Bullriding - en tosset sport Bullriding - en tosset sport
Jeg sidder og ser bullriding i tv. Jeg må indrømme at jeg ikke forstår den sport. Jeg ved godt at der findes mange sportsgrene hvor man kan komme tilskade, men her vil jeg sige at de nærmest selv ber om det. Sikkerhedsudstyret er alt fra ingenting hos dem der skal få tyren væk fra rytteren når han falder af, til sikkerhedsvest og nogle ganske få hjelme på hos rytterne. Men langt de fleste har kun en cowboyhat på.
Hvad synes i om det?
Findes der en mere tosset sport? Jeg kan kun komme i tanke om tyrefægtning, som jeg synes er afskyeligt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
Noget andet er så dyrene i sådan en sport -generelt bliver de passet meget meget godt -hvis ikke for andet så fordi de er gode penge værd.
Men jeg er altså ikke overbevist om hvor fantastisk de har det i den tid de er "på"-ingen dyr ville bukke afsted på den måde uden sans for noget som helst, hvis ikke fordi de er enten bange, har smerter eller begge dele... så kan an jo overveje hvad man tror er tilfældet her...
en mere tosset sport -ork der er med garanti masser. Folk vil jo udsætte dem selv for ganske meget hvis blot betalingen er god nok
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
De tyre har sikkert et bedre liv end de fleste bøf, og helt sikkert bedre end den flæskesteg vi spiser på tirsdag
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Men det får mig til at tænke på en oplevelse, jeg havde for MANGE år siden.
Hans var en gammel bondemand. Han havde nogle køer og grise og også nogle store pigers heste opstaldet, også min datters, så vi kom tit hos ham.
Hans kunne på togets lyd høre, om det blev regnvejr, se på solen, hvad klokken var, og hvordan vejret blev osv. Dyrene havde et godt liv hos ham, og pigerne fik også oplevet den barske side af gårdlivet. De kunne f.eks. finde det afhuggede hovede på møddingen af den kalv, de dagene forinden havde kælet med.
Så skete det, at der var marked i nærheden, hvor der bl.a. var en konkurrence, der gik ud på, at den, der kunne indfange en lille pattegris i en indhegning, fik grisen.
Alle tiders, den lille gris ville jeg godt have, så jeg spurgte Hans, om han havde nogle fif til, hvordan jeg fik den fanget.
Hans var tavs længe, rynkede panden og bakkede på sin pibe. Så sagde han:
"En ting er, at vi spiser dyrene, men man skal respektere dem og ikke more sig på deres bekostning. Den lille gris vil være meget bange, og det er der ingen grund til."
Jeg blev flov, og behøver jeg fortælle, at jeg IKKE deltog i "morskaben"
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
Jeg har det helt fint med at de slagtes, men hvorfor stresse dem sådan inden? Der er vel andre dyr der er mere egnede til den slags, grise ser i reglen ikke ud til at synes det er super sjovt at blive jaget rundt med på et fremmed sted med afsindigt mange mennesker der råber af dem.
Bullriding - en tosset sport