648 visninger
|
Oprettet:
BØVS! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en bøvs der skal ud, bare så I er advaret;)
Har lige fået en mail fra ham hvor jeg købte Diva. Han er blevet ringet op af en dyrlæge som har fået indleveret en af Diva's kuldsøskende. Hun står stadig i opdrætters navn, efter tjaa 4ÅR!!!
Nu står hun så til aflivning hvis opdrætter ikke kan tage hende tilbage. Hvor jeg dog HADER folks ligegyldighed overfor andre individer. Opdrætter skrev udtrykkeligt en mail til os om, at vi skulle huske at få hvalpene registreret i vores navne:-(
BØVS/Snøft.. skulle bare ud med det:-(
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
ka han så ta den tilbage eller?
det er utroligt hva folk ka få sig selv til.. blir godt nok ærgelig nogle gange
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
sørgeligt folk kan være så ligeglade , vi havde alle tre hunde reg. i dansk hunderegister inden de kom hjem til os, i hvert falde et par dage før. når man er sikker på det den hund det skal være, er det da bare at få sendt papirene afsted
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
aug 2008
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
Kan du ikke beholde hende, selvom hun står i et andet navn ?
Forstår det ikke lige helt, beklager..
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 75
Loven siger, at hunden ikke må overdrages til andre efter ikrafttræden.
Denne "ejer" betragtes som besidder på tidspunktet, hvor loven trådte i kræft, ergo er der intet ulovligt i det!
Det svarer til de listehunde, der var udstationeret -> der er de nye ejere udstationeringsfamilierne, medmindre opdrætter fik dem retur inden loven trådte i kraft.
Selvfølgelig er den ikke helt jurisik "ren i kanten", men dyrlæge regninger, træningsgebyrer mv. kan bevidne om, at hunden har været deres inden loven trådte i kraft, og det burde ikke være det store problem, at få den omregistreret.
Fremskaf dokumentation og ring til hunderegistret og ta' evt. politiet med på råd.
aug 2008
BØVS!