Hvornår er nok, nok? {{forumTopicSubject}}
Ja, som nogen måske har set i mine tidligere indlæg, har Eddie haft flere problemer med sin ryg.
Lige inden nytår fik han lavet en forvredning i ryggen, som dyrlægen mente kunne komme fra en forkert bevægelse, f.eks. På vej ned fra sofaen. Det blev ordnet med smertestillende imens han holdte sig i ro et stykke tid. Nogle måneder senere (start forår mener jeg), fik han så en diskusprolaps. Denne kunne heldigvis også tages med smertestillende og fuldkommen ro i nogle uger. Nu her i søndags fik han så en diskus igen. Denne gang er det meget værre end sidst, og i eftermiddag skal vi til dyrlægen for at se om han skal opereres. En operation er jo ikke en garanti for at det ikke sker igen. Jeg har efter den første diskus, været meget obs på at han ikke har gået på trapper eller hoppet op og ned af sofaen (det har ikke kunne undgåes helt, men han har slet ikke gjort det ret meget i forhold til førhen). I mandags (da vi var til dyrlæge og fik konstateret at det var en diskus) var jeg slet ikke i tvivl om at han skulle opereres hvis det var nødvendigt. Men nu er jeg simpelthen blevet i tvivl om jeg kun gør det for min skyld. Jeg syntes ikke det er fair over for ham, hvis han ikke længere må løbe rundt og lege med andre hunde eller gå lange ture. Han er kun tre år, så jeg syntes det er meget tidligt at have så mange problemer med ryggen. Derfor ville jeg gerne høre jeres mening, set med andre øjne. Hvad ville i have gjort, og har i stået i en lignende situation?
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 384
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
maj 2010
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Hvis det var Lucky, ville jeg lade ham sove, hvis oddsene var imod ham, men hvis han kunne få et godt liv, hvor han stadig kunne de ting han gjorde før, ville jeg lade ham opererer, men hvis han ikke måtte lege med andre hunde f.eks. eller løbe i fuld fart på boldbanen, så ville jeg sige stop, for det ville ikke være et værdigt liv for ham.
Eller hvis han resten af sine dage ville have smerter pga det, uanset hvor små de var.
Held og lykke med ham, håber på det bedste for jer begge<3
maj 2010
maj 2010
maj 2010
Dyrlægen syntes det lød som en god plan..
Og så selvfølgelig undgå trapper, som jeg har gjort siden hans første diskus..
Angående leg med andre hunde, så leger de aldrig ret voldsomt og ikke så lang tid af gangen. De går mest bare og snuser og hygger sammen og løber lidt efter hinanden ind imellem og det mente dyrlægen godt at han kunne holde til.. Så nu er der ikke så meget andet at gøre end at håbe på at han med disse forholdsregeler ikke kommer til skade igen..
Hvornår er nok, nok?