380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bullriding - en tosset sport Bullriding - en tosset sport

Jeg sidder og ser bullriding i tv. Jeg må indrømme at jeg ikke forstår den sport. Jeg ved godt at der findes mange sportsgrene hvor man kan komme tilskade, men her vil jeg sige at de nærmest selv ber om det. Sikkerhedsudstyret er alt fra ingenting hos dem der skal få tyren væk fra rytteren når han falder af, til sikkerhedsvest og nogle ganske få hjelme på hos rytterne. Men langt de fleste har kun en cowboyhat på.
Hvad synes i om det?
Findes der en mere tosset sport? Jeg kan kun komme i tanke om tyrefægtning, som jeg synes er afskyeligt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bullriding - en tosset sport
  • #1   21. dec 2013 Hvad de vil udsætte sig selv for rører mig ikek rigtigt -de fleste af de gutter har jo haft brækket raktisk talt enhver knogle i kroppen mindst en gang, og hey, hvis de stadig synes det er det værd så dem om det... De er hamrende dygtige... men jeg er dælme glad for jeg ikke er deres familie, for det hænder altså at de kommer meget meget galt afsted.

Noget andet er så dyrene i sådan en sport -generelt bliver de passet meget meget godt -hvis ikke for andet så fordi de er gode penge værd.
    Men jeg er altså ikke overbevist om hvor fantastisk de har det i den tid de er "på"-ingen dyr ville bukke afsted på den måde uden sans for noget som helst, hvis ikke fordi de er enten bange, har smerter eller begge dele... så kan an jo overveje hvad man tror er tilfældet her...

en mere tosset sport -ork der er med garanti masser. Folk vil jo udsætte dem selv for ganske meget hvis blot betalingen er god nok smiley

• #2   21. dec 2013 Jeg synes det er dyrplageri!

• #3   21. dec 2013 jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med hvor farlig sporten er for de folk som selv vælger at deltage. Hvor mange knogler de brækker - ja det er deres "hovedpine". Men jo jeg synes sporten er ganske afskyelig jeg synes det er dyrplageri og ganske usmageligt af lave en sport ud af at udnytte dyr på den måde

• #5   21. dec 2013 Er det rodeo der tales om?
    De tyre har sikkert et bedre liv end de fleste bøf, og helt sikkert bedre end den flæskesteg vi spiser på tirsdag

• #6   21. dec 2013 heldigvis er der hverken flæskested eller bøf hos mig på tirsdag smiley

• #7   21. dec 2013 I de fleste tilfælde er bugremmen lagt, så den dækker tyrens lem ... og så kan man forestille sig, hvordan det føles. I andre tilfælde lægges der en sten under remmen.

Men det får mig til at tænke på en oplevelse, jeg havde for MANGE år siden.

Hans var en gammel bondemand. Han havde nogle køer og grise og også nogle store pigers heste opstaldet, også min datters, så vi kom tit hos ham.

Hans kunne på togets lyd høre, om det blev regnvejr, se på solen, hvad klokken var, og hvordan vejret blev osv. Dyrene havde et godt liv hos ham, og pigerne fik også oplevet den barske side af gårdlivet. De kunne f.eks. finde det afhuggede hovede på møddingen af den kalv, de dagene forinden havde kælet med.

Så skete det, at der var marked i nærheden, hvor der bl.a. var en konkurrence, der gik ud på, at den, der kunne indfange en lille pattegris i en indhegning, fik grisen.

Alle tiders, den lille gris ville jeg godt have, så jeg spurgte Hans, om han havde nogle fif til, hvordan jeg fik den fanget.

Hans var tavs længe, rynkede panden og bakkede på sin pibe. Så sagde han:

"En ting er, at vi spiser dyrene, men man skal respektere dem og ikke more sig på deres bekostning. Den lille gris vil være meget bange, og det er der ingen grund til."

Jeg blev flov, og behøver jeg fortælle, at jeg IKKE deltog i "morskaben"

• #8   21. dec 2013 Natravnen -manden har jo ret. Det er noget i samme reting jeg af og til har tænkt når der er diverse grise-konkurrencer til dyrskuer. Grisene må jo ikke komme retur til deres stald når først de har været på sådan en "bytur". Så de bliver altså først lige transporteret til et dyrskue hvor de skal være morskab for Gud ved hvor mange mennesker henover weekenden, og så slagtes bagefter.
    Jeg har det helt fint med at de slagtes, men hvorfor stresse dem sådan inden? Der er vel andre dyr der er mere egnede til den slags, grise ser i reglen ikke ud til at synes det er super sjovt at blive jaget rundt med på et fremmed sted med afsindigt mange mennesker der råber af dem.

Kommentér på:
Bullriding - en tosset sport

Annonce