Skal jeg melde min egen Mor {{forumTopicSubject}}
Hmmm er så skide frustreret, har lige fået afvide min mor og stedfar ikke magter min lillebror, nu ved jeg han ikke så så slem som de siger, og i de fleste tilfælde slår hun ham først, og han slår så igen.
Men kommunen vil ikke tro på Mig el ham , jeg fik afvide for 1,5år siden af det ikke passede det vi sagde, og jeg kun ville have hævn over min mor fordi hun sendte mig væk da jeg var 12år jeg er så rasende,, Men hvad vil jeg få ud af og evt, melde min egen mor til Politiet, udover jeg selvfølgelig aldrig vil kunne snakke med hende igen, jeg er så skide ked af det, men føler jeg bare ka n blive ved med af stå og se på hvor syg i hovedet hun er, det skal lige sige hun tager en del medicin da hun vist ikke er helt rask i hovedet (psykisk)...
Og min lillebror han er 15år
Hele historien har været gentaget før men kommunen troede heller ikke på mig dengang, Nej Nej, det var mig der var noget i vejen med, men nu gentager historien sig, og jeg er ved af blive skør i hovedet, har en mindre bror på 5år, som også bor ved hende, men allerede nu er han også ved af blive ødelagt....
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg el min mand skal stille op...
Vi havde jo problemet oppe af vende for 2år siden, og intet hjalp, selvom både min tante og onkel ringede til kommunen og divs sagsbehandlere...
Så vi løb panden imod muren, hele famillien blev uvenner og igen Martin min lillebror stod tilbage med lorten...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jul 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Emner: 259 Svar: 1.383
jul 2005
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
jul 2005
Ja jeg ville også ønske han bare kunne være her, men hvad med hans skolegang og vi har kun 1 værelse her så som er vores soveværelse vi bor i en lejlighed på 70m2 så vores bolig ville jo nok blive fundet uegnet...
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
Men samtidig så har du jo heller ikke haft det let , og derfor kan det jo være svært at hjælpe, så meget som man gerne vil..
Samtidig mener jeg også ,komunen bør lytte til din brors ønsker , og hvis det er 1½ år siden, i sidst prøvede ,kan det jo være, at i kraft af at han er blevet ældre, at de så kan gør mere ...
feb 2006
Følger: 144 Følgere: 142 Hunde: 1 Emner: 235 Svar: 1.262
god weekend
jul 2005
Ved fra ham selv han heller ville bo her, men igen pladsen og pengene skal jo også være der, og den kære kommune for man nok ikke meget hjælp af...
jul 2005
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
aug 2005
jul 2005
Ihhh det er sku svært sådan noget
jul 2005
Jepsen, men da kommunen jo bare ikke vil høre på os, og mener han har det fint derhjemme, er den lidt svær, og ved desværre Egebjerg Kommune har det med af smide børn på en døgninstition istedet for en efterskole/kostskole som jeg selv ønskede dengang men det måtte jeg ikke, nej jeg skulle opseveres af divs pædagoger istedet...
Og fik bestemt ingen skolegang af det, hvilekt jeg så har tumlet med siden, og har måtte tage det på Vuc...
Så det er jo både godt og skidt
alså et er han kan komme hjemmefra, men han skulle jo også gerne have skolegang/uddannelse...
;o)
jul 2005
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Og på den måde få inddraget skolen og ikke mindst kommunen.
aug 2005
jul 2005
Kommunen er så vidt jeg ved allerede inddraget, der kommer en famillie rådgiver hjem til dem 1 gang om ugen, og siger de ikke må slå hinanden, men det hjælper jo så ikke...
Men aner dog ikke om de er klar over min mor er psykisk ude af balance
jul 2005
ja vi må ihvertfald forsøge, og håbe på der er kommet nye mennesker til og ihvertfald tage fat i deres famillie rådgiver og sige det ikke akn være rigtigt
aug 2005
jul 2005
jan 2006
ok, nej det er squ ikke nemt
Hvade da håbet på at kommunen hører på din lillebror og handlede udfra hans tarv, ellers kunne du måske prøve at "råbe" en lokal politiker op?
Jeg håber i finder en løsning der hjælper din lillebror *S*
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 212 Svar: 949
Bare klø på, så skal det nok gå.!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 286
Syntes også helt bestemt at du skal snakke med kommunen! Du kan aldrig få ham væk derhjemmefra, uden at skulle igennem dem alligevel.
Amalie
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Nu ved jeg ikke hvor i bor - men der må jo være social døgnvagt i alle amter - kender dog kun til Københavns...
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
så forstår ikke de ikke tager gentagne henvendelser alvorligt.......................
vil også foreslå, at din bror fortæller sin lærer om sin situation.................de skal gud hjælpe mig tage sådan en ting alvorligt.........og reagere på det...........................de har PLIGT til det.......................ligesom vi alm. borgere også har underretnings pligt til det, hvis vi er vidende om overgreb........og det er et kæmpe overgreb på et barn at li slået.........................
tag din bror i hånden og kontakt både skole og kommune............................
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
og så ville jeg jo også banke voldsomt og hårdt i bordet....og forlange at der bliver gjort noget....og nægte at forlade kommunen før end der er fundet en løsning for din bror------------
sidder og skummer af raseri.........kunne ikke slippe det.......
fatter simpelthen ikke kommunen kan sidde det overhørigt, når de er bekendt med at du ha haft problemer.....når de er bekendt med at der foregår vold i hjemmet..................................når der også er en lille 5 årig der oplever det...................................
der skal sg tages hånd om det på den ene eller anden måde.................familie center eller lign..........noget hjælp skal de sg ha'..........................kan simpelthen ikke passe der skal *lig* på bordet før de reagere
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 48
Som Maja skriver lidt længere oppe har du faktisk indberetningspligt, ligesom alle andre der sidder inde med viden om børn der bliver mishandlet, vanrøgtet osv..
Jeg er også ret sikker på, at statsamtet ikke kan hjælpe i denne situation - det er kommunen du skal have fat i.
Din familie må have en kontaktperson deroppe, og det er ham/hende du skal have fat i. Bed om en samtale, sørg for at skrive de ting ned du gerne vil sige, og forsøg så godt du kan at være fattet og rolig. Hvis der ingen hjælp er at hente må du lave en indberetning. Her kan du evt. få hjælp fra skolelærer eller lign., som det også foreslås i et andet indlæg.
Jeg håber I finder en løsning.
Louise
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Er din stedfar hans rigtige far - eller har han en far et andet sted ?
Du skal have fat i kommunen - og de SKAL høre på dig. Hvis du laver en indberetning, har de pligt til at indkalde de involverede parter - d.v.s. din lillebror og forældrene. Hvis han så siger han ikke vil bo der o.s.v. - så SKAL de tage hånd om det.
Men jeg godt, at mange kommuner slet ikke lever op til deres ansvar.
Prøv evt. Børns Vilkår - Børnetelefonen. Der er en linie for både pårørende og for børnene selv. Det er fag-folk, som sidder der - og de kan hjælpe med at ruske op i en modvillig kommune. Jeg synes bestemt i skal ringe til dem - de har SÅ stor rutine i de sager.
Her er link med tlf. o.s.v. : http://www.bornenettet.dk/ForBornOgUnge/TopLinks/Kontakt.aspx
Mange hilsener og krydsede fingre,
Nette
jul 2005
Vi har været hele smøren igennem med møde hvor de har hørt han ikke vil bo derhjemme heller, men tjaa, 1,5år efter er det stadig lige galt det hele, + sidst fik vi afvide det var martin min bror der løj, men det ved jeg jo det ikke er, min mor er ligsom to personer, den perfekte mor over for kommune folkene og en djævel uden lige ligeså snart de går ud af døren...
Men vil da prøve det der med børn's vilkår
jan 2006
Nu ved jeg ikke hvor de slår hinanden, men er der mærker efter slag, kunne man måske også prøve at tage en tur på skadestuen og få optaget rapport på dette?
Tror i en sådan sag at det gælder om at få mange til at se problemet, altså lærere, skadestue o.s.v
Så bør de ikke kunne overhøre det.
Arbejder selv med børn og der har vi også pligt til at fortælle hvis vi har viden om sådan noget.
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Jeg kender flere derinde fra - og har arbejdet med dem i f.m. engagement i en forening omkring samværssager o.s.v.
Jeg er helt sikker på de kan hjælpe jer. Får din bror til at ringe til Børnetelefonen. De tager sådanne henvendelser MEGET alvorligt.
Skal jeg melde min egen Mor