{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

et spørgsmål til damerne {{forumTopicSubject}}

har lidt brug for hjælp fra en størrer flok damer og tænkte hunde galleri var stedet smiley
sagen er den ,at jeg blev skilt for et 7 md siden og min kone flyttede ud og jeg beholdt huset hun har boet i et lejet hus i de sidste 6 md og har haft en aftale om og leje det for 6 md af gangen ellers ville de sætte det til salg
lige inden jul så fik hun af vide at hendes arbejde flytter til herning 1/4 og hun flytter med så hun kunne jo ikke sige ja til og leje huset 6 md mere
hun har vores 2 hunde og vores gamle hus brændte for 2 1/2 år siden så hundene er blever flyttet rundt med os mens vi har fået bygget hus og så ind i nyt hus og så flyttet med hende
jeg arbejder i norge det næste halve år så har jo et tomt hus som hundene kender
så hun er flyttet ind i huset igen for ikke og skulle flytte mere rundt
jeg er i dk 1 uge om måneden og vi er de bedste venner INTET mere end det
nu er jeg jo så småt begyndt og date lidt og er godt nok overrasket hvor meget kvinder de stejler over og få mine noget særprægede boforhold af vide
han prøvet og sige det med det samme .....går slet ikke
har prøvet og vente lidt ....sys jeg virker fordækt og de føler jeg har løjet
er det virkelig så slemt at man er gode venner med sin ex ? jeg syntes da det er en positiv ting vi har været sammen i 19 år og hun kender mig da om nogen når jeg er både værst og bedst

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et spørgsmål til damerne
  • #1   26. jan 2014 Altså jeg ville også holde mig væk fra dig, fordi boligforholdet er som det er. Jeg skulle ikke risikere at rende i en sur ex en dag, selvom du siger der ikke er noget der. smiley

• #2   26. jan 2014 Det lyder for rodet - ikke en solid platform du der har.
    Men er det kun date og ikke noget seriøst fra begge sider er det vel underordnet

• #3   26. jan 2014 griner min ex er på ingen måder sur og syntes det ville være hyggeligt hvis jeg tog en med hjem .....det ville jeg nok ha større problem med så har ikke lige nogle planer om og ta nogen med hjem mens hun er der smiley også fordi jeg ikke gider hun har besøg når jeg er hjemme . hvad hun gør når jeg ikke er der blander jeg mig ikke i

• #4   26. jan 2014 Enig med fætter Karin

• #5   26. jan 2014 Jeg datede en fyr, som stod i nogenlunde samme situation, som dig. Han arbejdede i Karup og boede på kaserne og havde en lejlighed i Aalborg, som eks'en var i i hverdagene, og så var han der i weekenden. Det var underligt, men han var sød og lækker, så skidt med det. Indtil jeg fik en sms fra "eks'en", som jo så var kæresten og blev inviteret til surprise afskedsfest for ham inden han skulle til Kosovo/Afghanistan/et-eller-andet-sted.
    Så jeg ville ikke røre dig med en ildtang.
    Generelt skal det være fuldkommen afsluttet og glemt med eks'erne før jeg vil pille ved noget efter flere rigtig grimme brud pga. ekser (den ene var en eks han ikke havde set i 10 år, men han bare ikke kunne slippe)

• #6   26. jan 2014 nu ved jeg godt du spurgte damerne.. men jeg skulle ihvertfald heller ikke være sammen med en der stadig boede med sin eks. uanset grunden. det er selfølgeligt positivt at i stadig er gode venner, men jeres forhold er slut, så skal man heller ikke bo sammen.. heller ikke en uge om mdr. eller lign. ikke hvis i vil videre ihvertfald

• #7   26. jan 2014 hvad mener du med det ikke er en solid platform ? jeg syntes da det oser af overskud og forståelse at man kan finde ud af det
    og det er jo kun nogle måneder og som sagt er jeg jo i norge det meste af tiden

• #8   26. jan 2014 skal lige siges hun har jo været flyttet i 6 md

og takker hor svarene smiley rart med lidt input fra uvildige

og hun er hverken sur eller forsmået hun ønsker kun det bedste for mig og ville byde alle velkommen

• #9   26. jan 2014 hmm den er også svær.. kan godt forstå dig, det er super fedt at kunne have det godt med en ex, at kunne samarbejde og have det fint, uden at der er mere/at man kan holde den der.
    Men det er vel fuldt forståeligt, at nye kvinder stejler, tror også jeg havde gjort det, hvis jeg havde ønske om mere end blot et "løst forhold".
    sådanne forsmåede ex`er kan være et frygteligt bekendtskab smiley

Måske en ide at holde lidt lav profil med dateriet, indtil der er styr på hjemmefronten.

• #10   26. jan 2014 helt ok steffen smiley hun har ca samme problem nemlig fyrene løber også væk smiley

• #12   26. jan 2014 Jeg ville være alt alt for jaloux til det smiley

• #13   26. jan 2014 Der ville jeg også løbe væk.

• #14   26. jan 2014 det tror jeg da også de fleste fyre vil være,, igen det er jo super positivt at i er så gode venner, og det er også fint hvis i begge er afklaret med at det er slut, og argumenterne for at hun bor der er skam også fine.. men jeg skulle ihvertfald ikke være sammen med en der boede sammen men sin eks, det ville jeg nok også være for jaloux til, men hvis det kun er for en kort periode så må du jo sætte dating verden på stand by så længe, smiley fordi din eks vil byde en ny pige velkommen, vil en ny pige nok ikke byde din eks velkommen smiley held og lykke med det hele smiley

• #15   26. jan 2014 Her har vi også hver især eks´er som vi har et godt forhold til og det er rigtig dejligt - men vi bor altså ikke med nogen af dem.
    Jeg ville ikke have en kæreste der deler bolig med sin eks.

• #16   26. jan 2014 Jeg skulle ikke nyde noget smiley
    Det er rigeligt for mig at eks´en var venner med de fleste af hans eks´er smiley

• #17   26. jan 2014 Hvis jeg kunne se en ende på det. Som fx at hun flytter ud når du er hjemme fra Norge så ville det ikke røre mig en paphat.
    Ja kan godt se jeg er lidt en outsider, men det er jeg bare ikke jaloux eller usikker nok til at føle. Der går jo alligevel nogle måneder før man finder ud af om det er seriøst (fra min side ihvertfald) Men jeg ville da gerne have lov til at komme hjem til en fyr jeg var vild med.

• #19   26. jan 2014 kan godt høre lidt hvor det bærer hen ad
    og gætter mig så også til at det er noget lort at jeg har sagt at hun efter hun er flyttet til herning må beholde sit værelse så hun har mulighed for og være ved familie og venner i weekenden .griner
    kan sku ikke passe der ikke er en derude der kan rumme det smiley

• #20   26. jan 2014 stine der er for mig ikke en mulighed at hun skal flytte en uge om måneden og det er pga hundene men de weekender hvor jeg evt har besøg er hun ved veninder og hundene blir ved mig

• #22   26. jan 2014 Bad idea med at hun må beholde sit værelse smiley

• #23   26. jan 2014 Nej jeg mener at hun ikke skal bo der når du ikke skal arbejde i Norge efter det ½ år. Selvfølgelig kan hun ikke flytte ud en uge om måneden smiley

• #24   26. jan 2014 Hvis hun vil til familie og venner i weekenden efter hun er flyttet, så må hun sove hos dem. Ikke i et værelse hos eks´en smiley

• #25   26. jan 2014 Der er sikkert en derude der kan rumme det, men de hænger nok ikke på træerne.

Måske i skal se hvad der sker, tag den med ro og nyd livet.

• #26   26. jan 2014 Ikke på vilkår om jeg ville røre en fyr der havde de forhold på nogle måde. Der er jeg alt for jaloux.

Brændt barn skyr ilden.

• #27   26. jan 2014 Den med at hun har et privat værelse hun har som hun kan være i når hun skal være ved familie er så et no go fra mig.
    Min mand er min mand. Eksen skal ikke komme rendende i tide og utide no way.

• #28   26. jan 2014 Altså mig ville det ikke umiddelbart skræmme væk, men det ville selvfølgelig komme an på "stemningen".

• #29   26. jan 2014 Altså jeg er normalt ikke en meget jaloux type, men det der vil jeg være for jaloux til.

• #30   26. jan 2014 ha ha nej den med værelset ville jeg dælme også stejle helt på, som en anden skriver, hvis det er for at hun vil besøge venner og familie må hun sove der smiley

men ja det kan da godt tænkes der findes en derude der kan rumme det, det gør der helt sikekrt der er folk der rummer meget mere. jeg tror bare der er et stykke imellem :.-)

• #31   26. jan 2014 Ha ha nej hvor er det langt ude, at hun skal have et værelse fortsat. Så skal det være sådan et lille kollektiv med dig og kæresten og eks-konen hver-hveranden weekend? Så kan I alle tre hygge over morgenmaden søndag morgen?

Uf hvor skulle jeg ikke have noget med det at gøre. Det er alt for lidt afsluttet.
    Hvorfor er I dog ikke stadig sammen, når I har så stor trang til bo sammen?

• #33   26. jan 2014 har også tid nok til og vente på den rigtige er nok lidt kræsen smiley

men nok nemmere og møde en som "kender"os og kender vores forhold smiley inden der er snak om noget dateagtigt

• #35   26. jan 2014 Jeg kommer til at tænke på det 3 hjul.....

• #37   26. jan 2014 Hmm den er lidt svær...
    Hvis det kun var midlertidigt indtil hun fandt sig eget, kunne jeg godt acceptere det også for en lidt længere periode. Jeg er vist også ualmindelig large omkring sådan noget.
    Men at hun for "altid" vil have et værelse der er hendes, nej tak. Så må der simpelthen være noget der ikke er afsluttet for en af jer...

• #38   26. jan 2014 Jeg er ikke sikker på det ville skræmme mig væk.. Det havde det nok gjort da jeg var yngre, men ikke nu tror jeg.

Som en anden skriver er det vel ikke seriøst fra starten, når eller hvis det blev seriøst ville jeg nok ikke synes det var særlig fedt..

• #39   26. jan 2014 julie
    nu er der jo meget stor forskel på og bo sammen og så være mand og kone
    jeg ville heller ikke ha noger problem med og bo sammen med en kammerat men ville sku ikke date ham

• #40   26. jan 2014 arrgg men det kan du overhovedet heller ikke sammenligne, der er temlig stor forskel på om det er din kammerat der har et værelse ved dig et par gange om mdr, feks, eller om det er din eks kone

• #41   26. jan 2014 men selvfølgelig skal hun ikke bo der den dag der er en anden der flytter ind .....men vil under ingen omstændigheder flytte sammen med nogen før jeg kender dem rigtigt godt og skulle en kæreste flytte ind så har hun self en del og sku ha sagt om hvem der bor i huset

søger heller ikke og få ret søger mere input smiley fra folk der ikke har noget personligt i klemme
    kan godt høre at det er lidt særpræget åbenbart smiley det virkede bare naturligt for mig og hjælpe en ven

• #42   26. jan 2014 Men det er jo ikke en ven... Men en x smiley

• #43   26. jan 2014 men takke for input og er fortrøstningsfuld da dem der reagere med fy da det er meget slemt. er en del under min målgruppe smiley rent aldersmæssigt og der er da nogle der ikke vil udelukke det
    var bare nysgerrig

• #44   26. jan 2014 Jamen jeg ville gerne forsøge hvis det var mig. Jeg TROR dog bare at jeg ville være alt for jaloux i længden.

• #45   26. jan 2014 Har en veninde der kører på samme måde med en eks..... Og der fordufter begge deres nye når de opdager at de to stadig bor sammen..... Det gør man bare ikke....det er for underligt....
    Hvis jeg opdagede det smuttede jeg også, for i mine øjne, da tyder det på følelser der ikke er uafsluttede for mindst en af parterne...ellers blir man da ikke hos sin eks...

• #46   26. jan 2014 Kan godt forstå folk ikke syntes det er ok at man skjuler det
    Det er noget fordækt noget og tyder på ugler i mosen
    Vi bor jo heller ikke stadig sammen og har begge haft andre "kærester" bagefter
    Det er jo også kun pga en dum vente position pga flyt af arbejdet og dertil hus problemer at hun bor der
    Men er da glad for at det ikke er alle der er totalt afvisende
    Og tror de fleste ville forstå hvis de så os sammen .
    Vi minder noget mer om søskende end som ex kærester

• #47   26. jan 2014 Altså jeg bor med en kammerat. Og har en kæreste. Det er på ingen måder det samme som hvis jeg boede med en eks-kæreste. Overhovedet. Hverken for mig eller for min kæreste.
    Og selv et 'søskendeforhold' ville virke afskræmmende på de fleste. Så dybt et forhold gider man bare ikke se en anden kvinde have til ens mand. Man vil sgu selv være hende, der kan afslutte hans sætninger eller drille ham med hans underlige vane, som man kun kender, fordi man er den, der er blevet lukket helt derind. Og som ny gider man ikke få hamret ind i fjæset, at der er en anden, der er tættere på ens kæreste.

• #49   26. jan 2014 Sammenligningen kom kun på tale fordi du spurgte hvorfor vi dog ikke var sammen stadig
    Vi blir aldrig kærester det kan vi ikke finde ud af
    Men virkeligheden er jo bare sådan at vi har været sammen i 20 år så hun er den der kender mig bedst smiley
    Og situationen med morgenbordet ville aldrig ske det ville alligevel være for skummelt men at hun kom med hundene eller hentede dem og så overnattede sys jeg er ok men du har en pointe smiley

• #50   26. jan 2014 Self føler jeg er ansvar for hende men mest for vores hunde de har været flyttet rigeligt rundt pga brand og husbyggeri og havde jeg boet i huset så var det aldrig kommet på tale så havde jeg måtte ha haft hundene i deres vante omgivelser så ku hun bo ved en veninde indtil hun sku til Herning
    Men kan godt høre vi er nogle særlinge smiley

• #52   27. jan 2014 Hmmm - tror én måde at komme henover det på, kunne være at lade den nye kæreste møde din ex?
    Som kvinde ved man med 100% sikkerhed, om to personer er færdige med hinanden rent følelsesmæssigt, og hvis man kunne fornemme at I er det, ved at se jer sammen - tjaaaah, det ville ihvertfald gøre en kæmpe forskel for mig.

Jeg har desværre selv prøvet det her med en fyr, der var BEDSTE venner med sin ex, som også var jordens sødeste pige, der tog fantastisk imod mig. Udfordringen var bare, at hun følte sig forpligtet til at tage godt imod hans kærester, fordi det var den eneste måde, hun stadig kunne få lov til at være i hans liv. Og hun elskede ham stadig med hud og hår.
    Det kunne jeg simpelthen ikke rumme. Ikke at jeg var jaloux overhovedet - men jeg kunne ikke bære, at jeg rent fysisk kunne mærke hendes smerte, hver gang han gav udtryk for/viste sine følelser for mig. smiley

• #53   27. jan 2014 hvad i alverden er det for noget ævl at en kvinde vil vide om to mennesker er færdige med hinanden??
    er kvinder nu pludselig blevet synske eller tankelæsere??

• #54   27. jan 2014 Næeh - kvindelig intuition... Min har ikke taget fejl endnu smiley

• #55   27. jan 2014 Sys det er fantastisk at i stadig er venner og kan/vil hjælpe hinanden. Jeg kan ik se problemet i, at I bor midlertidigt sammen indtil alle brikkerne falder på plads. Har kun stor respekt for det... Håber du en dag en finde en kvinde som vil sætte pris på det.

• #56   27. jan 2014 come on. det er noget kvinder har bildt hinanden en at de af en eller anden grund skulle kunne være bedre til at tolke sådan noget, sikke noget middelalder fis. min intuition tager nu også sjældent fejl!

• #57   27. jan 2014 Jamen Steffen - så kan du vel også sagtens fornemme, om der stadig er en gnist mellem to mennesker eller ej?

• #58   27. jan 2014 self er de nød til og møde hinanden ellers er det jo totalt skummelt
    er sikker på det osse ville hjælpe en del . men de fleste bakket bare totalt ved tanken om at hun er sur eller ked og jeg ved at det er de to sidste ting hun ville være er slet ikke i tvivl om hun oprigtigt ønsker og se mig glad
    men der skal nok en pige med en go portion selvtillid til og gå ind til sådan et forhold, men det passer mig faktisk også fint nok
    og syntes stadig det er den bedste "anbefaling" man kan få .

• #59   27. jan 2014 Det ville jeg ikke gå ind til.

Det kan godt være I to ved at I ikke har et forhold der atter kan udvikle sig, men det er ikke en sikkerhed, jeg som partner ville føle.

Derfor ville jeg sige nej tak fra starten. Livet er for kort, simpelthen.

• #60   28. jan 2014 Der er ikke andet for - du må leje et værelse ude i byen smiley

• #62   28. jan 2014 Birgitta er på et projekt i Norge i 6 måneder og hjemme en uge om måneden satser stærkt på og komme fast hjem den 7/4 altså om 2 måneder .
    Grunden til jeg spurgte herinde var at jeg har fået nogle ret skarpe reaktioner på det og det undrede mig lidt . Så havde lige brug for og høre om det virkeligt var så mærkeligt eller om det var dem der var sære . Vores omgangskreds syntes ikke der er noget sært i det men de kender os jo også . Og så tænkte jeg det ville da være rart og ha mulighed for og spørge en større gruppe damer der ikke er bange for og sige deres mening smiley
    Og der er hundegalleri jo perfekt smiley
    Jeg har det helt fint med vores ordning men har fået mange brugbare oplysninger
    Kan se der er mange der stejler men også nogle der ikke gør
    Problemet er også kun i forhold til potentiel kæreste bonusveninder er ligeglade bare jeg er alene hjemme

Kommentér på:
et spørgsmål til damerne

Annonce