777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Er det uhøfligt? Er det uhøfligt?

Har sendt invitationer ud til min 30 års fødselsdag, og afventer nu kun svar fra min svigerinde som den eneste.. Det er 1 dag tilbage på "svar udbedes".. Er blevet lidt bekymret for om hun evt er blevet sur over jeg ikke har inviteret hendes nye kæreste evt.. Har slet ikke tænkt tanken før nu om han skulle ha været inviteret, men de har kun været sammen i 3 måneder og jeg har kun mødt ham 1 gang, og de bor ikke sammen eller noget... Jeg holder det herhjemme så det er altså også lidt begrænset med pladsen, men er det uhøfligt at jeg ikke os har inviteret ham? Jeg har ikke skænket det en tanke før nu.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det uhøfligt?
  • #1   4. sep 2013 Ja det synes jeg det er. Skynd dig at ringe og sige det først slår dig nu......

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #2   4. sep 2013 Ja det er det, synes jeg.

• #3   4. sep 2013 Ja jeg er så modsat, jeg syntes ikke det er uhøfligt. Hvis de boede sammen, havde været sammen i længere tid, eller I havde mødt ham flere gange, så ville jeg syntes det.

• #4   4. sep 2013 Selvom du bor på begrænset plads, mon ikke der liiiiige kan klemmes en ekstra gæst ind alligevel? smiley

Jeg ville dag lige ringe og krybe til korset smiley

• #5   4. sep 2013 Nej, det synes jeg ikke det er. Det er din fest, så du bestemmer hvem der skal med. smiley

• #6   4. sep 2013 Hvad tænker du selv, ville du nu da du er kommet i tanke om det ønske du havde inviteret ham med ??

Gør du det ville jeg også ringe og sige "undskyld det var en tanketorsk, selvfølgelig er han velkommen"

hvis ikke ville jeg vente til deadline for svaret og se om ikke hun når at svare

• #7   4. sep 2013 nixen, det er din fest og derfor dig der bestemmer, jeg personligt ville nu ikke have inviteret.

• #8   4. sep 2013 Man kan jo vende den om.

Julie, hvis nu det var dig der var inviteret til din svigerindes 30 års fødselsdag, men ikke din nye kæreste gennem 3 måneder, hvordan ville du så reagere/tænke? Ville du blive ked af det eller skuffet? Eller ville du have fuld forståelse?

smiley

• #9   4. sep 2013 Hmm ved det ikke..har jo heller ik inviteret Svigerfar og svigermors nye kærester med.. Holder aldrig fødselsdag men fordi jeg blir 30 føler jeg midt at jeg skal..men det blir bare et par timer til brunch og tænkte slet ikke over at skrive andet end hendes navn på invitationen. Skrev heller ik min egens søsters kæreste på invitationen..de bor heller ik sammen og det er også ret nyt. Har ik behov for alverdens gæster...vil bare gerne ha det privat og hyggeligt.. Men min søs skrev dog" er XXX også inviteret, hvilket jeg så skrev ja ja ok til..
    Årh syns det er svært..derfor jeg aldrig holder fødselsdag haha

• #12   4. sep 2013 Hvis du egentlig ikke har lyst til det og det bare er brunch, så synes jeg ikke du skal invitere ham .... det er din fødselsdag, og var det med 3 retter og dans ville jeg måske synes det var anderledes ....

• #13   4. sep 2013 Julie

Så gør noget andet smiley

Har du ikke hørt fra hende imorgen, så ring til hende i overmorgen og hør om hun kommer. Det <b>kan</b> jo være, at hun slet og ret har glemt at svare dig smiley Og hvis det er pga kæresten, så skal hun nok melde klart ud og så kan du jo fortælle, at din egen søsters kæreste altså heller ikke er inviteret med.

I og med du har småt med plads, så burde hun jo også forstå det.

Det er trælst, at man skal gå og bøvle med sådanne ting i forbindelse med en fest, man burde være glad for at skulle holde go se meget frem til.

Håber du og din svigerinde finder ud af det med hinanden smiley

• #14   4. sep 2013 I vores familier er det ikke så højtideligt med kærester og hvor længe de har været sammen. Børnene må tage en ven med, ( men gør det ikke) teenagerne må tage kærester med ( gør det) og vi voksne må tage kærester med så tosset vi vil.....synes det er en dejlig uhøjtidelig måde at ses på.....mine forældre praktiserer dt ikke rigtig,men min bror og min kærestens familie gør sådan. Min nevøhavde endda inviteret en af sin fars klienter ( han er advokat) med til sin konfirmation. Selv praktiserer jeg det ikke rigtig, da vi sjældent har gæster, men alle er velkomne her:-) det er op til den enkelte familie og deres normer for samvær, så i sidste ende må du jo selv gøre op hvad du synes;-)

• #15   4. sep 2013 jeg synes ikke at et forhold på 3 måneder betyder at de skal inviteres begge 2.. på den anden side vil jeg sige at det er forskelligt fra person til person.. hvis det var min bror eller bedste veninde der havde fået ny kæreste så ville jeg invitere dem med, selvom det var helt nyt.. hvis det var min fætter og kusine som jeg kun ser i festlige anledninger som havde fået ny kæreste, blev de ikke inviteret, for så ville jeg nærmest ikke have mødt dem før..

synes ikke det er uhøfligt ikke at invitere ham, men derfor kan du sagtens gøre det hvis DU har lyst..:) synes det er uhøfligt af hende ikke at komme på grund af ny kæreste ikke skal med..!!!

• #16   4. sep 2013 Gør hvad du føler er rigtigt, såre simpelt

• #17   4. sep 2013 Skrev lige til hende at han os var velkommen og at jeg var ked af hvis det var uhøfligt ikke at ha inviteret ham også.. Hun skrev at hun gerne ville komme, men at hun ikke vidste med ham, han var ikke til at blive klog på pt.. Hehe Så gør det mig intet at han ikke er inviteret sådan rigtigt..
    Til gengæld skrev min kærestes lillebror lige og spurgte om han måtte tage sin kæreste med.. De er 15 og 17 år.. Hende havde jeg heller ikke lige skænket en tanke..de bor i hver deres by og alting.. Jeg er åbenbart ik så god til det her fødselsdags halløj haha

• #19   4. sep 2013 Fik os en mindre krise med min søs da jeg sagde ok til hendes kæreste kunne komme med, men nej tak til at hans 3 børn skulle med. Kender knap nok ham, og da slet ikke hans dele børn. Ej jeg vil også have lov til selv at bestemme lidt..

• #20   4. sep 2013 <i>Jeg er åbenbart ik så god til det her fødselsdags halløj haha</i>

- Øvelse gør mester smiley Uanset hvad, så er det dig der skaber rammerne, og gæsterne der skaber stemningen smiley

<i>Til gengæld skrev min kærestes lillebror lige og spurgte om han måtte tage sin kæreste med.. De er 15 og 17 år.. Hende havde jeg heller ikke lige skænket en tanke.</i>

- Så må I klemme ballerne sammen - og komme hinanden godt ved smiley

Håber du får en god fest/brunch smiley

Kommentér på:
Er det uhøfligt?

Annonce