2.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

hvorfor blander folk sig hvorfor blander folk sig

hej alle sammen.
hej jeg ville lige høre om det er mig der helt forkert på den eller om jeg måske bare var uopmærksom.

her for ca. to måneder siden lagde jeg en annonce ind med jeg søgte en bestemt race som så var ulovlig.
under denne annonce blev jeg angribet for mange der inden hade denne slags hunde eller havde mig fordi jeg elskede denne race meget hørt, under alt det her har jeg efter følge slettet annoncen blevet kontaktet af politiet og alt muligt lort her efter.
nu kommer jeg sådan til side tænke på hvorfor folk skal balnde sig i min person og valg af hund bare fordi de ikke kan lide det. og er det meningen vi skal angribe hinanden på denne side ikke hjælpe hinanden.
håber virkelig der nogle der vil svare fornuftigt på denne lille historie/opråb.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor blander folk sig
  • #1   22. mar 2013 man kan ikke have særlig meget kærlighed til racen og hunden når man er villig til at risikere en aflivning

• #2   22. mar 2013 For bliver vrede når folk bryder hundeloven, fordi de brændende ønsker den ændret og det bliver den ikke hvis folk bliver ved med at bryde den.
    Der ud over er det fanme synd for de ulovlige hvalpe der bliver produceret, for de render rundt med en dødsdom hængende over hovedet. Selve aflivningen er jo smertefri, men først sidder de flere uger/måneder på et internat og det er sgu synd.

• #4   22. mar 2013 det giver jeg dig fuld stædig ret i men som jeg ikke lige vidste så den hund jeg søgte var en af de sidste hunde der var kommet med i den lov. lige frem anmelde mig til politiet og svine mig til er vel ikke oki på sådan et forum som dette...?

• #5   22. mar 2013 nej. det skal jeg ikke hvorfor...?

• #6   22. mar 2013 Jeg kan ikke forstå at ens moral/etik kan være så "alternativ" at man ikke kan forstå det. Og nej, der er heller ikke meget kærlighed over det. Snare en egoistisk teenager-mentalitet "Der er i hvert fald ingen der skal bestemme over mig, nå!"

• #7   22. mar 2013 En af de sidste? De har da alle været på den siden 2010...

• #8   22. mar 2013 Hunden er ulovlig og det er der, undskyld mig meget god grund til.
    Lidt for mange Brianer og Trunter anskaffede visse racer uden at ane hvad de lavede og det gik ud over andre menneskers hunde.
    Hvis du boede tæt på mig og fik en sådan hund ville jeg fluks anmelde dig. Hvorfor? Fordi jeg har en hund på 4,2 kg som jeg ikke vil se flænset ihjel, og jeg stoler ikke en ski på at en person som køber ulovlig hund også kan passe på den.

Så jeg din annonce (det gjorde jeg ikke) ville jeg også have anmeldt dig, fordi jeg ikke ved om du bor nær mig, og fordi selvom du ikke bor nær mig, så bor du jo nok nær nogle andre uskyldige hunde.

• #10   22. mar 2013 Men hey, hvis du er på vej til Malmø kan du købe min lejlighed.

• #11   22. mar 2013 Er hunden på billedet din nye hvalp?

• #13   22. mar 2013 anne helt ærlig ikke. så viser du net op hvad jeg mener med det. du begynder kalde mig en teenager hvad sker der lige for det. så kald mig uopmærksom men vidste det ikke. og ville aldrig tro den race var med i den lov. oki...?
    og i stedet for kunne man jo skrive pænt at den var ulovlig så synes det dårligt søge sådan en hund.

• #15   22. mar 2013 nej det var bare et billede for se hvor ledt antændelige i er. nej kære venner jeg har en cocker spaniel og undskyld jeg har fået jeres blod til koge men i lige været med i et forsøg som jeg skulle lave en opgave om håber virkelig ikke der nogle der bliver gale. mange tak for hjælpen venlig hilsen jakob hansen. og tak lasse for lån af profil

• #16   22. mar 2013 '' i lige været med i et forsøg''

Loool smiley Hvem hopper på den? *G*

• #17   22. mar 2013 Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves...

Suk... Stakkels hunde. For det er dem det går ud over.

• #18   22. mar 2013 yeearh right

• #19   22. mar 2013 Fnis.
    Det er rimelig dumt og ikke tilladt at bruges en anden bruger. Det tog mig nemlig under 5 min at finde alle oplysninger på Lasse Langeskov fra Svendborg.

• #20   22. mar 2013 Jeg har bare intet til overs for sådan noget idioti!
    Jeg så ikke annoncen, men hvor kan jeg blive ærgerlig over at læse den her tråd, dit "opråb" virker under ingen omstændigheder dæmpende på mig, tvært imod burde du nok gå pænt stille med dørene!

• #21   22. mar 2013 Udstemme sendt smiley

• #23   22. mar 2013 Sä ikke din annonce, men sjovt nok tror jeg dig...

Mange herinde glemmer at bare ikke alle besidder den viden om de racer der er ulovlige og dem der ikke er, og det er faktisk skrämmende hvor mange ude i det "virkelige" der ikke kender til det..

Og dette er i ALLE samfundslag...

Og selvom vi har sä meget hjälp at hente idag när man vil have ny hund, er der bare rigtig mange der ikke aner noget om dette....

De damer (incl mig selv ) husk nu at der rent faktisk er folk derude der ikke lever med hovedet stukket dybt ned i hundeverdens jord....

• #24   22. mar 2013 Jeg har ikke kalde dig for en teen. Jeg har skrevet at den mentalitet er egoistisk og teenagtig.

• #25   22. mar 2013 Nåå? Og hvad gik den undersøgelse så ud på?

• #26   22. mar 2013 Udstemme det er for tamt! Men det er måske også en del af undersøgelsen?

• #27   22. mar 2013 Magen til dumhed..

• #28   22. mar 2013 Vi har en hundelov, der gør disse hvalpe til galgehvalpe..

Hvis en oplysningshetz rettet mod potentielle købere af disse små " døende" hvalpe kan medføre at efterspørgslen falder, således at de skruppelløse avlere ikke længere kan få afsat deres ulovlige vare og derfor holder op med at avle, ja så skal jeg gerne være den der råber højt!!

Har du tænkt over hvor mange ulykkelige hundeejere/ pårørende et kuld på 6 ulovlige hvalpe medfører?
    Dem der avler ulovlige hvalpe i dag, er udelukkende interesseret i profit og deres produkt( hvalpe) er derfor i så dårlig stand/kvalitet at det potentielt er " farlige" hunde...

Jeg vil derudover vove den påstand at hvis man ikke er klar over hvad vores nuværende hundelov indebærer mht listeforbud, så er man sgu LYSÅR fra at være en kommende ansvarlig hundeejer!!!

Køb en tøjhund, hvis du ikke er indstillet på at sætte dig ind i hvad det indebærer at ha hund, læse om race OG være informeret om en så basal ting som hundeloven!!!

• #29   22. mar 2013 Det her er dælme en mærkelig tråd....!

• #30   22. mar 2013 Hvor kan folk dog være dybt latterlige -_-'

• #31   22. mar 2013 alexandra W

Det giver pänt mening for dig..... Det gör det ogsä for mig
    Men forstä at det gör det bare ikke for rigtig rigtig mange....... Sörgeligt men ikke det sto mindre er det sandt..

• #34   22. mar 2013 En meget sær tråd...............

• #35   22. mar 2013 Kære Jakob Hansen. Husk at få nogen til at gennemgå din opgave med henblik på tegnsætning og retstavning, inden du afleverer. smiley

• #36   22. mar 2013 Der er sjovt nok ikke nogen Jakob Hansen på Lasses FB venneliste.

• #37   22. mar 2013 SUK.

• #38   22. mar 2013 Grineren tråd...... 2 "venner "....der deles om alt.... ( også profil ). har gået i samme klasse i skolen....Har haft den samme klasselærer......En skide dårlig klasselærer åbenbart , da han har lært eleverne at stave skrupforkert.......da begge de " elever " vi ser her, staver helt ens.

Hvad hjælper det , at regeringen forlanger lærerne skal undervise mere.... når de ikke selv kan stave... eller lære fra sig

HUSK...... jeg har ikke noget imod folk der ikke kan stave......men jeg har noget imod , den lærer , der ikke underviser rigtigt i Dansk retskrivning.... ......ha ha ha ha ha ha

• #40   22. mar 2013 haha. Det er da også tarveligt af dig at kopier hvad alle kan se der står i en brugers offentlige HG profil
    Fy da

• #41   22. mar 2013 Sikke en bizar tråd 0.o. Forsøg, datingtekst og Pb'er om grise-fy...

• #42   22. mar 2013 Åh, Tante Gurli - glæder mig til at læse grise-fy om dig smiley

• #43   22. mar 2013 Jeg vil også gerne se det der grise-fy noget - Det lyder sjovt smiley

• #44   22. mar 2013 Ja, jeg venter stadig på grise-fy til min fredagsunderholdning smiley

• #45   22. mar 2013 Det var da en højst mærkværdig tråd :-S

• #47   22. mar 2013 Grise-fy??? Altså jeg skal faktisk over til mine grise nu. Jeg har både søer og orner. Jeg kan da godt se om der kan blive noget RIGTIGT grise-fy *GG*

• #48   22. mar 2013 Dagens bedste grin .
    - Hoold nu op altså xD

• #49   22. mar 2013 lasse l eller hvem ellers du er

indlægget var idag ca.kl 11

sig mig
    Har du og din "ven intet andet at,lave,end at sidde her på h.g.,midt på dagen ;;;

Jeg mener,studere du ikke ;;
    arbejder du ikke ;;
    laver du ikke noget konstuktivt,altså udvider din "horisont".;;
    eller lærer hvordan du formulerer dig, skrifteligt ;;

Det må da være kedeligt,for en ung mand i din/jeres alder,blot at,sidde her på h.g.og komme med en dødsyg forklaring,om hvorfor du/i søger sådan en listehund,og derefter fortælle at,hg `brugere,at vi er med i et forsøg.

Men før du bruger din lille undersøgelse,hvis der er sådan en ;;

så lær først at stave rigtigt,og sætte de relevante kommaer,og punktumer
    Så,der kommer en mening i "galskaben".

hilsen
    vibeke.

ps.hils din cooker mange gange

• #50   22. mar 2013 Jamen.... nej jeg ved ikke hvad jeg skal skrive..

Men vil gerne vide.. Batdog hvem er Maria og hvad handler det om?
    Ja undskyld men fatter ikke en rygende hattefis..

• #51   22. mar 2013 Tine; Hun må have slettet enten indlægget eller sig selv.
    Så nemlig godt det indlæg, som Batdog svarer på.

• #52   22. mar 2013 Århh så er det derfor det ikke giver mening smiley

• #53   22. mar 2013 50 likes til alexandras indlæg! WOW smiley

• #54   22. mar 2013 Du fik skrevet det helt rigtige Alexandra, mere præcist kan det vist ikke siges smiley

• #56   22. mar 2013 jeg bliver ked af at se der findes så mange mennesker som synes det er iorden at gøre grin med folk, genere dem, bagtale dem. mobbe dem og svine dem til pågrund af deres holdninger. jeg forsvare overhovedet ikke ts for jeg mener det samme som det alexandra w skriver aller først. men nu har jeg set så mange tråde de sidste par dage og der sker det samme, bliver der sagt et forkert ord så ryger i op i det røde felt og hidser en stemning op og så bliver der ellers talt ned og gjort grin osv. hvor voksent og rigtig er det at kritisere deres stave fejl finder deres profil tekst på face og kopier ind altså det kan jeg bare ikke se det fornuftige i eller meningen med og finder tonen herinde meget uacceptabelt. og jeg brugte ordet regelrytter var nok ikke det rigtige ord at bruge.
    uanset hvor uenige vi er med folk kan man vel godt opføre sig som voksne mennesker og snakke pænt og holde en ordenlig stil og tone til hinanden. vi skal huske at behandle andre som vi gerne selv vil behandles.
    engang var hg sådan at vi stolte hundeejere kunne vise vores hunde frem og spørge til råds. idag er det svært at overhovedet at komme ind fordi folk er mistænksom over blandingerne og gøre sig til dommere om det lige er den rigtig blanding de har skrevet , for lidt tekst eller ikke gode nok billeder. folk bliver meldt eller udstemt. jeg selv ku li siden for nogle år siden men kan ikke li udviklingen og har sjældent lyst til at spørge om råd i frygt for at stille det forkerte spørgsmål så man bliver rakket ned eller andet. og det da trist det skal være sådan synes jeg..
    og denne besked handler ikke kun om denne tråd men generalt i alle tråde.

ang. blandinger muskelhunde de vil altid være her og mange vil lade livet desværre det er frygtelig synd da de er pisse gode hunde i de rette hænder. alle hunde må være her for min skyld men der sku indføres kørekort. og alle hunde sku holdes i snor.

• #57   22. mar 2013 Maria: Ok, så nu prøver du i denne tråd. Efter at have slettet indlæg i en anden...?

• #58   22. mar 2013 hva for en anden tråd?? og for min skyld behøves den ikke kommenteres. synes bare i sku vide hva jeg mente..

• #59   22. mar 2013 Der er reageret på at brugeren har lånt sin profil ud.

Kommentér på:
hvorfor blander folk sig

Annonce