{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Tonen her på HG. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.. :o)

Jeg bevæger mig på en del forskellige sites, dog er HG den enste hundesite jeg er på.

Meldte mig ind da vi skulle have en hvalp for 2 måneder siden.

Og jeg må godt nok indrømme at jeg tit sidder med en følelse af at tonen herinde er MEGET hård nogle gange. Måske er det fordi jeg er vant til at der gennerelt bliver "talt" pænt de andre steder jeg bevæger mig rundt på.

Ved ikke om jeg er den eneste der har den følelse??

Jeg har da i hvert fald ikke oplevet andre steder at folk bliver nærmest svinet til eller der bliver brugt meget hårde vendinger..

Bare lige nogle tanker.

God regnvejrsdag til jer alle :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonen her på HG.
  • #1   12. jun 2009 Jo, kan godt give dig ret langt hen af vejen. Syntes også at der er mange, der meget hurtigt er fordømmende over det ene eller andet.

• #2   12. jun 2009 Det har du fuldkommen ret i at den er. Når det drejer sig om dyr og følelser så kan bølgerne gå meget højt hvilket er forståeligt med de tåber der desværre findes.

• #3   12. jun 2009 Ja eller taler fuldstændigt ned til folk.. Nedgørende.. Overlegent.. Noget...

• #4   12. jun 2009 Vivi..

Ja og det har jeg forståelse for. Oplever bare også at hvis nogle spørger om råd eller noget, så kan tonen også være meget hård smiley

• #5   12. jun 2009 * Vivi - trækker alle over en kam *
    - og tit overdriver de altså også herinde, når de flipper ud, det er set flere gange.

Maiken G - tja, man skal i hvert fald passe på med hvad man skriver, og har man en anden mening end de fleste herinde, så skal man holde sin mund - det gør jeg i hvert fald nu smiley

• #6   12. jun 2009 Sanne K.

Jeg har det på samme måde... Hver eneste gang jeg logger på og læser indlæg, bliver jeg overrasket over tonen.

• #7   12. jun 2009 Maiken G : har tidligere avlet både katte(inden jeg fik børn og net-tilgang), marsvin og kælerotter og kan sige at tonen ikke er værre her end i katte,marsvine/kælerotte"verdnen".

Jeg siger ikke at det nødvendigvis er iorden, men jeg tror simpelthen at når folk med store passioner for et eller andet mødes, så bliver de sg* lidt mærkelige.

- og når der er levende individer(herinde hunde) indblandet, så er passionen ofte så stor og følelserne så stærke, at det let kan gå galt !!

Som jeg engang skrev i et andet forum om næsten samme emne :
    Vi er sg* nok alle mere eller mindre knald i låget !!

OG ja, det er en generalisering, der batter, men tror nu alligevel, der er lidt sandhed i det !!

• #8   12. jun 2009 Du har fuldstændig ret .
    og jeg synes generalt det er de samme personner der går igen og igen der taler ned til folk .. ser man en person fra den gruppe af kommer de andre fra samme gruppe hoppe med lige med det samme .. og skulle de ikke være enige i den gruppe holder siger de intet i den pågældne tråd ..
    men sjovt man ikke kan ytre sin menig på en alm plan uden at nedgøre andre og svine til..

• #9   12. jun 2009 Personligt går jeg totalt bananas hvis folk ikke har forstand på avl og alligevel anskaffer sig hvalpe et kuld hvalpe på deres kuld, eller hvis folk bliver ved med at spørge herinde istedet for at ringe til dr. dyr hvilket er gratis.

• #10   12. jun 2009 Camilla.

Jeg må indrømme at jeg ALTID overvejer hvordan jeg skriver et indlæg... Når man har set reaktioner på ret banale ting.. Trist da det ellers kunne være fedt at dele flere ting om de små lækre vapser. :o)

• #11   12. jun 2009 Vivi, du skrev : "alligevel anskaffer sig hvalpe et kuld hvalpe på deres kuld".

Hvad ??

• #12   12. jun 2009 Jeg har holdt mig væk herindefra i nogen tid, fordi det simpelthen er for groft som folk vader på andre for selv at føle sig bedre.
    Jeg synes det er en skam at der ikke bliver grebet ind overfor den måde nogle bliver jordet på. Det skrammer mange væk og skaber i det hele taget en rigtig kedelig "høg over høg" stemning.

• #13   12. jun 2009 Som Vivi er inde på, er det ofte rimelig følelsesladede emner, om det så er kamp/muskelhunde, avl, tavler eller andet sidder folk med stærke meninger. Og det får altså bølgerne til at gå højt!

Det er selvfølgelig ikke okay at snakke grimt, men nogle gange glemmer folk at holde en ordentlig tone...

• #14   12. jun 2009 Jeg synes nu ikke tonen er specielt hård...... nok nærmere kontant..((o:

Mig generer det ikke da jeg foretrækker at en skovl kaldes for en skovl.... Men mange vil gerne have alting pakket ind i vat... og så skal man jo huske, at kommunikation på skrift KAN være meget vanskeligt da det er svært at nuanere det skrevne sprog...((o:

• #15   12. jun 2009 Syntes tonen til tider er meget grov faktisk..
    Når folk spørger om hjælp, og giver begrundelsen, bliver folk som regel hakket ned. Det giver en dårlig effekt - nemlig at folk ikke vil spørge folk herinde til råds en anden gang.
    Folk vælger måske helt at tage afstand fra siden.
    Kan godt være det handler om dyr og følelser, men jeg syntes stadig at man bør tale pænt.
    Man kan ikke være lige erfarene! Og vi er forskellige mennesker og ser forskelligt på den enkelte situation, det glemmer mange folk og så er der sgu nogle der bliver hakket på.

• #16   12. jun 2009 Charley, folk kan jo også bare snakke pænt til folk, ellers kunne de jo bare smutte...

• #17   12. jun 2009 Øh øh hov for hurtig ved tastaturet....mener
    anskaffer sig et kuld på deres tæve som oftest alligevel er for ung til dette.
    ;-D
    Håber stavefejl er ok idag

• #18   12. jun 2009 * Vivi - trækker alle over en kam *
    Skrevet: 12-06-2009 19:48:11

Øh øh hov for hurtig ved tastaturet....mener
    anskaffer sig et kuld på deres tæve som oftest alligevel er for ung til dette.
    ;-D
    Håber stavefejl er ok idag
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Fnis** den er godkendt...havde sg* ikke lige gennemskuet, at det var det du mente, og kender dig ikke godt nok til at vide, hvad du mener og ikke nødvendigvis læse, hvad du skriver !!

• #19   12. jun 2009 Heidi O
    Nej det er da heller ikke til at gætte hvad jeg mener når jeg kaster skødesløst om mig med ord ;-D.

Så vil jeg prøve med noget nýt og ønske HG en vidunderskøn aften!!

• #20   12. jun 2009 Jamen tak og ilm...sender samme ønske videre til resten af HG

• #21   12. jun 2009 Mange der har svaret...
    Er helt enig, man skal tænke sig om mange gange inden man skriver noget og tit er det bare for at hjælpe andre...
    Man heldig vis er der også mange som er rigtig søde til hurtigt at hjælpe når man mangler de...

• #22   12. jun 2009 Hvornår bliver man svinet til?
    Hvad lægger I i det?

Selv reagerer jeg som Vivi når der absolut skal avles
    på ravl og krat mens der sidder jeg ved ikke hvor mange tusinde andre hunde på internater - og de er i reglen fra "dummeavlere".

Så er det så sært man reagerer?

Hvis det bliver personligt står jeg også af - og det med man har truet - er totalt yt!

• #23   12. jun 2009 Tonen har bestemt ændrert sig herinde... fra jeg for første gang gik på .. herinde.. så den opfattelse er du bestemt ikke ene om at ha!

Jeg har til tider taget afstand fra HG.. og holdt pauser herfra..
    Jeg har mødt hadske toner.. og en form for gruppemobning...samt en del udhængning... og dette finder jeg dybt usmageligt...

Jeg finder det fint med fri tone... meen til tider er det måske en go ide at kigge efter hvad man smider i hovedet på andre af sine ytringer... og udlæg ..
    Husk altid på : peger man fingre af andre..er der ALTID 3 fingre der peger mod een selv!

• #24   12. jun 2009 Ja tonen kan til tider være hård, men der er også mange der beder om det......

Der er mange herinde der brænder for godt dyrevelfærd, og herinde er det hunde, der er i højsædet..... Der bliver tit oprettet indlæg, hvor det bare ud fra deres første skrivelse kan man se, hvad der er rigtig og forkert..... Og her tænker jeg på, at disse tror vi alle er dyrlæger herinde og kan give en eksperts råd om div ting..... Det kan vi desvære ikke, vi er helt almindelige mennesker med forkærligheden for hunden, som værende vores bedste ven, som ikke selv kan sige med ord, om de har ondt eller hvad der er i vejen.... Her er vi de ansvarlige til at tage stillingen til hvad der skal ske med vores kære dyr....

Men når folk ligeså opretter det ene emne efter det andet, om ens hund nu ønsker at være far eller mor, er jeg ved at brække mig, for bare kig på markedet, det bugner af hvalpe/unghunde/hunde, som søger nyt hjem..... Hvorfor f***** kan man ikke se markedet er mættet..... Ja jeg undrer mig af mange brugere herinde, som ikke kan se med deres bankende hjerte for deres bedste ven, at de vil sætte flere hvalpe til verdenen til en uvis skæbne.....

Undskyld mit sure opstød, men synes bare, at hvergang der har været et surt opstød mod en eller anden bruger, som ikke selv kan se fejlen, kommer der en tråd om tonen her på HG..... Ja jeg kan lide og være her, men jeg er så tilgengæld ved at være træt af folks evige tråde om avl på unge hunde.... Dem der avler ikke sætter sig ind i fra starten, hvad det vil sige og avle, og vi andre bruger skal redde dem ud af deres suppedas.... Div. tråde om hjælp som handler tit om andet end hjælp......

Ja jeg kunne blive ved, men ser I mig oprette div. tråde om den ene eller den anden, nej vel......

• #27   12. jun 2009 det er virkelig groft herinde nogle gange. kan virkelig sidde og ryste på hoved. jeg er også selv blevet nedgjort af andre. bare fordi jeg ikke liiige gjorde som dem. og blev kaldt en uansvarlig hundejer. og det er det sidste jeg er! så det var ikke spor behageligt.

• #28   12. jun 2009 Jeg er HELT enig med Karin.

Når man gang på gang ser 10 ugers hvalpe blive kastet fra sted til sted. Når man gang på gang ser de samme mennesker anskaffe sig en ny hund for at sælge den anden de har. Når man gang på gang ser folk spørge om dyrlægeråd, når deres hunde ligger og er ved at dø eller har brækket benet. Når man gang på gang ser at der bliver avlet på ALT for unge hunde (ja ind imellem næsten hvalpe). Når man gang på gang ser folk avle på hunde, hvor der i hundens profil er beskrevet at den har nogle mentale problemer. Når man gang på gang ser at folk avler uden at sundhedsteste og man SELV har aflivet hunde p.gr.a. arvelige sygdomme. Når man gang på gang ser at folk skriver at dyrlægen har "avlsgodkendt" ens unge hund, fordi den er blevet vaccineretog dyrlægen har sagt at det er en fin hund. Ja, så reagerer jeg. Det må jeg indrømme. Dog falder jeg meget ned, hvis jeg kan se, at folk er til at tale fornuft til og ikke bare smider svinere ud til dem, som tillader sig at skrive og give råd i deres tråd.

OG så har jeg så forbasket mange skønne oplevelser her på HG og har mødt en del mennesker herinde fra nu. Skønne mennesker:-)

• #30   12. jun 2009 Men personlige bemærkninger og trusler tager jeg SKARPT afstand fra!!!!

• #31   12. jun 2009 jeg siger også min mening når det er. jeg sviner dog ikke personen. jeg kan klare meget og lader det ikke røre mig på den måde. men når det går hend til hvor folk nedgøre, der kan jeg blive lidt sur. men jeg tog det stille og roligt og holdte tonen. man kan jo misforstå meget når det er beskeder, så nogen gange kan det være man selv tager det lidt for personligt. men ja det har sgu været groft herinde nogle gange.

Hva det der med at true? har jeg ikke set eller hørt?

Mette-ku ikke være mere enig.

• #33   12. jun 2009 Andrè P:

Så sæt ham på filter:-) Eller ignorer ham..... Jeg har ingen på filter, men har da et par stykker, som jeg skal holde mig fra, fordi vi ser så vidt forskelligt på det at holde hund:-)

• #34   12. jun 2009 Fars prinsesse er ikke en Mops* .

Jeg har 2 store brødre, så jeg kan også tage en hel del......*GGG*

• #35   12. jun 2009 Så er det derfor Charlotte føler sig så hjemme herinde smiley

• #36   12. jun 2009 jeg har det sådan at hvis jeg føler at nogle taler hårdt til mig siger jeg det til vedkommen. og hvis folk begynder at svine mig til (som de heldigvis ikke har gjordt) beder jeg dem pænt lade vær og passe deres eget.

• #39   12. jun 2009 Hvis folk nu bare brugte hovedet i stedet for røven ville der ikke være grund til at være hård/kontant/sur/mobbende/ond. HG ville være fin fin hvis vi smed alle hundehandlere, "avlinger" (avlere uden omtanke), folk med pludseligt opstået arbejde/flytning/barn og totalt utopiske forestillinger omkring hvad hundehold indebærer.

• #40   12. jun 2009 Jeg må indrømme at jeg også kommer op i de røde felt når det kommer til dårlig avl osv. Men jeg prøver at styre mit temprement og jeg håber da at folk vil sende en pb hvis de føler jeg går over strejen. Jeg skriver ikke noget som jeg selv ville blive stødt over, men folk er jo forskellige, så det kan da godt være jeg kommer til at støde folk.

• #41   12. jun 2009 jeg syntes nu egentlig tonen er ret pæn tagert i betragtning hvor store fjolser folk somme tider er her inde.

• #42   13. jun 2009 Sikke en respons :o)

Jeg har jo som sagt kun været herinde i 2 måneder. Kan sagtens forstå at der bliver reageret ved indlæg der handler om hundens velfærd, dårlig avl og sådant. Jeg har endnu ikke stødt ind i sådanne tråde.

Jeg har derimod oplevet hadske toner i hvad der i mine øjne er helt almindelige indlæg.

Men man skal selvfølgelig tænke på at man let kan misforstå det skrevne ord.

• #43   13. jun 2009 Maria: Jeg er helt enig. Der er nærmest tråde om "idiotavl" flere gange dagligt.

• #44   13. jun 2009 Maria nu med EGEN tavle...

Hehe... Ja det kunne være at jeg skulle opsøge de tråde som åbenbart kammer helt over så jeg ligesom ved hvad det hele handler om .. LOL

Måske skulle man overveje at have muligheden for at tilføje smily'er da de tit kan være med til at minimere misforståelser??

• #45   13. jun 2009 Maiken G
    Skrevet: 13-06-2009 17:53:48

Maria nu med EGEN tavle...

Hehe... Ja det kunne være at jeg skulle opsøge de tråde som åbenbart kammer helt over så jeg ligesom ved hvad det hele handler om .. LOL

Måske skulle man overveje at have muligheden for at tilføje smily'er da de tit kan være med til at minimere misforståelser??
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Medmindre folk er smilie-blinde...så kan de gøre det hele værre...
    - det er altid svært helt at gøre sig 100% forståeligt på computeren(skreven tekst), da der næsten altid vil være nogle der misforstår !!

• #46   13. jun 2009 Jeg synes bestemt ikke generelt at tonen herinde er hverken hård eller nedladende. Men det sker af og til at nogle får "tørt på" og derfor bliver meget nærtagende. Måske fordi de ikke lige får medhold i det de skriver om.
    Men stort set synes jeg det er et hyggeligt forum, som jeg personligt får meget ud af, og får også nogle hyggesnakke med flere herinde. Tak for det smiley

Kommentér på:
Tonen her på HG.

Annonce