{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål til jer som har indekatte {{forumTopicSubject}}

Vi er flyttet, og i det nye rækkehus må katte ikke løbe frit. Vi er kun flyttet 600m væk fra det gamle hus. Vores kat har altid været et aktiv ude kat, men er nu inde indtil videre. Vi har to små gårdhaver som er næsten klar med kattesikring. Hun har kradsebrædt to steder som bliver flittigt brugt.
Nu til ?. Skal man klippe kløer når de er inde.
Jeg synes de er blevet så lange at hun hele tiden hænger fast i alt med forpoter. Også selv om kløer er trukket ind

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål til jer som har indekatte
  • #1   17. nov 2013 Hvis de bliver for lange og er til gene for katten, så synes jeg at du skal klippe dem. Vores indekat har aldrig haft for lange kløer, men jeg ville til en hver tid klippe dem, hvis de generede ham smiley

• #2   17. nov 2013 Hvis kløerne driller, så ville jeg klippe dem lidt - kan være hun lige skal lære at vænne sig til at slide dem mere på kradsetræer m.v. - måske lave et hjemmelavet "kradsetræ" af noget gammelt træ, udendørs?

I kan også spraye fx catnip eller baldrian på kradsetræerne indendørs og se om ikke det lokker lidt til at kradse mere i dem smiley

• #3   17. nov 2013 Det med noget træ er måske ikke en dårlig ide, da hun altid har været meget i træer. Hmm vil forsøge. Hun bliver nok ikke glad.
    Hver dag vi kommer hjem så ligger bademåtten halvt inde i stuen, da hun slæber den med. smiley

• #4   17. nov 2013 Jeg har katte,der både er inde og ude i min indhegnede have. I haven har de mulighed for at kradse i træstammer m.m.,men det er ikke nok til at slide kløerne.
    Så både for at skåne møblerne og undgå gener ved for lange kløer,så klipper jeg dem ca.1 gang om måneden.

• #5   17. nov 2013 Jeg klipper mine kattes negle for at skåne det lyse træ jeg har herhjemme (dørkarme, skænk osv).. smiley

• #6   17. nov 2013 Jeg må forsøge. Det kan være jeg vender tilbage, hvis jeg får brug for råd til hvordan. Må lige se om katten og jeg kan samarbejde. smiley
    Er der nogle forholdsregler med hvor meget jeg skal klippe af

• #7   18. nov 2013 Man kan se meget tydeligt på kattes negle hvor man kan klippe til, lige som på lyse negle på en hund.. smiley

• #9   18. nov 2013 Det er langt fra alle indekatte, der kan holde sine negle så langt nede, at de ikke sidder fast med dem. Jeg klipper kløerne efter behov, og når jeg skal på udstilling. Vi har mange kradsetræer, men derfor kan de ikke holde kløerne korte alligevel.

Jeg ville helt klart klippe kløerne på din kat. For det meste kan du se blodåren som en mørk skygge i neglen.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #10   18. nov 2013 Læste den første linje "i det nye rækkehus må de ikke løbe frit" - jamen, så ha' dem i snor indendørs! LOOOOOOOOL

(Er i øvrigt glad for, at bebyggelsen har taget beslutning om, at løse katte er skidt...også udendørs smiley

• #11   18. nov 2013 Har du have så kan du da lave en løbegård til din kat den vil elske at komme ud om sommeren og så behøver ikke at klippe klør på den du kan få en kattelem hvor katten har en sender i. halsbåndet så det kun er den der kan komme ind

Kommentér på:
Et spørgsmål til jer som har indekatte

Annonce