{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle,

Har lige et spørgsmål til jer som har en kennel og sælger hvalpe med tavle, nu ser man desværre rigtigt meget af det som vi nok alle enders inde godt viste ville ske. Der kommer så mange kuld af sbt, jeg har aldrig set så mange som der er nu, og her snakker jeg self om hunde uden tavle smiley

Kunne man ikke når man køber en sbt med tavle fra en dansk kennel, så i kontrakt kunne der stå noget med man ikke må alve på ens hund med mindre andet er aftalt og vis det sker ville man få en bøde af DKK

Jeg er sku bange for at om 4-5 år så har vi samme problem som de seriøse ast ejer har, at der løber mange blandingshund rundt som er fuldstændig ustyrlig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål..
  • #1   16. dec 2010 Vi har i vores købskontrakt skrevet under på at vi ikke vil bruge Enzo i avl uden opdrætter er involveret.

Og det har jeg det helt fint med da opdrætter har meget bedre erfaring og kendskab til racen end vi selv har.

Og ja det er sørgeligt at der er dukket så mange tavleløse kuld op. Og der er helt sikkert købere derude som ikke går op i racen på samme niveau som så mange af os andre og derfor vil spare de få tusinde kroner og købe en SBT uden tavle.

• #3   16. dec 2010 Har lige kigget i min købsaftale på Aiko, der står ikke noget om han ikke må bruges til alv.

Men der hvor der står: Hunden er købt som familiehund, alvshund, brugshund eller udstillingshund. Der kunne dkk godt lave en hvor der står MÅ IKKE BRUGES TIL ALV smiley

Men ja, kan godt se det er lidt svært

• #5   16. dec 2010 Vi skriver det ind i vores kontrakt at hundene kun må bruges i avl med avlsgodkendte hunde af egen race med stamtavle selvfølgelig.

Men står vi en dag med en hvalpekøbere der vælger at skide stort på det ( det håber og tror jeg selvfølgelig aldrig sker ) men så er jeg magtesløs. Jeg skal anlægge sag privat mod dem - Og hvis jeg vandt sådan en, så ville det ikke ændre på at hvalpene højst sandsyntligt var født og solgt.

Vi skal informere hvalpekøbere, og få dem til at forstå at det kan betale sig at købe med stamtavle - En sbt er en racehund og findes kun med FCI stamtavle. Vi skal ikke trække lovgivning og regler ned over hovedet på folk.

• #6   17. dec 2010 tjahh den kontrakt man skriver på ens hvalp kan man tage og stikke op en vidst sted, desærre smiley
    Har selv klusuler på mine hvalpe, men kan intet gøre hvis de vælger at parre på en uden tavle, har prøvet det og kunne ingenting gøre overhovedet, bare se på at de grinede og løj mig op i ansigtet...

Men er svært for er også begrænset hvad man kan forlange af en hvalpekøber for skræmmer man dem væk ja så ryger de lige i armene på en i min verden hundehandler, og vupti så har de en hund de kajlder en staff...
    Men ja alligevel skal man jo så kigge dem rigtig godt an, men igen man kan ingenting gøre, verden er sådan bygget at kan man tjene penge så gøre man det uden at kigge omkring sig selv...
    Og tror desværre også vores race kan ende på den møg liste smiley

• #7   17. dec 2010 for satan 8000 for hvalpe uden stamtavle de folk er fuldstændige vanvittige!!!
    Fatter simpelthen ikke de kan få købere til dem, smid 3000 mere og du harstamtavle og hele møget, gal man bliver tosset når man ser sådan noget.....

• #8   17. dec 2010 Syntes bare ikke at det er iorden at folk avler den uden tavle, for at tjene penge, for det går ud over vores race i sidste ende, til sidst bliver sbt også ulovlig, fordi de bare er penge griske smiley .. syntes simpelthen at det burde være ulovligt at avle på udsatte racer uden tavle, for det går ud over de helt forkerte mennesker og hunde ..

• #9   17. dec 2010 Jeg ved at Betina fra Wenks har det i købsaftalen at man skal rådføre dem før man får hvalpe, ligeså meget for at indgå indavl, men jeg har erfaret fra flere avlere at de er ligeglade, og har endda talt med en der var ligeglad med testresultater udover de lovpligtige og skrev at hun havde testet og fået rene resultater, så det er lidt en jungle i forvejen. Heldigvis har jeg ikke erfaringer med aggresivitet fra SBT som med ast, ikke engang ligeså "frembrusende" adfærd , så jeg håber da aldrig der bliver nok til at lave en lov mod dem :-S

• #10   17. dec 2010 Vi har rådført os med en advokat inden vi lavede vores nuværende kontrakt, Desværre har vi en race som gør vi er nød til at være lidt mere strikse for vi netop ikke skal se hvalpe uden tavle osv.
    Og ja det kan måske godt skræmme nogen væk,men det er så også ok for mig. Jeg elsker racen og HADER at se den bliver "kastet i grams" som det er tilfældet for ofte.

• #11   17. dec 2010 Kunne man som opdrættere ikke skriv i kontrakt at man skal udstille sin hund x antal gang på 3 år og på den måde få nye hvalpe købe ind i udstillings miljøret, og på den måde præge folk til at det er det rigtig at gør, udstille sin hund og få den alvesgodkendt før man alver.

• #13   18. dec 2010 ups der skulle stå undgå i mit tidligere indlæg :s Det var lidt misvisende men ellers er resten ment som det står smiley

• #15   20. dec 2010 damm 2 kuld herinde til salg uden tavler og til 8000+kr gal jeg får det dårligt når jeg ser sådan noget.....

• #16   20. dec 2010 Dårligt er ikke ordet!
    Hvad med dem som køber dem ,hvordan vil de sikre sig at kunne bevise de er ægte??
    Det er så surt for dem som gør et stykke arbejde for racen at et fåtal kan ødelægge alt!

• #17   20. dec 2010 Jeg fik faktisk sat et par gode pointer ind som de tog til sig. men så begyndte folk at svine dem til - Og nu er de kommentarer som kunne skræmme kommende købere væk slettet !!!

De giver også mig kvalme, men vi må altså lige være lidt smarte her, istedet for at pressen dem til at lade det foregå i det skjulte....!!!

Kommentér på:
Et spørgsmål..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce