Tonen her på HG. {{forumTopicSubject}}
Hej derude.. :o)
Jeg bevæger mig på en del forskellige sites, dog er HG den enste hundesite jeg er på.
Meldte mig ind da vi skulle have en hvalp for 2 måneder siden.
Og jeg må godt nok indrømme at jeg tit sidder med en følelse af at tonen herinde er MEGET hård nogle gange. Måske er det fordi jeg er vant til at der gennerelt bliver "talt" pænt de andre steder jeg bevæger mig rundt på.
Ved ikke om jeg er den eneste der har den følelse??
Jeg har da i hvert fald ikke oplevet andre steder at folk bliver nærmest svinet til eller der bliver brugt meget hårde vendinger..
Bare lige nogle tanker.
God regnvejrsdag til jer alle :o)
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 85
mar 2009
Ja og det har jeg forståelse for. Oplever bare også at hvis nogle spørger om råd eller noget, så kan tonen også være meget hård
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
- og tit overdriver de altså også herinde, når de flipper ud, det er set flere gange.
Maiken G - tja, man skal i hvert fald passe på med hvad man skriver, og har man en anden mening end de fleste herinde, så skal man holde sin mund - det gør jeg i hvert fald nu
mar 2009
Jeg har det på samme måde... Hver eneste gang jeg logger på og læser indlæg, bliver jeg overrasket over tonen.
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Jeg siger ikke at det nødvendigvis er iorden, men jeg tror simpelthen at når folk med store passioner for et eller andet mødes, så bliver de sg* lidt mærkelige.
- og når der er levende individer(herinde hunde) indblandet, så er passionen ofte så stor og følelserne så stærke, at det let kan gå galt !!
Som jeg engang skrev i et andet forum om næsten samme emne :
Vi er sg* nok alle mere eller mindre knald i låget !!
OG ja, det er en generalisering, der batter, men tror nu alligevel, der er lidt sandhed i det !!
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
og jeg synes generalt det er de samme personner der går igen og igen der taler ned til folk .. ser man en person fra den gruppe af kommer de andre fra samme gruppe hoppe med lige med det samme .. og skulle de ikke være enige i den gruppe holder siger de intet i den pågældne tråd ..
men sjovt man ikke kan ytre sin menig på en alm plan uden at nedgøre andre og svine til..
dec 2005
mar 2009
Jeg må indrømme at jeg ALTID overvejer hvordan jeg skriver et indlæg... Når man har set reaktioner på ret banale ting.. Trist da det ellers kunne være fedt at dele flere ting om de små lækre vapser. :o)
mar 2009
Hvad ??
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Jeg synes det er en skam at der ikke bliver grebet ind overfor den måde nogle bliver jordet på. Det skrammer mange væk og skaber i det hele taget en rigtig kedelig "høg over høg" stemning.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Det er selvfølgelig ikke okay at snakke grimt, men nogle gange glemmer folk at holde en ordentlig tone...
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Mig generer det ikke da jeg foretrækker at en skovl kaldes for en skovl.... Men mange vil gerne have alting pakket ind i vat... og så skal man jo huske, at kommunikation på skrift KAN være meget vanskeligt da det er svært at nuanere det skrevne sprog...((o:
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 656
Når folk spørger om hjælp, og giver begrundelsen, bliver folk som regel hakket ned. Det giver en dårlig effekt - nemlig at folk ikke vil spørge folk herinde til råds en anden gang.
Folk vælger måske helt at tage afstand fra siden.
Kan godt være det handler om dyr og følelser, men jeg syntes stadig at man bør tale pænt.
Man kan ikke være lige erfarene! Og vi er forskellige mennesker og ser forskelligt på den enkelte situation, det glemmer mange folk og så er der sgu nogle der bliver hakket på.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
dec 2005
anskaffer sig et kuld på deres tæve som oftest alligevel er for ung til dette.
;-D
Håber stavefejl er ok idag
mar 2009
Skrevet: 12-06-2009 19:48:11
Øh øh hov for hurtig ved tastaturet....mener
anskaffer sig et kuld på deres tæve som oftest alligevel er for ung til dette.
;-D
Håber stavefejl er ok idag
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Fnis** den er godkendt...havde sg* ikke lige gennemskuet, at det var det du mente, og kender dig ikke godt nok til at vide, hvad du mener og ikke nødvendigvis læse, hvad du skriver !!
dec 2005
Nej det er da heller ikke til at gætte hvad jeg mener når jeg kaster skødesløst om mig med ord ;-D.
Så vil jeg prøve med noget nýt og ønske HG en vidunderskøn aften!!
mar 2009
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 62
Er helt enig, man skal tænke sig om mange gange inden man skriver noget og tit er det bare for at hjælpe andre...
Man heldig vis er der også mange som er rigtig søde til hurtigt at hjælpe når man mangler de...
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Hvad lægger I i det?
Selv reagerer jeg som Vivi når der absolut skal avles
på ravl og krat mens der sidder jeg ved ikke hvor mange tusinde andre hunde på internater - og de er i reglen fra "dummeavlere".
Så er det så sært man reagerer?
Hvis det bliver personligt står jeg også af - og det med man har truet - er totalt yt!
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Jeg har til tider taget afstand fra HG.. og holdt pauser herfra..
Jeg har mødt hadske toner.. og en form for gruppemobning...samt en del udhængning... og dette finder jeg dybt usmageligt...
Jeg finder det fint med fri tone... meen til tider er det måske en go ide at kigge efter hvad man smider i hovedet på andre af sine ytringer... og udlæg ..
Husk altid på : peger man fingre af andre..er der ALTID 3 fingre der peger mod een selv!
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 536
Der er mange herinde der brænder for godt dyrevelfærd, og herinde er det hunde, der er i højsædet..... Der bliver tit oprettet indlæg, hvor det bare ud fra deres første skrivelse kan man se, hvad der er rigtig og forkert..... Og her tænker jeg på, at disse tror vi alle er dyrlæger herinde og kan give en eksperts råd om div ting..... Det kan vi desvære ikke, vi er helt almindelige mennesker med forkærligheden for hunden, som værende vores bedste ven, som ikke selv kan sige med ord, om de har ondt eller hvad der er i vejen.... Her er vi de ansvarlige til at tage stillingen til hvad der skal ske med vores kære dyr....
Men når folk ligeså opretter det ene emne efter det andet, om ens hund nu ønsker at være far eller mor, er jeg ved at brække mig, for bare kig på markedet, det bugner af hvalpe/unghunde/hunde, som søger nyt hjem..... Hvorfor f***** kan man ikke se markedet er mættet..... Ja jeg undrer mig af mange brugere herinde, som ikke kan se med deres bankende hjerte for deres bedste ven, at de vil sætte flere hvalpe til verdenen til en uvis skæbne.....
Undskyld mit sure opstød, men synes bare, at hvergang der har været et surt opstød mod en eller anden bruger, som ikke selv kan se fejlen, kommer der en tråd om tonen her på HG..... Ja jeg kan lide og være her, men jeg er så tilgengæld ved at være træt af folks evige tråde om avl på unge hunde.... Dem der avler ikke sætter sig ind i fra starten, hvad det vil sige og avle, og vi andre bruger skal redde dem ud af deres suppedas.... Div. tråde om hjælp som handler tit om andet end hjælp......
Ja jeg kunne blive ved, men ser I mig oprette div. tråde om den ene eller den anden, nej vel......
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 336
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Når man gang på gang ser 10 ugers hvalpe blive kastet fra sted til sted. Når man gang på gang ser de samme mennesker anskaffe sig en ny hund for at sælge den anden de har. Når man gang på gang ser folk spørge om dyrlægeråd, når deres hunde ligger og er ved at dø eller har brækket benet. Når man gang på gang ser at der bliver avlet på ALT for unge hunde (ja ind imellem næsten hvalpe). Når man gang på gang ser folk avle på hunde, hvor der i hundens profil er beskrevet at den har nogle mentale problemer. Når man gang på gang ser at folk avler uden at sundhedsteste og man SELV har aflivet hunde p.gr.a. arvelige sygdomme. Når man gang på gang ser at folk skriver at dyrlægen har "avlsgodkendt" ens unge hund, fordi den er blevet vaccineretog dyrlægen har sagt at det er en fin hund. Ja, så reagerer jeg. Det må jeg indrømme. Dog falder jeg meget ned, hvis jeg kan se, at folk er til at tale fornuft til og ikke bare smider svinere ud til dem, som tillader sig at skrive og give råd i deres tråd.
OG så har jeg så forbasket mange skønne oplevelser her på HG og har mødt en del mennesker herinde fra nu. Skønne mennesker:-)
maj 2007
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 336
Hva det der med at true? har jeg ikke set eller hørt?
Mette-ku ikke være mere enig.
maj 2007
Så sæt ham på filter:-) Eller ignorer ham..... Jeg har ingen på filter, men har da et par stykker, som jeg skal holde mig fra, fordi vi ser så vidt forskelligt på det at holde hund:-)
maj 2007
Jeg har 2 store brødre, så jeg kan også tage en hel del......*GGG*
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
mar 2009
Jeg har jo som sagt kun været herinde i 2 måneder. Kan sagtens forstå at der bliver reageret ved indlæg der handler om hundens velfærd, dårlig avl og sådant. Jeg har endnu ikke stødt ind i sådanne tråde.
Jeg har derimod oplevet hadske toner i hvad der i mine øjne er helt almindelige indlæg.
Men man skal selvfølgelig tænke på at man let kan misforstå det skrevne ord.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
mar 2009
Hehe... Ja det kunne være at jeg skulle opsøge de tråde som åbenbart kammer helt over så jeg ligesom ved hvad det hele handler om .. LOL
Måske skulle man overveje at have muligheden for at tilføje smily'er da de tit kan være med til at minimere misforståelser??
mar 2009
Skrevet: 13-06-2009 17:53:48
Maria nu med EGEN tavle...
Hehe... Ja det kunne være at jeg skulle opsøge de tråde som åbenbart kammer helt over så jeg ligesom ved hvad det hele handler om .. LOL
Måske skulle man overveje at have muligheden for at tilføje smily'er da de tit kan være med til at minimere misforståelser??
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Medmindre folk er smilie-blinde...så kan de gøre det hele værre...
- det er altid svært helt at gøre sig 100% forståeligt på computeren(skreven tekst), da der næsten altid vil være nogle der misforstår !!
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Men stort set synes jeg det er et hyggeligt forum, som jeg personligt får meget ud af, og får også nogle hyggesnakke med flere herinde. Tak for det
Tonen her på HG.