{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

så rasende, frustreret og ked :( {{forumTopicSubject}}

Mine forældre havde den sødeste og sjoveste siameser. Hun var familiens øjesten og tog alle med storm.
en dag sidder chili med dækhinderne lukket for øjnene, hun ville ingenting, hverken drikke eller spise. mine forældre tog til dyrlægen med hende, dyrlægen mente det kunne være hendes tænder, så de ville beholde hende og tage røngten. mine får tager over for at hente hende dagen efter, og får at vide at de nu har opereret hans kat.
min far står totalt forvirret og uforstående, dyrlægen forklare ham at hendes immunforsvar havde angrebet hendes tænder, så de havde fjernet alle tænderne i den ene side af hendes undermund og at hun senere også skulle have fjernet alle sammen i den anden side. Og derefter skulle leve af blødt mad resten af livet.
min far tager hende med hjem, og er meget forvirret. Hvis de havde fået valget, var hun ikke blevet opereret, da hun er en meget følsom kat, der er svær at få til at spise.
de næste par dage går ikke godt, de kan hverken få vand eller mad i hende, desuden havde hun fået tynd mave.
hun bliver indlagt igen. dyrlægen kan heller ikke få mad eller vand i hende, så de ligger drop i hendes hals. De tager prøver for at finde ud af hvad der egentlig er galt med hende og sender til tyskland.
idag ringer de til dyrlægen for at høre hvordan det går, de får at vide det stod skidt til. så skidt at mine forældre beslutter sig for at give hende fred.

jeg synes virkelig at de er blevet behandlet dårligt og at den stakkels kat har lidt meget mere en hun skulle. Og jeg er kraftigt i tvivl om, at tænderne virkelig var det der gjorde hun var syg.
mine forældres anden siameser er nu også blevet syg, kaster op og ikke vil spise.
frygter at det er det samme.

godnat prinsesse chili smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så rasende, frustreret og ked :(
  • #1   20. nov 2012 Camilla, mener jeg bestemt ikke de må. det undskyldte de også for.

• #2   20. nov 2012 Stakkels misser smiley

• #4   20. nov 2012 jeg havde ikke godtaget a de skære i mine dyr UDEN a jeg ved det først..

• #5   20. nov 2012 birgitta L:
    nej det behøver de sånemt ikke a have gjort
    har en veninde som jeg var med inde og aflevere hende hund til røgen af poten
    og den skulle IKKE andet ,. da vi så kommer igen for a hente hende og skulle høre hvad de mente der skulle laves ved poten , kommer de ud med en hund som havde poten bundet ind og de havde fjernet den ene negl + noget sener .

og hun kørte en sag MOD dem . og VANDT

så nej de behøver ikke have givet ham lov...

• #6   20. nov 2012 Jeg synes dine forældre skal klage til ankenævnet for dyrlæger, de må ikke operere uden tilladelse
    Synes dine forældre skulle forlange at få pengene for operationen tilbage samt evt et men beløb

• #7   20. nov 2012 Birgitta
    Mine forældre har ikke givet dem frie hænder på nogen måde. dyrlægen erkender dette, men mener stadig de stadig skal betale for operationen.
    Ingen tvivl om katten har haft tand problemer, men den har nu været krisen siden den var killing og følsom overfor forandringer.
    Men jeg forstår ikke hvorfor de andre tests, hvis det var tænderne?

• #9   20. nov 2012 Skal foreslå mine forældre at de kan klage. men forståeligt nok er de ret kede af det og ude af den lige nu.

• #10   20. nov 2012 De skal da ikke betale.. Dyrlægen burde have konsulteret med dine forældre først..!
    Hvor er det synd - både for jer, men også for katten....

• #11   20. nov 2012 Ja det tænker jeg også, men ved ikke om de kan overskue at kæmpe med dem lige nu, da den anden også er syg smiley

• #12   20. nov 2012 Kan du så måske støtte dem og tage den kamp for dem..?? De skal ikke kæmpe - de skal blot nægte at betale, og sige at de klager over dyrlægen til ankenævnet...

• #13   20. nov 2012 Lyder sindsygt smiley

• #15   20. nov 2012 Jeg har snakket med min mor, de har betalt regningen, men de har selv snakket om at det ikke kunne være rigtigt at de skulle betale for det hele i hvert fald. Hun ville snakke med min far om det.
    De har haft konfronteret dyrlægen om at de ikke synes de skulle betale til operationen, det mente dyrlægen nu bestemt at de skulle. jeg tror nu han er til at snakke med, da han samtidig gjorde klart at de helst ikke skulle gå derfra sure og utilfredse. Hvilket efter min mening er lidt for sent.

det er stadig ikke rigtig gået op for mig at hun er væk, men gud hvor er det hjerteskærende at høre dem så kede af det.

jeg gør selvfølgelig alt jeg kan for at støtte dem.

• #16   21. nov 2012 Nej der var ingen problemer med hoste eller trække vejret. hun var bare meget sløv og ville ingenting. Den anden fik det lidt bedre igår og begyndte at spise lidt igår.

• #17   21. nov 2012 jeg skal være ærlig og sige jeg ikke har læst alle indlæg i tråden...... smiley

For 10 år siden gik vi til dyrlægen med vores kat, fordi vi ville have ham kastreret. vi havde ½ å forinden været ved samme dyrlæge, der fortalte at det var en hankat.
    Da min kæreste kommer og henter katten om eftermiddagen sige dyrlægen hånligt at han jo altså ikke kunne kastrere vores hankat, da det jo var en hun, men han havde da selføøøøølgelig sterilliseret den!
    Da stingene skulle fjernes blev jeg svinet på det groveste af dyrlægen og endte med at gå grædende ud til min kæreste, der sad i bilen med vores lille sovende datter. Vi byttede og han gik ind for at hente katten.

Vi tog efterfølgende kontakt til dansk dyrlæge forening og fortalte dem hvad der var sket. De rådede os til ikke at betale regningen.
    Så da regningen kom med posten, ringede kæresten til dyrlægen og fortalte hvad DDF havde sagt og at han ikke fik en øre fra vores side!!!

Vi har ikke siden hørt noget fra denne dyrlæge.

Ærgerligt at dine forældre allerede har betalt (men det gør man jo nu om dage, især når man i god tro overlader sit dyr til dyrlægen) men jeg håber de kan finde en løsning og måske kun betale en pris, der svarer til hvad dyrlægen havde sagt han ville gøre fra start (latså få refunderet noget af beløbet)

og så da lige en trøster herfra til jer allesammen.

• #18   21. nov 2012 Katja
    Puha det lyder også som en træls omgang.
    ja de følte jo sig lidt presset til at betale regningen. men håber bestemt at de får bare nogle af deres penge tilbage. selvom det jo ikke er megen trøst.

• #19   21. nov 2012 nej, det er ikke meget trøst, når det er endt ud med at katten blev aflivet smiley men det kan måske give en større retfærdigheds-følelse........

og så ville jeg personligt finde en anden dyrlæge til fremtidige dyrlæge-besøg. Jeg ville ikke have det godt med en dyrlæge der tog valgene for og UDEN mig smiley

• #20   21. nov 2012 Katja
    kan kun sige at jeg er helt enig med dig.

• #21   21. nov 2012 Har nu snakket med min mor igen, dyrlægen mente at hun skulle se tiden an. idag spiser og drikker han som han plejer (som en lille gris). Der er fuld fårt over feltet og masser af leg og ballade smiley

• #22   22. nov 2012 det er godt at høre smiley
    jeg håber det fortsætter sådan

Kommentér på:
så rasende, frustreret og ked :(

Annonce