{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Skal jeg melde min egen Mor {{forumTopicSubject}}

Hmmm er så skide frustreret, har lige fået afvide min mor og stedfar ikke magter min lillebror, nu ved jeg han ikke så så slem som de siger, og i de fleste tilfælde slår hun ham først, og han slår så igen.
Men kommunen vil ikke tro på Mig el ham , jeg fik afvide for 1,5år siden af det ikke passede det vi sagde, og jeg kun ville have hævn over min mor fordi hun sendte mig væk da jeg var 12år jeg er så rasende,, Men hvad vil jeg få ud af og evt, melde min egen mor til Politiet, udover jeg selvfølgelig aldrig vil kunne snakke med hende igen, jeg er så skide ked af det, men føler jeg bare ka n blive ved med af stå og se på hvor syg i hovedet hun er, det skal lige sige hun tager en del medicin da hun vist ikke er helt rask i hovedet (psykisk)...
Og min lillebror han er 15år
Hele historien har været gentaget før men kommunen troede heller ikke på mig dengang, Nej Nej, det var mig der var noget i vejen med, men nu gentager historien sig, og jeg er ved af blive skør i hovedet, har en mindre bror på 5år, som også bor ved hende, men allerede nu er han også ved af blive ødelagt....

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg el min mand skal stille op...

Vi havde jo problemet oppe af vende for 2år siden, og intet hjalp, selvom både min tante og onkel ringede til kommunen og divs sagsbehandlere...
Så vi løb panden imod muren, hele famillien blev uvenner og igen Martin min lillebror stod tilbage med lorten...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg melde min egen Mor
  • #1   5. maj 2006 Hvis din mor trænger til hjælp så er det det bedste du kan gøre. I sidste ende er det for alles bedste at der bliver taget hånd om hendes destruktive adfærd.

• #2   5. maj 2006 Ved sku ikke om trænger til hjælp er mere int i af hjælpe min Bror, men aner ikke om Kommunen er klar over hun fylder sig med piller for af fungere i hverdagen...

• #3   5. maj 2006 Hov der skulle lige smuttes et HUN ind

• #4   5. maj 2006 Jeg ville få ham til at flytte hjem til mig hvis han var min bror, og så ville jeg banke hårdt i bordet oppe på kommunen, og true med extra bladet, og derefter med politiet, kontakt en jounalist så du har en i baghånden som du kan henvise til.

• #5   5. maj 2006 GDF:

Ja jeg ville også ønske han bare kunne være her, men hvad med hans skolegang og vi har kun 1 værelse her så som er vores soveværelse vi bor i en lejlighed på 70m2 så vores bolig ville jo nok blive fundet uegnet...

• #6   5. maj 2006 Mette - Den var svær :o/ Men hvis din mor ikke er i stand til, at tage sig ordentligt ,af dine brødre , og hvis hun til med slår dem , så ville jeg forsøge at hjælpe dem , hvis jeg var dig ....
    Men samtidig så har du jo heller ikke haft det let , og derfor kan det jo være svært at hjælpe, så meget som man gerne vil..
    Samtidig mener jeg også ,komunen bør lytte til din brors ønsker , og hvis det er 1½ år siden, i sidst prøvede ,kan det jo være, at i kraft af at han er blevet ældre, at de så kan gør mere ...

• #7   5. maj 2006 min kommentar Mette finder du i din mail...

god weekend

• #8   5. maj 2006 Ja han er på vej herop nu, så må få brugt weekenden på af se hvad vi kan gøre...
    Ved fra ham selv han heller ville bo her, men igen pladsen og pengene skal jo også være der, og den kære kommune for man nok ikke meget hjælp af...

• #9   5. maj 2006 Jo de vil sende ham på en døgninstition, jeg har selv været igennem den mølle engang før og det vil han bestemt ikke, som han siger så vil han hellere i en plejefamillie...

• #10   5. maj 2006 Din bror har jo den fordel at han er over 12 år, og så har han altså ret til at udtale sig og blive hørt på, hvad med statsamtet?

• #11   5. maj 2006 Mette - har i overvejet efterskole ?

• #12   5. maj 2006 Det med statsamtet kan jeg søge om forældre myndigheden når som helst skal jeg boligmæssigt ikke kunne tilbyde det samme som dem, hvilket jeg jo ikke kan og vi har jo kun har en indkomst herhjemme...

Ihhh det er sku svært sådan noget

• #13   5. maj 2006 Tove:
    Jepsen, men da kommunen jo bare ikke vil høre på os, og mener han har det fint derhjemme, er den lidt svær, og ved desværre Egebjerg Kommune har det med af smide børn på en døgninstition istedet for en efterskole/kostskole som jeg selv ønskede dengang men det måtte jeg ikke, nej jeg skulle opseveres af divs pædagoger istedet...

Og fik bestemt ingen skolegang af det, hvilekt jeg så har tumlet med siden, og har måtte tage det på Vuc...

Så det er jo både godt og skidt

alså et er han kan komme hjemmefra, men han skulle jo også gerne have skolegang/uddannelse...

;o)

• #14   5. maj 2006 Ja vi må simpelthen beholde ham indtil mandag og så tage kontakt endnu engang til den kære Kommune...

• #15   5. maj 2006 Har din lillebror ikke en lærer han er fortrolig med og kan fortælle hvordan han har det hjemme?

Og på den måde få inddraget skolen og ikke mindst kommunen.

• #16   5. maj 2006 Mette - Kan godt forstå din frustration , men har ikke ikke talt med komunen i 1½ år ? , kan det jo være at der er kommet nye mennesker til , som ser tingene fra en anden vinkel.... :o)

• #17   5. maj 2006 Rene:
    Kommunen er så vidt jeg ved allerede inddraget, der kommer en famillie rådgiver hjem til dem 1 gang om ugen, og siger de ikke må slå hinanden, men det hjælper jo så ikke...
    Men aner dog ikke om de er klar over min mor er psykisk ude af balance

• #18   5. maj 2006 Tove:

ja vi må ihvertfald forsøge, og håbe på der er kommet nye mennesker til og ihvertfald tage fat i deres famillie rådgiver og sige det ikke akn være rigtigt

• #19   5. maj 2006 Mette - Jeg håber det lykkedes for jer , at i få den hjælp , i har behov for :o)

• #20   5. maj 2006 Dvs: jeg skal prøve af ringe til statsamtet Mandag og forklare dem det hele...???

• #21   5. maj 2006 Mette

ok, nej det er squ ikke nemt smiley

Hvade da håbet på at kommunen hører på din lillebror og handlede udfra hans tarv, ellers kunne du måske prøve at "råbe" en lokal politiker op?

Jeg håber i finder en løsning der hjælper din lillebror *S*

• #22   5. maj 2006 <i>Jeg re helt enig med de andre.!
    Bare klø på, så skal det nok gå.! smiley

• #23   5. maj 2006 Er det en mulighed at snakke med din mor? Hvis i kunne få lavet en ordning om at han, et hvis antal dage i ugen, er hos en aflastningsfamilie, ville det nok hjælpe meget på "trykket" derhjemme.

Syntes også helt bestemt at du skal snakke med kommunen! Du kan aldrig få ham væk derhjemmefra, uden at skulle igennem dem alligevel.

Amalie

• #24   5. maj 2006 Prøv den sociale døgnvagt - de lytter til børn der ringer selv... og hjælper dem videre i de fleste tilfælde...
    Nu ved jeg ikke hvor i bor - men der må jo være social døgnvagt i alle amter - kender dog kun til Københavns...

• #25   5. maj 2006 Statsamtet tror jeg ikke kan gøre noget - den ligger hos kommunen... Amtet har ikke noget med anbringelser uden for hjemmet at gøre... det er ene og alene kommunen der har den "fornøjelse"

• #26   5. maj 2006 er totalt uforståeligt, at kommunen ikke varetager børnenes tarv i denne sag...........................hvis der er mistanke om, at børn er udsat for overgreb af den ene eller anden slags så SKAL de sg reagere.................og må jo sige bevis byrden her er ganske udtalt, da både du og andre familie medlemmer har gjort opmærksom på problemerne.........................fatter ganske enkelt ikke at kommunen kan tillade det sker................................det er ifølge dansk lovgivning forbudt at slå sine børn.......
    så forstår ikke de ikke tager gentagne henvendelser alvorligt.......................

vil også foreslå, at din bror fortæller sin lærer om sin situation.................de skal gud hjælpe mig tage sådan en ting alvorligt.........og reagere på det...........................de har PLIGT til det.......................ligesom vi alm. borgere også har underretnings pligt til det, hvis vi er vidende om overgreb........og det er et kæmpe overgreb på et barn at li slået.........................

tag din bror i hånden og kontakt både skole og kommune............................

• #27   5. maj 2006 Li= bli'

og så ville jeg jo også banke voldsomt og hårdt i bordet....og forlange at der bliver gjort noget....og nægte at forlade kommunen før end der er fundet en løsning for din bror------------

sidder og skummer af raseri.........kunne ikke slippe det.......

fatter simpelthen ikke kommunen kan sidde det overhørigt, når de er bekendt med at du ha haft problemer.....når de er bekendt med at der foregår vold i hjemmet..................................når der også er en lille 5 årig der oplever det...................................

der skal sg tages hånd om det på den ene eller anden måde.................familie center eller lign..........noget hjælp skal de sg ha'..........................kan simpelthen ikke passe der skal *lig* på bordet før de reagere

• #28   5. maj 2006 Hej Mette.

Som Maja skriver lidt længere oppe har du faktisk indberetningspligt, ligesom alle andre der sidder inde med viden om børn der bliver mishandlet, vanrøgtet osv..
    Jeg er også ret sikker på, at statsamtet ikke kan hjælpe i denne situation - det er kommunen du skal have fat i.
    Din familie må have en kontaktperson deroppe, og det er ham/hende du skal have fat i. Bed om en samtale, sørg for at skrive de ting ned du gerne vil sige, og forsøg så godt du kan at være fattet og rolig. Hvis der ingen hjælp er at hente må du lave en indberetning. Her kan du evt. få hjælp fra skolelærer eller lign., som det også foreslås i et andet indlæg.

Jeg håber I finder en løsning.
    Louise

• #29   5. maj 2006 Jep - rigtigt hvad de skriver. Statsamtet har intet med disse sager at gøre - kun samværssager.

Er din stedfar hans rigtige far - eller har han en far et andet sted ?

Du skal have fat i kommunen - og de SKAL høre på dig. Hvis du laver en indberetning, har de pligt til at indkalde de involverede parter - d.v.s. din lillebror og forældrene. Hvis han så siger han ikke vil bo der o.s.v. - så SKAL de tage hånd om det.

Men jeg godt, at mange kommuner slet ikke lever op til deres ansvar.

Prøv evt. Børns Vilkår - Børnetelefonen. Der er en linie for både pårørende og for børnene selv. Det er fag-folk, som sidder der - og de kan hjælpe med at ruske op i en modvillig kommune. Jeg synes bestemt i skal ringe til dem - de har SÅ stor rutine i de sager.

Her er link med tlf. o.s.v. : http://www.bornenettet.dk/ForBornOgUnge/TopLinks/Kontakt.aspx

Mange hilsener og krydsede fingre,
    Nette

• #30   5. maj 2006 hej Nete...
    Vi har været hele smøren igennem med møde hvor de har hørt han ikke vil bo derhjemme heller, men tjaa, 1,5år efter er det stadig lige galt det hele, + sidst fik vi afvide det var martin min bror der løj, men det ved jeg jo det ikke er, min mor er ligsom to personer, den perfekte mor over for kommune folkene og en djævel uden lige ligeså snart de går ud af døren...

Men vil da prøve det der med børn's vilkår

• #31   5. maj 2006 Mette

Nu ved jeg ikke hvor de slår hinanden, men er der mærker efter slag, kunne man måske også prøve at tage en tur på skadestuen og få optaget rapport på dette?

Tror i en sådan sag at det gælder om at få mange til at se problemet, altså lærere, skadestue o.s.v

Så bør de ikke kunne overhøre det.

Arbejder selv med børn og der har vi også pligt til at fortælle hvis vi har viden om sådan noget.

• #32   5. maj 2006 Børns vilkår er bare gode!

Jeg kender flere derinde fra - og har arbejdet med dem i f.m. engagement i en forening omkring samværssager o.s.v.

Jeg er helt sikker på de kan hjælpe jer. Får din bror til at ringe til Børnetelefonen. De tager sådanne henvendelser MEGET alvorligt.

Kommentér på:
Skal jeg melde min egen Mor

Annonce