{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.417 visninger | Oprettet:

Tonen her på HG {{forumTopicSubject}}

Fornylig kom her en ny bruger på HG. Jeg tror,hun havde set frem til at snakke hund med ligesindede.
Hun oprettede en tråd, hvor overskriften lød: "Min hund vil gerne være far...."
Men ak - det skulle hun aldrig have gjort. Kritikken haglede ned over hende. For en hund har ikke noget ønske om, at være far. Og der var i forvejen al for mange hvalpe.
Det er sikkert rigtigt alt det, der blev skrevet som svar på hendes tråd. Men jeg ville ønske, at tonen nogen gange var en anden. Her endte det faktisk med at den ny oprettede bruger meldte sig helt ud af HG.
For et par dage siden, var der en ung pige, der spurgte om forslag til hundehus. Igen - kritik, kritik....
Nej, jeg mener heller ikke en hund skal gå udenfor en hel dag i vinterkulden. Men at begynde at kritisere en 14-årig pige.....
Jeg ville ønske, at HG var et fristed, hvor man kunne skrive alt om vores hunde, uden at være nervøs for svarene. Og jo, selvfølgelig skal der være plads til at sige sin mening - men på en pæn måde - i en god tone.
Jeg ville ønske, at der var plads til alle og ikke bare den "hårde kerne" som altid handler korrekt i forhold til deres hunde.
Bare et lille hjertesuk smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonen her på HG
  • #2   17. dec 2012 arhh tonen kan være hård engang imellem, men for det meste er ts selv med til at gøre den endnu hårdere.
    Jeg har dog aldrig selv haft problemer jeg ikke har kunne ignorere eller tale mig ud af.

• #3   17. dec 2012 ja, jeg synes der mangler et sted man kan komme af med håb, visioner og drømme for det kan man som regel ikke her, førhen brugte jeg gi pote, men de er stoppet med bloggen det er trist der bare ingen steder der er forum for den "useriøse" snak (håb drømme)et lille hjertesuk til svar t.s. smiley

• #4   17. dec 2012 fornuftig tråd oprettet, der er en hård tone afhængig af tråd, hvilket jeg synes er træls til at jeg ikke gider følge div tråde længere

• #5   17. dec 2012 Det er vi så helt enige om Natasja.

• #6   17. dec 2012 Åh, jeg mener bestemt ikke, vi skal stryge hinanden med hårene. Vi skal da have lov til at give udtryk for, hvad vi mener. Men vi skal bare gøre det, så der også er plads til andres meninger. Altså så nyoprettede bruger ikke løber skrigende bort.
    Jeg tror (og håber), at vi alle gør vores allerbedste for vores 4-benede venner. Vi har bare forskellige måder at gøre det på smiley

• #7   17. dec 2012 Det ville måske være smart om HG havde en symbol hæftet på nye brugere, så folk der svare i tråden kan se det er en ny bruger og måske så enten kunne holde sig fra tråden eller måske træde lidt mere varsomt, så en ny bruger kan få lov at kende HG på en mildere måde, før de hårdt skyts bliver taget i brug.

I butikkerne har en ny medarbejder i kassen et skilt hvor der står "ny i job", så hvorfor ikke en markering på brugeren "ny på HG" ?

Jeg kan egentlig godt forstå, at en ny bruger måske kan blive mindre pæn i sin skrift, hvis det første man oplever når man som helt ny forsøger sig med en tråd, og så bliver haglet ned.
    Man kan ikke vide alt, og så spørger man og håber at få nogle venlige svar.

• #8   17. dec 2012 Har det som Rottweiler tossen, mht tråde hvor der stilles et spørgsmål, som "fører gruppen" herinde, så bestemt har svaret på !
    Ville også ønske at man kunne komme med et hjertesuk, uden at blive haglet ned, at man kunne være af en anden mening, uden at blive svaret som en retaderet..

Læste f.eks en tråd idag, om en hund der skulle aflives! Wupti bliver Ts tiltalt meget meget, ubehøvlet, da der dennes en mening af en anden bruger ! Det er sgu ikke okay, at nogle herinde, mener de er så hævet og kloge på alt vedr. hunde, at det dermed er i orden at svine andre mennesker til!

• #9   17. dec 2012 Anne det var egentligt en god idee

• #10   17. dec 2012 Zabrina
    Det synes jeg egentlig også. Man kunne så måske stå som "ny bruger" i f.eks. 2-3 mdr. - på den tid burde man hvis man kigger sig lidt omkring herinde, have opdaget at det til tider kan gå hårdt for sig, men at man også kan modtage rigtig meget hjælp.

Grunden til at det minimum skal være 2-3 mdr., måske helst 3, er fordi man kan ikke forvente at nye brugere vil bruge al deres fritid på HG og derved hurtigt erfare hvordan her er.

• #11   17. dec 2012 enig med kenzo O, det er ligesom om der er bare EN retningslinie og alt andet er forkert og der er kun EN måde at holde hund på og opdrage.

meget træls

yaeks turde slet ikke tænke på hvis vi alle var samlet i et rum og ikke kunne gemme os bag en computer, enten ville vi komme ud af det på en ordentlig måde ellers ville det være som at på stadion med brøndby og fck, llloooollllllll - kan se det for mig ;o)

• #12   17. dec 2012 Måske HG kunne give nye brugere en quick-guideline til gode overskrifter og start-tekster som vil udløse den gode hjælp man kan få her. Og måske eksempler på dårlig overskrifter, som næsten altid vil udløse en brutal tråd.
    HG ved garanteret godt - efter års erfaringer - hvilke eksempler de kunne bruge.

• #13   17. dec 2012 Der er jeg så ikke enig med jer to, syntes ikke at det er så firkantet herinde, jeg har da tit været uenig med en del herinde om måden at have hund på, opdragelse og meget andet uden at blive pløjet ned, det er tit den måde man selv opfatter det skrevne ord på samt den måde man selv vælger at svare der får trådene til at kolminere i en hård tone

• #14   17. dec 2012 Jeg tror det er ligegyldig hvilken overskrift man skriver, om tråden bliver hård.
    Tror det ville være mere fornuftigt at"advare" mod spræng farlige emner!
    Så som : Avl, opdragelse, hundens forståelse osv....! Det er ihvertfald emner jeg har set, udvikle sig, direkte modbydligt.

• #15   17. dec 2012 synes ikke at der behøver at være en quide line for hvordan en dårlig og en god tråd udløser god eller dårlig respons.

de fleste folk herinde er voksne og burde have den pli at tale ordentlig som man selv vil tales til- det tror jeg mange glemmer og så ofte er det mangel på respekt, fordi folk gemmer sig bag skærmen og tæsker løs i tastaturet- bøvs ;o( alt forladt ;o)

• #16   17. dec 2012 ej altså- jeg er for langsom i denne tråd, alt bliver skrevet af andre før jeg for trykket enter, hader denne 10 tommer computer, alt er småt for mine dukke fingre- hader når det sker

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #17   17. dec 2012 Nu tager jeg ikke ting så tungt,så for mig er det ikke et problem.Syntes det er en skam at de folk der ikke har samme holdning som flertallet ikke kommer på banen og får en debat.Jeg har respekt for de folk der kommer med deres egen mening i stedet for bare at følge flertallet.Det giver også andre folk som ikke er enige,mulighed for at komme til når andre viser vejen.

Det siger sig selv at at man kan få hug når man vælger at gå mod strømmen,men det skal man ikke tage så tungt.Jeg har flere gange oplevet at være meget uenige med folk i en tråd,for så at få hjælp af de samme i en anden.Respekt for det.

• #18   17. dec 2012 jeg kalder gerne en spade for en spade - alt andet er lidt spild af tid.
    Og jeg nægter simpelthen at skulle rende og tjekke folks profiler for at se om de er under den kriminelle lavalder, har briller, fodvorter eller andet man bagefter kan blive klandret for ikke at tage hensyn til.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#19   17. dec 2012 Udenfor.Det har jeg det personligt fint med.Man skal bare huske på at det der er sandt/rigtig for dig,ikke behøver at være det for mig.

• #20   17. dec 2012 Max H: Det var egentlig også bare det jeg ville frem til smiley

• #21   17. dec 2012 det er fint for mig at en spade er en spade, det er det også i min verden, men måden man formulere sig på er ikke altid pæn, ikke at det skal pakkes ind, men behøver ikke at rive hovedet af dem, som man kan læse sig frem i div tråde som kenzo O skrev Avl, opdragelse, hundens forståelse osv....! allerede der i de tråde, tænker jeg åh nej, det går galt og ofte går det galt

• #22   17. dec 2012 Jeg har ikke læst de andre indlæg.

Men jeg er helt enig! Og jeg synes folk burde gøre mere brug af "synes godt om" knappen. Nogle gange ser jeg en tråd hvor der er så mange indlæg, at jeg næsten ikke orker at læse dem alle - men kigger jeg dem alligevel igennem er der kritik på kritik og de fleste skriver det samme... Der burde folk benytte "synes godt om knappen", så folk kan få kritik, men ikke behøver få den samme kritik 500 gange i en tråd - det er der ingen der lærer af....

• #23   18. dec 2012 Enig, synes også tonen herinde kan være ret hård til tider, og folk kan blive rigtig personlige og beskylde folk for det ene og det andet.

Maja T - Enig, men som du selv starter med at skrive "Jeg har ikke læst de andre indlæg" - og det er jo lige netop derfor folk skriver det samme om og om igen - netop fordi de heller ikke selv orker at læse de andre indlæg smiley Så måske man også burde blive bedre til det smiley

• #24   18. dec 2012 Katrine har sagt det, jeg holder helt med dig . Utroligt som vi er enige for tiden smiley

• #25   18. dec 2012 Klapsalve til BATDOG - supergodt skrevet - jeg kan ikke være mere enig!

• #26   18. dec 2012 Det kunne være fedt at få brugelige svar uantaet ens alder jeg siger jeg er 24 men jeg er kun 12 men hvis jeg siger jeg er 12 kommer folk med mega dumme kommentarer smiley

• #27   18. dec 2012 Som der bliver skrevet længere oppe så har tonen ikke været så sød som den er i øjeblikket.
    Jo der er nogle emner der kan få folk op i det røde felt, men her bliver der tænkt på hundene.

• #28   18. dec 2012 Batdog: Grunden til jeg kalder det "førergruppen" og ikke sætter navne ind, er at ingen skal udstilles/udhænges! Men jeg står ved min udtalelse, da jeg, gentagne gange, ser de samme brugere, svare på oprettede tråde, på meget dømmende og, i mine øre, nedladende facon!
    Personligt er jeg ikke involveret, kommentere meget sjældent, netop for ikke at fare i flint over "den hårde tone".

• #29   18. dec 2012 Der var en ny bruger, der satte et billede ind af sin nye hund, som hun tydeligvis var rigtig glad for.
    Hun bad om ideer til et navn.
    Tråden udviklede sig til, at hendes hund ikke var ægte, og der blev endda linket til enannonce, hvor hun højst sandsynligt havde købt hunden.
    Der var mine grænser overskredet.

• #30   18. dec 2012 Batdog siger det hele.

Og er iøvrigt enig med de, der siger at tonen aldrig har været blødere end pt.

• #31   18. dec 2012 Ved at det med hvalpe er et meget meget ømt punkt herinde...
    Er man snu og ny så søger man lige på emner som man vil spørge om, så bliver man ikke svaret i så hård en tone...

Det med at have hund ude hele døgnet i frost vejr er der nogen hunde der kan klare, men jeg syntes personligt ikke det er en optimal måde at have hund, man kan dog komme ud for at visse racer hellere vil være ude end inde...

Og nej selvfølgelig skal nye brugere ikke skræmmes væk men hvis man lige nær læser det skrevne engang mere så kan det være at man kan se at det ikke er personligt, men generelt...

• #32   18. dec 2012 Anika: Du har ret, nogle gange har man iført sig nogle meget negative briller, når man læser, så det, der i virkeligheden er generelle råd eller en udtrykt uenighed, bliver opfattet som personlige fornærmelser og personlige angreb.

• #33   18. dec 2012 Jeg kom også herind i troen om, at her var super hyggeligt og bare liv og glade dage og gode råd om hundene.

Men jeg blev så også klogere, og kigger utroligt sjældent herind. Jeg synes tonen er SÅ ubehagelig rigtig ofte, og folk som mig (der er 20 og har hund) er på forhånd dømt som dårlige hundeejere, og det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på. Så snart man spørger om råd bliver man angrebet i øst og vest, og om alt muligt andet end spørgsmålet lød på. Så jeg har givet op. Sure, dømmende mennesker er mit liv sgu for kort til smiley

• #34   18. dec 2012 Pernille B>>> Kan ikke forstå at du mener at bare fordi man er 20 og har hund så er man førhånds dømt... ????

• #35   18. dec 2012 Sådan har jeg følt det - alt folk på forhånd har den holdning, at fordi jeg er 20, er min mening og mine erfaringer ikke brugbar, og desuden er jeg alt for ung til at have hund. Ikke at folk siger det direkte til mig, men jeg føler mig dømt når folk generaliserer. Når der bliver skrevet ting som "jeg ville ALDRIG sælge en hvalp til en under 25" så føler jeg mig da personligt trådt på, for hvad gør mig til en dårligere hundeejer end en på 25? Og jeg var oven i købet lige fyldt 19 da vi fik Vega.

Jeg siger ikke at ALLE har det sådan, og jeg lægger ikke mærke til brugernavne osv. herinde, jeg læser bare folks svar smiley
    Synes bare ofte der er en tendens til at hundeejere på min alder stemples som dårlige og uansvarlige. Men måske lægger jeg mere mærke til det, fordi jeg lige netop er i den kategori smiley

• #36   18. dec 2012 Her er en af årsagerne til, at en tråd kan løbe af sporet:

" fordi der sidder nogle stykker herinde der føler sig hævet over pøblen"

DEN slags er et eksempel på en kedelig tone, der skiller mere end den samler.

Jeg er enig med flere af de øvrige. Jeg tror ikke på det er sandsynligt at HG bliver "rundere" end den er nu, og skal jeg være ærlig, så ville det heller ikke være et sted for mig, hvis det gjorde.
    Jeg er mange gange blevet kritiseret for tonen trods det, at jeg faktisk er temmelig påpasselig med min måde at udtrykke mig på - men bare ikke pakker tingene ind og fastholder min ret til at udtrykke det, jeg mener.

Jeg ville begræde, hvis HG blev et sted, hvor man ikke kunne få lov til at sige sin mening på en ligefrem måde.
    Og jeg ville blive endnu mere ærgerlig, hvis det udviklede sig til, at man ikke kunne/måtte sige fra overfor måder at tilgå hunde på, der ganske simpelt er uacceptable.

Ærligt - så ville jeg nyde den ro, der er her for tiden og så begynde at tage de positive briller på i stedet for altid at skulle pege fingre og se lortet i stedet for alt det gode det her sted kan.

Og det er edderdylme meget!

• #37   18. dec 2012 Pernille, jeg vil anbefale dig ikke at tage den slags personligt.
    Så BLIVER et ophold på et debatforum nemlig ret anstrengende for alle har jo en mening om alt og man bliver jo hele tiden sat i en eller anden form for kasse. Er det ikke alderen, så er det racevalg, valg af træningsform, hvilket arbejde man har (hvis man har noget)... og så videre.

Vi er alle i nogle kasser - og den slags genereliseringer må man altså lade prelle af, hvis man ikke bliver henvendt direkte til med dem. Ellers bliver det sgu anstrengende at være til.

• #39   18. dec 2012 Jamen det har du fuldstændig ret i, og jeg er heller ikke typen der tager mig af hvad andre mener. Men lige på dette punkt - min hund - kan jeg ikke lade være med at tage det personligt når folk kommer med spydige kommentarer.
    Vega er mit ømme punkt, for det betyder SÅ meget for mig at hun har det som hun skal have det, og når dømmende mennesker så, på baggrund af min alder og formodede levestandard (jeg er under uddannelse) putter mig i en "kasse" der hedder "går helt sikkert aldrig til dyrlægen" eller "har overhovedet ikke styr på sin hund" - så rammer det altså, netop fordi min hund er det jeg har kærest.

Men så er det jo så også jeg har taget valget om ikke at være her, og kun deltage i gruppedebatter i de grupper der er for min race, og det fungerer nu fint smiley

• #40   18. dec 2012 Jeg er faktisk ret ny som bruger af HG. Oprettede en profil for længe siden, for at spørge til en hunderace, men jeg begyndte først at bruge siden i maj, da jeg fik min nye hund.
    Jeg kan slet ikke genkende det der med at tonen er så hård og at nye bliver "slagtet". Selvfølgelig er der debatter som bliver temmelig grove, men dem kan man jo bare gå udenom, og lade dem der gerne vil det fortsætte den.

Jeg har flere gange oprettet tråde herinde, hvor nogle af de meget faste brugere har været uenige med mig, men sålænge man ikke selv er interesseret i "skænderier", så bliver det jo ikke til mere. Jeg har fået kritik, af den måde jeg holder mine hunde på (fx da jeg valgte, at de skulle være i hundegård, når de var alene), men det er da helt ok, at nogle er uenige med mig.
    Jeg forstår simpelthen ikke folks trang til at tage alting personligt....

• #42   18. dec 2012 Maj-Britt - ny synes jeg virkelig du tager ting ud ad kontekst. En af de ting du skriver, er det jeg har skrevet, og ude ad kontekst, så JA, der er det generaliserende. Men jeg skriver netop at jeg ikke siger at alle herinde er sådan, og min sætning er i en kontekst " Så snart man spørger om råd bliver man angrebet i øst og vest, og om alt muligt andet end spørgsmålet lød på. Så jeg har givet op. Sure, dømmende mennesker er mit liv sgu for kort til " og det er sådan det ment. Jeg gider da ikke bruge min tid på at forsvare mig over for i mit citat omtalte personligheder? Men det skal så tages ud ad kontekst og bruges til at dømme? Det synes jeg sgu helt ærligt ikke er særlig fedt.

Så kan jeg da endnu engang understrege at jeg ikke aner hvem de pågældende personer er, men faktum er at det er hvad jeg har oplevet.

• #43   18. dec 2012 Pernille B - bemærk din argumentation og så brug den i forhold til de områder, hvor du føler dig kritiseret. For det er præcis den samme mekanisme smiley

• #44   18. dec 2012 Maj-Britt - herlige paradokser. At det man kritiserer andre for netop er noget, man selv - i samme moment, man kritisterer - gør...

Ikke noget at sige til, det går galt herinde.

ALTING starter med en SELV.

• #45   18. dec 2012 Hvor siger jeg at det er alle? Hvor definerer jeg hvem jeg taler om? Jeg skriver netop at "Jeg siger ikke at ALLE har det sådan, og jeg lægger ikke mærke til brugernavne osv. herinde, jeg læser bare folks svar" - med andre ord, jeg aner ikke hvem eller hvor mange der har det på den måde, men det provokerer mig at nogen har. Jeg siger IKKE at det er den generelle holdning på Hg, og hvis det skrevne kan opfattes sådan så beklager jeg, for det er ikke det der menes smiley

• #47   18. dec 2012 Hvor siger jeg at det er alle? Hvor definerer jeg hvem jeg taler om? Jeg skriver netop at "Jeg siger ikke at ALLE har det sådan, og jeg lægger ikke mærke til brugernavne osv. herinde, jeg læser bare folks svar" - med andre ord, jeg aner ikke hvem eller hvor mange der har det på den måde, men det provokerer mig at nogen har. Jeg siger IKKE at det er den generelle holdning på Hg, og hvis det skrevne kan opfattes sådan så beklager jeg, for det er ikke det der menes smiley

• #48   18. dec 2012 Pernille - måske andre har det ligesom dig, når de skriver om 25 årige, der ikke burde have hund? Måske er DERES argument som dit: ""Jeg siger ikke at ALLE har det sådan"

• #49   18. dec 2012 Pernille: Så håber jeg omvendt, at du lægger mærke til, at vi faktisk er en del, der "forsvarer"/taler varmt om unge hundeejere?

• #50   18. dec 2012 Jeg vil VIRKELIG anbefale at omdirigere fokus til alt det gode HG kan. For det er altså ret imponerende, hvilke ressourcer det her sted kan hive sammen, når det gælder.
    Al den viden og kunnen, al den hjælpsomhed der er samlet her er enorm. Men det kræver, at det er DET man vælger at se efter og ikke det andet.

• #51   18. dec 2012 Jeg har ikke læst de andre svar, men jeg synes altid TS på en måde selv kan bestemme hvordan tonen er i tråden, til trods for de skarpe svar der kan komme..

Jeg har set tråde hvor TS har fået en virkelig hård medfart, men som har håndteret svarende på en moden og god måde og har debateret sine synpunkter og taget imod.. disse tråde køre ALDRIG af sporet, fordi de ender med en saglig debat..

• #52   18. dec 2012 Jeg er ked af at jeg bliver misforstået.

Jeg er helt enig i, at der altid er mange, der "forsvarer" unge hundeejere og argumenterer med, at de i stedet for alder, går efter personlighed og modenhed, og dét hos alle, hvadenten de er 18 eller 38. Det synes jeg så til gengæld er super smiley

Men generelt synes jeg bare, at man skal passe enormt meget på, hvordan man formulerer sig, fordi alt kan tages ud ad kontekst og misforstås. Og jeg er skam også på et andet forum, hvor jeg ikke synes der er den samme tendens til at misforstå hinanden - og der er ligeså mange brugere som her. Men nogle fora passer måske bare bedre til nogen end andre smiley jeg synes bare ikke jeg har overskud til at vende hvert et bogstav for at undgå, at noget kan misforstås.

Jeg kom ind i denne tråd for at komme med min grund til ikke at være her så ofte, ikke for at skælde ud eller sætte folk i bås.

Jeg vil igen understrege at jeg på ingen måder mener, at alle på Hg har det som jeg beskrev, og at jeg er ked af at det bliver misforstået. Jeg ønsker netop ikke at dømme folk, men det kan jeg så se at det blev opfattet som, og det var bestemt ikke min mening smiley

• #53   18. dec 2012 Pernille: Det er jo så et egentligt et skoleeksempel på, hvor let tingene kan opfattes forskelligt og måske slet ikke i den ånd indlæggene er skrevet. Det giver da lidt stof til eftertanke smiley Vi har kun den skriftlige kommunikation til vores rådighed med alle de svagheder, det medfører.

• #55   18. dec 2012 jeg er ung trunte med modehund - jeg har ikke følt mig set ned på herinde overhoved smiley ( Rettelse - I hvert fald ikke for det *G* hihih )

• #56   18. dec 2012 Lækker Mås - og hvor anbringer du dig selv henne med det indlæg der?

Det er jo NETOP sådan noget, der optrapper den dårlige stemning og GIVER den dårlige tone.

Igen - alting starter med en selv, det ville være klædeligt om man to lidt mere ansvar for sin kommunikation inden man klandrer andre!

• #57   18. dec 2012 Bente H - jeg er helt enig og du har fuldkommen ret smiley

Maj-Britt - tag du bare den ud ad kontekst, for det forventer jeg heller ikke at andre folk gider bruge deres tid på smiley men nu har I misforstået mig og min mening, og jeg forsøger herefter at gøre rede herfor, og forklare hvordan det ikke skulle forstås. Det har jeg aldrig oplevet i nogle af mine omtalte eksempler, men måske har jeg det til gode smiley i andre sammenhænge har jeg oplevet det, ja, men jeg synes sjældent det har virket som om (i de sammenhænge, jeg taler om), pågældende person har fået formuleret sig forkert. Men det skrevne ord er en svær ting, både for læser og skriver smiley

• #58   18. dec 2012 Pernille, jeg tror ikke der er nogen, der misforstår smiley

Det, jeg prøver at komme frem til er, at dit udgangspunkt er præcis det samme som de fleste andres herinde.
    Også dem, der kritiseres for at være for hårde smiley

• #59   18. dec 2012 Pst. Sylvestersen - duolinjer er ikke en blanding af små og store labber, men en blanding af jagt- og udstillingslinjer smiley

• #60   18. dec 2012 Lækker Mås: Det var noget af et selvmål, du fik lavet dér smiley Og en god illustration af HVORFOR tingene går galt..

• #61   18. dec 2012 Jeg tror også man skal lade være med at oprette meget følsomme emner for en selv.. når man har "følelserne hængende ude på tøjet" (for at bruge min farmors ord) så er det nok begrænset hvad man har overskud til at rumme..

Jeg har haft en turbulens "hunde" periode i mit liv... fik første gang hund for 6 år siden og har min 4 hund nu... 4 hunde på 6 år... det er meget! Jeg har valgt aldrig at oprette emner om hvor mine hunde er eller grunden for mine valg, da jeg ikke var følelsesmæssig parat til modvind...

Jeg ved med mig selv at jeg er ultra følsom over for disse valg og jeg ville ikke kunne håndtere hvis jeg blev mødt med modvind.. jeg ville blive stjerne tosset og blive helt gak... DERFOR undgår jeg at sætte mig selv i den situation...

• #63   18. dec 2012 Nu er standarderne jo så brede, så de fleste inden for en given race falder derunder - men det betyder ikke at de er "smukke" i den forstand at de får så meget ud af at gå på udstillinger.
    Sådan en fætter har jeg selv - og selvom han på en udstilling ville blive bedømt hårdt, så falder han (pånær hans størrelse) fint under standarden og for mig er han det smukkeste i verden.

Man skal nok se lidt nøgternt på de begreber der smiley

• #65   18. dec 2012 Jeg synes generelt tonen er okay pæn herinde. Selvf. altid nogen få der ødelægger det, men synes det er sjældent.

Jeg er så bare en af de fintfølende, der med mit stressniveau og angst-sygdom ikke kan holde til at diskutere, og kan gå ned bare nogen stiller mig et spørgsmål på en forkert (men velment) måde. Derfor holder jeg mig til hyggetrådene, prøver at undgå debatter, og kigger sjældent i det samme indlæg to gange (selvom jeg bare skriver "sød hund", så er jeg simpelthen så angst for at folk bliver sure efterfølgende og sviner mig til :b )
    Egentlig burde jeg nok slet ikke være herinde, men her er bare så mange hyggelige indlæg.

Mht. børn, bør man altid skrive pænt og forstående til dem. Uanset hvor dumt det de skriver er ;O) For de er nu engang bare børn.

• #67   18. dec 2012 Sylvestersen:
    Jeg synes det er synd du har fået den opfattelse.
    Jeg kan sagtens forstå skuffelsen, men det er vel bedre at være forberedt end at få den kolde spand vand på en udstilling ?
    Nu er jeg ikke så godt inde i reglerne vedr DJR og DKK.. Altså om DJR hunde kan udstilles i DKK.
    Men har du snakket med opdrætteren om udstilling ?

• #69   18. dec 2012 er der slettet noget i tråden ?

• #70   18. dec 2012 Jeg kan godt forstå du blev skuffet, Sylvestersen - men det var vel ikke tonen, der gjorde det, men de fakta, du blev præsenteret for, der var skuffende.

• #71   18. dec 2012 Sylvestersen, med det argument vil ingen tråde kunne debatteres.

Eller også skulle vi indgå en pagt der handlede om at lyve for at bevare alles illusioner.

Det er jo ikke virkelighed.

I sidste ende handler lige DET der jo mere om dig end om HG.

• #72   18. dec 2012 "man fanger flere fluer med sukker end med eddike"

• #73   18. dec 2012 Moster i svøb - er det ikke sjovt, at sukker BLIVER til eddike smiley

• #74   18. dec 2012 med fare for at lyde kold - Er du så ikke lidt ..... følsom ? smiley

der vil da altid være nogen der synes din hund ikke er god nok, der vil altid være nogen der synes min mops er den grimmeste i heeeele verden OG værløse...
    der vil altid være "en eller anden smart" bemærkning om at hunden vist er lidt "tyk/tynd/lav/høj/dum/grim/whatever" ...
    Hvis man skal gå efter hvad andre mener i sådan en grad så bliver det da et trist liv.

og du kan da næppe klantre andre for at fortælle dig ærlig fakta også sige de smed en kold spand vand i hoved på dig ?
    Hvis der ikke er slettet noget i den tråd så kan jeg overhoved ikke se hvor det negative er henne - jeg ser kun fakta...

• #75   18. dec 2012 Personligt vil jeg hellere have en hund, der ligner racen, men ikke er en vinder i en udstillingsring, og så til gengæld kan den arbejde.

Jeg har udstillet et par gange, men han kommer nok aldrig til at vinde noget.
    Til gengæld er han super til det formål jeg købte ham.
    Dejlig familiehund og god træningsmakker

• #76   18. dec 2012 ai det lyder helt forkert det jeg har skrevet... :S Er jeg sku ked af !!!

ved ikke lige hvordan jeg skal formulere det - men wow det lyder forkert i forhold til hvad jeg havde i hoved.

Jeg mente faktisk bare - hop op og fald ned på hvad andre synes om din hund smiley Det er deres sag - Dog kan man ikke argumentere med standarter osv - og der er det jo bare fakta folk snakker ud fra og at lige præcis i den kasse passer din hund måske ikke ned smiley Jeg ved det ikke smiley

• #77   18. dec 2012 *ib*, lige præcis.

Tænker da også, at når man køber en hund der er avlet ud fra brugsegenskaber, så er det jo nok også det mest oplagte at "måle" den på.

• #78   18. dec 2012 CH, ja og det kan man jo så analysere meget på, udfra talemåden.

M, er egentlig enig. Måske jeg bare har været her for længe.

• #79   18. dec 2012 Sylvestersen - pointen ER netop at ingen ved, hvordan du tager tingene.

Det kunne da også være at du ville tage det lige omvendt - at du ville gå helt på røven over at være på en udstilling, hvor du så DER opdagede, at den smukke hund du har købt bare ikke rigtig er der, hvor den har sin styrke.

Hvis vi skal tage højde for alle de forskelligheder vi repræsenterer her på stedet, så har vi altså ingen debat, for så ville vi intet kunne sige til hinanden.

Og ærligt, så synes jeg ikke det har ret meget med tonen at gøre, men om, hvorvidt man kan håndtere indholdet.

• #80   18. dec 2012 Sylvestersen: Jamen så tag på udstilling med din hund....
    Få oplevelsen og nyd dagen

• #81   18. dec 2012 Batdog; Hva hulen skulle jeg sende dig en pb for ? Hvad ville du/jeg få ud af det?
    Skulle der sendes en pb, skulle jeg kun vælge at sende til de brugere som jeg omtaler?! Da ikke til dig, blot fordi, ja fordi du synes ?
    Jeg tror at det vigtigste herinde, er at der bliver svaret i trådene som vi ville svare, hvis det foregik face to face.
    Men stadig vil jeg stå ved, at der indimellem bliver svaret så svinsk, at jeg tænker: Hold da lige op, her blev luften renset ?!?

"Kender" faktisk flere der er stoppet med at bruge HG, efter de har oprettet en tråd, hvor de der efter er blevet svinet til !

• #82   18. dec 2012 "Og ærligt, så synes jeg ikke det har ret meget med tonen at gøre, men om, hvorvidt man kan håndtere indholdet."

Og lære at skille det ene fra det andet - hvad der er folk personlige holdninger og erfaringer, og hvad der er fakta.

• #83   18. dec 2012 Det er nok vigtigt at fastholde, at der er forskel på at BLIVE svinet til at at FØLE sig svinet til.

• #85   18. dec 2012 "Jeg ville ønske, at der var plads til alle og ikke bare den "hårde kerne" som altid handler korrekt i forhold til deres hunde."

tror ikke der er nogen der 100 % altid handler korrekt i forhold til noget som helst i livet smiley

• #86   18. dec 2012 det var dog nogle pæne udmeldinger..... :S

• #87   18. dec 2012 Sylvestersen: Hvad forhindrer dig i at tage på udstilling og få den oplevelse?

• #88   18. dec 2012 O&N&G ... Okay..
    Hvor ved du så lige det fra ?
    Jeg kan feks godt tjekke HG når jeg er på job... På fuld tid..
    Jeg kan tage mig af mit barn og min hund og stadig følge med her..

• #89   18. dec 2012 O&N&G - og der lavede du da OGSÅ sådan en.... Hvorfor dog al den der pegen fingre af grupper? Hvorfor dog være nedladende? Specielt i et indlæg, der skulle bruges til at kritisere ANDRES tone?

• #90   18. dec 2012 Og ja, jeg er en af de sygemeldte, men jeg synes faktisk ikke rigtig jeg vil påtage mig skylden for at skabe en dårlig tone på HG.
    Det er heller ikke noget, der står på min diagnoseliste.... Fordi det, at man er sygemeldt eller arbejdsløs har NOGEN som helst former for relevans for, hvordan man agerer... eller??

Ej, det er altså for mærkeligt *GGG*

• #91   18. dec 2012 O&N&G: Wow - just wow... ;(

• #92   18. dec 2012 O&N&G - Det var da godt nok noget af en udmelding smiley

• #93   18. dec 2012 vist et meget godt eksempel på hvordan man ikke skal skære alle over en kam ! :S
    Ubehageligt !

• #94   18. dec 2012 Wow O&N&G.. Det var noget af en påstand!

Nu er jeg ret ny herinde, og jeg kan da også godt overveje hvad jeg skal lave forumemner om, fordi jeg da også engang imellem har stødt på tråde, hvor nye brugere ender i en træls situation, af den ene eller den anden årsag..

Jeg tror ikke man kan tale om en "klan" der styrer HG, men det er tydeligt, at der er nogle brugere, der står hinanden nært af den ene eller anden årsag - højst sandsynligvis fordi de har været her længe, og kender hinandens holdninger til det meste, og på nogle punkter er enige.. Men det er der vel ikke noget galt i..

• #95   18. dec 2012 Hundenørd : det var meget præcist skrevet..
    Godt observeret smiley

• #97   18. dec 2012 Det er bare for nemt at sige "hvorfor føler i jer truffet hvis det ikke er jer der gør det" - oven på sådan en udmelding om folks liv !!!!!

"Og tro det eller ej - jeg er ikke ude på at træde nogen over fusserene" Det tror jeg så ikke på...

:S æv !

• #98   18. dec 2012 Sylvester der er jo ingen der siger du ikke kan udstille din hund...
    Prøv da at se om det kan lykkes for dig... smiley

• #101   18. dec 2012 O&N&G - i forhold til, at denne tråd lige præcis handler om, at tonen på HG er hård og uforsonelig, så viser du altså rigtig rigtig godt HVORFOR, det nogle gange ender sådan.

Det er nemlig, når man bliver personlig, ikke holder sig til temaet, men begynder at tillægge andre debattører holdninger og egenskaber, som stammer fra ens egne fordomme.

Jeg synes det er fint at have en mening om andre mennesker, som man vel at mærke ikke kender, men at udtrykke den som du her har gjort er lige præcis DET, der skaber dårlig stemning.

• #103   18. dec 2012 Jeg må hellere komme i gang med at slå andre i hovedet, nu hvor jeg blev arbejdsløs for to uger siden smiley

• #104   18. dec 2012 Personligt tror jeg på, at det at være ubehagelig i sin tone intet har at gøre med om man har arbejde eller ej.
    Derfor er det måske også mere meningsfuldt at holde sig til en diskussion om tonen og ikke folks sociale og arbejdsmæssige status.

• #106   18. dec 2012 sikke dog en ærgelig tilgang at have til det her sted ....

melder mig lige ud lidt, den fordom der hopper jeg lige af på !

• #107   18. dec 2012 O&N&G - det er fint, du gør som du gør - bare du så selv anerkender at du er en af dem, der SKABER problemer med tonen på HG.

Det er dig, der har ansvaret for, at det løber løbsk, når du vælger at udtrykke dig som du gør. Det håber jeg meget, at du vil vedkende dig. At pege fingre af dem, der reagerer på dine provokationer mener jeg er dybt urimeligt.

• #108   18. dec 2012 Så fordi jeg er arbejdsløs og har for meget tid (hvordan kan man egentlig vide, at jeg har det?), så bliver jeg pr. definition til en led satan? Spøjs måde at konkludere på..

• #109   18. dec 2012 nej nej Bente , KUN hvis du føler dig ramt -..... "er min ryg fri nu" ... ? :S

Sry... jeg skrider nu - synes det er groft også bliver jeg lidt sarkastisk på den dumme måde !

• #110   18. dec 2012 Måske HG's gode råd/guideline til nye bruger skulle være: Kig dig omkring for du opretter indlæg. Tag det ikke personligt. Brug det du kan og si resten fra. Og som udgangspunkt, hold dig et pænt sprog - også i skrift.

• #111   18. dec 2012 O&N&G - Hvis jeg nu opretter et emne, hvor jeg fortæller, at min whippet jager katten og at når hun gør det, tager jeg hende i nakken, svinger hende 5 gange rundt over hovedet og kyler hende hen ad gulvet, tror du så ikke at der kommer 15-20 indlæg i rap, hvor folk fortæller mig, at det jeg har gang i er tåbeligt.

Det tror jeg og det har intet at gøre med at folk rotter sig sammen.
    Ind imellem dukker, der emner op, hvor trådstartes handlinger eller intentioner lægger op til, at folk stort set ikke kan være andet end uenige.

• #112   18. dec 2012 Præcis som Kirsten H skriver det...

• #113   18. dec 2012 Noget som også nok kunne hjælpe gevaldigt herinde, var hvis deltagerne i trådene var bedre til at holde sig til emnet og ikke blande alt muligt andet ind i det.. Eksempel: En bruger der gerne vil vise et billede af sin hund og pludselig kan tråden vende sig til at det er dårlig opdrætter/hundehandler den er købt hos, at hunden ikke er renracet og at TS nok er for ung til at have hund overhovedet. "Undskyld - jeg var bare rigtig glad for min skønne hund og ville gerne vise Jer andre dette skønne billede jeg har taget"

• #114   18. dec 2012 Sidder her og tænker at jeg er løbet ind i et spøjst argument før.

Nemlig at når man taler grimt om flere ikke-navngivne eller hele grupper, så er man ikke personlig.

Jo, det er man da!

Man er personlig, når man beskæftiger sig med enkeltpersoners eller gruppes PERSONLIGE forhold. Det handler ikke om hvem eller hvor mange, det handler om indholdet.
    Og under personlige forhold hører køn, social- og arbejdsmæssig status, religion, politiske overbevisninger, ideologiske overbevisninger.
    Medmindre debatten drejer sig om præcis en af disse ting, så er de på ingen måde relevante for en debat og vil ALTID og uden undtagelse afspore, så temaet overgår til at handle om disse personlige forhold og ikke udgangspunktet.

Så nej, det handler ikke om, at man ikke taler om nogen specifikt, men når man er personlig, så taler man om personlige forhold, der intet har med temaet at gøre.

• #115   18. dec 2012 Jeg er 24 og har en lille modehunde smiley

Jeg har til tider benhårde meninger omkring nogen af de tråde der oprettes herinde.

Jeg er pt arbejdsløs, og derfor også mere tid til HG - men come on det er sgu da hyggeligt smiley

Jeg er ligeglad med om folk putter mig i en boks... og umiddelbart så synes jeg ikke at den for nogen "hårde" tone - er hård ved mig smiley

Jeg prøver altid at komme med konstruktive og brugbare råd når jeg svarer en tråd, og jeg forsøger ikke at blande mig i tråde om jeg absolut intet aner om f.eks. jagthunde.

Skulle mine ord støde nogen, er det ikke med vilje, og jeg kommer her ikke for at træde på folk eller nye brugere.
    Jeg kunne aldrig finde på at kalde ts eller ts's hund grimme ting...

Til sidst smiley Jeg synes hg er et FANTASTISK sted, med mange gode menninger og venlige hundeejere - jeg sætter stor pris på den hjælp jeg får og de debatter hvor jeg lærer noget.. og jeg elsker at bladre rundt i alle de mange fotoalbums med smukke og dejlig hunde smiley

• #116   18. dec 2012 Retningslinier for HG.
    1. Din hund skal være ÆGTE , med stamtavle og nogle lange tåbelige navne.
    2. Du skal være i DKK, og anerkende at DKK er verdens navle.
    3. Du skal være 100% enig med "eksperterne" herinde.
    4. Hvis du får et "godt råd" skal du følge dette råd ubetinget.
    5. Du skal finde dig i at blive rakket ned på hvis ikke du er "indenfor"

HA. Kom så bare med kritikken, jeg er s'gu ligeglad smiley

• #117   18. dec 2012 TRoldens far

argh, måske en smule ved siden af. Men hvad pokker, vi har jo alle vores egen opfattelse af virkeligheden, ikke sandt? smiley

• #118   18. dec 2012 Provokationerne begynder at blive en anelse trættende smiley

• #119   18. dec 2012 Det er altså det sjoveste paradoks, at dem, der klager over tonen er dem, der skyder med skarpt *GGG*

• #121   18. dec 2012 Lækker Mås - der tager du altså fejl.
    For det handler ikke om at man er enig eller uenig om, at tonen er det ene eller det andet - det handler om, hvordan man udtrykker det.

Og det pudsige her er, at rigtige mange, der ikke bryder sig om tonen på HG lige præcis også er dem, der benytter sig af sprogbrug og virkemidler, der SKABER en dårlig tone smiley

Altså den der med at gå efter bolden og ikke manden.

• #122   18. dec 2012 LækkerMås: Der har du fat i noget som er helt rigtig! Det er set så mange gange.

• #123   18. dec 2012 Symptomatisk ikke?

At enighed og uenighed ikke rigtig tolereres og forveksles med dårlig tone.

Og endnu mere, at man, når man kritiserer tonen disser andre for deres uenighed *GGG*

Igen - alting starter med en selv smiley

• #124   18. dec 2012 Mht. bestemte grupper, styrende, klikerne eller hvad man kalder dem.
    Så er der jo IKKE decideret grupper herinde eller sammensvorne - i hvert fald ikke efter min opfattelse. JA, der er mange som har den samme mening og holdning til rigtig mange ting. Men dem som jeg tror nogen kalder for "de styrende grupper" er jo bare nogle som i bund og grund har fælles fodslag, men disse personer kan også i andre tilfælde være rigtig uenige om et emne.
    Og de personer er måske bare nogle som tilbringer rigtig meget tid her på HG, fordi de kan lide forummet, lige som andre mennesker måske er rigtig meget på andre hjemmesider og så kan det for nogen virke som en gruppe, uden at det nødvendigvis er korrekt.

Jeg er i hvert fald af den overbevisning, at jeg tror ikke at én person i de såkaldte "grupper" finder en god tråd og så giver de andre i "gruppen" besked om at tromle TS eller andre brugere i tråden, i samlet flok. Det er simpelthen idioti at tro det.

• #125   18. dec 2012 Lækker Mås - hvem ER det da du henvender dig til?

Det kan jeg ikke lige tyde. For af os der debatterer i denne tråd, er det altså kun dem, der synes tonen er grim, der bruger nogle virkemidler, der er er konfliktskabende - herunder dine egne.

• #126   18. dec 2012 Troldens far
    De retningslinier er vist ikke rigtige brugbare på HG, da HG ikke er et DKK forum !
    Men godt forsøg på at provokere og det er måske det man skal gå lidt væk fra her på HG for at få en bedre tone og ikke skræmme nye væk.

• #127   18. dec 2012 * BATDOG *
    du skriver :
    Jeg synes det er temmeligt paradoksalt at dem, som klager over tonen er dem som skyder skarpest. Tal om manglende stillingtagen.

jeg er ikke enig i det du skriver, men tænker måske at det kan være at man gøre det, netop fordi man føler at man bliver haglet ned-bare en tanke

• #128   18. dec 2012 lækkermås
    du snakker om smag når man opretter et indlæg som ny...

Min erfaring herinde er, at langt hen ad vejen er folk meget hjælpsomme, men de vil ikke bare lade stå til ved dumhed eller uansvarlighed overfor hundene..

Men til tider er der de tråde, hvor man tænker, at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Og dette har intet med tavler, grupper, og lignende at gøre, men udelukkende hundens velfærd.

• #130   18. dec 2012 Lækker mås
    Jeg køber den ikke !

• #132   18. dec 2012 Man kunne jo starte med at holde sin egen sti ren....
    Hvis alle nu gjorde det, så ville det sgu nok gå hen og blive helt meningsfyldt det her smiley

• #133   18. dec 2012 krumme - en ting er fakta, men måden det ofte bliver formidlet kunne nok blive bedre

• #135   18. dec 2012 jeg ser klart flest venlige og hjælpsomme folk her på hg, og må indrømme at jeg efterhånden slet ikke forstår al den brok (ja undskyld) over tonen...

• #138   18. dec 2012 hvor om alt er så er der så en opfattelse af hård tone, om man er TS eller Den som svare i tråd - er det jeg får ud af denne tråd

• #139   18. dec 2012 Jeg kunne ønske at alle på HG havde et kursus i kommunikation så vi i det mindste kunne diskutere DET ud fra det samme grundlag.

For det ER jo netop ikke et spørgsmål om opfattelse, kommunikation er en ret velbeskrevet disciplin når det kommer til virkemidler. Det handler blot om at genkende dem.

• #140   18. dec 2012 Normalt gider jeg ikke deltage i de tråde hvor folk koger over, og normalt gider jeg heller ikke at deltage i disse tråde.

Men hvor er de trist at folk ikke kan komme herind og nyde at kunne snakke, få råd osv. fra andre hunde-folk.

Istedet for at hagle en person ned, fordi vedkommende mener at hendes/hans hund gerne vil være mor/far, så kunne man komme med konstruktivt og tale vedkommende fra det - det kunne jo være at han/hun ikke ved bedre.

Selvom man ikke altid pakke tingene ind og alle har ret deres mening, men nogle mennesker er bare mere sensetive end andre, så derfor er der nogle folk der vil tage tingene mere personligt end andre, og her mener jeg altså godt at man må være lidt "pædagogisk" istedet at sidde bag en skærm og give sig selv en blodprop.

Det er sku' så trættende at læse indlæg og tråde fra negative. bitre og sure mennesker smiley

• #141   18. dec 2012 Batdog, sikke en analyse du kommer med ;O)) Jeg kan ikke se noget negativt i mit indlæg eller personligt for den sags skyld, blot en pointe og en konstatering. Jeg skriver ikke nogle bestemte personer.

Jeg opgav lidt at læse resten af dit inlæg ;O))

• #143   18. dec 2012 Ja, hvorfor skulle det ikke være ok? Jeg har jo ikke gjort noget ulovligt ;O)

• #144   18. dec 2012 batdog... puuu nogle gange har jeg lidt svært ved at tygge mig igennem dine lange og meget velformulerede indlæg.

men jeg er ret sikker på jeg er enig med dig smiley

• #146   18. dec 2012 Krumme - Nå nå, du er da ikke bedre selv nu ;O)

• #148   18. dec 2012 Jeg fatter simpelthen ikke disse tråde. Jeg kan ikke se problemet, HG er inde i en meget stille periode, faktisk ret kedelig.

De folk der sidder og brokker sig over tonen er dem der ikke selv skriver pænt. Sjovt nok.

• #149   18. dec 2012 hehe, det minder mig sådan om engang en trunte på mit marsvineforum oprettede sådan en pivetråd om tonen - samtidigt med at hun selv var redaktør inde på et rotteforum, og derinde selv delte den ene sviner ud efter den anden.

• #151   18. dec 2012 Jeg sviner da overhovedet ikke nogle til.

Sætningen; "Det er sku' så trættende at læse indlæg og tråde fra negative. bitre og sure mennesker" er ment som når folk laver indlæg i håb om at få råd og hjælp, hvor så hele tråden tager sig en drejning og folk begynder at hagle ned. Det er da utrolig trættende at læse.
    Jeg hentyder ikke nogle bestemt, jeg hentyder bare til det i alle andre skriver om; Nemlig at folk blive skræmt væk.

Jeg hygger mig fint på HG, er enig med mange andre om at tonen ikke har været pænere i lang tid. Jeg hentyder (igen) bare til folk der bliver skræmt væk og sletter sin bruger igen.

At jeg har brugt et uheldigt ord "mennesker" istedet for indlæg er jeg da vældig ked af, men det er jo dét jeg mener, hvad hjælper det så at skrive at "jeg har ingen selvindsigt? Det synes jeg sku' er en mærkelig sætning at komme med, og der kan man da snakke om at pludselig blive personlig smiley

• #153   18. dec 2012 Prøv at læs at mit indlæg igen Krumme. Jeg er ked af at jeg har brugt et uheldigt ord, det skulle læses som en helhed med det andet jeg skrev, og ikke at det skulle være personligt - men lad nu være med at blive ved at træde i det.
    Jeg kan bare ikke se at din sætning "At jeg ingen selvindsigt har" er meget bedre smiley

• #155   18. dec 2012 Jamen jeg kan jo kun gentage mig selv igen og igen Krumme. Ja, jeg valgte et forkert ordvalg, som jeg har skrevet to gange nu og det var ikke dét der var meningen. Det skulle læses som en helhed til det andet jeg skrev, at den så bliver misforstået er jo ærgeligt, men jeg er også typen der indrømmer fejl når jeg ser dem og det gør jeg jo netop (flere gange endda) smiley Jeg er jo netop enige i det i andre skriver, og det synes jeg da også fremgår i første halvdel af mit indlæg.
    "Næh men du har tydeligvis mangel på selvindsigt omkring det at optrappe.." Læser jeg som lidt nedladende smiley

• #156   18. dec 2012 Misforståelser er vist årsag til mange "skænderier"

Kunne man evt skrive " Når du skriver sådan, så forstår jeg det sådan... Er det rigtig forstået?"

Så kan man få afklaret evt. misforståelser inden man ryger i totterne på hinanden

• #158   18. dec 2012 Jeg synes bare ikke man skal begynde at kaste med sten når man selv bor i et glashus. Jeg har forstået det du har skrevet Krumme, men du skal jo også læse og forstå det jeg skriver.

Misforståelser er altid vejen til skænderier, især over nettet fordi man ikke kan bruge sit kropssprog.

• #161   18. dec 2012
    Hvem siger du skal pakke noget ind, udover dig selv? Der er jo ingen grund til at blive irritereret over et indlæg på nettet. Måske vi misforstår hinanden? I don't know. Jeg skriver, du svare. Du skriver, jeg svare.

• #162   18. dec 2012 Nu synes jeg faktisk I er lige gode om at VILLE misforstå.....

• #163   18. dec 2012 Jamen det jeg da forstået kære Krumme, men ligesom du gentager dig selv, så gentager jeg også mig selv flere gange. Vi kan jo blive ved med at skrive sådan her frem og tilbage smiley

• #164   18. dec 2012 VILLE misforstår? Det er i hvert fald ikke min intention smiley

• #165   18. dec 2012 Det er da godt, at sådan en tråd her så tydeligt viser, hvor problemet i virkeligheden stammer fra.
    Nemlig provokationer fra folk, der åbenbart godt kan lide konflikterne. Smart at få dem startet og så skyde skylden på dem, der reagerer på provokationerne...

Men det er jo tydeligt her, hvad der i virkeligheden sker smiley Så en god tråd til Admin.

• #166   18. dec 2012 Enig Krumme.

• #167   18. dec 2012 TR
    "Nemlig provokationer fra folk, der åbenbart godt kan lide konflikterne. Smart at få dem startet og så skyde skylden på dem, der reagerer på provokationerne."

Som vi ser det igen og igen i denne tråd, dog uden nogen bider på.

• #168   18. dec 2012 Det skal vel også være plads til fejltagelser og misforståelser smiley

• #169   18. dec 2012 TR - det handler igen om kommunikation.

Ingen ved, hvad andre tænker, føler, mener - før de selv har skrevet det. Og SÅ kan det jo diskuteres. Før det, er det blot en irrelevant og ret subjektiv holdning, der ene og alene afsporer en debat på grund af den personlige vinkel sådan en udtalelse har.

Det har intet at gøre med at tage til genmæle. Det er en simpel provokation - og det er muligt, man ikke selv ved, det er det, når man skriver det, men så er det måske en indikation på, at det er tiltrængt at kigge lidt mere på sine egne indlæg inden de sendes afsted - at man lige vurderer hvordan det vil VIRKE på andre og om det vil tilføre noget konstruktivt til en debat eller ej.

Hvis det altså er debatten og ikke konflikten, man vil.

• #170   18. dec 2012 Bliver der så hentydet til mit indlæg CH? smiley

• #171   18. dec 2012 Jeg hentyder ikke til noget som helst - mine indlæg er det, de er, hverken mere eller mindre.

• #172   18. dec 2012 Det var skam også bare et spørgsmål

• #173   18. dec 2012 JEG er forholdsvis "ny" her på HG.

Min forholdsvis korte erfaring herinde er at det ofte er TS der sætter tonen i sin tråd.

Jeg finder folk herinde yderst flinke og utrolige hjælpsomme.
    - Men hey i er jo ikke GUD så man behøver ikke lytte til det alle siger smiley

Og dem der er "gamle" nok til at ha en bruger herinde, er efter min mening også "gamle" nok til at modtage respons på egne oprettede tråde.

TS kender du disse brugere du bruger som eksempler??

• #174   18. dec 2012 Batdog, vi er ganske enige - så klart at den slags indlæg bliver en anelse karikerede i udtrykket.
    Naturligvis er der altid og efter min mening uden undtagelser plads til forbedringer.
    Vi har også en faktor der hedder dynamik mellem mennesker at tage højde for, og det er nok den største ubekendte smiley

• #179   18. dec 2012 Jeg vil ikke lave HG om...Man vælger jo selv om man vil deltage eller ej, lige som man vælger den tid man vil bruge her...HG er for mig som livet i almindelighed er, noget er godt og kan bruges, noget det modsatte...Man...Jeg vælger det jeg vil.

• #180   18. dec 2012 Krumme, jeg gider ikke gentage mig selv og derfor trækker jeg mig. God aften til dig smiley

• #181   18. dec 2012 Krumme, sorry - læste lige at du bare ville opdateret tråden, det læste jeg ikke lige smiley

• #182   18. dec 2012 BATDOG * når selv admin. herinde mener at der bør strammes op og at "de" trænger til en "opsang"...så kan det vist ikke være helt hen i vejret, med "at der er nogen der føler sig hævet over pøblen"...admin ved jo godt hvem det er .sagt på en anden måde, hvis admin ikke kan se det, kan jeg ikke tro at admin. læser ret meget af det der bliver debateret herinde, så er der noget galt!

• #183   18. dec 2012 spørgsmål smiley

Måske det er gået min næse forbi, men har Admin været forbi og bedt om en opstramning?

Spørger kun fordi det nu bliver nævnt et par gange her i tråden, og jeg har ikke selv set, hørt eller læst om det endnu.

• #184   18. dec 2012 hvor har admin skrevet de der ting?

for jeg er vist da gået glip af noget...

• #185   18. dec 2012 Er det ikke ved at være et par måneder siden admin var på banen ?

• #186   18. dec 2012 Hvem er admin??

Syntes ikke jeg kan finde admin i denne tråd

• #187   18. dec 2012 admin = administrator smiley

• #188   18. dec 2012 Hmm får man ikke som regel svar som man spørger?
    Det bliver indimellem oprettet tråde, hvor man allerede ved startindlægget ved at TS trykker på forkerte knapper.
    Nogen nyder at oprette disse tråde, og se HG folde sig ud i fuld flor, - heldigvis er disse personer efterhånden så gennemskuelige at de sjældent får den ønskede respons...
    Andre gange får TS udtrykt sig noget uheldigt, og så ender det nogle med at blive en helt anden tråd end ønsket.
    Det skrevne sprog er ikke altid nemt, og ikke alle er lige gode til at formidle deres budskab....

• #189   18. dec 2012 hmm synes at de samme personer skinner igennem i denne tråd til at man skal have ret, i stedet for at bare at komme med sin udtalelse og det er dét, men at det bliver til diskussion om hvem der har ret i sin udtalelse.

kedligt siger jeg og er den der er smuttet ud af denne her tråd.

kan i hygge jer!

• #190   18. dec 2012 Hehe tak Kristina smiley

Men jeg tænkte nu mere på personen admin smiley hvordan ved man hvem der er admin?

• #191   18. dec 2012 Synes egentlig det er en lidt sjov/underlig tanke, at nogle mener at "nogle er hævet over pøblen". Betyder det at der er nogle der mener de selv er pøblen, at de er ringere, at de er mindre værd end andre ?

Jeg går da udfra at alle herinde er ligeværdige, en ting er der da i hvert fald til fælles, passionen for hunde. Nogle er måske bare ny i det at have hund og kan lære meget, og andre har haft hund i årevis og har derfor naturligt en større erfaring og viden.
    Men det betyder ikke at den enes måde at have hund på er mere rigtig end den andens. Og hvis man kan udvise respekt for hinandens forskellighed, så vil vi dælme komme langt.

• #192   18. dec 2012 Lækker Mås - hvis du nu ikke var blevet "call'et" på din sprogbrug, hvordan tænker du så tråden var endt?
    Og hvad ville ud have brugt det til?

Ville du have jublet i sidste ende og tænkt - hurra, denne her løb også af sporet, og det var mig, der gjorde det?

Jeg forstår slet ikke, hvad det er, du ville bevise ved at bruge et tone, du ikke bruger andre steder til at bevise at tonen er dårlig?
    Jeg er lidt tabt der.

• #193   18. dec 2012 Ok, vi er vist ude i noget passivt aggressivt der.. I øvrigt også et glimrende virkemiddel, hvis man vil genere andre mest muligt uden at stå ved det.

• #194   18. dec 2012 taget fra dig selv højere oppe..
    john h

Online 30 minutter siden
    BATDOG * når selv admin. herinde mener at der bør strammes op og at "de" trænger til en "opsang"...så kan det vist ikke være helt hen i vejret, med "at der er nogen der føler sig hævet over pøblen". Hvis det ikke er noget du har fundet som admin har skrevet, var det måske på tide at admin skriver, det er på tide at skruen strammes angående tonen herinde !

• #195   18. dec 2012 Måske ikke den store overraskelse, men jeg er ganske enig med dig, Batdog.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#196   18. dec 2012 Nu har jeg som sagt ikke selv problemmer med tonen her på siden.At andre oplever at der er folk der holder sammen,er efter andre osv,er en anden sag,som jeg godt kan følge.Er det sådan folk oplever det,skal de vil have lov til det.

• #197   18. dec 2012 Lækker Mås, jeg forstår ikke din argumentation, vi du forklare dig?

Hvad er det helt præcis for nogle sætninger, hvor du mener der gås efter manden og ikke bolden?

• #198   18. dec 2012 Max, ja folks oplevelser og følelser kan ingen tage fra dem (os!)

Men ansvar for EGNE ytringer, DET kan vi alle tage. Og det ville forandre tingene rigtig meget - jf. denne tråd, hvor det jo så pudsigt nok er dem, der klager over tonen, der benytter sig af en kedelig en af slagsen.

• #199   18. dec 2012 Lækker Mås - ja, jeg er nok en smule fatsvag, men hvad er der i den sætning, der ikke er rent faktuelt?
    Der er intet der, der rækker ind i personlige forhold?

• #200   18. dec 2012 Love is all around, spacetaster er fantastiske og i den grad undervurderede!

• #201   18. dec 2012 Lækker Mås citat "Jeg bruger såmænd kun den tone i tråden, som andre bruger i tråde hvor nye brugere kommer ind, og hvor de mener de er i deres gode ret til det fordi "de har været her i årevis, og er lede og kede af de samme spørgsmål og dumme indlæg"

Den tone du her hentyder til (som du nu selv forsøger at gengive), genkender jeg ikke fra div. tråde.. Sådan som jeg læser din "tone" her, opfatter jeg det mere som en latterliggørelse af hele denne debat omkring tone smiley

Jeg læser dine indlæg og undrer mig over, hvor i al verden du vil hen med dette (det har du skrevet, jeg undrer mig bare stadig)..

btw.. jeg ligger på sofane, nyder min kaffe og en god gang flimmer samtidig, og der er intet af det du skriver som kan bringe mit p** i kog smiley

Synes det havde været mere spændende at høre fra flere forskellige brugere, gerne flere nye... bliver så frygtelig kedeligt og ikke særlig lærerig når det er de samme - som skriver det samme hele tiden..

• #202   18. dec 2012 Jamen Lækker Mås - når du nu ikke bryder dig om sådan en udvikling i en tråd, hvorfor er det så, du forsøger at skabe den her?

• #203   18. dec 2012 Jamen SÅ giver det mening. For så ER den måde at skrive på jo dig og ikke noget du foregiver for at bevise en pointe, jeg ikke helt har kunnet fange.

Og igen spæder det lidt til det paradoks, vi ser her - at flere af dem, der ikke bryder sig om tonen faktisk selv benytter sig ganske flittigt af den.

• #205   18. dec 2012 Jeg er helt enig i med Minion, at man kan vælge at ignorere det eller gå i kødet på brugeren. MEN, sommetider kan jeg godt forstå at det er svært fordi der tit opstår noget internt imellem de brugere der måske er enige i at det ikke er en god idé at avle (bare et eksempel) og så begynder måske "gøre lidt grin" med det trådsstarteren spørger om (kan ikke lige finde det rette ord lige nu) Det synes jeg sker ret tit.

• #206   18. dec 2012 Renée&Santos - lige præcis den der er en, jeg har det svært med, og min deltagelse i en tråd holder op, når det opstår.

Dog ikke, hvis tråden er død og det mere er temaet, der er i fokus og ikke trådstarteren - eller andre brugere i tråden.

• #207   18. dec 2012 Wow!
    Stor var min overraskelse, da jeg kom hjem fra arbejde og så, hvad der er sket i "min" tråd siden jeg forlod den i aftes.......
    Jeg har ikke læst alle indlæggene. Men der er mange gode eksempler på, at det står lidt sløjt til med den gode tone. Tror bare jeg dropper ud af tråden her

• #208   18. dec 2012 TR: Ok - godt så! Det kunne jeg da frygtelig godt tænke mig at høre Admins kommentarer til. Ikke mindst få uddybet, hvem "de" er!

• #209   18. dec 2012 den tror jeg simpelt hen ikke på TR.

Og det du gør er splitting når det er værst.

• #210   18. dec 2012 Hvis en admin virkelig har skrevet sådan, så er vedkommende forhåbentlig ikke admin mere. Admin skal være - i mine øjne - upartisk og ikke ytre personlige holdning og slet ikke en negativ holdning til "de" - hvem "de" så end er.

• #211   18. dec 2012 Jeg har skrevet til en HA'er, for jeg ved ikke, hvordan man kommer i kontakt med Admin, så jeg håber, vi kan få nogle kommentarer til det her. For hvis det virkelig skulle være tilfældet, så er det i hvert fald ikke en side, jeg vil støtte længere. Ligesom jeg ønsker "de" nærmere defineret.

• #212   18. dec 2012 Mon ikke det er en HA'er, der ikke helt er sin opgave voksen, der er tale om - og ikke Admin?

• #213   18. dec 2012 jeg tænker også at hvis der overhovedet er tale om noget der rent faktisk er skrevet, så er det HA.
    Admin er aldrig på banen ifht tråde og debatter, og SLET ikke på den måde du fortæller TR.

Og jeg fatter ikke den der snak om en bestemt gruppe..
    Jeg aner simpelt hen ikke hvad eller hvem der menes.

• #214   18. dec 2012 Hvorfor så fjendtlig?
    Hvorfor ikke tage de der parader bare en smule ned, så det kan blive en debat og ikke en slåskamp?

Nu er der ingen tvivl i mit sind om, at du ikke har fået en besked fra Admin der lyder som det, du har skrevet.
    Du kan meget vel have fået sådan en besked fra en HA'er, der bestemt ikke har beføjelse til at lave sådan nogle konklusioner, som vedkommende i følge dig har gjort.

Jeg er ligeglad hvem det er - vedkommende må jo ty til lidt selvransagelse, når hun ser sine ord brugt på den måde, de bliver brugt her.

Og til denne her: "Jeg kunne også sagtens efter min overbevisning fortælle hvem JEG mener "ulveflokken" er...men det må jeg jo ikke og det burde i vide, siden i ved så meget andet om regulativerne her på HG??"

- ???
    Den er konstruktiv fordi?

• #215   18. dec 2012 Du VED godt at sprogbruget er konfliktoptrappende, ikke?

• #216   18. dec 2012 Man har ret til at sige sin mening på HG, men ingen siger, at DIN mening er bedre end MIN og det helt generelt... !!

• #218   18. dec 2012 Præcis, Maj-Britt.

• #219   18. dec 2012 jeg spurgte ikke ind til hvem det var, men jeg mente med min kommentar at JEG ikke ser nogen gruppe eller personer der sætter tonen, dikterer eller lignende.

Måske der ses spøgelser?

Jeg kan godt i debatter se at nogle ofte er enige, jeg kan også se at der er nogle profiler herinde som tænker ligesådan omkring hundehold og opdræt som jeg gør, ergo er vi ofte enige.
    Er jeg så "i gruppe" med dem??

Og jeg tror ikke du lyver omkring Admin, men tror du har set forkert: at det er en hjælpe-administrator der har skrevet og ikke Admin.

• #221   18. dec 2012 Ok, DER undslap sgu et lille indestængt fnis *GGG*

• #222   18. dec 2012 TR
    Jeg spørger IKKE ind til hvem "de" er, for jeg mener ikke at der er nogle "de".

• #223   18. dec 2012 tonen her på hg er bedre nu, end jeg har oplevet den før.. da der var "oprydning" for et-to år siden, hvor en del valgte at forlade HG, der skete der en del, og mange har nærmest oplevet at få mundkurv på, og vi er nok alle blevet en smule "censurerede" siden dengang, for ikke at blive beskyldt for at være onde og stride imod andre.. så jeg forstår på ingen måde hvorfor denne tråd er blevet oprettet

• #224   18. dec 2012 Må man godt være enig med nogle uden at få skudt i skoene at man er pøblen? Det vil jeg så nødig være smiley

Men jeg har, i anden anledning, mailkorrespondance med adm, så jeg vil da lige høre hende, hvad hun mener med den udtalelse til TR og hvem "de" er der trænger til en opsang smiley

• #225   18. dec 2012 Sylvesteren: og også rockere kom vel frem. XD

HjælpeAdministrator = HA

• #227   18. dec 2012 der er 6 hjælpe admins her på Hundegalleri, dette står der i brugerbetingelserne om deres rolle:

Hjælpeadministratorer

Bazoom har tilknyttet en række hjælpeadministratorer, der er private brugere, som hjælper med sidens drift samt kontakten til brugerne.
    Som private brugere af Bazoom, anvender hjælpeadministratorerne Bazooms hjemmesider og ydelser på lige fod med andre brugere og kan ytre sig på egne vegne i overensstemmelse med Bazooms brugerbetingelser.
    Hjælpeadministratorerne bidrager til at holde ro og orden på Bazooms hjemmesider, og de påser så vidt muligt, at brugerbetingelserne overholdes. Hvis du har problemer eller spørgsmål til nogle af de ting, du ser eller oplever på Bazooms websites, kan du derfor med fordel skrive til en hjælpeadministrator. Det kan f.eks. være vedrørende dårlig opførsel fra andre brugere, fjernelse af uønsket indhold og kommentarer eller anmodninger om frysning/spærring af brugerkonti, som ikke overholder betingelserne.

Hjælpeadministratorerne har ikke mulighed for at hjælpe brugerne med info og support til oprettelse og aktivering af profiler – herunder betalingstjenester. Ved spørgsmål hertil bedes du kontakte Support på support@bazoom.dk.

Eventuelle klager over hjælpeadministratorer kan rettes til Support på support@bazoom.dk. Det er ikke tilladt at oprette indlæg på Bazooms fora omhandlende enkelte hjælpeadministratorer.

• #228   18. dec 2012 det er sjovt når folk siger der ikke en en "klike" her på hg.... når nogle bestemte brugere skriver noget i en tråd er der måske 15"syntes godt om" om så personen har skrevet pølse... så det der med der ikke er en klike, pak det nu væk, der er jo ingen der siger der er noget galt i det, der er kliker/grupper osv over alt , men drop nu den der med de ikke eksisterer på hg

• #229   18. dec 2012 jeg bliver simpelt hen nødt til at prøve noget:

Pølse!

• #230   18. dec 2012 men det er mærkeligt at lige meget hvad disse brugere skriver er der 15 liks... om så det er ok! ja ligegyldige kommentarer....finder du ikke det underligt? hvis der ikke skulle være en "klike"

• #231   19. dec 2012 er det morsomt gøre grin med andre folks, ellers seriøse indlæg, forestil dig en irl kom hen og sagde noget seriøst til dig, og du lavede grin med det... ville det virke provokerende eller?

• #232   19. dec 2012 Jeg kan se i starten at der er nogle over 15 likes - men det er godt nok nogle meget forskellige brugere - ikke at de ikke kan have en klike selvfølgelig *G*

• #233   19. dec 2012 snakker ikke denne tråd men generelt

• #234   19. dec 2012 kunne ikke dy mig for at teste den Klike-teori.

Helt ærligt, så synes jeg det er ret overdreven at sammenligne nogle mennesker der er enig med en kommentar/holdning til så at være en klike, som ofte bliver beskrevet som alt fra tyranner, til dem der styrer HG, til rygklappere og hvad ved jeg ellers ikke.

Like knappen er fordi man er enig i noget. Punktum.
    Og jo, der kræver mere end at en bestemt bruger smider ordet "pølse" ind i en debat.
    Helt ærligt.

• #235   19. dec 2012 gad vide om det ville ændre noget i den retning hvis man som på facebook kunne se hvem der var enig ?

jeg tænker - personligt trykker jeg gerne "enig" ved indlæg der er skrevet af folk jeg ellers er uenige i eller som jeg ellers ikke "bryder mig om" - MEN det ændre ikke på at de kan have kloge ting at sige engang imellem og det kan jeg så støtte den vej igennem.
    Lidt barnlig tilgang men synes faktisk det er rart at kunne støtte et godt indlæg ligemeget hvem der har skrevet det !

• #236   19. dec 2012 ok karina, men det er ikke det jeg oplever, og har oplevet i samtlige debatter.... PUNKTUM. og ja siger ikke at nogen ikke trykker syntes godt om til indlæg de er enige i , det er der nok mange der gør, men som jeg skrev tidligere, og nu skriver for sidste gang, nogen herinde får usadsygnligt mange liks på ligegyldige indlæg..... og NEJ siger ikke at alle der trykker syntes godt om gør det

• #237   19. dec 2012 det er godt nok ikke det jeg ser / oplever - må jeg da lige holde øje med så !

• #238   19. dec 2012 ja nu kan jeg ikke nævne navne her , men kunne da godt komme på nogle stykker:)

• #239   19. dec 2012 hvad mener du ?

• #240   19. dec 2012 TR

Der må være klaget til HA herinde. Ikke Admin.
    Hvis der er tvivls spørgsmål tager HAerne den med admin.

• #241   19. dec 2012 Ok, DEN teori var ny for mig.
    Personligt trykker jeg på den tommelfinger hvis jeg er enig i indlægget, bruger den faktisk ret aktivt.
    Og så er jeg fuldstændig græsk katolsk med hvem, der skriver hvilke indlæg.

For mig selv oplever jeg begge dele - nogle indlæg har masser af likes, andre har ingen. Det er vel naturligt?
    Eller - er jeg en del af den klike der, når jeg nu oplever at få 15 likes en gang imellem?

• #242   19. dec 2012 Undskyld men jeg synes helt ærligt at de der klikebeskyldninger er helt ude i hampen. For mig lyder det mest af alt om piv og ynk og en måde at tørre ansvar af ved at smide om sig med konspirationsdannelser.... udelukkende baseret på noget så åndssvagt som 'likes'. Så hvis man er enig med flertallet er man pludselig med i den her konspiration. C'mon peeps, get real!

• #243   19. dec 2012 Hey hvis det er en Ulveflok så vil jeg gerne være med i klikken... smiley

• #244   19. dec 2012 Det er nemlig sjovt at INGEN nogensinde har eller kan nævne navne på folk fra den påståede klike.

• #245   19. dec 2012 Anika: Du skal bare trykke "enig", så er du helt automatisk med i kliken smiley

• #246   19. dec 2012 Folk er meget hårde og bedre vidende herinde, men det tror jeg ukke man kan gøre noget ved.

• #248   19. dec 2012 Den der med kliker, den tror jeg simpelthen ikke på.

Der er nogle HG'er der kender hinanden udefra også og som har mødt hinanden. Så er der dem der aktive og dem der måske ikke er så aktive. Nogle folk har noget til fælles som udstilling, andre har ikke. Det er jo ikke en folkeskole det her, det er internettet, et forum hvor vi alle snakker sammen. smiley

• #249   19. dec 2012 da jeg gik i folkeskole havde vi en gruppe af piger der altid gik sammen - de var smukke, gik med makeup, tog til fester, legede med drengene og var "med på moden" - det var der intet problem i før den dag den ene begyndte at mobbe mig.. SÅ blev de i min verden til en klikke, og de var alle lige gode om det ! Fy føj da hvor jeg ikke brød mig om nogen af dem lige pludselig.
    Men logisk set er det fuldstændig latterligt at dømme en hel gruppe ud fra en persons handlinger !
    og logisk set så er det naturligt at der i enhver samling af mennesker vil opstå disse grupper hvor folk har noget til fælles. !

• #250   19. dec 2012 nej for sjovt nok så må man ikke nævne navne herinde så er det så underligt du ikke har hørt det....og nej det er ikke nogen dårlig undskyldning , blot sådan jeg tror tingene hænger sammen herinde, og det er vel ok? syntes der køres hetz mod nogle herinde engang imellem , og det er ikke rart at læse når det sker, self. skal der være plads til at være uenig. Men man kunne da godt lige tænke sig om inden man går helt amok og hagler personen ned, det syntes jeg der er nogen .herinde der er slemme til. især når det handler om hunde uden tavle og hunde .der ligner listehunde, der kan virkelig komme nogle grimme ting frem en gang imellem. Man kunne fx. lige tænke sig om inden begyndte at kalde min holdning for barnlig osv.?

majbritt det er som om du ikke læser hvad jeg skriver???

• #252   19. dec 2012 det er lidt "sjovt" - for før "enig"-knappen blev der klaget over at der var mange der skrev "jeg er enig med *****" /" det ***** sagde!!!" :S det var også forkert

man må ikke støtte andre herinde smiley

• #253   19. dec 2012 er det det du ser jeg skriver? jeg skriver det er lidt iøjnefaldende at nogle bestemte brugere får så mange liks på ligegyldige kommentarer... og jo der køres bestemt hetz.... og ja self skal man selv holde en pæn tone, der er vi enige.... men sådan som f og z skriver det med man tror der er kliker er barnligt osv . det er da et ganske godt eksempel på at det der skrives herinde ikke altid er lige pænt

• #255   19. dec 2012 hvor har jeg skrevet at hvis man tror der er kliker på hg er man barnlig ? smiley

hvordan kan det at 25 mennesker trykker synes godt om ved "pølse" blive til en hetz ?

• #256   19. dec 2012 du skal overhovedet ikke kalde min mening barnlig, du kan skrive ordenligt,.... præcis det der og majbrittes gøren grin med min holdning er så dumt, ville i gøre grin af folks holdning irl?

• #257   19. dec 2012 ja vi kommer vist ingen vegne her....

• #259   19. dec 2012 du kaldte den barnlig! og ja syntes jeg er rigtig provokerende

• #260   19. dec 2012 så spring da helt over majbritt i stedet for at svare på noget du har misforstået fordi du ikke gad læse det hele

• #261   19. dec 2012 Gab!!!!- er I ikke gået i seng endnu, synes I bliver ved og ved i denne tråd, den sidste dråbe må da snart være vredet ud af karkluden.
    men okay det er jo en diskuterings forum ;o)

• #262   19. dec 2012 du kan afmelde tråden i toppen smiley Så "ser" du den ikke mere smiley

• #264   19. dec 2012 Spinatjokkeren - *F & Z * -
    god idé ;o) det råd kunne jeg bruge!

• #265   19. dec 2012 Så lidt smiley

kender det selv med at man er træt af en tråd så det er en god knap at kende smiley

• #266   19. dec 2012 gir op .... det er jo ikke til at trænge igennem til jer.... i læser hvad i vil læse, GIR OP!

• #267   19. dec 2012 Caroline - folk er ikke enige. Det er, hvad det handler om. Bottom line, hele vejen igennem.

• #268   19. dec 2012 smiley

• #269   19. dec 2012 synes jeg læser hvad du skriver, og forstår - men er ikke enig i det.

• #270   19. dec 2012 Jeg har ikke fået læst trådene i et stykke tid, men kom så over denne og det tog godt nok noget tid at komme igennem.
    Men det er faktisk en ganske fantastisk tråd. Den fortæller flot hvad det hele drejer sig om når man skriver på et forum.

Jeg er een af dem er laver "likes", når jeg synes om et indlæg - uanset hvem der skriver. Og i denne tråd fik CH og Batdog faktisk en hel del. Flot skrevet om hvordan man sender og modtager signalerne.

Og tråden viser så også hvordan man kan prøve at provokere tingene frem. Eet af de bedste indlæg til dette er indlægget med regler om at være med i DKK - have en racehunde m.m. Her prøves med en provokation uden at ville tage ansvaret for sine egne ord. Hvad skal det indlæg? Fortælle en mening uden at ville stå på mål for indholdet. Det er for dårligt og ødelæggende for netop "tonen". Og da ingen bed på - så forsvandt ejeren.

Jeg mener at de største problemer med denne "tone" oftest er modtagerens opfattelse af hvad der skrives - og ikke så meget afsenderen. Der er meget få direkte chikaner af andre. Men mange hvor modtageren er negativ i opfattelsen.

Og hvor diplomatisk kan man egentlig blive uden at ens mening bliver pakket så meget ind i vat, at den bliver uforståelig. Det kan ingen bruge til noget.

Sylvester er et eksempel på hvordan indlæg modtages dårligt. Jeg læste den anden tråd, og den var pæn og ordentlig. Men det jeg ser som en forsigtig advarsel mod at din hund måske ikke egnede sig til udstilling - det blev en meget dårlig oplevelse. Det er synd, for det var slet ikke meningen som jeg læser det. Men det viser hvor svært det kan være at kommunikere på skrift.

Der forsvandt nogle rigtige provokatører for nogle måneder siden, og efter det har der været rigtigt pænt - ja, næsten kedeligt her. Diskussioner med meninger er her hvor der læres mest - hvis man vil !!!

• #271   19. dec 2012 jamen det er jo så rigtigt ( i hvert fald sådan jeg også ser på det )

Så jeg liker også lige til Peters indlæg smiley

• #272   19. dec 2012 jeg siger ikke der er hetz i denne tråd. Jeg siger i nogle tråde er det lidt om hetz (her snakker jeg ikke om liks), det er bare min mening. Jeg syntes ikke ens holdninger skal pakkes så meget ind at de nærmest er uforståelige, men at de skal siges på en ordenlig måde. fx, bliver der i den har tråd gjort lidt grin med det der jeg skrev med at trykke like. forestil jer at man irl gjorde grin med en andens mening, eller hentydede til at gøre det , at man fx gjorde det på ens arbejdsplads, ville det ikke virke lidt som en form for mobning?

• #273   19. dec 2012 Måske de bestemte brugere får alle de likes fordi de rent faktisk siger noget som er rigtig eller rigtig og godt. Der findes faktisk nogle herinde på HG som faktisk har en viden uden lige og som kan finde ud af at formulere deres viden ned på skrift. Og så er det jo ikke så underligt at et godt indlæg fra en sådan bruger får mange likes. Men det indikere absolut ikke at der er kliker.

• #274   19. dec 2012 nej det bliver vi så aldrig enige om smiley er med på det du siger og er enige i at det er sådan i 9 ud af 10 gange ...

• #275   19. dec 2012 glem det i er ikke til at trænge ind til, er med på man ikke behøver være enig , men når man konstant fortolker forkert på det jeg skriver selv om det er skåret ud i pap, så er det ikke nemt ... så glem det , gider ikke spilde min tid på det

• #276   19. dec 2012 På mig virker det lidt "Torneroseagtigt" at tro at vi alle kan blive enige og at ingen bliver såret.

Jeg har altid lært at hvis man stikker næsen frem, så risikerer man at "slå sig". Jeg har slået mig RIGTIG mange gange her på HG og jeg stikker stadig næsen frem og tager slagene. For uanset hvor mange slag jeg får, så er jeg stadig mig og jeg lærer utrolig meget herinde.

Jeg er dog også vidende om at der er forskel på cyper og det virkelige liv (som jeg rent faktisk lever med hus, mand, hunde og job). Så fordi der er nogle herinde der råber "RØV" efter mig, bryder min verden altså ikke sammen. Jeg kender jo ikke disse mennesker og de kender ikke mig. Så hvorfor skal jeg få det dårligt over det?

Alting er ikke sort/hvid.

• #277   19. dec 2012 Og nu var jeg nødt til at scrolle op for at se, hvor mange "likes" "pølse" og "chokolade" fik *GG*

• #278   19. dec 2012 Pølse 15
    Chokolade 13

En anden gang Bente, så skriv det lige så man selv slipper for at scroll op LOL

Og.... jow jow jeg er her med min "klikker" som andre steder på HG selvom jeg ikke lige skriver i en tråd ;o)

• #279   19. dec 2012 LOOOOL Aino - sorry smiley

• #280   19. dec 2012 Blev da nysgerrig, kunne jo være de havde fået flere end sidst jeg kiggede hehehe

• #283   19. dec 2012 Caroline: Det må være ret enkelt at fremvise sådan en tråd, når det nu er så åbenlyst?

• #284   19. dec 2012 Kunne ikke være mere enig - selvom de fleste HG'er bare prøver at hjælpe så kan deres tone til være så hård at TS misforstår dem og starter en diskussion...

Tror forresten det er mig du mener er den 14 årige pige som skulle bruge et hundehus-råd - kan kun sige at jeg blev chokeret og direkte ked af det over al den kritik jeg fik når jeg kun prøvede at gøre det bedste for min hund..

• #285   19. dec 2012 Præcis hvor mange likes skal et indlæg have før at indlægs-ejer er en del af en klike ?

• #287   19. dec 2012 Emma, jeg kan godt forestille mig, at det er rasende overvældende når man får det at vide så massivt, som du gjorde i den tråd. Ikke at den ikke var ordentlig i sproget, men der var mange, der sagde stort set det samme.

MEN - prøv at tænk på, hvad der kom ud af det. I fik faktisk mulighed for, at gøre det rigtige for Jeres hund fordi folk var ærlige omkring den måde, I havde valgt. Og DET er da skønt - for jeres hund og for jer.
    Man kan ikke vide ting, før man ved det - og nogen skal jo sige det.

• #289   19. dec 2012 Sylvesteren - blot til Info, så regnes blokbogstaver for at råbe, og man blir altså ikke hørt bedre/mere af at råbe - tværtimod:)

• #290   19. dec 2012 Det kan sgu ikke være en særlig sej klikke, hvis PØLSE er det eneste der skal til...

Jeg synes også der er en klikke herinde.. den hårde kerne!

De er gerne LIDT oppe i alderen... de er følsomme af helvede til... de har haft hund ca siden jeg blev født, de ved RIGTIG meget, og i min bog er de drøn hamrende kloge hunde mennesker...

Jeg har nogengange haft problemer hvor jeg har tænkt... jeg prøver sgu at skrive til den bruger.. har aldrig snakket/skrevet med personen, men JEG beundre viden.. også viden jeg ikke selv har fået endnu grundet min alder og mit korte hundehold på 6 år..

Vi "unge" kunne måske også blive bedre til at respektere dem som også har en helveds masse livserfaring (MÅSKE KLIKKEN??) og tage lidt imod stedet for at blive snot fornærmede fordi vores forældre har lært os at vi er verdens navle...

• #291   19. dec 2012 Sylvestersen, den største fejl, der er begået i hele den sag der er den, der er begået af din opdrætter, der ikke har fortalt dig, hvordan tingene hænger sammen.

Jeg synes altså ikke det kan være HG's brugeres ansvar. Så længe ingen grisser til, ingen taler dårligt om andre, men kun forholder sig til virkeligheden og beskriver den på en ordentlig måde, så synes jeg da kun det er positivt at der bliver delt viden ud.

• #292   19. dec 2012 Sylvester.
    Jeg beklager hvis det ser ud som et angreb, for det er ikke meningen.
    Du blev brugt som et eksempel lige tæt på, på hvordan man forsøger at skrive et "svar", som så bliver modtaget i en anden ånd. Jeg er ked af at dit slutindtryk blev som du beskriver.
    Mette har jo ret i ,at man skal modtage svar ude at det bliver for personligt. Ellers bliver det svært.
    Jeg synes du skulle prøve en udstilling hvis du har lyst. Der er masser af søde mennesker som du kan have en god dag med.

• #294   19. dec 2012 nu har jeg ikke racehund osv. men jeg er en aktiv udstiller af marsvin - og en del af de samme ting gør sig jo gældene på tværs af dyrearterne.
    At det kan være svært at se på sit elskede kæledyr med de realistiske briller på og indse at der kan være nogen ting som det bare ikke egner sig til. Men sådan er det nu altså engang - og man elsker vel ikke sit dyr mindre fordi det ikke har potentiale på alle punkter, vel?

• #295   19. dec 2012 Jeg vil godt kommentere på "kliken".
    En klike er en forsamling af folk der fungerer som en enhed med samme optræden udadtil. Der kommer ingen tæt på kliken, og de forsvarer til enhver tid alle medlemmer - uanset om de er enige eller ej.
    Det finder du ikke her - så kliken findes ikke.

Jeg hører til de "gamle" - jeg kan bare se på min dåbsattest !! Men jeg ved langtfra alt om hundeverdenen. Jeg har arbejdet med kat og hund i mere end 30 år, men det er selskabshunde. Min viden om "store" hunde, brugsting, IPO, spor, og alt af den type er mindre, men ikke mindre facinerende at høre om.

Vores nysgerrighed i opdrættet er til gengæld stor. Vi vil vide noget for at blive bedre til opdræt, til sundhed, til at forstå vore hunde, vide noget om sygdom osv. Og derfor har jeg fundet sammen med andre "gamle" hundefolk hvor en masse kan læres. Folk der afholder træning, kan fortælle om hunderacer jeg ikke kender, har helt andre tilgange til hundene end jeg har prøvet.
    Og det er fantastisk. En helt ny verden jeg kan bruge til at blive bedre her hvor jeg er.

Men vi er ikke enige om tingene. Vi kan sagtens diskutere - og gør det gerne.
    Jeg deler gerne ud af de ting jeg har lært ved at være nysgerrig - ved at "stikke næsen frem" og også blive grinet af. Eks ved dyrlægen når man spørger om alt muligt. men det er positive grin.
    Jeg forsøger at undgå at være bedrevidende, men igen - signaler kan være svære.

Så igen. Pa på med at blive nærtagende når man spørger. Og lad være med at opfatte folk der er enige som en klike. De har måske bare lært noget af det samme.

• #296   19. dec 2012 Sylvesteren - i følge brugerbetingelserne så betragtes blokbogstaver som råberi - det var blot til info...:) Jeg kender intet til den pågældende sag, så den vil jeg ikke udtale mig om:)

• #297   19. dec 2012 Lækermås - hvad er den rigtige måde at holde hund på? det kommer vel helt an på den enkelte.. meningen med hele dette forum er vel at kunne give og tage..

man må også SELV kunne sotere til og fra og diskutere frem og tilbage med de forudsætninger og erfaring man nu har.

men når der bliver råbt KLIKKE og "likehunting" og hvad der ellers er blevet skrevet så skriger det af "vi blev sagt imod"

ja og hvad så? hvad nu hvis dem der sagde en imod havde en vigtig point? at det faktisk var skide godt det der blev skrevet? men bare til at starte med slet ikke var i mine tanker?

hvad nu hvis det virkelig slet slet ikke var noget som man synes man kunne bruge? kunne man så bare argumentere og debattere og blive enige om at være uenige?

• #298   19. dec 2012 Begge mine tøser er købt som udstillingshunde............ Altså også som elskede familiehunde og kammerater for livet. Men meningen var at de begge skulle kunne klare sig godt på udstillinger.

De er begge af super afstamninger og med DKK tavler.

Jeg må bare indse at det, jeg havde drømt om, ikke kom til at holde stik. INGEN af dem er vinderhunde.

Men så har jeg bare skiftet drømme. Og nu går drømmene ud på at få nogle kanonhyggelige timer til agility og i hundesvømmehallen sammen med hundevennerne istedet.

Og vi lever sq lige godt af den grund smiley Mine hunde er STADIG verdens skønneste smiley

• #299   19. dec 2012 Sylversteren - hvorfor ikke prøve alligevel?

ja HG har givet sit bud, men så kunne du jo komme tilbage og give en update senere om hvordan det gik.. og måske sad der nogle som kunne lære noget af dig og din historie?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#300   19. dec 2012 Lidt sjov at det er så vigtig for folk at fortælle andre at det de oplever er forkert.At mange er enige,er ikke det samme som at de har ret.Jeg har selv set hvordan folk i flok begynder at gøre grin med folk som ikke har samme mening som dem selv.I andre tilfælde er der folk som altid bliver talt pænt til og som får længere snor en andre.Sidst men ikke mindst er der dem der altid skal støtte op omkring dem de kender i en debat.Kald det hvad i vil,men hold nu op med at skrive at det ikke findes

• #301   19. dec 2012 Hvor står det at det ikke findes?
    Selvfølgelig gør det det, det vil det gøre hvor mennesker mødes og meninger udveksles.

Men - udgangspunktet for denne tråd skaber lidt undren hos mig fordi der er så roligt her nu. Nok mere roligt end jeg har oplevet det før siden jeg oprettede mig for knap 7 år siden.

Pointen for mig er, at man da naturligvis er i sin fulde ret til sin mening og i sin fulde ret til at udtrykke den.
    Dog mener jeg ikke nogen er berettiget til at udtale sig om personlige forhold hos andre debattører som denne ikke selv har bragt på banen, ligegyldigt hvilken karakter, det så end har.

• #302   19. dec 2012 Sjovt nok er det som om konspirationer er i høj kurs hos menneskeheden. Eller ihvertfald søgen efter dem smiley

Men måske tingene er lidt mere tilfældige end som så? Og måske verden ville være et mere rart sted at være, hvis man tog sig et andet og mere positivt fokus?

• #303   19. dec 2012 *CH* : Ja, du har ret - der kom noget godt ud af det trods alt. Nåede dog at blive pænt frustreret da jeg følte mig meget overvældet osv, men har ikke fortrudt at jeg oprettede forummet - fik virkelig mine "øjne åbnet" og ordnet problemet. Men synes dog godt at folk kunne have været lidt rarere, er jo kun 14 og de behøvede ikke at sige ting som "den måde du behandler din hund på gør mig dårlig, du burde ikke have hund!" og hvad ved jeg...

• #304   19. dec 2012 og lige noget helt andet end det med klike-snakken:
    Er der andre end mig der har lagt mærke til, at efter det der design-skift HG havde for et godt stykke tid siden, da er HA'erne trådt lidt tilbage? "styrer", så at sige, ikke helt så meget?
    Vi havde på et tidspunkt megen snak her på HG omkring ytringsfriheden vs udhængningsreglen, og det virker på mig som om der er løsnet lidt op fra HAernes side... og hey: ingen dommedag, ingen ragnarok på HG... tværtimod. smiley

Ja, udhængningsreglen er der stadig, og der er stadig nogle (efter min mening: åndsvage) regler omkring tonen herinde, men jeg føler jeg kan slappe lidt mere af i debatterne, jeg har ikke den samme fornemmelse af at have en HAer der står klar til at svinge pisken eller give et kæmpe rap over fingrene hvis man lige skriver det forkerte ord eller lignende.
    Det er dejligt... det er befriende. Mere af det tak smiley

Der har også været nogle enkle tråde omkring f.eks. kenneler, uden at de er blevet slettede, og alligevel har der været god tone, saglige argumenter for holdninger m.m.
    Igen: dejligt.

Og som skrevet: HG er ikke væltet af at reglerne ikke er lige så stramt som en lykke rundt om halsen på en. Og tonen er, som flere skriver her i tråden, mere rolig end da der blev råbt "udhængning" eller "udstemme" hvert andet øjeblik.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#305   20. dec 2012 Batdog.Når nu det jo flere folk der oplever det,så for dem er det jo sådan det er.Du kan jo kigge længere op i tråden.En bruger giver sin mening til kende omkring det at give + for et indlæg.Jeg deler hendes holdning og andre gør ikke.Det er så ikke nok,for så skal der lige gøres grin med personen.

Have jeg gjort det samme med en af de gamle bruger,ville du være en af de første til at skrive en mindre stil omkring god debat stil(set før)

• #306   20. dec 2012 da jeg oprettede mig her på hg havde jeg også et fejlagtigt indtryk af at der var "klikker" og at der var en gruppe der nærmest styrede hg.. men efterhånden som man lærer at skille de forskellige brugere lidt fra hinanden, finder man ud af, at der helt reelt faktisk ikke er tale om klikker - der er en del mennenesker herinde som kender hinanden udenfor hg, andre har venner herinde, som de aldrig har mødt irl, og nogle har bare de samme meninger og holdninger til forskellige ting... efterhånden som jeg "lærte brugerne at kende" kunne jeg godt se, at de kunne være enige i en tråd, for derefter at ryge i totterne på hinanden i en anden tråd.. den gruppe jeg havde set til at starte med, eksisterede slet ikke.. hvis man ønsker at se klikker, så er jeg også sikker på at man kan få indtrykket af at de er der.. men hvis man er lidt opmærksom, så finder man hurtigt ud af at det ikke er sådan tingene hænger sammen smiley

• #307   20. dec 2012 Max H...Du har helt ret..Og der skriver jeg uden at være i klike eller kende nogen IRL.

• #309   20. dec 2012 Tror man skal sammenligne det med en skoleklasse med 30 elever. 1 stemmer på enhedslisten resten på LA. Denne ene person kan have svært ved at få " et ben til jorden " i en diskussion omkring socialpolitik smiley

Piiist: Der er ikke kommet nye retningslinier mht advarsler o.lign. Her er mere stille og brugerne er bare blevet bedre i diskussioner. Som også skrevet, brugerne klager heller ikke så meget mere .... Se bare denne tråd, man diskuterer og så trækker man sig, hvis man ikke kan få andre til at forstå " budskabet"

• #310   20. dec 2012 Marianne: Skrev netop at reglerne stadig var der, men det hele går jo hånd i hånd: hvordan reglerne bliver tolket og brugt ifht administrator, og hvordan brugerne agerer og udnytter reglerne.
    I hvert fald synes jeg det er en positiv udvikling med HG; at brugerne leger mindre politi, og det samme gør HAerne.
    Og det ses på tonen, trådene m.m.

• #311   20. dec 2012 Tonen har generelt altid været hård herinde.

Dermed ikke sagt at det er i orden. Fik selv en modtagelse af blandet karakter. Og det var ikke særligt sjovt. Men til gengæld har jeg haft det godt her siden.

Syntes godt folk kunne være lidt mere flinke. Og måske helt lade være med at svare hvis det bare giver dårlige vipes. Hvordan ville man selv foretrælle at blive svaret. Føler man sig stødt, må man jo skrive til admin, og de må tage stillingen derfra.

• #312   20. dec 2012 Jeg tænker, om ikke tonen og det hele er blevet mildre og mindre her på HG, fordi det går meget voldsomt for sig på Facebook i stedet, dvs. det har flyttet forum ??. Har ikke set, men kun hørt om at det skulle være ret voldsomt på Facebook

• #313   20. dec 2012 Kan det tænkes det er pga. nogen er på fb som ikke er herinde?

• #314   20. dec 2012 jeg er ikke på fjæsbog, og kommer det heller ikke... men jeg har da godt hørt fra andre at (ikke hg-relateret) at det vist er det nye sort at give svinere til hinanden derinde.

• #315   20. dec 2012 Tilføjer: jeg er heller ikke på fb.

• #316   20. dec 2012 Nej, for den hårde tone på fb er af ret ny dato. Men der er da et par udsmidte HG-medlemmer, som pt har temmelig travlt derinde.. Men ja, der bliver ikke sparet på skældsordene smiley

• #317   20. dec 2012 Sylvestersen: Du skal spørge alt det, du overhovedet orker og lyster smiley

• #320   20. dec 2012 For det første, så sidder ikke alle hunde i bur hele tiden under en udstilling. Nogle hunde enten ligger på skødet af deres ejere, på et tæppe/pude på gulvet eller evt. på et trimmebord. Nogle af udstillingshundene slapper faktisk rigtig meget af når det ligger i deres bur, fordi det er der de er vant til at have fred.
    Der er rigtig mange hunde på en udstilling og rigtig mange indtryk en hund skal tage stilling til. Så derfor er det rigtig fint, hvis hunden kan finde ro og slappe af, f.eks. i buret.

Til en udstilling skal hunden kunne gå rigtig og pænt, den skal kunne vise sig selv/handleren skal kunne vise hunden rigtigt. Der vil være 1 dommer som skal vurdere hunden. Man går typisk en runde med hunden - hunden må ikke galopere, den skal trave . Så vil dommeren typisk skulle i nærkontakt med hunden = se den tæt på, vurdere benstilling, krop, hale, ryg, hoved, tænder, øre og meget mere. Derefter skal man måske gå en tur frem og tilbage, stille hunden op på gulvet imens at dommeren afgiver sin bedømmelse til ringsekretæren, som skriver det ned på kritikken.
    Der kan være lidt forskel fra dommer til dommer, i hvilken rækkefølge de vil have hvad.

• #321   20. dec 2012 Sylvestersen
    Hvis man vil det med udstillinger, så går man til ringtræning med sin lille hvalp også, så den allerede fra lille lære hvordan man går, når man er i en udstillingsring. Også det at blive stillet op, stå pænt. Med de små hunde, at komme op på et bord (trimmebord) og blive vist frem og kigget på af dommeren.
    Men begynder man først at udstille sin hund når den er 12 måneder, så kan man også godt begynde ringtræning der - helst nogle gange inden en udstilling, så man har en ide om hvordan man gebærder sig i en udstillingsring.

Dommeren er nok lidt mere large med den kategori der hedder baby = 3-6 mdr., derefter kommer hvalpekategorien 6-9 mdr. og så er det vist junior 9 - ? (kan ikke huske hvor langt den går, længe siden jeg har haft en junior). Men er der f.eks. 2 babyer hvor dommeren ikke helt kan blive enig med sig selv om hvilken er bedst, vil den som går pænest måske gå hen og vinde ! ? Da det også i de små gælder om at præsentere sig godt.

Så svaret er Ja, en ung hund skal også gerne kunne disse ting, og den skal være fortrolig med at fremmede = dommeren, vil pille, rode, rage ved den, kigge tænder, føle hunden godt igennem og på hanhunde bliver kronjuvelerne mellem bagbenene også tjekket ud manuelt.
    Og så er det godt hvis dommeren kan tiltrække sig hundens opmærksomhed enten ved hjælp af et pivedyr eller en lyd dommeren laver, så dommeren kan komme til at se hundens udtryk i ansigtet.

• #322   20. dec 2012 Sylvestersen
    Har ikke set nogle af de tråde du har lavet, så derfor spammer jeg denne tråd ved at fortælle dig lidt om udstillinger.

• #323   20. dec 2012 ih nu har jeg hørt så meget om facebook på det sidste, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvor al det spændende sker! er det i en gruppe eller er det bare folk der svinder hinanden på deres væg?

• #324   20. dec 2012 Sylvestersen. Vores hunde har aldrig gået til ringtræning, min mand som løbe med dem har aldrig " lært det" .. Han har bare fået et par fif og kikket på hvad andre gjorde. Vores hvid/sorte newfoundlænder var 14 mdr. før han blev udstillet første gang, og den farvevariation svare til en labbe eller lign. aktive hund.
    Så frygt ikke. . Tag evt på en udstilling og kik på hvordan det foregår og se om det er noget du " skal gå til undervisning i " eller om du vil tage chancen smiley Det skal være sjovt og hyggeligt både for dig og din hund ...

• #325   21. dec 2012 Prinsesse: Det er i en gruppe, der bliver givet gas smiley

• #326   22. dec 2012 jeg syndtes også at tonen nogengange kan være lidt hår, har også kanin og heste galleri og der er tonen også lidt hår:)

• #328   23. dec 2012 Hvis jeg overvejede at oprette mig som bruger her og læste denne tråd, var jeg nok sprunget medlemskabet over, gudskelov kan man jo stadigvæk læse trådene smiley
    Men har man et spørgmål der er af stor vigtighed så bør man nok gå til en professionel dyrlæge, træner osv.
    Ligesom et spørgsmål af stor vigtighed måske bare burde besvares med "kontakt din dyrlæge"?
    De andre forummer er jo spændende fordi man kan høre forskellige menneskers meninger og erfaringer og så vælge til og fra mht. Svarenes brugbarhed smiley

• #330   24. dec 2012 Nu vi taler om tonen herinde og hvordan folk kan være overfor hinanden, så vil jeg godt lige linke til en tråd omkring hvordan HG også kan være. Jeg har oplevet det mange gange, men det bliver ligesom glemt i alt det negative:

http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/533199-quotsaelger_den_her_lille_soede_hund__fordi_jeg_ikke_har_tid_til_denquot

• #332   24. dec 2012 Tonen herinde er den tone der brænder for at hunde skal have det godt, ikke bare avles til skamme og aflives bare fordi den ødelægger eller man ikke har tid mere...
    Så som Mette skriver er det HG der er det bedste sted for os hundetosser... smiley

• #333   24. dec 2012 Ja tonen her på HG er dybt passioneret, så derfor kan nogle svar være hårde, noge svar kan være irrelevante for det spørgsmål der blev stillet. fordi en rigtig passioneret hundejer måske kan se eller høre at her er noget galt, som fx ved den lille mops "blanding" det bliver stadig et mysterie om hvorvidt den hund er banding eller ej, men her var det jo i bund og grund for at advare ejer om, at denne hund MÅSKE ikke er ren og at hun kan risikere at hun har blevet taget bagfra...
    Derudover er vi også så passioneret, at vi står klar til at hjælpe hunde i nød, som det link Mette viser og også en hund herinde, der dog endte med at blive aflivet, på trods af flere tilbud om overtagelse og rehabilitering af hunden.
    Hg kan kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl, nogen gange går det over gevind og nogle uvidende medlemmer får høvl. Jeg fik også høvl første gang jeg lavede en tråd herinde, men der er vi personer så forskellige, at nogen kan ikke klare det, andre bliver stædige.
    Idag elsker jeg HG og elsker den måde vi kan stå sammen på så snart der er brug for det.

• #334   24. dec 2012 I kan godt glemme det .....
    Det er jul..... Det er umuligt at piske en stemning op i dag smiley

• #335   24. dec 2012 DAMN...... Jeg prøvede ellers.......*GGGG*

• #336   24. dec 2012 hahahahaha.

LOVE IT!

Kumbaja my Lord, kumbaja!!!

Join rundkredsen alle! XD

• #337   24. dec 2012 Julekrammere hele vejen rundt smiley

• #338   25. dec 2012 Har haft en kanon hyggelig aften men har savnet Hgs brugere og at sidde og læse jeres historier... smiley

• #339   12. jan 2013 SÅ ENIG smiley

Kommentér på:
Tonen her på HG

Annonce