{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Tonen på HG {{forumTopicSubject}}

nu går jeg sygemeldt pt så er en del på Hg for tiden og følger med i stort set alle tråde. Jeg syns godt nok tonen er hård her inde, man skal ikke træde meget forkert eller få sagt det forkerte eller spørge i uvidenhed før man bliver høvlet ned, og der bliver oprettet tråde om hvor dum og uansvarlig personen er... Altså alle folk kan begå fejl eller handle i uvidenhed! og det er vel det forum er til? altså og spørge andre til råds som har mere erfaring end en selv? det er jo ikke alle der har 15 års erfaring med hund og det får man jo heller ikke før man har haft hund!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonen på HG
  • #1   5. feb 2013 Nu ved jeg ikke om du hentyder til en bestemt tråd, for jeg synes at tonen har været fin, generelt, meget længe.

Men indrømmet at der ER tråde, der kan få en flok hundeelskere op på tasterne.

• #2   5. feb 2013 nogen gange skal der altså tales med store ord når der er tale om SÅ forkert behandling af dyr !!!

• #3   5. feb 2013 Nogen gange kunne man ønske at folk bruger hovedet inden de opretter en tråd!!

• #4   5. feb 2013 Problemet er at her handler det om levende væsener og ikke om en trøje i en forkert farve . . en fejl kan gøre ondt, eller kan såre, manglende omtanke have mere fatale konsekvenser end at det bare lige kan byttes i det nærmeste supermarkede, og man spørger et sted hvor folk brænder for deres hunde, og hvor mange har deltaget i mange år og set de samme fejl gang på gang på gang . . . og desværre nok også i mange tilfælde af den samme "type" mennesker . . . så nogen gange bliver man bare træt..

Nogen gange tænke man bare, det kan ikke passe at man ikke tænker INDEN man køber hund, men først efter.... det kan ikke passe at alene hjemme træning igen er et emne, at det kommer bag på folk at en hund ikke straks kan være alene hjemme, at den bider i fødderne, i tæpperne, at den tisser, at den piver om natten, at den ikke bliver ved at være et lille glansbillede osv...

Jeg må ikke kigge i markedet, en falder i .... faldt i i går, ud af de første 10 annoncer jeg så var der igen igen igen unghunde på under et år der skulle omplaceres, og igen (og så må jeg få nogen på hovedet) igen af meget unge mennesker....

Så tror bare alle de gentagne samme ting gør at man af og til ikke kan holde diplomatiet i høj kurs...

• #5   5. feb 2013 det var ikke en bestemt tråd jeg tænkte på. Syns bare folk er hurtige til at sige hvor dårlig en person man er i stedet for at prøvet at hjælpe folk. altså går stærkt ud fra at de folk der er her inde elsker deres dyr og vil dem det bedste og derfor spørg til råds...

• #6   5. feb 2013 Jeg synes faktisk ikke, at det er så slemt.
    Som regel starter det ganske pænt ud, men når TS ikke får de svar, som h*n vil have, så ryger der en del finker af fadet, som de andre deltagere i tråden så reagerer på.
    Og så skal man huske, at folk herinde er passionerede omkring deres hunde. Prøv at hoppe ind på babygalleriet og lav et indlæg der hedder: "Jeg har tabt min baby på gulvet, og nu ligger den bare og er stille i sengen. Skal den til læge eller er jeg bare pylret?" Og se hvad der sker. Nogle ting er så himmelråbende sindssyge, at folk altså reagerer på det. Og man kan ikke altid reagere lige pussenuttet, når folk er ja- idioter

• #7   5. feb 2013 jeg er til gengæld super træt af at folk ikke kan skille tingene ad - "Det du gør mod hunden er dumt" - er IKKE lig med at jeg kalder dig for dum, jeg siger din handling er dum !

At jeg købte en hundehandler mops som impulskøb er DUMT - jeg siger ikke er min IQ er på 85 men at den handling er direkte dum og det må folk godt fortælle mig !

Er så træt af at komme med gode velmene råd og istedet for at læse det der skal læses og forstå det der skal forståes - så fokusere folk på måden det bliver sendt på istedet for hvad der sendes !!!

Læs dog hvad folk skriver af sk*de god information istedet for at fokuser på at du læser det som et slag i hoved ! -

Det går begge veje - Ingen tvivl om det - Men man får godt nok lange skambamser af det.....

• #8   5. feb 2013 en del af problemet er at man teknisk set kun kan tage stilling til hvad folk skriver i et indlæg... og hvis ikke alle relevante oplysninger er til stede, så kan man altså ikke konkludere noget udfra ukendte oplysninger. Og så er det at det tit går galt.

Så jeg ønsker mig altid at alle relevante oplysninger er tilstede i første hug.. for det nytter sgu ikke noget at de dukker op flere timer inde i en tråd.

• #9   5. feb 2013 smiley Oprettede en tråd med samme overskrift i december. 406 svar blev det til smiley Men jeg opgav nu ret hurtigt at følge med i den. Men det bliver da spændende at se, hvad det udvikler sig til denne gang......

• #10   5. feb 2013 HELT enig med F& Z - kunne ikke sige det bedre selv..

• #12   5. feb 2013 Altså jeg ved fra mig selv af, at jeg har en tildens til at tage de ting der kommer til mig hårdere og nok også mere personligt end de er ment, og derfor opstår der misforståelser engang i mellem. Sådan tænker jeg at der er flere der kunne have det.

Men omvendt så er der også bare engang i mellem nogle som fortjener det, da det de skriver er helt hen i vejret, på den ene eller anden måde.

Derudover tror jeg også at folk har en tildens til at blive lidt mere direkte og måske lidt mere ligeglad med hvordan andre kan opfatte det der bliver sagt fordi det netop er bag en skærm og ikke i virkeligheden.

• #13   5. feb 2013 Jeg er altså ikke meget anderledes bag skærmen end jeg er i virkeligheden. Det har kostet mig en af mine bedste veninder gennem årene, men sådan må det være!!

• #15   5. feb 2013 Jeg har som bekendt meget at indvende på tonen her inde, men ærlig talt så handler det for mig mere om noget som JEG opfatter som medløberkultur. Det er sådan set helt fint at TS kan få et svar i en rimelig skarp (sober) tone. Det er til gengæld usmageligt og dumt at se at der bagefter kommer en hyæneflok og istemmer med små giftpile.. det ligner en flok der bare gerne vil være en del af en insidergruppe og som aldrig tænker en ærlig selvstændig tanke men tvært imod venter med at give sig til kende til de ved hvem det er der er upopulær.. og SÅ kan de trygt stikke.. helt uden at komme med noget relevant eller nyt til debatten eller til det egentlige debatemne. Som en TS sagde tidligere i aften: Jeg VÈD jo godt jeg har gjort noget dumt- jeg har bare ikke brug for at 200 mennesker bliver ved med at fortælle mig det.

• #16   5. feb 2013 Anya - Du skriver flere vigtige ting så jeg tillader mig lige at tage det i bidder :

<i> Altså jeg ved fra mig selv af, at jeg har en tildens til at tage de ting der kommer til mig hårdere og nok også mere personligt end de er ment, og derfor opstår der misforståelser engang i mellem. Sådan tænker jeg at der er flere der kunne have det. </i> - Og du ved det ! Yay , For det er godt nok ikke tit man har en fornemmelse af at "hvem end der føler sig trådt på" har en ide om at det man har skrevet til dem SLET ikke var ment som de tog det smiley
    Den går som sagt begge veje, Hvis afsender ikke kan formulere sig korrekt og tydeligt så er det svært for modtager at forstå det "korrekt" og samtidig skal man som modtager ikke tillægge afsender noget der egentlig ikke står - Og DET er svært, For vi tolker jo ud fra erfaring smiley

<i> Men omvendt så er der også bare engang i mellem nogle som fortjener det, da det de skriver er helt hen i vejret, på den ene eller anden måde. </i> Enig !

<i> Derudover tror jeg også at folk har en tildens til at blive lidt mere direkte og måske lidt mere ligeglad med hvordan andre kan opfatte det der bliver sagt fordi det netop er bag en skærm og ikke i virkeligheden. </i> Enig og ikke enig !
    Jeg tror faktisk også at mange af de ting jeg har sagt her på HG der er blevet forfærdelig misforstået ikke ville være misforstået IRL med selv samme formulering - Og det er her vores personlige tolkning af ord, formuleringer og sætninger kommer ind i billede.
    Jeg ville godt kunne sige "Ai for helvede svigermor, HVORFOR har du købt hund hos en hundehandler ? Det er godt nok det dummeste du nogensinde har gjord" - at hun så ville kigge på mig og sige pas dig selv men det er en anden sag - Skriver jeg det samme til en herinde så falder himmelen ned fordi jeg "jo har kaldt en for dum" ( hint til mit tidl indlæg her i tråden smiley )

• #17   5. feb 2013 tak for alle de gode svar. kan sagtens forstå folk, at det gør ondt i hunde hjertet engang imellem. må da også indrømme at jeg får ondt i hjertet engang imellem når man læser div. tråde. men tror bare ikke man hjælper den hund der bliver spurgt om. syns det er bedre at lade tråden ligge eller komme med noget som folk kan bruge til noget. og hvis det så ikke passer personen er der jo så ikke mere man kan gøre, da man jo ikke fysisk kan skride ind.

• #18   5. feb 2013 Jeg kan måske til tider virke hård i den måde jeg skriver på - men i virkeligheden er årsagen blot fordi det lægger så langt fra min egen verden - og jeg synes det er vores pligt at hvis vi er vidne til ting vi ikke finder acceptabelt at vi træder til - Hvis vi kan se at en hund ikke trives eller andre gøre ting der er helt uhensigsmæssigt overfor en hund at vi reagerer - hvis ejeren ikke selv kan se det - er det os der er hundens talerør! - OG det tror jeg tit kan være oversagen til at bælgerne kan gå høj - Fordi folk herinde elsker hunde, og ønsker dem det bedste..

• #19   5. feb 2013 Søren og Mik M

Tit og ofte overlapper svarene hinanden. Jeg kan ikke læse, opdatere og skrive på samme tid.

Med hensyn til om personer skal have tingene at vide 200 gange, så ER der rent fakitisk folk som ikke fatter en bjælde om man så fortæller tingene 500 gange!!

• #20   5. feb 2013 F & Z - Ja præcis min pointe.
    - Den første gang jeg var herinde, formåede jeg enormt hurtigt at gøre mig uvenner med ret mange, fordi jeg fik formuleret noget lidt uklart, også er jeg temmelig nærtagende, så den kritik jeg fik, tog jeg voldsomt personligt, faktisk så meget at jeg endte med at slette alting herinde.
    Men nu er jeg så kommet igen, fordi jeg savnede noget af det herinde, så har meget fokus på mig selv når jeg skriver nu, for at det ikke tager samme drejning, og ved jeg lige skal læse nogle ting 2 gange, så jeg ser at det ikke er personligt det der bliver skreven smiley

• #21   5. feb 2013 Anya - Tror jeg vi alle kommer til engang imellem smiley Jeg er pt en hormonbombe pga graviditet - og jeg vælger simpelthen at forlade debatter jeg ved ender galt på den ene eller den anden måde smiley
    Enten fordi mine formulerings evner ikke rækker til at forklare det jeg gerne vil forklare - eller fordi de små provokationer folk kan spytte i hoved på en som f.eks "medløber", ikke er noget jeg lige DEN dag kan se igennem fingre med.

Jeg ser det ikke som et nederlag at forlade en debat, Nok nærmere en styrke at jeg kan vælge fra smiley - Man kan jo altid komme tilbage igen hvis man vil smiley

• #22   5. feb 2013 Man kan altså ikke tillade sig at være over-følsom når man færdes i et forum som dette.

Man må kunne gi`og ta`og kan man ikke det, har man et problem.

Jeg har søreme også ofte fået nogle hak, men jeg må jo så glæde mig over at jeg ikke ser de mennesker i virkeligheden.

MEN vælger man at læse hvad der RENT faktisk bliver skrevet, så kommer der tit rigtig mange gode råd. De bliver bare misforstået med det samme.

• #23   5. feb 2013 Iøvrigt er [*F & Z *] `s svigermor den sidste person i verden der ville købe hund hos en hundehandler smiley

• #24   5. feb 2013 Nemmerlig Mette !!!!

Og vi kan ALDRIG kommer til at gøre alle glade - Det er umuligt smiley

- og svigermor og hundehandlerhund - Ja jeg venter bare på at hun kommer ind og sætter mig på plads smiley LOL

• #25   5. feb 2013 Tror hun er gået til køjs, Freja........ Hun er jo en ældre dame....... smiley

Jeg er løbet den vej --------------------------------------------------------------------------->

• #26   5. feb 2013 Også tror jeg bare folk skal tænke over hvilke spørgsmål de stiller.... om det virkelig er noget de vil have svar på - selv hvis svaret er at det kunne være en idé at gøre tingene anerledes, eller direkte at folk mener at de ting de gør er heelt ude i skoven

• #27   5. feb 2013 Kan som altid ikke se problemet smiley

• #28   5. feb 2013 Hej hej Mette!

• #29   5. feb 2013 hahaha Det er ikke mig der skal til hundesvømning med hende imorgen *GG* Enjoooy smiley

• #30   5. feb 2013 I gør det ikke nemt for TS at lave fokus på dårlig tone smiley

• #31   5. feb 2013 Ungyld...... smiley Det er bare SÅ sjow at drille svigermor..... !

• #32   5. feb 2013 ikke den hårde tone - du må ikke drille nogle! - Haha

• #33   5. feb 2013 DAMN........ Jeg skal have hende med i bilen :-(. Wish me luck!!!!

• #34   5. feb 2013 man må altid drille Svigermor. det er faktis en pligt

• #35   5. feb 2013 ai hold op ! Hvis du vidste hvad svigermor driller mig med ville du heppe på mig *GGG*

• #36   5. feb 2013 Taaak Alex *G*

Hun siger min ladeport er stor - DET er evil !!! smiley

• #37   5. feb 2013 Sikke en lang løbetur du fik dig Mette - du har simpelthen løbet så stærkt at du allerede har nået hele vej rundet smiley

Ja okay Alex - lige svigermutter må man gerne smiley

• #38   5. feb 2013 Frejas svigermor er bindegal............................... Men har hjertet på rette sted smiley

• #39   5. feb 2013 bindegal på den gode måde ! Vi elsker hende selvom hun er kugleskør smiley

( Mette - tror vi skylder en rød sodavand og en plade merci *GGGGGGG* )

• #40   5. feb 2013 Og hun skal IKKE se denne tråd, før jeg har sat hende af efter svømmehalsturen imorgen aften......... *LOOOOOOL* Så ser jeg hende trods alt ikke før lørdag morgen igen......*GGGG*

• #41   5. feb 2013 Gu gør vi da så smiley

• #42   5. feb 2013 bare på Alex til at sætte hende på filter smiley FNIS !

• #43   5. feb 2013 Heppe ligefrem - pas du bare på eller springer jeg lige ud i en Cheerleader- dans? smiley

• #44   5. feb 2013 Michelle:

Ja ved tanken om Frejas svigermor i hælene, så kan jeg dæleme løbe stærkt......*GGG*

• #45   5. feb 2013 Synes det lyder til i tre Mette + F&Z + svigermor har været gift liiiidt for længe smiley

• #46   5. feb 2013 LOOOL Michelle - Så forstil dig os tre på en roadtrip til hundeudstilling i jylland - DET var en sjow dag ! *G*

Og dans ? - Jo tak ! smiley

• #47   5. feb 2013 Jaér det tror jeg gerne - Mette vil sikkeret gerne løbe ved siden af, og med hendes fart kan det jo nemt lad sig gøre smiley

af sikkerhedsmæssige årsager bliver det en cheerleader-dans hvor begge fødder er placeret på jorden smiley - og bare roligt kan flytte dem (forholdsvis hurtigt) Så det skal nok blive viiiildt smiley OKAY så afsløre jeg starten på dansen tænker jeg råber giv mig et F (spark ud til siden) giv mig et & (spark ud til DEN ANDEN side) og giv mig et Z (spark LIGE ud!) .... Hvad siger du så ?!! Wow

• #48   6. feb 2013 Du er for hardcore Michelle ! - jeg bukker og takker for min helt personlige dans *G*

også lige et undskyld for at totalt smadre emnet her smiley Det var ikke planlagt !

• #49   6. feb 2013 tror emnet var afdiskuteret så det gør skam ikk noget. den bliver slettet imorgen med hensyn til jeres sikkerhed hehe

• #50   6. feb 2013 Ja jeg er lidt vild, når først jeg får varmet op smiley

Ja , tror tråden kom liiidt ud på et sidespor - så vi må hellere passe på den ikke bliver slettet smiley - Ej det er bare gaas, må hellere hoppe i seng - kan mærke den sindsyge gode humor har meldt sig= overtræt smiley

• #51   6. feb 2013 Hvis du synes der er slemt herinde, så prøv at besøge kattegalleri smiley

Jeg synes tonen er ok. Men det svinger en del smiley

• #52   6. feb 2013 Alex - Det behøver du nu ikke smiley Emnet er helt fint, dog som du kan se i mit link, meget gennemdiskuteret smiley

• #53   6. feb 2013 Det er ihvertfald et faktum at mange nye brugere her inde giver udtryk for at de føler de møder en mur af mennesker der kender hinanden godt (fra forum) og at mange siger at de føler de skal passe meget på hvad de siger for ikke at blive stemplet af en fast kerne af brugere af dette forum. Hvis man er ny her inde kan det godt virke meget voldsomt når en hel flok mennesker siger det samme igen og igen og samstemmigt giver hinanden ret i at en ny bruger er HELT forkert på den.
    Jeg synes selv der er RIGTIG mange RIGTIG gode svar og at der tydeligvis er meget viden om mange forskellige ting her inde. Jeg synes til gengæld også at der tegner sig et billede af visse brugere der aldrig selv kommer med noget fornuftigt i starten af en tråd men som sjovt nok altid er med på en meget ubehagelig nedgøren af en evt ny TS når først nogen andre har lagt tonen an.

Altså jeg tænker at hvis først folk har gjort sig den ulejlighed at gå herind for at spørge om et eller andet, så har vi allerede sorteret de værste hunde-ejere fra- sådan groft sagt. Det er vel af en eller anden form for SUND interesse for deres hunde som gør at de melder sig under fanerne... selvom der blandt brugerene er mindre erfarne, så har jeg svært ved at se bort fra den stemning der kan piskes op fra tid til anden hvor hele kernen her inde ligesom står sammen om noget som jeg egentlig ikke, i mangel af bedre ord, kan kalde andet end nedgørelse.
    Jeg ved at i hader at jeg bruger ord som "kerne" og "medløber" og det er overhovedet ikke for at nedgøre nogen, piske en stemning op eller "konfliktoptrappe".. slet slet ikke.. det er min ærlige mening og de ord jeg hører fra andre der har lignende oplevelse som jeg.

Og jeg kan lige forestille mig selv dengang jeg var 22 år gammel og min hund var en hvalp. Hvis jeg var troppet op her inde med mine meninger dengang.. hold da kæft mand.. jeg var blevet BLÆST baglæns ud i kulden.. haha. Han løb løst i skoven når det var "tilladt" uden for dyreungesæssonen. Over markerne når der ikke var reder. Jeg sværgede til blandingshunde og troede at ægte hunde pr definition var befængt af lidelser. Jeg har hele hans liv yndet at give ham et stykke chokolade med meget lavt kakaoindhold fordi han er helt tosset med det. Iøvrigt kunne jeg garanteret gøre rigtig mange her inde RØDGLØDENDE hvis de vidste hvordan jeg har haft ham selvom jeg IRL er TOTALT berygtet og genkendt som absolut hundemenneske på den absolut mest kærlige og ansvarlige måde, og vi er uadskillelige i et og alt og ved i hvad? Jeg har ham stadig. Han fylder 17 om 2 måneder og er stadig en glad dreng med masser af fart på tilværelsen selvom alting går noget langsommere i dag. Vi er kommet i gennem uden knubs. Uden voldsomme skideballer. Uden sygdomme. Uden at komme til at skambide nogen andre dyr eller mennesker. På delemad med sovs nogle dage. På pizza andre. På frikadeller eller Frolics.. hvad fanden lige præcis hunden har haft lyst til og som jeg ved han kan tåle i perfekt kombination. Dyrlægens anbefalinger jow tak, og når han er blevet træt af det så er det skiftet ud. Så vis der mangler en underdog nogle gange her inde, så kan i jo skrive mig en PB for jeg tror jeg har gjort stort set alting HELT forkert i forhold til de uskrevne regler. Jeg er klar over at tiden sig nærmer hvor jeg en skønne dag skal have den alvorlige snak med min dreng om den der regnbue som han skal ud på. Og til den tid vil jeg glæde mig over at jeg har handlet som jeg har, selvom jeg føler mig meget klogere i dag end da jeg var 22.

• #54   6. feb 2013 Flot skrevet Søren smiley

• #55   6. feb 2013 Ja flot skrevet Søren. Må sige jeg tænker noglelunde det sammen langt hen af vejen.

• #56   6. feb 2013 Ja, HG er slem.
    Lad os reformere den.

Fra nu af må vi kun ae og klappe.

Og vi må IKKE være flere, der er enige, det er mobning.

Er vi uenige, skal vi lade som ingenting, så vi ikke gør nogen forlegne eller generer nogen.

Sørg for aldrig at være enige med nogen to gange, for så er det en gruppe og det er virkelig noget skidt.
    Så bliver andre kede af det og melder sig ud.

Sorry - men det der sødsuppe-finfølenhed, ultrasensitive det er bare ikke mig... Kan man ikke tåle debatter, så tror jeg et debatforum er det forkerte sted at være.....

• #57   6. feb 2013 Hov jeg kom til at trykke enig CH smiley undskyld til dem jeg kan have gjort kede af det:)

• #58   6. feb 2013 HG er mere roligt end det har været i en god årrække.. Hvad med at lade det blive ved det?
    At gøre HA'erne arbejdsløse er da det bedste vi som brugere kan gøre og lige for tiden har de altså ikke specielt travlt.... Og godt for det.

• #59   6. feb 2013 Jeg kom også til at trykke enig. Må hellere slette det sådan ikke er en gruppe smiley

Men ja jeg synes også tonen har inden kan gå højt - men hvad havde folk regnet med? Vi sidder så utrolig mange forskellige mennesker og emnet er noget så personligt og noget man har så kært som var det ens eget barn - for mange er det enda som ens barn...

Og ja måske virker det ret hårdt med folk kommer med ene gentagelser om at det man gør er helt forkert - men hvad skal man ellers gøre hvis man er enig , -.-

Jeg synes folk herinde er sk*de gode til at puste til ilden, og så er det skisme ens egen skyld.

Og derudover så kan jeg ikke så det svære i at bruge de råd og vejledning man kan - og ud med resten.

• #60   6. feb 2013 Jeg siger ikke det skal være sukker sødt det hele. men at tale pænt til folk er sku en ting som der snart mangler på alle forums i dag. det er ligsom blevet en kultur i danmark at på div. forums kan man sige ting til folk som man aldrig ville kunne finde på at sige hvis man stod ansigt til ansigt... også den måde sarkasme bliver brugt nu hvor de ting med grupperinger og mobning bliver latterliggjort. for du ser mange tråde hvor en kommer med en sviner også de næste tyve er med hvordan de er enige. jamen for fanden kom da med noget konstruktiv...

• #61   6. feb 2013 Alex, jeg må erkende, at jeg mener at det er sådan HG fungerer 95% af tiden.

Og så må jeg sige, at jeg ikke synes problemet er så omfattende at det er nødvendigt at gøre det store ved det.

Her foregår SÅ mange fantastiske ting. Der er så meget hjælp at hente på HG på alle mulige måder og hvis man kun ser de sidste 5% galde, der lukkes ud, så har man altså taget de gale briller på.

Man kan også prøve at se efter det gode og konstruktive i stedet for det negative. Det gør som regel livet lidt lettere - og det gør det også på HG.

• #62   6. feb 2013 jamen det ved jeg godt. men er bare bange for at mange nye bruger bliver skramt væk af det. folk som kunne have brugt dette forum til at forbedre deres hunds liv.

• #63   6. feb 2013 skal siges igår da jeg oprettede denne tråd lå der tre tråde i streg hvor det ikke var ene pæne ord der blev brugt...

• #64   6. feb 2013 F & Z - LOL ja, det der med hormoner kan virkelig fucke ens balance up. Men tillykke med at være gravid! SÅ heldig du er. Jeg glæææder mig til det engang bliver min tur xD

Mht. til det med at være over sensitiv, det er der jo bare nogle mennesker der er, og der kan være mange forskellige grunde til det. Jeg ved godt hvorfor jeg er det og jeg arbejder også på det med mig selv, fordi jeg ved det ret tit er en ikke særlig god egenskab, men derfor også til at sige at man burde holde sig fra sådanne forumer som dette, synes jeg er lidt langt. Personligt har jeg ikke andre at kunne gå til.

• #65   6. feb 2013 Der vil være negative ting over alt - om det er HG, nyhederne eller Netto så vil der altid være noget der ikke passer en bestemt smiley
    Tror Hg fungere fantastisk for 98% af brugerne, det er jo kun et gæt men så roligt og stille her er fortiden , uden det store drama - ja jeg forstår det ikke smiley

Tror at det er utopi at tro at et forum udelukkende kan have 100% glade brugere - måske med døde ting som biler eller frimærkesamlinger, men noget vi lnytter os til som børn - det er umuligt smiley

Fokuser på det positive istedet for det negative - gør dog som vi gør med vufferne smiley

• #67   6. feb 2013 Handler det ikke også om, at nogle mennesker er mere ligefremme, kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade?

Sådan er det da ihvertfalde ude i den virkelige verden, så ganske naturligt vil det også være sådan herind.

Og ja det er ikke alle der kan klare det.

Skal da ærligt indrømme, at jeg i starten lige skulle vænne mig til jargonen herinde smiley

• #68   6. feb 2013 CH- jeg synes bestemt der skal være plads til uenighed og debat. Jeg ville da hade et debatforum hvor alle er enige. Det der skærer er de ukonstruktive "jeg-synes-også-du-er-dum-ligesom-de-foregående-10-har-sagt" indlæg. Dem synes jeg er usmagelige fra voksne.
    Og jeg giver indlæggere der påpeger at det netop er hjerteblod helt ret. Havde det været et Ford Escort forum havde jeg været totalt ligeglad med om folk blev skræmt væk uden at få nyttig karburatorviden med sig inden. Men jeg forholder mig i respekt til den viden der er her og tænker at mange kunne få glæde af den og mange FÅR allerede glæde af den. Mest af alle hundende som vi alle har så tæt på hjertekuglen.
    Jeg har da heller ikke noget i mod at folk kan være enige om en ting eller i en debat. Slet ikke. Det tror jeg ikke nogen har noget i mod.
    Det eneste jeg siger er bare at nogen bliver kede af det og jeg for mit vedkommende ville tage det til mig hvis jeg havde gjort det. I kan så gøre grin med mig som i vil og sige at i ikke længere tør sige noget som helst eller melde jer enige med hinanden, flyve på englevinger osv. I kan også køre frem med at disse påpegelser af tonen er konfliktoptrappende osv. Det er helt fint men jeg håber i det mindste at i forstår, at det eneste jeg siger er, at det er positivt hvis man kan udtrykke sig på en måde så man ikke gør folk unødvendigt kede af det samt at jeg bare udtrykker min simple mening om at vi kan komme længere med AL DEN VIDEN som HG indeholder hvis vi ikke skræmmer folk langt væk. Og måske er det netop dem der skræmmes som har mest brug for bedre indsigt og viden.

• #70   6. feb 2013 Batdog: Du har da fuldstændig ret. Og med de få men ret vigtige overvejelser som bl.a DU gør dig vil der heller ingen problemer være overhovedet. Og jeg er helt enig med dig i at du ikke er den eneste. Tvært imod synes jeg da selvfølgelig at LANGT hovedparten kan finde ud af det. Der kan sagtens være 30 indlæggere der tilkendegiver at de er enige med hinanden uden at tonen på noget tidspunkt bliver ubehagelig. Du har helt ret i at det kan være befordrende for en spørgende at vide at mange her inde deler samme opfattelse af et problem.
    Og hvis en TS bliver muggen over dette er det jo ikke min mening at alle herinde skal gennemgå en lille liste over "positiv kommunikation" for at fortsætte en tråd.

Det er bare ikke det jeg anser som problemet.

Jeg ser velmenende, positive mennesker der spørger om et eller andet eller slynger en tanke i luften- ALTID ud fra et spørgsmål om hundes velbefindende. Så ser jeg efterfølgende at der er en flok seriøse debatører der bidrager med deres råd og vejledning og endelig melder der sig en "underflok" der godt lige vil prikke. Det er denne sidstenævnte del som jeg igen og igen må "sluge" og samtidig høre på at HG kører bedre end nogensinde før. Dem der i debattens 3. time kommer med opslag som "hold kæft hvor dum har man lov at være". Ved du hvad Batdog- de har lov at have deres mening ligesom jeg har lov til at have min men jeg synes bare det er utrolig ukonstruktivt, konfliktoptrappende og lavt lavt lavt og jeg kan slet ikke forstå hvorfor den resterende SERIØSE del af HG bifaler/tillader dette. Og for mit vedkommende vil jeg altid anfægte den slags præcis hvor jeg møder den. Sådan er jeg bare. Hvis jeg møder en mand i Brugsen der får lyst til at udbrede sin personlig mening om at kassedamen er fed og fuld af bumser, så får han at vide at han skulle tage sine meninger med sig hjem på bodegaen, får der er sgu nok ikke så meget vi andre eller kassedamen kan bruge hans vrøvl til. Uanset han måske har fuldstændig ret. Og jow- der ER jo folk der er meget direkte men der er en hårfin grænse mellem at sige sin mening og være ærlig, og så at være et dumt svin der bare nyder at træde på folk som andre eller samfundet eller hvad har vi- allerede har lagt fladt på ryggen til gratis spark i nyrene.
    Jeg har fået adskillige tilkendegivelser fra folk og fæ her inde som udtrykker at de udover de gode konstruktive svar, samtidig skal finde sig i en utrolig degraderende og nedværdigende tone som gør dem kede af det.

Jeg er ked af at jer gode folk føler jer ramt når der tales om hyæner og ulve, flokke og grupper (illuminati... den var god :-)) men jeg er glad for jeres respons.

• #71   6. feb 2013 Jeg har det som batdog. Tænker nøje over min måde at udtrykke mig på, forsøger at skrive på en måde, der er konstruktiv og relevant for temaet samtidig med, at jeg får mit budskab igennem på en så kort og klar måde som mulig.

Det er der heldigvis mange, der forstår og kan se - og enkelte, der bliver meget provokeret af. Det kan jeg leve med.

Jeg må sige, at jeg bestemt ikke bifalder dårligt sprog, ikke-konstruktive bemærkninger, provokationer og passiv-aggressiv adfærd. Jeg tager dyb afstand fra det.
    Men jeg er ked af at gruppere folk og jeg er ked af at der bliver sat i bås på den måde.
    Og jeg er ked af, at den lille del af mindre konstruktive input bliver det, der sætter dagsordenen for klimaet på HG.
    For det er ikke fair.

I det store hele fungerer stedet her bedre end det har gjort i en årrække, og det synes jeg egentlig at HG's brugere skulle have lidt credit for.

• #73   6. feb 2013 Ditto, Batdog... smiley

• #74   6. feb 2013 Isabelle: jeg forstår skam godt din pointe og jeg må sige at hvis jeg skal der op så kom med nogle hunde ejere fra Amager der kommer med en meget stor muskelhund og spørger mig om jeg vil tjene 2500 kr på at lade den Dobberpige jeg passer for en veninde møde hans hund i weekenden på en hemmelig lokation. Jeg har også været der RIGTIG tit hvor jeg slet slet ikke kan finde kammertonen- tro mig. I den nævnte sag fik jeg helt ærligt den tanke at der nok er rigtig mange hunde der ude, der selv får lov til at styre hvordan deres løbetider skal forløbe. Jeg kunne IKKE selv finde den medlidenhed med en hund der handler ud fra instinkter. Faktisk spurgte jeg også om det i tråden. For mig svarer det lidt til at have ondt af de laks der hvert år drager op af en elv i Norge for at gyde. Det er et instinkt som koster dem livet. Jeg sammenligner ikke fisk med vores varmblodede basser på anden vis her. Jeg SER bare ikke sådan voldtægt som mange her inde gør. Jeg ser dyr der reagerer på et instinkt og hvis det ikke er dræber instinkt med direkte smerte til følge, så... altså er det helt sort det jeg siger? Faktisk troede jeg inden debatten i går at parring som udgangspunkt er mest hårdt for hanhunden. De få ting jeg har læst om parring under løbetid har haft fokus på at hanhunden kan få "ondt" af for meget parring.
    Iøvrigt Isabelle- pigen fra i går var da utrolig ked af at hun har været så uvidende omkring situationen og hun tog da de gode råd til sig.. hun var da så undskyldende og taknemmelig. Og jeg tænkte "gad vide hvor mange gange det sker at hunhunde har total frihed til at følge deres instinkter." Af dem som vi IKKE hører om her på HG. Der er så meget smerte derude mand.. det er så vildt. Og med mine kontakter til andre europæiske dyrevelfærdsorganisationer.. jamen så fremstod den der lille vilde tæve bare som et vildt eksempel på dyremishandling. Pigen der var TS er for mig IKKE en af de onde jeg gerne vil have ram på her i verden.
    Jeg forstår GODT at det ikke var rigtigt at lade hende parre så meget. Jeg ser nok bare verden gennem lidt større briller så.. den sidste måneds tid har jeg været optaget af opslag fra Spanien igen og deres jagthunde der hænges levende når sæsonen slutter. De gode hænges højt, de dårlige så lavt at deres bagben kan nå jorden- så kan de lære det. Se så er det at den gamle her kommer helt op på tasterne og griber til tegnebogen for at støtte de organistationer der bekæmper dette. Glem retsag- glem fængsel.. i det hele taget vender jeg tilbage til et primitivt naturstadie hvor der kun er EN retfærdighed tilbage: Nakkeskud til de embecile hjernedøde undermennesker der behandler deres medskabninger på så middelalderlig og bestialsk vis.
    Man kan vel sige at alt er relativt så... måske.. jeg er ihvertfald ikke perfekt.

• #75   6. feb 2013 RETTELSE: .... så fremstod den lille vilde tæve bare IKKE som et eksempel på vild dyremishandling..

• #76   6. feb 2013 Sjovt at læse de gamle tråde...
    Mindelser om helvede på HG, som det var for et års tid siden...

• #78   5. okt 2018 hvorfor i alverden popper en tråd fra 2013 op i mine notifikationer, uden der er nyt

• #79   5. okt 2018 Nogen har skrevet noget...indset deres fejl og slettet deres indlæg smiley tænker jeg...

• #80   5. okt 2018 Spam

Kommentér på:
Tonen på HG

Annonce