Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måne
  • #1   18. nov 2013 hej T.S. den kan jeg ikke se bor ved Spjald i vestjylland der er ingen glorie men månen er næsten fuld...... smiley smiley

• #2   18. nov 2013 Her ser den også sådan ud.. Nogen der ved hvad det skyldes?

• #3   18. nov 2013 Det kaldes en halo smiley

Det super flot ! Så det engang en vinteraften i Norges bjerge

• #4   18. nov 2013 Eej læg da et billede ind :3

• #5   18. nov 2013 Til dem der gerne vil vide hvorfor den kommer: smiley

"Månehalo: Nogen gange vil man kunne se en hvid, lysende ring om Månen. Det kaldes en halo, og er egentlig et ganske almindeligt fænomen. Ordet er græsk, og betyder cirkel. For at haloen kan ses, skal der ligge nogen jævnt fordelt tynde skyer, i en højde af 8 - 10 km. Disse skyer kaldes cirrus - eller cirrostratusskyer. Iskrystallerne i skyerne, vil virke som små prismer, og bryde og reflektere Månens lys. Iskrystallerne har seks lige store sider, og vinkelrette endeflader, og når lyset passerer sådan en iskrystal, vil det blive afbøjet med en vinkel på enten 22 eller 46 grader, og dermed danne en ring, med en radius på 22 eller 46 grader. 22 grader er det mest almindelige. Hvis lyset bøjes ved 46 grader, vil man kunne se to haloer - både en på 22 grader, og en på 46 grader. Haloer dannes tit foran fronter, hvor det tynde, højtliggende skydække er. Derfor kan haloer godt være et tegn på, at der kommer regn."

• #6   18. nov 2013 her er månen fin og næsten fuld. I går var jeg på fuldmånetur med Salik - og jeg var ikke bange for min varhund - jeg var slet ikke bange smiley

profilbillede
  • #7   18. nov 2013 Fedt billede CMP -men jeg vil dælme ikke på gåtur med dig (eller retter: din hund) om natten smiley smiley

• #8   18. nov 2013 Tidligt i aftes sagde min søde kæreste til mig: Skat, prøv lige at se - Månen er ved at falde ned!" (det vidste han jo godt, den ikke var og vidste, at jeg vidste det smiley ) Men hold fast den var stor, og det så ud, som om den hang lige bagved træerne! - Og selvfølgelig nåede jeg ikke at tage billeder, for vi sad i bilen. smiley

• #9   18. nov 2013 SH*T CMP. Godt det ER morgen nu så jeg ikke skal ind I seng efter at ha`set din varhund. smiley smiley Måske jeg skulle gå ind og lure på hvordan den ser ud når den "bare" er en hund. smiley smiley

LOL.Miv. smiley

• #10   18. nov 2013 familien rødtop: Ej, hvor mærkeligt, vi bor ikke så langt fra Spjald. Jeg ved de kunne se den i Hvide Sande, der ligger noget længere væk fra os.

Manse: Ja, haloerne (tak for den korrekte betegnelse smiley ) er der faktisk tit hvis man lige kigger efter. De er vist hyppigere end regnbuer. Den i går var dog meget større og tydeligere end dem jeg plejer at se. smiley

• #11   18. nov 2013 Bumle: Fik ikke lige taget et billede, men den så nogenlunde sådan her ud:

http://1.bp.blogspot.com/_BMnG7Fc4iIM/SQdvSeX-prI/AAAAAAAAAyE/0dfFWZMHVNE/s400/moonhalo_mccay_big.jpg

Kommentér på:
Måne

Annonce