Tonen her på HG {{forumTopicSubject}}
Fornylig kom her en ny bruger på HG. Jeg tror,hun havde set frem til at snakke hund med ligesindede.
Hun oprettede en tråd, hvor overskriften lød: "Min hund vil gerne være far...."
Men ak - det skulle hun aldrig have gjort. Kritikken haglede ned over hende. For en hund har ikke noget ønske om, at være far. Og der var i forvejen al for mange hvalpe.
Det er sikkert rigtigt alt det, der blev skrevet som svar på hendes tråd. Men jeg ville ønske, at tonen nogen gange var en anden. Her endte det faktisk med at den ny oprettede bruger meldte sig helt ud af HG.
For et par dage siden, var der en ung pige, der spurgte om forslag til hundehus. Igen - kritik, kritik....
Nej, jeg mener heller ikke en hund skal gå udenfor en hel dag i vinterkulden. Men at begynde at kritisere en 14-årig pige.....
Jeg ville ønske, at HG var et fristed, hvor man kunne skrive alt om vores hunde, uden at være nervøs for svarene. Og jo, selvfølgelig skal der være plads til at sige sin mening - men på en pæn måde - i en god tone.
Jeg ville ønske, at der var plads til alle og ikke bare den "hårde kerne" som altid handler korrekt i forhold til deres hunde.
Bare et lille hjertesuk
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Jeg har dog aldrig selv haft problemer jeg ikke har kunne ignorere eller tale mig ud af.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
jan 2009
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Jeg tror (og håber), at vi alle gør vores allerbedste for vores 4-benede venner. Vi har bare forskellige måder at gøre det på
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
I butikkerne har en ny medarbejder i kassen et skilt hvor der står "ny i job", så hvorfor ikke en markering på brugeren "ny på HG" ?
Jeg kan egentlig godt forstå, at en ny bruger måske kan blive mindre pæn i sin skrift, hvis det første man oplever når man som helt ny forsøger sig med en tråd, og så bliver haglet ned.
Man kan ikke vide alt, og så spørger man og håber at få nogle venlige svar.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Ville også ønske at man kunne komme med et hjertesuk, uden at blive haglet ned, at man kunne være af en anden mening, uden at blive svaret som en retaderet..
Læste f.eks en tråd idag, om en hund der skulle aflives! Wupti bliver Ts tiltalt meget meget, ubehøvlet, da der dennes en mening af en anden bruger ! Det er sgu ikke okay, at nogle herinde, mener de er så hævet og kloge på alt vedr. hunde, at det dermed er i orden at svine andre mennesker til!
jan 2009
feb 2007
Det synes jeg egentlig også. Man kunne så måske stå som "ny bruger" i f.eks. 2-3 mdr. - på den tid burde man hvis man kigger sig lidt omkring herinde, have opdaget at det til tider kan gå hårdt for sig, men at man også kan modtage rigtig meget hjælp.
Grunden til at det minimum skal være 2-3 mdr., måske helst 3, er fordi man kan ikke forvente at nye brugere vil bruge al deres fritid på HG og derved hurtigt erfare hvordan her er.
aug 2009
meget træls
yaeks turde slet ikke tænke på hvis vi alle var samlet i et rum og ikke kunne gemme os bag en computer, enten ville vi komme ud af det på en ordentlig måde ellers ville det være som at på stadion med brøndby og fck, llloooollllllll - kan se det for mig ;o)
feb 2007
HG ved garanteret godt - efter års erfaringer - hvilke eksempler de kunne bruge.
jan 2009
apr 2007
Tror det ville være mere fornuftigt at"advare" mod spræng farlige emner!
Så som : Avl, opdragelse, hundens forståelse osv....! Det er ihvertfald emner jeg har set, udvikle sig, direkte modbydligt.
aug 2009
de fleste folk herinde er voksne og burde have den pli at tale ordentlig som man selv vil tales til- det tror jeg mange glemmer og så ofte er det mangel på respekt, fordi folk gemmer sig bag skærmen og tæsker løs i tastaturet- bøvs ;o( alt forladt ;o)
aug 2009
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Det siger sig selv at at man kan få hug når man vælger at gå mod strømmen,men det skal man ikke tage så tungt.Jeg har flere gange oplevet at være meget uenige med folk i en tråd,for så at få hjælp af de samme i en anden.Respekt for det.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Og jeg nægter simpelthen at skulle rende og tjekke folks profiler for at se om de er under den kriminelle lavalder, har briller, fodvorter eller andet man bagefter kan blive klandret for ikke at tage hensyn til.
dec 2008
jan 2012
aug 2009
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Men jeg er helt enig! Og jeg synes folk burde gøre mere brug af "synes godt om" knappen. Nogle gange ser jeg en tråd hvor der er så mange indlæg, at jeg næsten ikke orker at læse dem alle - men kigger jeg dem alligevel igennem er der kritik på kritik og de fleste skriver det samme... Der burde folk benytte "synes godt om knappen", så folk kan få kritik, men ikke behøver få den samme kritik 500 gange i en tråd - det er der ingen der lærer af....
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Maja T - Enig, men som du selv starter med at skrive "Jeg har ikke læst de andre indlæg" - og det er jo lige netop derfor folk skriver det samme om og om igen - netop fordi de heller ikke selv orker at læse de andre indlæg Så måske man også burde blive bedre til det
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 386
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Jo der er nogle emner der kan få folk op i det røde felt, men her bliver der tænkt på hundene.
apr 2007
Personligt er jeg ikke involveret, kommentere meget sjældent, netop for ikke at fare i flint over "den hårde tone".
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Hun bad om ideer til et navn.
Tråden udviklede sig til, at hendes hund ikke var ægte, og der blev endda linket til enannonce, hvor hun højst sandsynligt havde købt hunden.
Der var mine grænser overskredet.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Og er iøvrigt enig med de, der siger at tonen aldrig har været blødere end pt.
jan 2011
Er man snu og ny så søger man lige på emner som man vil spørge om, så bliver man ikke svaret i så hård en tone...
Det med at have hund ude hele døgnet i frost vejr er der nogen hunde der kan klare, men jeg syntes personligt ikke det er en optimal måde at have hund, man kan dog komme ud for at visse racer hellere vil være ude end inde...
Og nej selvfølgelig skal nye brugere ikke skræmmes væk men hvis man lige nær læser det skrevne engang mere så kan det være at man kan se at det ikke er personligt, men generelt...
aug 2008
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Men jeg blev så også klogere, og kigger utroligt sjældent herind. Jeg synes tonen er SÅ ubehagelig rigtig ofte, og folk som mig (der er 20 og har hund) er på forhånd dømt som dårlige hundeejere, og det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på. Så snart man spørger om råd bliver man angrebet i øst og vest, og om alt muligt andet end spørgsmålet lød på. Så jeg har givet op. Sure, dømmende mennesker er mit liv sgu for kort til
jan 2011
okt 2011
Jeg siger ikke at ALLE har det sådan, og jeg lægger ikke mærke til brugernavne osv. herinde, jeg læser bare folks svar
Synes bare ofte der er en tendens til at hundeejere på min alder stemples som dårlige og uansvarlige. Men måske lægger jeg mere mærke til det, fordi jeg lige netop er i den kategori
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
" fordi der sidder nogle stykker herinde der føler sig hævet over pøblen"
DEN slags er et eksempel på en kedelig tone, der skiller mere end den samler.
Jeg er enig med flere af de øvrige. Jeg tror ikke på det er sandsynligt at HG bliver "rundere" end den er nu, og skal jeg være ærlig, så ville det heller ikke være et sted for mig, hvis det gjorde.
Jeg er mange gange blevet kritiseret for tonen trods det, at jeg faktisk er temmelig påpasselig med min måde at udtrykke mig på - men bare ikke pakker tingene ind og fastholder min ret til at udtrykke det, jeg mener.
Jeg ville begræde, hvis HG blev et sted, hvor man ikke kunne få lov til at sige sin mening på en ligefrem måde.
Og jeg ville blive endnu mere ærgerlig, hvis det udviklede sig til, at man ikke kunne/måtte sige fra overfor måder at tilgå hunde på, der ganske simpelt er uacceptable.
Ærligt - så ville jeg nyde den ro, der er her for tiden og så begynde at tage de positive briller på i stedet for altid at skulle pege fingre og se lortet i stedet for alt det gode det her sted kan.
Og det er edderdylme meget!
aug 2006
Så BLIVER et ophold på et debatforum nemlig ret anstrengende for alle har jo en mening om alt og man bliver jo hele tiden sat i en eller anden form for kasse. Er det ikke alderen, så er det racevalg, valg af træningsform, hvilket arbejde man har (hvis man har noget)... og så videre.
Vi er alle i nogle kasser - og den slags genereliseringer må man altså lade prelle af, hvis man ikke bliver henvendt direkte til med dem. Ellers bliver det sgu anstrengende at være til.
okt 2011
Vega er mit ømme punkt, for det betyder SÅ meget for mig at hun har det som hun skal have det, og når dømmende mennesker så, på baggrund af min alder og formodede levestandard (jeg er under uddannelse) putter mig i en "kasse" der hedder "går helt sikkert aldrig til dyrlægen" eller "har overhovedet ikke styr på sin hund" - så rammer det altså, netop fordi min hund er det jeg har kærest.
Men så er det jo så også jeg har taget valget om ikke at være her, og kun deltage i gruppedebatter i de grupper der er for min race, og det fungerer nu fint
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
Jeg kan slet ikke genkende det der med at tonen er så hård og at nye bliver "slagtet". Selvfølgelig er der debatter som bliver temmelig grove, men dem kan man jo bare gå udenom, og lade dem der gerne vil det fortsætte den.
Jeg har flere gange oprettet tråde herinde, hvor nogle af de meget faste brugere har været uenige med mig, men sålænge man ikke selv er interesseret i "skænderier", så bliver det jo ikke til mere. Jeg har fået kritik, af den måde jeg holder mine hunde på (fx da jeg valgte, at de skulle være i hundegård, når de var alene), men det er da helt ok, at nogle er uenige med mig.
Jeg forstår simpelthen ikke folks trang til at tage alting personligt....
okt 2011
Så kan jeg da endnu engang understrege at jeg ikke aner hvem de pågældende personer er, men faktum er at det er hvad jeg har oplevet.
aug 2006
aug 2006
Ikke noget at sige til, det går galt herinde.
ALTING starter med en SELV.
okt 2011
okt 2011
aug 2006
aug 2008
aug 2006
Al den viden og kunnen, al den hjælpsomhed der er samlet her er enorm. Men det kræver, at det er DET man vælger at se efter og ikke det andet.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg har set tråde hvor TS har fået en virkelig hård medfart, men som har håndteret svarende på en moden og god måde og har debateret sine synpunkter og taget imod.. disse tråde køre ALDRIG af sporet, fordi de ender med en saglig debat..
okt 2011
Jeg er helt enig i, at der altid er mange, der "forsvarer" unge hundeejere og argumenterer med, at de i stedet for alder, går efter personlighed og modenhed, og dét hos alle, hvadenten de er 18 eller 38. Det synes jeg så til gengæld er super
Men generelt synes jeg bare, at man skal passe enormt meget på, hvordan man formulerer sig, fordi alt kan tages ud ad kontekst og misforstås. Og jeg er skam også på et andet forum, hvor jeg ikke synes der er den samme tendens til at misforstå hinanden - og der er ligeså mange brugere som her. Men nogle fora passer måske bare bedre til nogen end andre jeg synes bare ikke jeg har overskud til at vende hvert et bogstav for at undgå, at noget kan misforstås.
Jeg kom ind i denne tråd for at komme med min grund til ikke at være her så ofte, ikke for at skælde ud eller sætte folk i bås.
Jeg vil igen understrege at jeg på ingen måder mener, at alle på Hg har det som jeg beskrev, og at jeg er ked af at det bliver misforstået. Jeg ønsker netop ikke at dømme folk, men det kan jeg så se at det blev opfattet som, og det var bestemt ikke min mening
aug 2008
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
aug 2006
Det er jo NETOP sådan noget, der optrapper den dårlige stemning og GIVER den dårlige tone.
Igen - alting starter med en selv, det ville være klædeligt om man to lidt mere ansvar for sin kommunikation inden man klandrer andre!
okt 2011
Maj-Britt - tag du bare den ud ad kontekst, for det forventer jeg heller ikke at andre folk gider bruge deres tid på men nu har I misforstået mig og min mening, og jeg forsøger herefter at gøre rede herfor, og forklare hvordan det ikke skulle forstås. Det har jeg aldrig oplevet i nogle af mine omtalte eksempler, men måske har jeg det til gode i andre sammenhænge har jeg oplevet det, ja, men jeg synes sjældent det har virket som om (i de sammenhænge, jeg taler om), pågældende person har fået formuleret sig forkert. Men det skrevne ord er en svær ting, både for læser og skriver
aug 2006
Det, jeg prøver at komme frem til er, at dit udgangspunkt er præcis det samme som de fleste andres herinde.
Også dem, der kritiseres for at være for hårde
aug 2006
aug 2008
dec 2006
Jeg har haft en turbulens "hunde" periode i mit liv... fik første gang hund for 6 år siden og har min 4 hund nu... 4 hunde på 6 år... det er meget! Jeg har valgt aldrig at oprette emner om hvor mine hunde er eller grunden for mine valg, da jeg ikke var følelsesmæssig parat til modvind...
Jeg ved med mig selv at jeg er ultra følsom over for disse valg og jeg ville ikke kunne håndtere hvis jeg blev mødt med modvind.. jeg ville blive stjerne tosset og blive helt gak... DERFOR undgår jeg at sætte mig selv i den situation...
aug 2006
Sådan en fætter har jeg selv - og selvom han på en udstilling ville blive bedømt hårdt, så falder han (pånær hans størrelse) fint under standarden og for mig er han det smukkeste i verden.
Man skal nok se lidt nøgternt på de begreber der
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg er så bare en af de fintfølende, der med mit stressniveau og angst-sygdom ikke kan holde til at diskutere, og kan gå ned bare nogen stiller mig et spørgsmål på en forkert (men velment) måde. Derfor holder jeg mig til hyggetrådene, prøver at undgå debatter, og kigger sjældent i det samme indlæg to gange (selvom jeg bare skriver "sød hund", så er jeg simpelthen så angst for at folk bliver sure efterfølgende og sviner mig til :b )
Egentlig burde jeg nok slet ikke være herinde, men her er bare så mange hyggelige indlæg.
Mht. børn, bør man altid skrive pænt og forstående til dem. Uanset hvor dumt det de skriver er ;O) For de er nu engang bare børn.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg synes det er synd du har fået den opfattelse.
Jeg kan sagtens forstå skuffelsen, men det er vel bedre at være forberedt end at få den kolde spand vand på en udstilling ?
Nu er jeg ikke så godt inde i reglerne vedr DJR og DKK.. Altså om DJR hunde kan udstilles i DKK.
Men har du snakket med opdrætteren om udstilling ?
jul 2008
aug 2006
aug 2006
Eller også skulle vi indgå en pagt der handlede om at lyve for at bevare alles illusioner.
Det er jo ikke virkelighed.
I sidste ende handler lige DET der jo mere om dig end om HG.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
aug 2006
jul 2008
der vil da altid være nogen der synes din hund ikke er god nok, der vil altid være nogen der synes min mops er den grimmeste i heeeele verden OG værløse...
der vil altid være "en eller anden smart" bemærkning om at hunden vist er lidt "tyk/tynd/lav/høj/dum/grim/whatever" ...
Hvis man skal gå efter hvad andre mener i sådan en grad så bliver det da et trist liv.
og du kan da næppe klantre andre for at fortælle dig ærlig fakta også sige de smed en kold spand vand i hoved på dig ?
Hvis der ikke er slettet noget i den tråd så kan jeg overhoved ikke se hvor det negative er henne - jeg ser kun fakta...
jun 2006
Jeg har udstillet et par gange, men han kommer nok aldrig til at vinde noget.
Til gengæld er han super til det formål jeg købte ham.
Dejlig familiehund og god træningsmakker
jul 2008
ved ikke lige hvordan jeg skal formulere det - men wow det lyder forkert i forhold til hvad jeg havde i hoved.
Jeg mente faktisk bare - hop op og fald ned på hvad andre synes om din hund Det er deres sag - Dog kan man ikke argumentere med standarter osv - og der er det jo bare fakta folk snakker ud fra og at lige præcis i den kasse passer din hund måske ikke ned Jeg ved det ikke
aug 2006
Tænker da også, at når man køber en hund der er avlet ud fra brugsegenskaber, så er det jo nok også det mest oplagte at "måle" den på.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
M, er egentlig enig. Måske jeg bare har været her for længe.
aug 2006
Det kunne da også være at du ville tage det lige omvendt - at du ville gå helt på røven over at være på en udstilling, hvor du så DER opdagede, at den smukke hund du har købt bare ikke rigtig er der, hvor den har sin styrke.
Hvis vi skal tage højde for alle de forskelligheder vi repræsenterer her på stedet, så har vi altså ingen debat, for så ville vi intet kunne sige til hinanden.
Og ærligt, så synes jeg ikke det har ret meget med tonen at gøre, men om, hvorvidt man kan håndtere indholdet.
jun 2006
Få oplevelsen og nyd dagen
apr 2007
Skulle der sendes en pb, skulle jeg kun vælge at sende til de brugere som jeg omtaler?! Da ikke til dig, blot fordi, ja fordi du synes ?
Jeg tror at det vigtigste herinde, er at der bliver svaret i trådene som vi ville svare, hvis det foregik face to face.
Men stadig vil jeg stå ved, at der indimellem bliver svaret så svinsk, at jeg tænker: Hold da lige op, her blev luften renset ?!?
"Kender" faktisk flere der er stoppet med at bruge HG, efter de har oprettet en tråd, hvor de der efter er blevet svinet til !
jul 2008
Og lære at skille det ene fra det andet - hvad der er folk personlige holdninger og erfaringer, og hvad der er fakta.
aug 2006
jul 2008
tror ikke der er nogen der 100 % altid handler korrekt i forhold til noget som helst i livet
jul 2008
aug 2008
jun 2006
Hvor ved du så lige det fra ?
Jeg kan feks godt tjekke HG når jeg er på job... På fuld tid..
Jeg kan tage mig af mit barn og min hund og stadig følge med her..
aug 2006
aug 2006
Det er heller ikke noget, der står på min diagnoseliste.... Fordi det, at man er sygemeldt eller arbejdsløs har NOGEN som helst former for relevans for, hvordan man agerer... eller??
Ej, det er altså for mærkeligt *GGG*
aug 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.897
jul 2008
Ubehageligt !
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Nu er jeg ret ny herinde, og jeg kan da også godt overveje hvad jeg skal lave forumemner om, fordi jeg da også engang imellem har stødt på tråde, hvor nye brugere ender i en træls situation, af den ene eller den anden årsag..
Jeg tror ikke man kan tale om en "klan" der styrer HG, men det er tydeligt, at der er nogle brugere, der står hinanden nært af den ene eller anden årsag - højst sandsynligvis fordi de har været her længe, og kender hinandens holdninger til det meste, og på nogle punkter er enige.. Men det er der vel ikke noget galt i..
jun 2006
Godt observeret
jul 2008
"Og tro det eller ej - jeg er ikke ude på at træde nogen over fusserene" Det tror jeg så ikke på...
:S æv !
jan 2011
Prøv da at se om det kan lykkes for dig...
aug 2006
Det er nemlig, når man bliver personlig, ikke holder sig til temaet, men begynder at tillægge andre debattører holdninger og egenskaber, som stammer fra ens egne fordomme.
Jeg synes det er fint at have en mening om andre mennesker, som man vel at mærke ikke kender, men at udtrykke den som du her har gjort er lige præcis DET, der skaber dårlig stemning.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
aug 2006
Derfor er det måske også mere meningsfuldt at holde sig til en diskussion om tonen og ikke folks sociale og arbejdsmæssige status.
jul 2008
melder mig lige ud lidt, den fordom der hopper jeg lige af på !
aug 2006
Det er dig, der har ansvaret for, at det løber løbsk, når du vælger at udtrykke dig som du gør. Det håber jeg meget, at du vil vedkende dig. At pege fingre af dem, der reagerer på dine provokationer mener jeg er dybt urimeligt.
aug 2008
jul 2008
Sry... jeg skrider nu - synes det er groft også bliver jeg lidt sarkastisk på den dumme måde !
feb 2007
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.897
Det tror jeg og det har intet at gøre med at folk rotter sig sammen.
Ind imellem dukker, der emner op, hvor trådstartes handlinger eller intentioner lægger op til, at folk stort set ikke kan være andet end uenige.
jan 2011
feb 2007
aug 2006
Nemlig at når man taler grimt om flere ikke-navngivne eller hele grupper, så er man ikke personlig.
Jo, det er man da!
Man er personlig, når man beskæftiger sig med enkeltpersoners eller gruppes PERSONLIGE forhold. Det handler ikke om hvem eller hvor mange, det handler om indholdet.
Og under personlige forhold hører køn, social- og arbejdsmæssig status, religion, politiske overbevisninger, ideologiske overbevisninger.
Medmindre debatten drejer sig om præcis en af disse ting, så er de på ingen måde relevante for en debat og vil ALTID og uden undtagelse afspore, så temaet overgår til at handle om disse personlige forhold og ikke udgangspunktet.
Så nej, det handler ikke om, at man ikke taler om nogen specifikt, men når man er personlig, så taler man om personlige forhold, der intet har med temaet at gøre.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 334
Jeg har til tider benhårde meninger omkring nogen af de tråde der oprettes herinde.
Jeg er pt arbejdsløs, og derfor også mere tid til HG - men come on det er sgu da hyggeligt
Jeg er ligeglad med om folk putter mig i en boks... og umiddelbart så synes jeg ikke at den for nogen "hårde" tone - er hård ved mig
Jeg prøver altid at komme med konstruktive og brugbare råd når jeg svarer en tråd, og jeg forsøger ikke at blande mig i tråde om jeg absolut intet aner om f.eks. jagthunde.
Skulle mine ord støde nogen, er det ikke med vilje, og jeg kommer her ikke for at træde på folk eller nye brugere.
Jeg kunne aldrig finde på at kalde ts eller ts's hund grimme ting...
Til sidst Jeg synes hg er et FANTASTISK sted, med mange gode menninger og venlige hundeejere - jeg sætter stor pris på den hjælp jeg får og de debatter hvor jeg lærer noget.. og jeg elsker at bladre rundt i alle de mange fotoalbums med smukke og dejlig hunde
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 170
1. Din hund skal være ÆGTE , med stamtavle og nogle lange tåbelige navne.
2. Du skal være i DKK, og anerkende at DKK er verdens navle.
3. Du skal være 100% enig med "eksperterne" herinde.
4. Hvis du får et "godt råd" skal du følge dette råd ubetinget.
5. Du skal finde dig i at blive rakket ned på hvis ikke du er "indenfor"
HA. Kom så bare med kritikken, jeg er s'gu ligeglad
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
argh, måske en smule ved siden af. Men hvad pokker, vi har jo alle vores egen opfattelse af virkeligheden, ikke sandt?
aug 2008
aug 2006
aug 2006
For det handler ikke om at man er enig eller uenig om, at tonen er det ene eller det andet - det handler om, hvordan man udtrykker det.
Og det pudsige her er, at rigtige mange, der ikke bryder sig om tonen på HG lige præcis også er dem, der benytter sig af sprogbrug og virkemidler, der SKABER en dårlig tone
Altså den der med at gå efter bolden og ikke manden.
apr 2007
aug 2006
At enighed og uenighed ikke rigtig tolereres og forveksles med dårlig tone.
Og endnu mere, at man, når man kritiserer tonen disser andre for deres uenighed *GGG*
Igen - alting starter med en selv
feb 2007
Så er der jo IKKE decideret grupper herinde eller sammensvorne - i hvert fald ikke efter min opfattelse. JA, der er mange som har den samme mening og holdning til rigtig mange ting. Men dem som jeg tror nogen kalder for "de styrende grupper" er jo bare nogle som i bund og grund har fælles fodslag, men disse personer kan også i andre tilfælde være rigtig uenige om et emne.
Og de personer er måske bare nogle som tilbringer rigtig meget tid her på HG, fordi de kan lide forummet, lige som andre mennesker måske er rigtig meget på andre hjemmesider og så kan det for nogen virke som en gruppe, uden at det nødvendigvis er korrekt.
Jeg er i hvert fald af den overbevisning, at jeg tror ikke at én person i de såkaldte "grupper" finder en god tråd og så giver de andre i "gruppen" besked om at tromle TS eller andre brugere i tråden, i samlet flok. Det er simpelthen idioti at tro det.
aug 2006
Det kan jeg ikke lige tyde. For af os der debatterer i denne tråd, er det altså kun dem, der synes tonen er grim, der bruger nogle virkemidler, der er er konfliktskabende - herunder dine egne.
feb 2007
De retningslinier er vist ikke rigtige brugbare på HG, da HG ikke er et DKK forum !
Men godt forsøg på at provokere og det er måske det man skal gå lidt væk fra her på HG for at få en bedre tone og ikke skræmme nye væk.
aug 2009
du skriver :
Jeg synes det er temmeligt paradoksalt at dem, som klager over tonen er dem som skyder skarpest. Tal om manglende stillingtagen.
jeg er ikke enig i det du skriver, men tænker måske at det kan være at man gøre det, netop fordi man føler at man bliver haglet ned-bare en tanke
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
du snakker om smag når man opretter et indlæg som ny...
Min erfaring herinde er, at langt hen ad vejen er folk meget hjælpsomme, men de vil ikke bare lade stå til ved dumhed eller uansvarlighed overfor hundene..
Men til tider er der de tråde, hvor man tænker, at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Og dette har intet med tavler, grupper, og lignende at gøre, men udelukkende hundens velfærd.
feb 2007
Jeg køber den ikke !
aug 2006
Hvis alle nu gjorde det, så ville det sgu nok gå hen og blive helt meningsfyldt det her
aug 2009
sep 2011
aug 2009
aug 2006
For det ER jo netop ikke et spørgsmål om opfattelse, kommunikation er en ret velbeskrevet disciplin når det kommer til virkemidler. Det handler blot om at genkende dem.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Men hvor er de trist at folk ikke kan komme herind og nyde at kunne snakke, få råd osv. fra andre hunde-folk.
Istedet for at hagle en person ned, fordi vedkommende mener at hendes/hans hund gerne vil være mor/far, så kunne man komme med konstruktivt og tale vedkommende fra det - det kunne jo være at han/hun ikke ved bedre.
Selvom man ikke altid pakke tingene ind og alle har ret deres mening, men nogle mennesker er bare mere sensetive end andre, så derfor er der nogle folk der vil tage tingene mere personligt end andre, og her mener jeg altså godt at man må være lidt "pædagogisk" istedet at sidde bag en skærm og give sig selv en blodprop.
Det er sku' så trættende at læse indlæg og tråde fra negative. bitre og sure mennesker
aug 2009
Jeg opgav lidt at læse resten af dit inlæg ;O))
aug 2009
jun 2006
men jeg er ret sikker på jeg er enig med dig
aug 2009
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.095
De folk der sidder og brokker sig over tonen er dem der ikke selv skriver pænt. Sjovt nok.
sep 2005
aug 2009
Sætningen; "Det er sku' så trættende at læse indlæg og tråde fra negative. bitre og sure mennesker" er ment som når folk laver indlæg i håb om at få råd og hjælp, hvor så hele tråden tager sig en drejning og folk begynder at hagle ned. Det er da utrolig trættende at læse.
Jeg hentyder ikke nogle bestemt, jeg hentyder bare til det i alle andre skriver om; Nemlig at folk blive skræmt væk.
Jeg hygger mig fint på HG, er enig med mange andre om at tonen ikke har været pænere i lang tid. Jeg hentyder (igen) bare til folk der bliver skræmt væk og sletter sin bruger igen.
At jeg har brugt et uheldigt ord "mennesker" istedet for indlæg er jeg da vældig ked af, men det er jo dét jeg mener, hvad hjælper det så at skrive at "jeg har ingen selvindsigt? Det synes jeg sku' er en mærkelig sætning at komme med, og der kan man da snakke om at pludselig blive personlig
aug 2009
Jeg kan bare ikke se at din sætning "At jeg ingen selvindsigt har" er meget bedre
aug 2009
"Næh men du har tydeligvis mangel på selvindsigt omkring det at optrappe.." Læser jeg som lidt nedladende
jun 2006
Kunne man evt skrive " Når du skriver sådan, så forstår jeg det sådan... Er det rigtig forstået?"
Så kan man få afklaret evt. misforståelser inden man ryger i totterne på hinanden
aug 2009
Misforståelser er altid vejen til skænderier, især over nettet fordi man ikke kan bruge sit kropssprog.
aug 2009
Hvem siger du skal pakke noget ind, udover dig selv? Der er jo ingen grund til at blive irritereret over et indlæg på nettet. Måske vi misforstår hinanden? I don't know. Jeg skriver, du svare. Du skriver, jeg svare.
jun 2006
aug 2009
aug 2009
aug 2006
Nemlig provokationer fra folk, der åbenbart godt kan lide konflikterne. Smart at få dem startet og så skyde skylden på dem, der reagerer på provokationerne...
Men det er jo tydeligt her, hvad der i virkeligheden sker Så en god tråd til Admin.
aug 2008
aug 2006
"Nemlig provokationer fra folk, der åbenbart godt kan lide konflikterne. Smart at få dem startet og så skyde skylden på dem, der reagerer på provokationerne."
Som vi ser det igen og igen i denne tråd, dog uden nogen bider på.
aug 2009
aug 2006
Ingen ved, hvad andre tænker, føler, mener - før de selv har skrevet det. Og SÅ kan det jo diskuteres. Før det, er det blot en irrelevant og ret subjektiv holdning, der ene og alene afsporer en debat på grund af den personlige vinkel sådan en udtalelse har.
Det har intet at gøre med at tage til genmæle. Det er en simpel provokation - og det er muligt, man ikke selv ved, det er det, når man skriver det, men så er det måske en indikation på, at det er tiltrængt at kigge lidt mere på sine egne indlæg inden de sendes afsted - at man lige vurderer hvordan det vil VIRKE på andre og om det vil tilføre noget konstruktivt til en debat eller ej.
Hvis det altså er debatten og ikke konflikten, man vil.
aug 2009
aug 2006
aug 2009
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
Min forholdsvis korte erfaring herinde er at det ofte er TS der sætter tonen i sin tråd.
Jeg finder folk herinde yderst flinke og utrolige hjælpsomme.
- Men hey i er jo ikke GUD så man behøver ikke lytte til det alle siger
Og dem der er "gamle" nok til at ha en bruger herinde, er efter min mening også "gamle" nok til at modtage respons på egne oprettede tråde.
TS kender du disse brugere du bruger som eksempler??
aug 2006
Naturligvis er der altid og efter min mening uden undtagelser plads til forbedringer.
Vi har også en faktor der hedder dynamik mellem mennesker at tage højde for, og det er nok den største ubekendte
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
aug 2009
aug 2009
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
sep 2011
Måske det er gået min næse forbi, men har Admin været forbi og bedt om en opstramning?
Spørger kun fordi det nu bliver nævnt et par gange her i tråden, og jeg har ikke selv set, hørt eller læst om det endnu.
sep 2005
for jeg er vist da gået glip af noget...
jun 2006
sep 2012
Syntes ikke jeg kan finde admin i denne tråd
sep 2011
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Det bliver indimellem oprettet tråde, hvor man allerede ved startindlægget ved at TS trykker på forkerte knapper.
Nogen nyder at oprette disse tråde, og se HG folde sig ud i fuld flor, - heldigvis er disse personer efterhånden så gennemskuelige at de sjældent får den ønskede respons...
Andre gange får TS udtrykt sig noget uheldigt, og så ender det nogle med at blive en helt anden tråd end ønsket.
Det skrevne sprog er ikke altid nemt, og ikke alle er lige gode til at formidle deres budskab....
aug 2009
kedligt siger jeg og er den der er smuttet ud af denne her tråd.
kan i hygge jer!
sep 2012
Men jeg tænkte nu mere på personen admin hvordan ved man hvem der er admin?
feb 2007
Jeg går da udfra at alle herinde er ligeværdige, en ting er der da i hvert fald til fælles, passionen for hunde. Nogle er måske bare ny i det at have hund og kan lære meget, og andre har haft hund i årevis og har derfor naturligt en større erfaring og viden.
Men det betyder ikke at den enes måde at have hund på er mere rigtig end den andens. Og hvis man kan udvise respekt for hinandens forskellighed, så vil vi dælme komme langt.
aug 2006
Og hvad ville ud have brugt det til?
Ville du have jublet i sidste ende og tænkt - hurra, denne her løb også af sporet, og det var mig, der gjorde det?
Jeg forstår slet ikke, hvad det er, du ville bevise ved at bruge et tone, du ikke bruger andre steder til at bevise at tonen er dårlig?
Jeg er lidt tabt der.
aug 2006
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
john h
Online 30 minutter siden
BATDOG * når selv admin. herinde mener at der bør strammes op og at "de" trænger til en "opsang"...så kan det vist ikke være helt hen i vejret, med "at der er nogen der føler sig hævet over pøblen". Hvis det ikke er noget du har fundet som admin har skrevet, var det måske på tide at admin skriver, det er på tide at skruen strammes angående tonen herinde !
aug 2006
dec 2008
aug 2006
Hvad er det helt præcis for nogle sætninger, hvor du mener der gås efter manden og ikke bolden?
aug 2006
Men ansvar for EGNE ytringer, DET kan vi alle tage. Og det ville forandre tingene rigtig meget - jf. denne tråd, hvor det jo så pudsigt nok er dem, der klager over tonen, der benytter sig af en kedelig en af slagsen.
aug 2006
Der er intet der, der rækker ind i personlige forhold?
aug 2006
sep 2011
Den tone du her hentyder til (som du nu selv forsøger at gengive), genkender jeg ikke fra div. tråde.. Sådan som jeg læser din "tone" her, opfatter jeg det mere som en latterliggørelse af hele denne debat omkring tone
Jeg læser dine indlæg og undrer mig over, hvor i al verden du vil hen med dette (det har du skrevet, jeg undrer mig bare stadig)..
btw.. jeg ligger på sofane, nyder min kaffe og en god gang flimmer samtidig, og der er intet af det du skriver som kan bringe mit p** i kog
Synes det havde været mere spændende at høre fra flere forskellige brugere, gerne flere nye... bliver så frygtelig kedeligt og ikke særlig lærerig når det er de samme - som skriver det samme hele tiden..
aug 2006
aug 2006
Og igen spæder det lidt til det paradoks, vi ser her - at flere af dem, der ikke bryder sig om tonen faktisk selv benytter sig ganske flittigt af den.
aug 2009
aug 2006
Dog ikke, hvis tråden er død og det mere er temaet, der er i fokus og ikke trådstarteren - eller andre brugere i tråden.
jan 2012
Stor var min overraskelse, da jeg kom hjem fra arbejde og så, hvad der er sket i "min" tråd siden jeg forlod den i aftes.......
Jeg har ikke læst alle indlæggene. Men der er mange gode eksempler på, at det står lidt sløjt til med den gode tone. Tror bare jeg dropper ud af tråden her
aug 2008
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Og det du gør er splitting når det er værst.
feb 2007
aug 2008
aug 2006
jan 2008
Admin er aldrig på banen ifht tråde og debatter, og SLET ikke på den måde du fortæller TR.
Og jeg fatter ikke den der snak om en bestemt gruppe..
Jeg aner simpelt hen ikke hvad eller hvem der menes.
aug 2006
Hvorfor ikke tage de der parader bare en smule ned, så det kan blive en debat og ikke en slåskamp?
Nu er der ingen tvivl i mit sind om, at du ikke har fået en besked fra Admin der lyder som det, du har skrevet.
Du kan meget vel have fået sådan en besked fra en HA'er, der bestemt ikke har beføjelse til at lave sådan nogle konklusioner, som vedkommende i følge dig har gjort.
Jeg er ligeglad hvem det er - vedkommende må jo ty til lidt selvransagelse, når hun ser sine ord brugt på den måde, de bliver brugt her.
Og til denne her: "Jeg kunne også sagtens efter min overbevisning fortælle hvem JEG mener "ulveflokken" er...men det må jeg jo ikke og det burde i vide, siden i ved så meget andet om regulativerne her på HG??"
- ???
Den er konstruktiv fordi?
aug 2006
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
aug 2008
jan 2008
Måske der ses spøgelser?
Jeg kan godt i debatter se at nogle ofte er enige, jeg kan også se at der er nogle profiler herinde som tænker ligesådan omkring hundehold og opdræt som jeg gør, ergo er vi ofte enige.
Er jeg så "i gruppe" med dem??
Og jeg tror ikke du lyver omkring Admin, men tror du har set forkert: at det er en hjælpe-administrator der har skrevet og ikke Admin.
aug 2006
feb 2007
Jeg spørger IKKE ind til hvem "de" er, for jeg mener ikke at der er nogle "de".
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 531
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Men jeg har, i anden anledning, mailkorrespondance med adm, så jeg vil da lige høre hende, hvad hun mener med den udtalelse til TR og hvem "de" er der trænger til en opsang
jan 2008
HjælpeAdministrator = HA
jan 2008
Hjælpeadministratorer
Bazoom har tilknyttet en række hjælpeadministratorer, der er private brugere, som hjælper med sidens drift samt kontakten til brugerne.
Som private brugere af Bazoom, anvender hjælpeadministratorerne Bazooms hjemmesider og ydelser på lige fod med andre brugere og kan ytre sig på egne vegne i overensstemmelse med Bazooms brugerbetingelser.
Hjælpeadministratorerne bidrager til at holde ro og orden på Bazooms hjemmesider, og de påser så vidt muligt, at brugerbetingelserne overholdes. Hvis du har problemer eller spørgsmål til nogle af de ting, du ser eller oplever på Bazooms websites, kan du derfor med fordel skrive til en hjælpeadministrator. Det kan f.eks. være vedrørende dårlig opførsel fra andre brugere, fjernelse af uønsket indhold og kommentarer eller anmodninger om frysning/spærring af brugerkonti, som ikke overholder betingelserne.
Hjælpeadministratorerne har ikke mulighed for at hjælpe brugerne med info og support til oprettelse og aktivering af profiler – herunder betalingstjenester. Ved spørgsmål hertil bedes du kontakte Support på support@bazoom.dk.
Eventuelle klager over hjælpeadministratorer kan rettes til Support på support@bazoom.dk. Det er ikke tilladt at oprette indlæg på Bazooms fora omhandlende enkelte hjælpeadministratorer.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 749
jan 2008
Pølse!
maj 2012
maj 2012
jul 2008
maj 2012
jan 2008
Helt ærligt, så synes jeg det er ret overdreven at sammenligne nogle mennesker der er enig med en kommentar/holdning til så at være en klike, som ofte bliver beskrevet som alt fra tyranner, til dem der styrer HG, til rygklappere og hvad ved jeg ellers ikke.
Like knappen er fordi man er enig i noget. Punktum.
Og jo, der kræver mere end at en bestemt bruger smider ordet "pølse" ind i en debat.
Helt ærligt.
jul 2008
jeg tænker - personligt trykker jeg gerne "enig" ved indlæg der er skrevet af folk jeg ellers er uenige i eller som jeg ellers ikke "bryder mig om" - MEN det ændre ikke på at de kan have kloge ting at sige engang imellem og det kan jeg så støtte den vej igennem.
Lidt barnlig tilgang men synes faktisk det er rart at kunne støtte et godt indlæg ligemeget hvem der har skrevet det !
maj 2012
jul 2008
maj 2012
jul 2008
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Der må være klaget til HA herinde. Ikke Admin.
Hvis der er tvivls spørgsmål tager HAerne den med admin.
aug 2006
Personligt trykker jeg på den tommelfinger hvis jeg er enig i indlægget, bruger den faktisk ret aktivt.
Og så er jeg fuldstændig græsk katolsk med hvem, der skriver hvilke indlæg.
For mig selv oplever jeg begge dele - nogle indlæg har masser af likes, andre har ingen. Det er vel naturligt?
Eller - er jeg en del af den klike der, når jeg nu oplever at få 15 likes en gang imellem?
sep 2005
jan 2011
aug 2008
aug 2008
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
aug 2009
Der er nogle HG'er der kender hinanden udefra også og som har mødt hinanden. Så er der dem der aktive og dem der måske ikke er så aktive. Nogle folk har noget til fælles som udstilling, andre har ikke. Det er jo ikke en folkeskole det her, det er internettet, et forum hvor vi alle snakker sammen.
jul 2008
Men logisk set er det fuldstændig latterligt at dømme en hel gruppe ud fra en persons handlinger !
og logisk set så er det naturligt at der i enhver samling af mennesker vil opstå disse grupper hvor folk har noget til fælles. !
maj 2012
majbritt det er som om du ikke læser hvad jeg skriver???
jul 2008
man må ikke støtte andre herinde
maj 2012
jul 2008
hvordan kan det at 25 mennesker trykker synes godt om ved "pølse" blive til en hetz ?
maj 2012
jul 2008
maj 2012
maj 2012
aug 2009
men okay det er jo en diskuterings forum ;o)
jul 2008
aug 2009
god idé ;o) det råd kunne jeg bruge!
jul 2008
kender det selv med at man er træt af en tråd så det er en god knap at kende
maj 2012
aug 2006
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
jul 2008
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.503
Men det er faktisk en ganske fantastisk tråd. Den fortæller flot hvad det hele drejer sig om når man skriver på et forum.
Jeg er een af dem er laver "likes", når jeg synes om et indlæg - uanset hvem der skriver. Og i denne tråd fik CH og Batdog faktisk en hel del. Flot skrevet om hvordan man sender og modtager signalerne.
Og tråden viser så også hvordan man kan prøve at provokere tingene frem. Eet af de bedste indlæg til dette er indlægget med regler om at være med i DKK - have en racehunde m.m. Her prøves med en provokation uden at ville tage ansvaret for sine egne ord. Hvad skal det indlæg? Fortælle en mening uden at ville stå på mål for indholdet. Det er for dårligt og ødelæggende for netop "tonen". Og da ingen bed på - så forsvandt ejeren.
Jeg mener at de største problemer med denne "tone" oftest er modtagerens opfattelse af hvad der skrives - og ikke så meget afsenderen. Der er meget få direkte chikaner af andre. Men mange hvor modtageren er negativ i opfattelsen.
Og hvor diplomatisk kan man egentlig blive uden at ens mening bliver pakket så meget ind i vat, at den bliver uforståelig. Det kan ingen bruge til noget.
Sylvester er et eksempel på hvordan indlæg modtages dårligt. Jeg læste den anden tråd, og den var pæn og ordentlig. Men det jeg ser som en forsigtig advarsel mod at din hund måske ikke egnede sig til udstilling - det blev en meget dårlig oplevelse. Det er synd, for det var slet ikke meningen som jeg læser det. Men det viser hvor svært det kan være at kommunikere på skrift.
Der forsvandt nogle rigtige provokatører for nogle måneder siden, og efter det har der været rigtigt pænt - ja, næsten kedeligt her. Diskussioner med meninger er her hvor der læres mest - hvis man vil !!!
jul 2008
Så jeg liker også lige til Peters indlæg
maj 2012
feb 2007
maj 2012
maj 2012
maj 2007
Jeg har altid lært at hvis man stikker næsen frem, så risikerer man at "slå sig". Jeg har slået mig RIGTIG mange gange her på HG og jeg stikker stadig næsen frem og tager slagene. For uanset hvor mange slag jeg får, så er jeg stadig mig og jeg lærer utrolig meget herinde.
Jeg er dog også vidende om at der er forskel på cyper og det virkelige liv (som jeg rent faktisk lever med hus, mand, hunde og job). Så fordi der er nogle herinde der råber "RØV" efter mig, bryder min verden altså ikke sammen. Jeg kender jo ikke disse mennesker og de kender ikke mig. Så hvorfor skal jeg få det dårligt over det?
Alting er ikke sort/hvid.
aug 2008
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Chokolade 13
En anden gang Bente, så skriv det lige så man selv slipper for at scroll op LOL
Og.... jow jow jeg er her med min "klikker" som andre steder på HG selvom jeg ikke lige skriver i en tråd ;o)
aug 2008
jul 2010
aug 2008
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 108
Tror forresten det er mig du mener er den 14 årige pige som skulle bruge et hundehus-råd - kan kun sige at jeg blev chokeret og direkte ked af det over al den kritik jeg fik når jeg kun prøvede at gøre det bedste for min hund..
feb 2007
aug 2006
MEN - prøv at tænk på, hvad der kom ud af det. I fik faktisk mulighed for, at gøre det rigtige for Jeres hund fordi folk var ærlige omkring den måde, I havde valgt. Og DET er da skønt - for jeres hund og for jer.
Man kan ikke vide ting, før man ved det - og nogen skal jo sige det.
jun 2007
dec 2006
Jeg synes også der er en klikke herinde.. den hårde kerne!
De er gerne LIDT oppe i alderen... de er følsomme af helvede til... de har haft hund ca siden jeg blev født, de ved RIGTIG meget, og i min bog er de drøn hamrende kloge hunde mennesker...
Jeg har nogengange haft problemer hvor jeg har tænkt... jeg prøver sgu at skrive til den bruger.. har aldrig snakket/skrevet med personen, men JEG beundre viden.. også viden jeg ikke selv har fået endnu grundet min alder og mit korte hundehold på 6 år..
Vi "unge" kunne måske også blive bedre til at respektere dem som også har en helveds masse livserfaring (MÅSKE KLIKKEN??) og tage lidt imod stedet for at blive snot fornærmede fordi vores forældre har lært os at vi er verdens navle...
aug 2006
Jeg synes altså ikke det kan være HG's brugeres ansvar. Så længe ingen grisser til, ingen taler dårligt om andre, men kun forholder sig til virkeligheden og beskriver den på en ordentlig måde, så synes jeg da kun det er positivt at der bliver delt viden ud.
feb 2010
Jeg beklager hvis det ser ud som et angreb, for det er ikke meningen.
Du blev brugt som et eksempel lige tæt på, på hvordan man forsøger at skrive et "svar", som så bliver modtaget i en anden ånd. Jeg er ked af at dit slutindtryk blev som du beskriver.
Mette har jo ret i ,at man skal modtage svar ude at det bliver for personligt. Ellers bliver det svært.
Jeg synes du skulle prøve en udstilling hvis du har lyst. Der er masser af søde mennesker som du kan have en god dag med.
sep 2005
At det kan være svært at se på sit elskede kæledyr med de realistiske briller på og indse at der kan være nogen ting som det bare ikke egner sig til. Men sådan er det nu altså engang - og man elsker vel ikke sit dyr mindre fordi det ikke har potentiale på alle punkter, vel?
feb 2010
En klike er en forsamling af folk der fungerer som en enhed med samme optræden udadtil. Der kommer ingen tæt på kliken, og de forsvarer til enhver tid alle medlemmer - uanset om de er enige eller ej.
Det finder du ikke her - så kliken findes ikke.
Jeg hører til de "gamle" - jeg kan bare se på min dåbsattest !! Men jeg ved langtfra alt om hundeverdenen. Jeg har arbejdet med kat og hund i mere end 30 år, men det er selskabshunde. Min viden om "store" hunde, brugsting, IPO, spor, og alt af den type er mindre, men ikke mindre facinerende at høre om.
Vores nysgerrighed i opdrættet er til gengæld stor. Vi vil vide noget for at blive bedre til opdræt, til sundhed, til at forstå vore hunde, vide noget om sygdom osv. Og derfor har jeg fundet sammen med andre "gamle" hundefolk hvor en masse kan læres. Folk der afholder træning, kan fortælle om hunderacer jeg ikke kender, har helt andre tilgange til hundene end jeg har prøvet.
Og det er fantastisk. En helt ny verden jeg kan bruge til at blive bedre her hvor jeg er.
Men vi er ikke enige om tingene. Vi kan sagtens diskutere - og gør det gerne.
Jeg deler gerne ud af de ting jeg har lært ved at være nysgerrig - ved at "stikke næsen frem" og også blive grinet af. Eks ved dyrlægen når man spørger om alt muligt. men det er positive grin.
Jeg forsøger at undgå at være bedrevidende, men igen - signaler kan være svære.
Så igen. Pa på med at blive nærtagende når man spørger. Og lad være med at opfatte folk der er enige som en klike. De har måske bare lært noget af det samme.
jun 2007
dec 2006
man må også SELV kunne sotere til og fra og diskutere frem og tilbage med de forudsætninger og erfaring man nu har.
men når der bliver råbt KLIKKE og "likehunting" og hvad der ellers er blevet skrevet så skriger det af "vi blev sagt imod"
ja og hvad så? hvad nu hvis dem der sagde en imod havde en vigtig point? at det faktisk var skide godt det der blev skrevet? men bare til at starte med slet ikke var i mine tanker?
hvad nu hvis det virkelig slet slet ikke var noget som man synes man kunne bruge? kunne man så bare argumentere og debattere og blive enige om at være uenige?
maj 2007
De er begge af super afstamninger og med DKK tavler.
Jeg må bare indse at det, jeg havde drømt om, ikke kom til at holde stik. INGEN af dem er vinderhunde.
Men så har jeg bare skiftet drømme. Og nu går drømmene ud på at få nogle kanonhyggelige timer til agility og i hundesvømmehallen sammen med hundevennerne istedet.
Og vi lever sq lige godt af den grund Mine hunde er STADIG verdens skønneste
dec 2006
ja HG har givet sit bud, men så kunne du jo komme tilbage og give en update senere om hvordan det gik.. og måske sad der nogle som kunne lære noget af dig og din historie?
dec 2008
aug 2006
Selvfølgelig gør det det, det vil det gøre hvor mennesker mødes og meninger udveksles.
Men - udgangspunktet for denne tråd skaber lidt undren hos mig fordi der er så roligt her nu. Nok mere roligt end jeg har oplevet det før siden jeg oprettede mig for knap 7 år siden.
Pointen for mig er, at man da naturligvis er i sin fulde ret til sin mening og i sin fulde ret til at udtrykke den.
Dog mener jeg ikke nogen er berettiget til at udtale sig om personlige forhold hos andre debattører som denne ikke selv har bragt på banen, ligegyldigt hvilken karakter, det så end har.
aug 2006
Men måske tingene er lidt mere tilfældige end som så? Og måske verden ville være et mere rart sted at være, hvis man tog sig et andet og mere positivt fokus?
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 108
jan 2008
Er der andre end mig der har lagt mærke til, at efter det der design-skift HG havde for et godt stykke tid siden, da er HA'erne trådt lidt tilbage? "styrer", så at sige, ikke helt så meget?
Vi havde på et tidspunkt megen snak her på HG omkring ytringsfriheden vs udhængningsreglen, og det virker på mig som om der er løsnet lidt op fra HAernes side... og hey: ingen dommedag, ingen ragnarok på HG... tværtimod.
Ja, udhængningsreglen er der stadig, og der er stadig nogle (efter min mening: åndsvage) regler omkring tonen herinde, men jeg føler jeg kan slappe lidt mere af i debatterne, jeg har ikke den samme fornemmelse af at have en HAer der står klar til at svinge pisken eller give et kæmpe rap over fingrene hvis man lige skriver det forkerte ord eller lignende.
Det er dejligt... det er befriende. Mere af det tak
Der har også været nogle enkle tråde omkring f.eks. kenneler, uden at de er blevet slettede, og alligevel har der været god tone, saglige argumenter for holdninger m.m.
Igen: dejligt.
Og som skrevet: HG er ikke væltet af at reglerne ikke er lige så stramt som en lykke rundt om halsen på en. Og tonen er, som flere skriver her i tråden, mere rolig end da der blev råbt "udhængning" eller "udstemme" hvert andet øjeblik.
dec 2008
Have jeg gjort det samme med en af de gamle bruger,ville du være en af de første til at skrive en mindre stil omkring god debat stil(set før)
jul 2011
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
Piiist: Der er ikke kommet nye retningslinier mht advarsler o.lign. Her er mere stille og brugerne er bare blevet bedre i diskussioner. Som også skrevet, brugerne klager heller ikke så meget mere .... Se bare denne tråd, man diskuterer og så trækker man sig, hvis man ikke kan få andre til at forstå " budskabet"
jan 2008
I hvert fald synes jeg det er en positiv udvikling med HG; at brugerne leger mindre politi, og det samme gør HAerne.
Og det ses på tonen, trådene m.m.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 144
Dermed ikke sagt at det er i orden. Fik selv en modtagelse af blandet karakter. Og det var ikke særligt sjovt. Men til gengæld har jeg haft det godt her siden.
Syntes godt folk kunne være lidt mere flinke. Og måske helt lade være med at svare hvis det bare giver dårlige vipes. Hvordan ville man selv foretrælle at blive svaret. Føler man sig stødt, må man jo skrive til admin, og de må tage stillingen derfra.
feb 2007
jul 2010
sep 2005
jul 2010
aug 2008
aug 2008
feb 2007
Der er rigtig mange hunde på en udstilling og rigtig mange indtryk en hund skal tage stilling til. Så derfor er det rigtig fint, hvis hunden kan finde ro og slappe af, f.eks. i buret.
Til en udstilling skal hunden kunne gå rigtig og pænt, den skal kunne vise sig selv/handleren skal kunne vise hunden rigtigt. Der vil være 1 dommer som skal vurdere hunden. Man går typisk en runde med hunden - hunden må ikke galopere, den skal trave . Så vil dommeren typisk skulle i nærkontakt med hunden = se den tæt på, vurdere benstilling, krop, hale, ryg, hoved, tænder, øre og meget mere. Derefter skal man måske gå en tur frem og tilbage, stille hunden op på gulvet imens at dommeren afgiver sin bedømmelse til ringsekretæren, som skriver det ned på kritikken.
Der kan være lidt forskel fra dommer til dommer, i hvilken rækkefølge de vil have hvad.
feb 2007
Hvis man vil det med udstillinger, så går man til ringtræning med sin lille hvalp også, så den allerede fra lille lære hvordan man går, når man er i en udstillingsring. Også det at blive stillet op, stå pænt. Med de små hunde, at komme op på et bord (trimmebord) og blive vist frem og kigget på af dommeren.
Men begynder man først at udstille sin hund når den er 12 måneder, så kan man også godt begynde ringtræning der - helst nogle gange inden en udstilling, så man har en ide om hvordan man gebærder sig i en udstillingsring.
Dommeren er nok lidt mere large med den kategori der hedder baby = 3-6 mdr., derefter kommer hvalpekategorien 6-9 mdr. og så er det vist junior 9 - ? (kan ikke huske hvor langt den går, længe siden jeg har haft en junior). Men er der f.eks. 2 babyer hvor dommeren ikke helt kan blive enig med sig selv om hvilken er bedst, vil den som går pænest måske gå hen og vinde ! ? Da det også i de små gælder om at præsentere sig godt.
Så svaret er Ja, en ung hund skal også gerne kunne disse ting, og den skal være fortrolig med at fremmede = dommeren, vil pille, rode, rage ved den, kigge tænder, føle hunden godt igennem og på hanhunde bliver kronjuvelerne mellem bagbenene også tjekket ud manuelt.
Og så er det godt hvis dommeren kan tiltrække sig hundens opmærksomhed enten ved hjælp af et pivedyr eller en lyd dommeren laver, så dommeren kan komme til at se hundens udtryk i ansigtet.
feb 2007
Har ikke set nogle af de tråde du har lavet, så derfor spammer jeg denne tråd ved at fortælle dig lidt om udstillinger.
jul 2011
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
Så frygt ikke. . Tag evt på en udstilling og kik på hvordan det foregår og se om det er noget du " skal gå til undervisning i " eller om du vil tage chancen Det skal være sjovt og hyggeligt både for dig og din hund ...
aug 2008
jul 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 10
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 19
Men har man et spørgmål der er af stor vigtighed så bør man nok gå til en professionel dyrlæge, træner osv.
Ligesom et spørgsmål af stor vigtighed måske bare burde besvares med "kontakt din dyrlæge"?
De andre forummer er jo spændende fordi man kan høre forskellige menneskers meninger og erfaringer og så vælge til og fra mht. Svarenes brugbarhed
maj 2007
http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/533199-quotsaelger_den_her_lille_soede_hund__fordi_jeg_ikke_har_tid_til_denquot
jan 2011
Så som Mette skriver er det HG der er det bedste sted for os hundetosser...
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Derudover er vi også så passioneret, at vi står klar til at hjælpe hunde i nød, som det link Mette viser og også en hund herinde, der dog endte med at blive aflivet, på trods af flere tilbud om overtagelse og rehabilitering af hunden.
Hg kan kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl, nogen gange går det over gevind og nogle uvidende medlemmer får høvl. Jeg fik også høvl første gang jeg lavede en tråd herinde, men der er vi personer så forskellige, at nogen kan ikke klare det, andre bliver stædige.
Idag elsker jeg HG og elsker den måde vi kan stå sammen på så snart der er brug for det.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Det er jul..... Det er umuligt at piske en stemning op i dag
maj 2007
jan 2008
LOVE IT!
Kumbaja my Lord, kumbaja!!!
Join rundkredsen alle! XD
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074