{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Depression {{forumTopicSubject}}

Når man får konstateret en mild depression og afslår at få piller mod det, har man så sat NEJ til behandling, jeg mener er der så ikke andre alternativer?

Udover elektrochok, som også vil blive afvist.....

Kan man ikke snakke sig ud af en mild depression, kan det ikke bare være det der er behov for, at tale med en person der er helt ukendt for en, en der ikke tager parti, kender folk omkring en???

Kan/skal lægen ikke tilbyde noget, måske en opfølgning på hvordan det går???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression
  • #1   8. okt 2013 ECT er bestemt meget godt for mange som har en svær depresion.
    OG antidepressiva kan virkelig "lette pålåget"


  • #2   8. okt 2013 Du skriver i koder...hvad er ECT?
    Antidepressiva...er det piller?



  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   8. okt 2013 ECT = elektro convulsiv terapi, som mange tror hedder elektrochok.
    Antidepressiva er det mange tror hedder lykkepiller.
    Jo samtale terapi, altså psykolog er en mulighed. Der kan dog være lang ventetid. Spørg din læge.


  • #4   8. okt 2013 Åhha jeg mener der er flere alternativer. Jeg har 2 gange i mit liv fået konstateret en depression, en svær, og en mild. Begge gange kom jeg på medicin, og begge gange hoppede jeg af mit medicin igen, efter et halvt års tid. Jeg blev simpelthen sur over at det skulle styre mit liv. Jeg gik så ind og fandt ud af hvad der kunne hjælpe mig, og gjorde det i stedet for.

    Du skal finde ud af hvad der gør dig glad, udløser endofiner i din hjerne. Det kan være:
    -sex
    -motion
    -gå i naturen
    -gå til aktiviteter
    osv.

    For mig hjalp det at være sammen med Kongo, at være sammen med min hest. Bruge tid i naturen, ved stranden, i skoven og sådan.
    Min kæreste, og jeg dyrkede enormt meget sex smiley Da det er bevist at det udløser endofiner smiley

    Du skal simpelthen finde ud af hvad der kan hjælpe dig, og mener du at det er at tale med en psykolog så snak med lægen om dette. Muligvis blive indstillet til psykiatrien, der kan du sikkert få meget hjælp smiley

    Håber du kan bruge det til noget smiley


  • #5   8. okt 2013 Jeg har haft en depression. Kommunen kunne tilbyde to gratis psykolog samtaler, men da mine forældre ikke havde råd til flere, aftalte jeg med min læge, at jeg skulle komme til samtale ved ham én gang i mdr. ca. Han var rigtig god at snakke med og det hjalp mig meget (:

  • #6   8. okt 2013 Jeg VIL ikke have hverken antidepressiver eller ECT (som det står beskrevet på nettet, som værende elektrochok *S*).

    Jeg tror på, som Natascha også skriver at det handler om at finde ting der gør en glad, lave ting om og jeg ved også godt hvad der skal laves om...det er ikke bare sådan lige noget man gør og jeg aner faktisk ikke hvor jeg skal begynde.

    Føler også at jeg har svært ved at forklarer min mand/omgivelser om hvordan jeg har det, så de kan sætte sig i mit sted, forstå hvorfor jeg skifter så hurtig i humør, forstå hvorfor jeg pludselig græder....


  • #7   8. okt 2013 Du kan spørge lægen om de kan sende dig til psykolog, så får du 10 timers psykolog hvor du skal betale halv pris.

    Hvis du er på kontanthjælp så fratager kommunen den hvis du siger nej til piller.


  • #8   8. okt 2013 Nej er ikke på kontanthjælp...men fuldtidsjob, som er en af årsagerne til at jeg har det som jeg har det, tror jeg selv *S* men i disse dage skal man jo være glad for overhovedet at have et job, bare ikke nemt, når man hellere ville bruge lidt af tiden på at få lavet noget derhjemme, for arbejde vil jeg gerne, men vil også gerne have at vores base er iorden....og så tiden til og med børnene...den synes jeg også mangler.

    Ja så slap det fri *S*


  • #9   8. okt 2013 Anja - Okay.. Hvilken behandling er det du forestiller dig du gerne vil have?

  • #10   8. okt 2013 Hej Anja...selvom du har sagt nej til antidepressiv medic....kan du sagtens tale med din læge om at få en åben henvisning til en psykiater med ydernummer (kig efter dem der anvender kognitiv terapi i deres behandling) ...de er ganske gratis og hvis du bor i nærheden af Lyngby kan jeg varmt anbefale Poul Erik som anvender kognitiv terapi medmindre man gerne vil medicineres....på www.sakt.dk kan du se hvilke psykiatere der tilbyder kognitiv terapi....i den lange ventetid kan du kan du undersøge om der er frivillige organisationer der tilbyder hjælp til selvhjælp, meld dig ind i et fitness center og dyrk motion og gå sammen med en anden så I kan støtte hinanden, tag et kig på Perikum som er et naturlægemiddel mod depressioner og ligeså russisk rod, anskaf dig en lysterapi lampe, spis maser af grønt, frugt og fisk (din lever er højst sandsynligt i ubalance og det kan du rette op på via kosten) & og ros dig selv for alt hvad du foretager dig i hverdagen....pas godt på dig og husk du er ikke alene

  • #11   8. okt 2013 Man giver da ikke ECT mod mild depression.

    Jeg er nu glad for, jeg sagde ja tak til antidepressiv medicin ellers tror jeg aldrig jeg havde fundet overfladen igen smiley Jeg fik konstateret en moderat depression.


  • #15   8. okt 2013 Hvis du ikke har råd til psykologhjælp kan du altid ringe til din lokale præst og bede om en samtale, eventuelt et længere forløb. Det er gratis og vi har absolut tavshedspligt.

  • #16   8. okt 2013 Der er mange andre udveje. Og medicin burde være SIDSTE udvej. Blev mod min vilje (var mindreårig), sat på medicin for 10 år siden... De har fucket mit nervesystem SÅ meget op og givet mig virkelig svære bivirkninger. Og intet hjulpet på det de skulle.
    Er først lige kommet af dem, fordi de var så svære at komme af igen... smiley Og lider stadig voldsomt under udtrapnings-bivirkningerne.

    Ville helt klart også sige nej til medicin den dag i dag. For et år siden kom jeg i noget rigtig god gruppeterapi og til enkeltsamtaler hos en rigtig dygtig psykoterapeut. DET har hjulpet. Det har handlet om ændring af tankegang og adfærd og en dybere forståelse for hvorfor kroppen reagere som den gør. Og det har virkelig gjort noget for mig smiley


  • #17   8. okt 2013 kjenner en som slet med deprisjon og fik medisin osv , men hun hadde mange nedturer ... så bestemte hun sig for at begynde at træne og endre kostholdet , hun mærket hurtig virkning af træningen hun blev gladere , mere energi , fik bedre selvbillede og tabte kg. hun trappet ned på medisin og bruger ikke medisin nå , men forsetter og træne , nu kan hun ikke træne så mange dager i ugen pag hun har fået arbeid og har børn . men hun siger at den bedste medisin for hende var træning og kostendring , hun går ikke længere til psykolog . hun træner ca 3 dager i ugen nå smiley

    håber du finder en løsning som fungerer for dig smiley


  • #18   8. okt 2013 Jeg har selv både depression og angst og min mand/familie kan have svært ved at forstå det helt også selv om jeg har forsøgt at forklare - men de har accepteret - jeg tillader mig at spørge hvorfor du ikke vil have medicin for det ? Hvis du "bare" har en mild depression, kan der jo være tale om en kort tid hvor du lige får det bedre på medicinen og så går fra den igen.
    Man kan også gå gratis til psykiater hvis egen læge henviser, men der er oftes ret lang ventetid og oftes vil en psykiater også kombinere samtale/medicin


Kommentér på:
Depression

Annonce