver at have hund... Men det ER bare ikke det samme som at prøve det...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jeg har det på samme måde... Men nogle tilfælde er meget svære ikke at se som mistænkelige (f.eks folk der sælger efter at have haft hunden i meget kort tid)
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg synes det er så flot at erkende, og handle ud fra hundens bedste tarv.
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
jeg vil give dig ret i at det er beder at gøre noget ind ikke at gøre noget når der enten er tids malgel eller et andet problem helt sikker så må man være voksen og gøre hvad der skal til.
men så vil jeg så også lige sige at 95% af de "problemer" som tidsmangel osv dem har folk kunne se i forevejen hvis de bare hade tænkt sig lidt om inde de hade anskaffet sig en hund og det kan jeg på ingen måde accepter ..
og så en ting mere ja jeg ville sige mit job op hvis det stod mellem mit job og mine hunde lige på stedet jeg har valgt at få mine hunde og jeg må tage ansvaret for dem og intet job, bolig tinge eller andet ville kunne få mit til at opgive mine hunde
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Ofte skriver folk de gængse undskyldninger i en salgsannonce, så som allergi, nyt hjem, nyt arbejde, tidsmangel og meget andet....
Men hvor ofte er det den reelle grund der er angivet? Tror tit det er andre ting der gør sig gældende, men hvem har lige lyst til at udbasunere dette til hele Dk's befolkning...?
Og om det er den rigtige grund eller ej kommer jo for øvrigt heller ikke os andre ved, ligemeget om vi er interesseret i hunden eller ej.
Det må være hundens tarv, der først og fremmest skal varetages. Og hundens tarv må være, at den er ved en familie der vil tage sig af den og har overskuddet til det!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Med de hunde jeg har er det ikke muligt at lade andre passe dem... Det tør jeg ikke tage ansvaret for.
nov 2005
"Med de hunde jeg har er det ikke muligt at lade andre passe dem... Det tør jeg ikke tage ansvaret for"
så kan du da heller ikke sælge dem vider ? kan du tage ansvaret for det ?
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
jun 2006
Hvornår er det kærlighed til hunden og hvornår er det egen egoisme ?
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Og selvom der er en hvalp til salg på 3,5 mdr. Så er det da fair nok. hvis de ikke kan have den, kan de ikke have den. Og så er den prut slået og ikke mer at diskutere over der.
jun 2006
Blandingen er min kærestes og det er derfor ikke min beslutning hvad der skal ske med ham
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
Det var rigtig hårdt for mig, men katten har det rigtig godt..
Der var da også mange i min familie der syntes det var forkert.. men jeg synes stadig jeg har gjort det rigtige
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
nov 2005
jeg er heller ikke helt ueninge med dig i det hele og de 5 % af folk som virkelig har prøvet alt og gjordt alt hvad der kunne gøres fairt nok at de må omplacer hunden et andet sted.
det er bare langt fra størstedelen som VIRKELIG er i så store problemer som de ikke kunne løse på andre måder eller kunne ha foruset inde de fik hund
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
det er jo præcis det der gør sig gældende...... Det er så nemt at sidde og dømme andre, når man ikke selv står i situationen...*SS*
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 9
Jeg vil da godt lige fortælle min historie her.. Jeg har nemlig været nødt til at indse at jeg ikke kunne hjælpe min hund Foxi mere..
Foxi har fået tæsk fra start af og er blevet sultet, så det næsten gik galt. Men da jeg fik hende, sagde dyrlægen god for hende.. Hun skulle nok blive en okay pæn hund igen, for jeg bruger også meget tid på mine dyr.. Men for at gøre en alt for lang historie kort, så måtte jeg indse at jeg efter knap 4 mdr med Foxi, ikke kunne gøre mere for hende.. Jeg formåede ikke at give hende det hun havde brug for.. Hun ødelagde mine møbler, sked inde og det påvirkede min anden hund..
Hun kunne ikke være alene hjemme, hun stod og hylede lige så snart jeg var væk og til jeg kom hjem.. Og jeg arbejder 9-18.. Og naboerne kunne høre hende.. selvom der er ca 10 minutters gang til nærmeste..
Hun var så overglad når vi kom hjem, at hun sprang op ad os, og det gjaldte også børnene.. Til sidst turde de ikke komme hjem til mig mere..
Da måtte jeg se i øjnene at jeg ikke kunne tilbyde Foxi det liv hun havde brug for. Jeg har så fundet et hjem til hende, hvor manden er hjemme hele dagen, så hun ikke skal være alene hjemme for længe og for tit..
Men hold op hvor jeg stadig savner hende.. Og jeg bebrejder mig selv at jeg ikke kunne give hende det hun havde brug for..
Så om det er det rette jeg gjorde???.. Det håber jeg.. Men man ved jo aldrig helt...
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jun 2006
Jeg synes det er ondt at sparke til nogen der allerede ligger ned... Og jeg synes det er ondt at andre ikke vil forstå at det man gør er for hundens eget bedste.
jun 2006
Jeg skal ikke af med mine hunde.
Jeg er bare enormt træt af de " det er bare for dårligt" tråde der kommer rimelig tit
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
synes ikke det optimalt, men vi jo nødt til at tjene nogen penge også
jun 2006
Hvis folk er så ligeglade som nogle påstår, er det så ikke i hundens interesse at få et nyt hjem ?
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 185
Men igen jeg chokkes, bliver tosset og bliver så ked af det når jeg læser en salgs annonce, hvor en lille hvalp slæges grundet tidsmangel, eller boligproblemer eller fordi de ikke har sæt sig ind i at have hund. Men det er også fordi jeg ALDRIG kunne finde på at sælge min hund...Har også skiftet arbejde fordi det betød at Fia måtte være alene alt for længe, og det synes jeg ikke hun skulle bydes med. Jeg ved godt at uvendtede problemer kan opstå så som allergi, men så ville jeg heller end gerne tage en masse medicin, men igen det er kun fordi at den tanke om at skille mig af med min hund slet ikke skal komme på tale!
jun 2006
nov 2005
men som jeg siger derfor kan jeg da stadig godt tænke mit om mange af de folk som gør det "at de aldrig skulle ha haft hund, at det er den dummeste undskyldning osv osv" for det er langt fra største del af de folk som skal af med deres hunde som virkelig har de store problemer de fleste er bare fordi de har været verdens største fjolser og gabt over noget de ikke hade tænkt på krævede bare lidt tid og de folk vil da ALTID være en flok spader i mit hovede lige meget om de gør det bedste for hunde lige nu de er da stadig fjolser som aldrig skulle ha sat en hund i den situation første gang..
men ja de gør det "rigtige" ved at indse at de ikke magter en hund
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Men et godt indlæg
Hvorfor blander folk sig ?