{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Hvornår er nok, nok? {{forumTopicSubject}}

Ja, som nævnt ovenover, hvornår er nok, nok?

I 2 1/2 år, har jeg kæmpet en kamp med min tæve Shiva. Hun er gudeskøn når man har hende på egen hånd, og når folk lærer hende at kende, men resten af tiden, så er det konstant, kamp på kamp. Hun er lydig, hjemme på egen grund, svigter lidt når man er ude, men man kan altid kalde hende til sig. Men men, når vi får gæster, så gør hun fuldstændig vanvittigt, rejser børster, går hen og knurrer ad folk, og børn kan vi ikke lade hende være i nærheden af. Hun forsvarer konstant al mad, hvis fremmede, eller andre dyr kommer i nærheden af det, også er hun begyndt, igen, at blive helt døv overfor de ting jeg beder hende om, samt puder, sko, og andet, skal dø når vi ikke er hjemme, plus det er hyggeligt at efterlade en lille tissetår hist og her, til når mor kommer hjem.
Det skal lige siges, at der ikke er nogen ændring på vores hverdag, så det er bare kommet ud af det blå, det med at splitte ting igen.
Jeg tror jeg har været samtlige trænings metoder igennem, om og om igen, og det virker gerne en måned eller to, også starter det forfra, nej, jeg stopper ikke med træningen ;).

Det hjalp da min nuværende kæreste kom ind, og tog over med hende, og jeg så kun tog mig af min anden tæve Miami. Men nu ser det ud til de dage er ovre.

Min kæreste og jeg har nu snakket om hvor længe vi skal blive ved. Jeg er mildest talt tudefærdig ved tanken om at aflivning, da hun jo ikke fejler noget fysisk, men psykisk er en skadet hund, da hun jo også er blevet mishandlet. Han bryder sig heller ikke om det, men chancen for nyt hjem, er = 0.

Jeg føler jeg har gjort alt hvad jeg kunne, men samtidig grubler jeg over nye idéer og metoder til at tackle hende, uden held.

Min gamle tæve og Shiva er meget knyttet til hinanden, så jeg er også bange for at skille dem ad.

Jeg leder ikke efter hån, eller kritik, men simpelthen, hvad i ville have gjort i den her situation. For jeg er helt på bar bund og sønderknust.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er nok, nok?
  • #1   16. sep 2013 Hvad har I gjort for at ændre adfærden?

• #3   16. sep 2013 Jeg har forsøgt med rolle ændring, i det, det virker til hun ikke vil acceptere sin plads, og konstant udfordrer. Det hjalp lidt.
    Så har jeg haft øget fokus på hende og fremmede mennesker, hvor jeg har forsøgt at præsentere hende for fremmede, på flere forskellige måder, for at se hvordan hun reagerer, om der er noget der er bedre end andet.
    Jeg har forsøgt mere mental træning, uden held, mindre, uden held. Legetøj, hvor hun skal bruge hovedet, når vi ikke er hjemme, uden held.
    Der er ikke nogen problemer med hende og andre hunde, hun er dog dominerende, men har aldrig gjort udfald mod andre hunde. Trods masser af leg med hende og vores gamle han hund, var det heller ikke noget der hjalp på trætheden.
    Jeg har brugt meget tid på det med mad mellem hende og min nuværende tæve, altid sørge for min gamle kom først osv. Det har hjulpet på de 2 imellem, men ikke andre mennesker, eller dyr.
    Hun er ikke til at komme i kontakt med når hun gør, når vi er ude på gå tur og hun får øje på fugle, her har jeg forsøgt, med forskellige former for lyde, og godbidder, for at få hendes opmærksomhed, uden held.
    Der er meget mere, men de ovenstående ting, er noget vi gør dagligt.

• #4   16. sep 2013 Hvad bliver hun brugt til, til daglig?

• #5   16. sep 2013 Tisseriet, er desværre ikke bare glæde, det er gerne to steder, enten på kontoret, eller i stuen, trods hun bliver luftet sen aften og tidlig morgen. (Hun gør det gerne om natten, eller i løbet af dagen, inden vi kommer hjem. De er alene mellem 6-8 timer.

Det er nemlig lige det, jeg har også overvejet at sterilisere hende, pengene er ikke store, men i mine øjne et forsøg værd, desværre er min kæreste ikke enig. Han er træt nu.

• #6   16. sep 2013 Vi har alm. leg og træning af forskellige kommandoer, hjemme, til dagligt, samt gode gåture. For mig er hun familie hund, og mit ekstra øre, da vi bor på landet. Min kæreste har hende til tider med ude på vagt, hvor det lige skal siges at der ikke er noget med hende, og hun er enormt eksemplarisk, hvilket er yderst mærkeligt, når hun er som hun er hjemme.

• #7   16. sep 2013 Har i overvejet at få en kompetent adfærdsbehandler til at hjælpe Jer? Det kan hjælpe rigtig meget at få nogle andre øjne på og få lagt en plan.

• #8   16. sep 2013 Ja, det har jeg. Men min kæreste er ikke meget for vi skal til at smide penge i, når vi ikke kan være sikre på det vil hjælpe, og dommen måske vil lyde at det er bedst at give hende fred.
    Jeg har dog også forsøgt at give hende massage, for at skabe et bedre bånd mellem hende og jeg, (noget fra en artikel jeg læste), det er jeg kun lige begyndt på, så om det har en virkning, er ikke til at sige endnu.

• #9   16. sep 2013 helt ærligt, her var hun blevet aflivet, for tror ikke hun har det godt. SÅ nok ER nok!.......

• #10   16. sep 2013 Til dagligt er hun jo en glad hund, med masser af glad leg i sig, samt putten og nussen, men det svinger bare enormt meget, derfor er det svært for mig at bedømme hvornår det er nok. Hvor langt jeg skal gå endnu. Jeg bryder mig ikke om at aflive dyr, og lege gud på den måde, derfor jeg står i det dilemma som jeg gør.

• #13   16. sep 2013 Ahh.. Når jeg kommer hjem, så ligger de ofte og sover i deres kurve. Jeg snakker og kigger ikke på dem når jeg kommer hjem, men gør de ting jeg nu en gang plejer når jeg kommer ind af døren, sætter tasken, laver en kop kaffe og sådan. Og først når jeg er på plads, hilser jeg på dem. Så er ikke sikker på det kan være det. De er også rolige, når jeg tager hjemmefra, sover i kurven, så ikke overgearede, ingen farvel scene, eller godbidder, bare rolig ud af døren og det er det.

• #14   16. sep 2013 Nej, aldrig, hun har altid været sammen med andre hunde, primært min anden tæve. Men jeg har desværre ikke mulighed for at finde ud af hvordan hun vil være som alene hund. Umiddelbart vil jeg tro hun vil være mere rolig.

• #15   16. sep 2013 Mht. til en adfærdsbehandler - så har DCH nogle som de har til rådighed. Jeg har brugt en fra DCH, hun var rigtig flink og også dygtig smiley
    Det eneste I skal betale er kørselspengene, resten er gratis smiley

Det er da et forsøg værd synes jeg. Jeg har selv en adfærdsvanskelig hund, så jeg ved hvordan du har det.

• #17   16. sep 2013 Tænker lidt om hun kan være både usikker og stresset?

Min hanhund er nemlig usikker, og han gør nogle af de samme ting som din tæve (+ han er begyndt at få lidt andre skavanker)..

Og må indrømme (selvom det gør ondt) at jeg selv har tænkt tanken "Hvornår er nok, nok?"

• #18   16. sep 2013 Jeg ville aldrig aflive sådan en hund. Du må jo holde hende væk fra fremmede. Lade hende sove i soveværelset, så hun ikke kan tisse på kontoret. Og give hende mindre plads når hun er alene hjemme smiley

• #19   16. sep 2013 Renée&Santos - Tusinds tak for tippet smiley Jeg har lige været på deres hjemmeside, og ringer til den konsulent der er i mit område i dag smiley

Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid - Det var præcis også min tanke, desværre er det ikke så nemt at finde en med tiden og lysten. Men tusind tak for dine svar, det sætter jeg stor pris på.

• #20   16. sep 2013 Det er nemlig det med usikkerheden og stress. Usikkerheden på nye mennesker, og stress over at hun måske føler det er hende der skal passe på os og ikke omvendt, også derfor jeg har gjort meget ud af det med rollebytningen.
    Men ja, det er bare møg svært.

• #21   16. sep 2013 Jep det er virkelig svært..

Ved ikke hvordan det er med en stresset hund, men usikkerheden er et helvede og en kamp uden lige..

• #22   16. sep 2013 Umiddelbart tror jeg det er en blanding af hormoner og frygt, der styrer din tæve lidt...
    Jeg kan se hun kommer fra et hjem med mange dårlige oplevelser og det kan være enormt svært at ændre.
    Hun er heller ikke så gammel endnu, så jeg tror måske hun har brug for helt trygge rammer - og det ved jeg du giver hende - men det går galt når der kommer fremmede i huset - så er hun utryg - sansynligvis pga tidligere omsorgssvigt og måske manglende mad???
    Det kan være at børn har drillet hende lige rigelig meget og at fremmede i huset var en grum oplevelse. Jeg ville rådføre mig med en adfærdbehandler og væbne mig med tålmodighed ( hvis du har mere) og prøve at holde hende fra fremmede i en tid, og ALDRIG lade mad stå fremme når der er andre til stede.
    Tisseri og ødelæggelser er jo netop et stress syndrom og hun er måske ikke helt sikker hos jer endnu.
    En omplaceringshund kræver meget ekstra tilvending og ro, da der altid vil være nogle lig i lasten.
    Du må for alt i verden ikke omplacere hende - det kan hun ikke overskue.
    Ved ikke om jeg har forstået det rigtig, men det er sådan jeg ser det - held og lykke

• #24   16. sep 2013 I skal ud og bruge jeres hund og den er nok mental understimuleret. RR er en meget krævende hund som Kathrine også skriver.
    Men du snakker om dominans og roller. Måske du har en tilgang til hunden som er ret så uheldig i mine øjne?
    Nogle af de ting hun gør, ligner i mine øjne en angst.

• #25   16. sep 2013 Jeg tror egentlig hun er mere misforstået end noget andet.. Det er faktisk den eneste tanke jeg har..

• #27   16. sep 2013 Jeg synes helt klart i skal smide penge i en adfærds-behandler. Hvis du finder en ordenlig en, så får du mange værktøjer! Synes det er pengene værd.

• #28   16. sep 2013 http://www.hunde-kurven.dk/

• #29   16. sep 2013 Renee &Santos

DCH har ingen adfærdsbehandlere - det de tilbyder er deres trænere.

Jeg ville aldrig bruge dem fra DCH hvis hunden havde et alvorligt problem.

Der er stor forskel i at være adfærdsbehandler (som alle og enhver desværre lovligt kan kalde sig) og hundetræner.

• #30   16. sep 2013 Hende jeg fik ud var ikke kun træner, om det så var et tilfælde - skal jeg ikke kunne sige, men hun var super dygtig til sit arbejde og omkring Santos. Jeg var også meget skeptisk omkring det i starten, men da jeg ikke på nuværende tidspunkt havde pengene, tog jeg chancen - og jeg var positivt overrasket smiley

• #31   16. sep 2013 DCH har adfærdsbehandlere. det er trænere der er uddannet ekstra med henblik på adfærd (går jeg udfra?)

Du siger hun er eksemplarisk når hun er med din kæreste på job, er det mon ikke fordi hun får brugt sig ?

• #33   17. sep 2013 Sandra R

Du tager helt fej. DCH har ingen uddannede adfærdsbehandlere. De har hellere ingen trænere som er ekstra uddannet i adfærd.
    I træneruddannelsen indgår der hundeadfærd, men ikke nok til at man er kvalificeret som adfærdsbehandler.

Jeg siger lige som Allergisk overfor snobber.......ikke en DCH konsulent til sådan et kompliceret problem.
    Man kan hurtig gøre mere skade end gavn.

• #34   17. sep 2013 Okay var ellers sikker på da jeg var i dch i Esbjerg der var der en der var igang med den .. men hvis du er helt sikker må jeg jo tage fejl ..

smiley

• #35   17. sep 2013 Kiggede lige på DCHs hjemmeside, ikke fordi jeg VIL have ret, men har bare altid troet det var sådan, der står der altså at der er 80 frivillige uddannede konsulenter... Der står også man har et ID kort, med årstal (og det har trænerne da ikke ?) Så der må være noget ekstra uddannelse bag ved .... Men nevermind, jeg har altid troet de var ekstra uddannede, for som træner synes jeg ikke man får nok med til at håndtere alle problemer (jeg er selv uddannet træner ved DH)

smiley

• #36   17. sep 2013 En konsulent og en adfærdsbehandler er ikke det samme.
    Jeg er selv uddannet som træner i DCH og i Schæferklubben.
    Træneruddannelsen i DCH kan du faktisk kun bruge i DCH, den er ikke særlig god.
    Jeg er helt enig med dig i at adfærdsdelen i DCH's træneruddannelsen ikke er særlig god. Lige netop derfor synes jeg hellere ikke at an skal bruge deres konsulenter til at løse ekstreme problemer, da de fleste konsulenter kun er almindelige trænere.

• #37   17. sep 2013 OKay gik bare udfra det var det samme ...Men så må jeg give dig ret smiley

Kommentér på:
Hvornår er nok, nok?

Annonce