{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

hjælp! samojede med lopper! {{forumTopicSubject}}

Lige siden jeg havde en veninde på besøg med sin hund som var propfyldt med lopper (fortalte hun først da hun tog hjem) har mine to hunde (en cavalier og en samojede) været stærkt plaget med lopper. Især min samojede med hendes ekstrem store og tykke pels.
Har brugt dem man drypper i nakken. Noget økologisk spray til pelsen oh frontline spray til pelsen. Men intet virker.
Min samojede er stadig fyldt med lopper, og jeg er fyldt med loppe bid over det hele .
Er ved at være godt træt af det, og af at gøre huset rent konstant...
er løbet tør for penge nu resten af måneden - da det ikke er helt billigt at købe de loppe ting til 2 hunde og en kat.

Har i nogle gode meget billige råd -som virker? For er ved at gå ud af mit gode sind, pga alle de for pulede lopper!

En veninde har anbefalet mig at klippe min samojede lidt ned, så ville det være nemmere at komme af med dem?? Er det en go ide??? Det er nemlig umuligt at kæmme hende pga pelsen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! samojede med lopper!
  • #2   5. dec 2013 Undskyld, har ingen råd, men hvorfor filan tager din veninde en loppeplaget hund med hjem til dig og dine hunde, hvis hun godt vidste, den havde lopper? Jeg var da godt nok blevet sur…

Og efter min mening, burde din veninde betale behandling, især nu hvor du selv har prøvet, men ikke længere har penge til det. Det er trods alt hende, der er skyld i det, og hun burde selv have tilbudt at betale for behandlingen.

• #3   5. dec 2013 Anna og viktor. Hendes hund har åbenbart haft mange lopper i et halvt år. Men hun har givet op på at gøre noget ved det. Jeg var rasende.. og sagde at hun godt kunne betale mine omkostninger ved det, da hun tog den med hjem til mig - uden at nævne den havde lopper. Det nægter hun - så vi har ikke haft kontakt siden - selv om jeg har prøvet at kontakte hende flere gange smiley

• #4   5. dec 2013 Sikke en veninde smiley
    Og stakkels hund, øv! Jeg håber i får løst problemet...

• #5   5. dec 2013 Tror du jeg skal prøve at følge en af mine veninders råd med at klippr min samojedes pels lidt ned på kroppen ? Så jeg nemmere kan kæmme hende og komme af med lopperne? Hendes pels vokser jo ud igen - og vil gerne af med de forpulede lopper. Det er synd for hende at hun klør sig konstant

• #6   5. dec 2013 Nu er jeg på ingen måde inde i det, men logisk set, burde det være lettere at bekæmpe lopper i en kortere/mindre tyk pels. Men har racen ikke underuld og den slags, som hjælper den med at holde varmen? Om man skal passe på med at klippe for meget af, ved jeg ikke smiley

• #7   5. dec 2013 Frontline virker ikke hos alle så brug advantage til at dryppe i nakken på både hund og kat. Man kan også give capstar piller sammen med at man drypper i nakken, ved ikke om man kan med hunde men man kan med kat. Sprøjt hele hjemmet i trinol, pas på det er noget giftigt stads eller ring til en skadedyrsbekæmper og få et tilbud.

• #8   5. dec 2013 Trinol 810 til at sprøjte huset med.
    Vask alt der kan vaskes ved 60 grader, og smid det ud der ikke kan tåle de grader ( af kurve, tæpper mv hundene ligger i )
    Støvsug hver dag og vær omhyggelig hvor der er sprækker, feks ved gulvlister.

Har selv været igennem det helvede med en langhåret collie.. Og nej han blev ikke klippet smiley

• #9   5. dec 2013 Hvad hedder den shampoo fra agroland?

Jeg fik en ny hund for 2 måneder siden, og jeg er ved at få pip over de lopper.

Kommentér på:
hjælp! samojede med lopper!

Annonce