Hund med 1 øje {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er ny herinde, og er førstegangs hundeejer. Jeg fik for snart en måned siden en lille cavalier hvalp, Mille! Hun er selvfølgelig blevet mit lille et og alt, og vi kommer tættere på hinanden hver dag.
Desværre skete der et uheld med en kat for en lille uge siden hvilket gjorde at hun desværre måtte få bortopereret sit høje. Det var en meget hård beslutning og en forfærdelig oplevelse. Mille havde mange smerter, og jeg tror det er længe siden jeg har grædt så meget.
Efter det var sket ville jeg prøve at finde billeder på nettet, for at se hvordan andre hunde havde klaret det. Jeg håbede også på at finde nogle historier, videoer eller lign. Bare for at få et indblik i hvordan andre har klaret det, eller hvordan det ville komme til at se ud, for det hele virkede skræmmende!
Der var ikke meget at komme efter... Derfor tænkte jeg at starte her, og se om i andre har erfaringer, billeder eller historier i vil dele!
Lige nu ligner Mille lidt en frankenstein-hund, men hun er kommet sig hurtigt og virker ikke videre generet af det manglende øje.
Jeg håber I vil lægge billeder op af jeres pirat-guldklumper!
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 185
Jeg har selv en et-øjet hund. Hun fik desværre cancer, så væk med øjet.
Hun har været et-øjet i 2-3 år nu, og er ikke generet af det.
- så kan du jo også se, hvor fint din hunds øje bliver.
(Beklager kvalitet.. Det er taget med iPod.)
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Jeg har haft en del hel- og halvblinde marsvin.. osse uden problemer.
Og jeg kender til en hest, der ikke kunne se på det ene øje - han sprang huse alligevel.
Nu hvor hun ikke er så gammel, så tror jeg ikke det bliver det helt store problem, og at lærer at kompensere for det. ååh nu jeg tænker over det, så havde jeg vist en nabo engang, hvis hund fik et eller andet og mistede øjet. Jeg mener at huske at de valgte at give hende en protese. Men hunden selv, klarede sig helt fint.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 185
- hun er så nuttet..
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Eneste tidspunkt hvor hans handicap var synligt, var når han kom ud af tunnelen og ejeren ikke var hurtig nok til at sige hvad vej han skulle. Så tog det lige et halvt sekund ekstra for ham at orientere sig.
Kender en havaneser som mistede øjet for nylig. Han har slet ingen mén af det i dag. Får bare lidt ekstra opmærksomhed når folk opdager det.
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
Gravhund mester: hun er godt nok fin helt vildt flot farve !
Ida Kristine: Tak jeg synes også stadig hun har sin charme.
Kys min...: ja det fik jeg også af vide, at det var en fordel for hende ikke at være så gammel. Hun virker også allerede som om hun har vendet sig til det, man kan intet mærke på hende i hverdagen (heldigvis)
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Og så vidt jeg husker fungerede den da normalt...
feb 2014
Men dejligt at den har det godt!
aug 2013
Følger: 1 Svar: 4
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
aug 2013
Følger: 1 Svar: 4
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Men mille skal nok blive sig selv igen. Hun skal lige vænne sig til situationen. Der kan måske blive lidt med afstandsbedømmelsen (gribe godbidder).
feb 2014
hvor er det rart at se at flere kan få noget ud af andres erfaringer, for det er en forfærdelig situation at stå i, og det er så svært at finde info eller billeder på nettet.
Mille er omkring 8 måneder nu, og lever i bedste velgående. Hun har problemer med smal balance bum, men ellers kan vi intet mærke på hende. Det er rigtig at afstandsbedømmelsen halter lidt ind imellem men intet som hun ikke kan lære
det er svært at tro når man står midt i det men man skal nok få den samme glade hund som man havde inden det skete. Det er svære for en selv end det er for hunden
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
feb 2014
mar 2023
Følger: 1 Svar: 1
Jeg Ian godt se at det er et ældre opslag jeg kommenterer på nu.
Jeg har en cocker spaniel som i går desværre måtte få det ene øje fjernet efter at have fået en torn i øjet
Det er absolut ikke pænt nu, men jeg vil gerne lægge et billede op når han er helet op hvis nogen er interesseret, for jeg kan godt se at der ikke er mange billeder eller historier om hvordan andre hunde klarer sig.
Hund med 1 øje