BØVS!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige brug for at komme af med en enorm bøvs...
L***ebank!!!
Først kan jeg hverken tud eller r*v fordi jeg dummede mig utroligt meget som ung og købte et hus med min eks! Det hænger stadig på mig 4½ år efter jeg flyttede fra Jylland tilbage til Danmark!
Jeg kan hverken have min økonomi, som JEG vil have den, undgå gener i hverdagen ved aaaaalt for lav styrke i brillerne (= ofte hovedpine, træt og tung i hovedet og andre problemer) fordi jeg ikke kan låne et par snottede tusind kroner til nye briller eller låne penge til indskud (selvom jeg var blevet smidt på gaden og kommunen også nægtede at hjælpe mig, fordi jeg fandt et privat lejemål i stedet for en lejlighed)! Altid er svaret det samme: "Der er ikke nogen afklaring i forhold til huset med A" - "Du kan ikke ditten pga lånet til huset med A" Du kan ikke datten..."
Nu kan jeg ikke engang få lavet det sådan, at jeg ikke skal betale for at være kunde i Danske Bank, fordi jeg har en fælles budgetkonto med A, samt står på det &/"#%¤#"¤(%#¤(%&# lån til det "#¤"#¤%&%¤/&()/) hus!!!!!!!!!!!!!!
Først skal jeg kontakte ham, bede ham om at kontakte banken og slette kontoen, så vi hver især kan få et brev, som vi skal skrive under, sende tilbage osv...
Så ville jeg overføre nogle penge mellem mine egne to konti, men kan bagefter ikke se, at jeg har flyttet dem og de står ikke til at blive flyttet i morgen, som jeg ville... Så ringede jeg til banken, og så var der f*ndme ikke engang "kapacitet til at modtage mit opkald"!!! GRRRR!!!
Derudover kan A ikke overtage lånet for huset selv pga hans økonomi. Derfor vil banken have mig i baghånden, men de kan squ da se på min konto, at jeg ikke kan hjælpe på noget tidspunkt. Min økonomi er først nu begyndt at køre nogenlunde rundt. Dog står jeg stadigvæk den sidste uge uden penge, fordi alt mit tøj er ved at gå i stykker og jeg er tvunget til at købe nyt. Mine bedste og varmeste bukser er lige gået i stykker uden at kunne repareres, så jeg har kun sommerbukser nu. Lynlåsene i mine jakker kan ikke lukkes, fordi de går op osv...
Jeg bor med min kæreste, og vi har ikke råd til at købe møbler til opbevaring. vi har kun borde, et par stole, en sofa (der stod her i forvejen) og en seng (fået af kærestens far). Sådan har vi boet siden i sommers.
AAAAHGG!!! Det er ved at blive for meget engang imellem..............
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil med det her. Jeg trængte bare til at komme ud med det.
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
Sabina - Tak... Det synes jeg godt nok også... Det gik ellers lige så godt. Jeg fik ryddet op og gjort rent i går, og det var bare virkelig lækkert. Pga intet overskud fra hverken kæresten eller mig trængte der efterhånden ret meget. Jeg har så investeret i i nogle plastkasser på ca 30 liter. I går fik jeg samlet håndklæder og garn i et par af dem, samlet ting i deres respektive flyttekasser, efter jeg skulle lede efter noget, der lå i bunden... Det gav en masse luft i lejligheden. Det hjalp rigtig meget
feb 2008
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 206
Mht. penge til tøj - det er selvfølgelig nødvendigt, men hvad med at købe det brugt? Og så købe noget lækkert nyt tøj når økonomien kører 100% som den skal?
Dernæst tænker jeg at du kan følge med i de gratis tråde der bliver oprettet herinde, det kunne jo være at nogle står og skal af med noget du kunne have glæde af, om ikke andet, så bare indtil du får råd til at købe nyt?
Det er altid surt når økonomien ikke spiller
feb 2008
Banken bliver ved med at sige nej til at han kan købe mig ud
Jeg kigger i både genbrug og efter tilbud. For to uger siden fandt jeg en vinterbluse til 25 kr og et par sommerbukser til 25 kr. Det er jeg selvfølgelig glad for. Det er bare surt lige pt med min flotte, varme og lækre vinterjakke (som jeg fik gratis)
Rikke - Det tror jeg, at jeg vil kigge på i løbet af ugen! Det var godt nok billigt. Nej jeg gider ikke mærkevarer i forvejen. Bare nogle, der sidder fint og ser pæne ud til mig.
Ja, heldigvis. Den ene er færdig 1. marts og den anden "ligger i dvale" hos skat...
feb 2008
Det er næste gang, der kommer penge!
Det havde jeg slet, slet ikke tænkt over! Hvor fedt og lækkert!!!!
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
Nu er det sådan at når din eks f.eks. bor i jeres fælles hus så skal han betale dig "husleje" medmindre han kan købe dig ud, men hvis du ikke betaler noget til huset f.eks- diverse lån eller har udgifter i forbindelse med huset så er det vidst godt nok for dig ikke at kræve husleje
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
jun 2010
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Hvorfor ikke insistere på at sælge? Han kan da ikke kræve at du i evig tid skal betale for at han kan blive boende i huset - og hvorfor tvangsauktion? - Hos Robinhus kan man forsøge at sælge selv uden mægler, hvilket vil sige en stor besparelse...
Hvis han VIL blive, skal han købe dig ud. - og ellers må I betale halvdelen af hinandens huslejer, indtil det er solgt. - Kan slet ikke forstå, hvordan han kan blive boende, og du intet kan gøre???
-Men som sagt er jeg heller ikke klog på området - men har siddet i noget nær den samme situation,óg dér var ikke andre muligheder end SALG!
jun 2010
Til TS - forstår godt din frustration! Håber du kommer ud af det med skindet på næsen
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
feb 2008
philip - så stor er min bygningsfejl ikke, så det kan jeg ikke desværre.
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 44
det var godt nok en træls situation at stå i..
jeg har sendt dig en privat besked..
håber det er okay
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
De står bare i vores skur..
Der er også et bord til med en ekstra plade, men tror det er gået lidt i stykker da jeg tabte det, da jeg skulle flytte rundt i skuret... (men er man fingerfærdig kan det måske fixes)
Men hvordan det skal komme på øen ?? Jeg er derovre, men der har jeg hunde med i bil, og kan derfor ikke have dem med..
jun 2010
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 148
feb 2008
Jeg har netop i dag bestilt nye briller i Louis Nielsen. Pris alt i alt bliver det 905 kr. Det har jeg råd til, og jeg har faktisk også penge til overs til andre ting.
Jeg må hellere lige sige, at det hele ikke ser så sort ud, som jeg måske fik det til at lyde i søndags. Jeg har penge, og har også en smule overskud på kontoen engang imellem. Der er bare ikke som sådan råd til for eksempel at gå ud og spise før/efter en biftur, men kun til bif-turen, men så laver vi jo så noget mad hjemme, som vi godt kan lide. Altså det kunne godt se bedre ud, men det har i den grad også været meget, meget værre.
Jeg husker tydeligt i sommers, hvor jeg pludselig stod mit i juli måned med max 100 kr tilbage til resten af måneden. Så jeg er kommet utrolig langt i min økonomi siden da. Det er bare rigtig træls, at netop som økonomien bliver bedre, så går mange ting i stykker...
Men endnu en gang viser HG, hvor fantastisk HG kan være
feb 2008
Det bliver bare fantastisk!
feb 2008
Jeg glæder mig som et lille barn kan jeg godt fortælle dig. Jeg har ikke tal på, hvor ofte jeg er kommet forgæves og nedtrykt ud af diverse brillebutikker. Hvor er det bare fantastisk, at det er nu det reelt sker!
Jeg var lige ved at tude, da det gik op for mig, at jeg have bestilt nye briller uden at blive totalt ruineret!
feb 2008
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
feb 2008
feb 2008
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Helt iorden Skulle du skifte mening siger du til
feb 2008