vand/smålighed vand/smålighed
Jeg vil såmænd blot hører,om det er mig der smålig,når jeg tænker:
Jeg har ALTID vand med til Verner,i forårsmånederne/sommer/efterår månederne.Hvor stor flasken m/vand er,er afhængig,hvor lang gåturen er.Og,er det meget varmt så op i cykelkurven,og hjem i skyggen.
Og,nu spørgsmålet:
Når jeg så går med mopsen,og han skal have vand,og vi møder masser af andre hunde,der også luftes i varmen,og jeg fylder en plasticpose med vand,til mopsen,ja så bliver den hurtig tømt af div.hunde,flasken er tom,og jeg kan så bare "hælde" verner op i cykelkurven,og cykle hjem.Værre er det ikke.
MEN,jeg bliver,ja undskyld lidt "pisse irriteret",over jeg skal argerer "vandbærer" for div.andre hunde,fordi ejerene lige har glemt at tage vand med,i 20 graders varme.
Jeg kunne ikke drømme om at,nægte div.hunde vand.
Har nogen gange tænkt,på at sige:
Det vand er til Verner,så vær rar at lade være,hvor tage i ikke selv vand med,til jeres hund i denne varme ???
Jeg har IKKE sagt det endnu.
Her til formmidag,kommer der som ofte før,en kondiløber,altså i dag søndag,i ca.23 graders varme,hun plejer at løbe forbi,og råbe:
Du ser lige efter hunden ikke,for du ved jo godt,den ikke gider løbe så langt,og du sidder der alligevel.
ja,ja,siger jeg så,og holder øje med vovsen i 10 min tid.
MEN idag var den fandme tørstig,frem med palsticposen,og fylde god op med vand.
Løberen kom tilbage og råbte tak,og jeg svarede så surt tilbage::
din hund var meget meget tørstig,godt at jeg har verners vand med.
for du havde jo ikke noget med
.Glemt sagde hun,og jeg ved jo du plejer at,have masser med til Verner.
Jeg havde sådan lyst til at sige:
ja,det er fandme også sidste gang,jeg "fodre" din hund med vand.
Ville det være smålighed,at sige til folk,
så,tag for pokker jeres eget vand med.
Men selvfølgelig,kunne jeg ALDRIG drømme om at,nægte en hund vand.
vibeke "vandbæren".
,
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Det er vist prisen for et stort glas isvand i Nyhavn
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.027
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Jeg er selv rigtig god til at glemme at tage vand med - men så er det jo heldigvis ikke værre end at der findes en masse butikker der sælger vand på flaske til en rimelig pris. Det er jo ikke umuligt at skaffe vand uden at nasse på fremmede mennesker - og jeg syntes aldrig det bliver andres ansvar at jeg er lidt glemsom.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Har prøvet i et hjørne at,give vand til verner,men hunde er jo nysgerrige,og,nej jeg har sgu ikke hjerte til at,skubben en tørstig vovse væk fra vandposen,og verner er meget generøs både hvad angår godbidder og vand.
turbo
nu er mit vand jo ikke fra det "fine" nyhavn,blot fra posten i vanløse,(ja,ja,vandet er fra vanløse,gud tænker først på nu,at det er lidt komisk,vand fra vanløse.),så jeg kan nøjes med en flad femmer.
jo,isabella,har et par gange sagt,sådan lidt ironisk:
nå,nå har i nu glemt vand igen,så er det vel nok godt at,verners "herskab" har vand med.
Nå,det var bare sådan lige lidt irritation,idag vedr.vand.Og,faktisk kun på baggrund,af kondiløberen,der tit og ofte "efterlader" vovsen hos mig,for mig og verner,som hun siger
Vi sidder her jo".
Tak for jeres indslag,og uanset min irritation vedr.vandmangel,så har jeg altid vandmed ,og verner og mig "fedter" ikke med.vandet,
forsat en dejlig varm søndag,UDEN vandmangel.
m.v.h.
vibeke
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Jeg tager ikke vand med fordi jeg går en times tur med dem hvor de primært er i snor. Der skal normalt rigtig meget til før de drikker på en gåtur.
Er det varmt og vi kører i hundeskoven, eller går flere timer, eller er på længerevarende ture har jeg vand med, sidst nævnte uanset temperatur.
Jeg mener at mine hunde bør være i stand til uden at lide nød, at gå en tur uden vand med mindre det er ekstremt varmt.
Jeg har aldrig oplevet mine hunde har drukket af andres vand, og det er kun i hundeskoven at jeg har oplevet folk har med!
Jeg forstår godt du bliver irriteret, men jeg ved søreme ikke hvad man skal sige til det
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Jeg synes det er en skøn ordning.
Jeg ville som dig være irriteret men ville ikke kunne straffe de tørstige hunde for deres ejeres utilstrækkelighed.
jan 2008
nej hundene skal da ikke straffes,fordi ejerene er tankeløse.Og,nu er min irritation også væk.Er "vandbære" imorgen igen,no hard feeling.
kaj og rullepølsen
som jeg skrev til sanne m
nu er min irretation væk.Det var bare lige da jeg kom hjem fra formiddagsturen,jeg var lidt arrig.
Imorgen er "vandbæren" der igen.
Det er helt o.k.,jeg har jo verners kurv,så det er jo ikke noget bære problem for mig.
Men jeg vil altså sørge for at,også verner får sin del af vandet,for af og til er det faktisk drukket op,og ja,så må vi hjem.
Du skriver kaj,at dine hunde godt kan klare en gå tur uden vand
.Verner er jo en mops,og kan døje lidt i varmen,så vandet er ikke kun til det indvortes,men også det udvortes.Derfor har jeg altid i de "varme" måneder godt med vand med.
m.v.h.
vibeke ,:
jan 2008
jeg har lige skrevet til de to sidste rare indlæg,jeg nok var lidt små arrig,da jeg kom hjem.
"arrigheden" er forduftet nu.Og Verners "vandbære/oppasser",har selvfølgelig også vand med i morgen.
Har faktisk tænkt på at sige:
Så,hunde og div.ejere,nu er vandet sluppet op,for mopsen har fået resten.
Nej helt ærligt,lige nu føler jeg det "vandproblem,fra min side som smålighed og dumhed.
For helvede,der er jo større problemer i verden,end det at,være "vandbære" for andres hunde.Småbagateller.
Og,ja du sikkert helt ret,kondiløberen er bare lidt tankeløs,og det er hun,for jeg kender hende.
Men hunden var faktisk tørstig,og den er iøvrigt sød og rar,lidt halvgammel,og gider ikke løbe en "dum" konditur,og det forstår jeg godt.
Så,tak for div.indlæg,og håber på varmt og tørstigt vejr også i morgen,og resten af sommeren
hilsen
vibeke.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Enten lad være med at give de andre hunde eller lade være med at lade dig irritere over det.
Det der med at opdrage andre ud fra ens egne værdier har man sjældent held med - så er det noget lettere at forandre den måde man selv har det med tingene på.
jan 2008
nej jeg kan da ikke lade være med at give en hund vand,hvis den har behov for det.
Og,ja,vil ikke mere irriteres over det der med vandet.
Så,har jeg vand,så er det godt,og har jeg kun vand til mopsen,så er det også godt.
hilsen
vibeke
karin
tak for dit indlæg
nej jeg har altså ikke en 20 liters vand med,men kun en stor colaflaske m/vand.Og,det er ikke fordi den er tung,den ligger i cykelkurven.
Men altså,mit indlæg,var kun affødt af et øjebliks irritation,over kondiløberens tørstige hund,og pasning af samme,og så bare,lidt:
Hvorfor helvede har i ikke selv vand med ;;;
surheden er fordampet.
m.v.h.
vibeke
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.301
vi har altid vand med både til Lucky og os selv.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Jeg tager altid vand med hvis jeg skal langt, eller hvis vi er på tur hele dagen, men ellers tager jeg ikke vand med. De har fri adgang til vand hjemme så
vand/smålighed