{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

BØVS!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for at komme af med en enorm bøvs...

L***ebank!!!
Først kan jeg hverken tud eller r*v fordi jeg dummede mig utroligt meget som ung og købte et hus med min eks! Det hænger stadig på mig 4½ år efter jeg flyttede fra Jylland tilbage til Danmark!
Jeg kan hverken have min økonomi, som JEG vil have den, undgå gener i hverdagen ved aaaaalt for lav styrke i brillerne (= ofte hovedpine, træt og tung i hovedet og andre problemer) fordi jeg ikke kan låne et par snottede tusind kroner til nye briller eller låne penge til indskud (selvom jeg var blevet smidt på gaden og kommunen også nægtede at hjælpe mig, fordi jeg fandt et privat lejemål i stedet for en lejlighed)! Altid er svaret det samme: "Der er ikke nogen afklaring i forhold til huset med A" - "Du kan ikke ditten pga lånet til huset med A" Du kan ikke datten..."

Nu kan jeg ikke engang få lavet det sådan, at jeg ikke skal betale for at være kunde i Danske Bank, fordi jeg har en fælles budgetkonto med A, samt står på det &/"#%¤#"¤(%#¤(%&# lån til det "#¤"#¤%&%¤/&()/) hus!!!!!!!!!!!!!!

Først skal jeg kontakte ham, bede ham om at kontakte banken og slette kontoen, så vi hver især kan få et brev, som vi skal skrive under, sende tilbage osv...

Så ville jeg overføre nogle penge mellem mine egne to konti, men kan bagefter ikke se, at jeg har flyttet dem og de står ikke til at blive flyttet i morgen, som jeg ville... Så ringede jeg til banken, og så var der f*ndme ikke engang "kapacitet til at modtage mit opkald"!!! GRRRR!!!

Derudover kan A ikke overtage lånet for huset selv pga hans økonomi. Derfor vil banken have mig i baghånden, men de kan squ da se på min konto, at jeg ikke kan hjælpe på noget tidspunkt. Min økonomi er først nu begyndt at køre nogenlunde rundt. Dog står jeg stadigvæk den sidste uge uden penge, fordi alt mit tøj er ved at gå i stykker og jeg er tvunget til at købe nyt. Mine bedste og varmeste bukser er lige gået i stykker uden at kunne repareres, så jeg har kun sommerbukser nu. Lynlåsene i mine jakker kan ikke lukkes, fordi de går op osv...

Jeg bor med min kæreste, og vi har ikke råd til at købe møbler til opbevaring. vi har kun borde, et par stole, en sofa (der stod her i forvejen) og en seng (fået af kærestens far). Sådan har vi boet siden i sommers.

AAAAHGG!!! Det er ved at blive for meget engang imellem..............

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg vil med det her. Jeg trængte bare til at komme ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BØVS!!!
  • #1   3. feb 2013 Trøstekrammer herfra. Verden er bare rigtig ond sommetider....

• #2   3. feb 2013 Kan du ikke stoppe betaling på huset og lade det gå på tvang? Lyder som en rigtig lorte situation du sidder i, hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte nogen af de gratis gældsrådgivninger der findes i dk:)

• #3   3. feb 2013 Jeg har bygningsfejl på begge øjne, samt efterhånden over -4 og -3 på øjnene, så hvis jeg ikke skal gå rundt med "hinkesten", så skal de slibes, og det koster ca 500 kr pr lag...

Sabina - Tak... Det synes jeg godt nok også... Det gik ellers lige så godt. Jeg fik ryddet op og gjort rent i går, og det var bare virkelig lækkert. Pga intet overskud fra hverken kæresten eller mig trængte der efterhånden ret meget. Jeg har så investeret i i nogle plastkasser på ca 30 liter. I går fik jeg samlet håndklæder og garn i et par af dem, samlet ting i deres respektive flyttekasser, efter jeg skulle lede efter noget, der lå i bunden... Det gav en masse luft i lejligheden. Det hjalp rigtig meget smiley

• #4   3. feb 2013 Lizette - min eks bor jo i huset og vil gerne blive boende. Hvis det ryger på tvang, så kommer vi ikke ud af det uden gæld, som vi så skal dele. Gudskelov betaler jeg intet til huset som det er nu, og har selv en masse klatgæld, som burde være helt ude af verdenen indenfor dette år.

• #5   3. feb 2013 Så er fremtiden da ihvertfald overskuelig:) Håber snart at alt flasker sig..

• #6   3. feb 2013 Hvis din ex stadig bor i huset, burde han vel egentlig købe dig ud, så du ikke hænger på lånet mere?
    Mht. penge til tøj - det er selvfølgelig nødvendigt, men hvad med at købe det brugt? Og så købe noget lækkert nyt tøj når økonomien kører 100% som den skal?
    Dernæst tænker jeg at du kan følge med i de gratis tråde der bliver oprettet herinde, det kunne jo være at nogle står og skal af med noget du kunne have glæde af, om ikke andet, så bare indtil du får råd til at købe nyt?
    Det er altid surt når økonomien ikke spiller smiley

• #7   3. feb 2013 Christina - Dem har jeg benyttet mig af smiley Jeg har fået en hel flyttekasse med (for mig) lækre gryder, pander og andre køkkenting, samt nogle skåle af en anden. Jeg bruger de ting hver eneste dag og er SÅ glad for det hele!
    Banken bliver ved med at sige nej til at han kan købe mig ud smiley

Jeg kigger i både genbrug og efter tilbud. For to uger siden fandt jeg en vinterbluse til 25 kr og et par sommerbukser til 25 kr. Det er jeg selvfølgelig glad for. Det er bare surt lige pt med min flotte, varme og lækre vinterjakke (som jeg fik gratis)

Rikke - Det tror jeg, at jeg vil kigge på i løbet af ugen! Det var godt nok billigt. Nej jeg gider ikke mærkevarer i forvejen. Bare nogle, der sidder fint og ser pæne ud til mig.

Ja, heldigvis. Den ene er færdig 1. marts og den anden "ligger i dvale" hos skat...

• #8   3. feb 2013 1. marts er squ da lige om lidt!
    Det er næste gang, der kommer penge!

Det havde jeg slet, slet ikke tænkt over! Hvor fedt og lækkert!!!! smiley

• #9   3. feb 2013 Charlotte:

Nu er det sådan at når din eks f.eks. bor i jeres fælles hus så skal han betale dig "husleje" medmindre han kan købe dig ud, men hvis du ikke betaler noget til huset f.eks- diverse lån eller har udgifter i forbindelse med huset så er det vidst godt nok for dig ikke at kræve husleje smiley

• #10   3. feb 2013 Batdog - man skal bare passe på med hvilke gældsrådgivere man kaster sig ud i. Nogen af dem kan være et grusomt dyrt bekendskab.

• #11   3. feb 2013 Nej, jeg ville også have troet at det var en fin løsning med en gældsrådgiver ind til jeg fik en snak med en HG'er der havde været i kløerne på sådan en - det kostede 120K! Fyyyyyck hvor var jeg blevet sur hvis det var mig.

• #12   3. feb 2013 Jeg er en båtnakke til det med økonomi, men forstår ikke helt situationen. Hvorfor fortsætte med at betale af på et lån, som du ikke er "en del af".

Hvorfor ikke insistere på at sælge? Han kan da ikke kræve at du i evig tid skal betale for at han kan blive boende i huset - og hvorfor tvangsauktion? - Hos Robinhus kan man forsøge at sælge selv uden mægler, hvilket vil sige en stor besparelse...

Hvis han VIL blive, skal han købe dig ud. - og ellers må I betale halvdelen af hinandens huslejer, indtil det er solgt. - Kan slet ikke forstå, hvordan han kan blive boende, og du intet kan gøre???

-Men som sagt er jeg heller ikke klog på området - men har siddet i noget nær den samme situation,óg dér var ikke andre muligheder end SALG!

• #13   4. feb 2013 Rie - hvis nu de har købt huset da priserne var høje, og den pris de kan få for huset i dag er lavere end det de har lånt, så kommer de ud af huset med en gæld der kan være ganske stor. Så kan det være at det bedre kan betale sig i længden at beholde huset selv om det giver store gener undervejs, fordi alternativet kan være en gæld der varer resten af livet.

Til TS - forstår godt din frustration! Håber du kommer ud af det med skindet på næsen

• #14   4. feb 2013 Få dine øjne lavet med laser, det er gratis når man har bygningsfejl over 3. Har jeg fået gjort.

• #15   4. feb 2013 Jeg betaler gudskelov intet til huset. Min eks betaler alt selv, og det kan banken også godt se.

philip - så stor er min bygningsfejl ikke, så det kan jeg ikke desværre.

• #16   4. feb 2013 hejsa..
    det var godt nok en træls situation at stå i..
    jeg har sendt dig en privat besked.. smiley
    håber det er okay smiley

• #18   4. feb 2013 Folk plejer at være rigtig flinke herinde. Måske er der nogle der har noget tøj og møbler de vil bortgive.

• #19   4. feb 2013 Jeg har 4 spisebordestole, stort set ikke brugt.... lyst træ med sorte sæder.......
    De står bare i vores skur..
    Der er også et bord til med en ekstra plade, men tror det er gået lidt i stykker da jeg tabte det, da jeg skulle flytte rundt i skuret... (men er man fingerfærdig kan det måske fixes)

Men hvordan det skal komme på øen ?? Jeg er derovre, men der har jeg hunde med i bil, og kan derfor ikke have dem med..

• #20   4. feb 2013 Det med transport rundt i landet, når det er til nogen der virkeligt har brug for hjælp - det har HG fundet løsninger på før, så mon ikke det kunne lade sig gøre igen.

• #21   4. feb 2013 Det er bare surt - men det var jo også lige da markedet var på sit højeste - så du er ikke den eneste der har købt hus dengang...

• #22   4. feb 2013 M&R - vi har tre borde i vores lille lejlighed, så vi har borde nok, men tusind, tusind tak for tanken.

Jeg har netop i dag bestilt nye briller i Louis Nielsen. Pris alt i alt bliver det 905 kr. Det har jeg råd til, og jeg har faktisk også penge til overs til andre ting.

Jeg må hellere lige sige, at det hele ikke ser så sort ud, som jeg måske fik det til at lyde i søndags. Jeg har penge, og har også en smule overskud på kontoen engang imellem. Der er bare ikke som sådan råd til for eksempel at gå ud og spise før/efter en biftur, men kun til bif-turen, men så laver vi jo så noget mad hjemme, som vi godt kan lide. Altså det kunne godt se bedre ud, men det har i den grad også været meget, meget værre.
    Jeg husker tydeligt i sommers, hvor jeg pludselig stod mit i juli måned med max 100 kr tilbage til resten af måneden. Så jeg er kommet utrolig langt i min økonomi siden da. Det er bare rigtig træls, at netop som økonomien bliver bedre, så går mange ting i stykker...

Men endnu en gang viser HG, hvor fantastisk HG kan være smiley

• #23   4. feb 2013 ååårhhh.... Det glæder jeg mig også helt vildt til... Nu har jeg ikke kunnet se ordentligt i ca 4-5 år. Jeg har prøvet kontaktlinser, men det kan mine øjne ikke tåle....

Det bliver bare fantastisk! smiley

• #24   4. feb 2013 Jeg kan godt huske det fra de andre gange, jeg fik nye briller. Egentlig fantastisk når nu det er så lang tid siden smiley - Ej, jeg kunne også mærke det, da jeg brugte linser, at det tog et par timer eller mere før jeg kunne fokusere rigtigt smiley

Jeg glæder mig som et lille barn kan jeg godt fortælle dig. Jeg har ikke tal på, hvor ofte jeg er kommet forgæves og nedtrykt ud af diverse brillebutikker. Hvor er det bare fantastisk, at det er nu det reelt sker! smiley
    Jeg var lige ved at tude, da det gik op for mig, at jeg have bestilt nye briller uden at blive totalt ruineret!

• #25   4. feb 2013 Åååh... At kunne vælge at sidde andre steder en lige klods op af tavlen. At slippe for at bede småt-skrivende lærere at skrive større. At kunne se ordentligt på vejskilte i trafikken (har heldigvis hverken bil eller kørekort, men det er vildt generende alligevel).

• #26   4. feb 2013 en anden gang så gå ind på lensway.com og køb briller der, du skal bare have en brillerecept så du kender din styrke osv så kan du få komplette briller med glas osv til under 500 kr og de er faktisk rigtig lækre, både mig og min bror har købt der og han bruger altså -5,5 på begge øjne og jeg selv er - på det ene og + på det andet øje med slemme bygningsfejl, og mit sidste par derinde kostede mig 300 kr smiley fik en gang et par jeg ikke brød mig om at have på, så sendte jeg dem retur på deres regning, og fik et par nye efter eget valg sendt uden omkostninger for mig smiley

• #27   4. feb 2013 Hold da op! Altså jeg har ikke betalt brillen endnu, men det kunne være jeg skulle kigge derinde inden jeg gør det. Jeg skal først betale ved synsprøven, som jeg ikke kunne få taget før 16. februar pga skoletider....

• #28   5. feb 2013 Jeg beholder bare de briller, jeg har bestilt hos Louis Nielsen. Det er svært at bedømme ud fra et billede, hvordan brillerne sidder og ser ud på en selv smiley

• #29   5. feb 2013 Charlotte - Hader vinter....

Helt iorden smiley Skulle du skifte mening siger du til smiley

• #30   5. feb 2013 Vi har simpelthen ikke plads til flere borde, hvis vi også skal have en form for opbevaringsmøbel ind. alle vores tre borde står i hvert sit hjørne af stuen smiley

• #31   5. feb 2013 du kan oploade et billede af dig selv og prøve dem på der.

Kommentér på:
BØVS!!!

Annonce