508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Josephine R
Josephine R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ønske om at få en hund Ønske om at få en hund

Hej.
Her de sidste år vil jeg meget gerne have en hund!
Det måtte jeg dog ikke, så i stedet for fik jeg en hunkanin, så den kunne prøve at parre sig med min anden hankanin.
Nu er der så gået et par år...
Nu kunne mor kunne faktisk også godt tænke sig en hund, men det vil min far ikke.
Jeg ved ikke om jeg kan få min far overtalt til det.
Min mor siger at "hvis" vi skule have en hun skulle det være en der ikke fælder, som en bomuldshund.

- Så har i nogle gode racer der ikke fælder?
- Hvordan skal jeg for overtalt min far til at få en hund?

Hver sød at hjælpe mig! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ønske om at få en hund
  • #3   19. jul 2014 En hund kræver meget tid og ansvar og flere penge end man tror. Din far er nok klar over, at han ikke kan give den det, den har brug for, og derfor siger han nej. Det er faktisk en meget klog beslutning.

Selvom du garanteret gerne vil passe og træne den nu, så bor du nok ikke hjemme de næste 10-15 år - men det skulle hunden gerne gøre. Og hvem skal så passe den? Tænk også på, at du fra nu af og de næste 10 år gennemgår en kæmpe udvikling. Du får nye interesser - fx drenge og fester - du skal skifte skole, få nye venner, vælge uddannelse, flytte hjemmefra. Af erfaring ved jeg, at der ikke altid er plads til en hund, når man er et ungt menneske, der skal ud og afprøve verdenen.

Du forstår det nok ikke nu, fordi du så gerne vil have en hund - og det kan jeg godt forstå. Men når du bliver voksen og får din egen hund, så vil du forstå hvorfor din far siger nej nu. :o)

• #4   19. jul 2014 I og med at din mor siger, at så skal det være en, der ikke fælder, f.eks. bomuldshund, så siger hun nok indirekte, at hun ikke gider at have det "griseri", som en hund - uanset om den fælder eller ej - medfører. Ergo er hun ikke parat til at have hund og hvad dertil medfølger. Din far melder rent ud af posen - fair nok.
    Du kan ikke som 13 årig have det fulde ansvar for en hund de næste 10-15 år, uden at du har dine forældre til at bakke dig op, så mit råd er: Vent! Du har hele livet foran dig og meget ændres i de næste år for dig.
    Hvad har du tænkt dig med hunden, når du skal flytte hjemmefra, studere på s.u. og ikke kan finde et sted at bo, hvor man må have hund? Dine forældre har jo sagt fra mere eller mindre, og din far vil nok komme med samme argumenter, så jeg tvivler på, at du kan få ham overtalt. Hvilket jeg synes er helt fornuftigt af din far.
    Du skal nok nå at få en masse hunde gennem dit liv, hvis det er det du vil. Hav tålmodighed smiley

• #5   19. jul 2014 Bor du i hus eller i lejlighed.

• Josephine R
    Josephine R Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   19. jul 2014 Jeg bor i et stort hus, med en stor have

• #9   19. jul 2014 Vil give de andre ret i, at det skal være hele familiens ønske.
    Men jeg vil da tilføje, at man også skal kigge på andet end lige det der med om hunden fælder.

Synes, at Annette G´s forslag er rigtig fornuftigt.

Kommentér på:
Ønske om at få en hund

Annonce