1.884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Når man rammer bunden Når man rammer bunden

Jeg har længe overvejet at skrive dette indlæg, men har ikke haft "lysten" da jeg ikke bryder mig om at putte mit privatliv ud på nettet og derudover har jeg læst andre lignende indlæg, hvor folk begynder at skyde med skarpt og mener at "sådan er det bare"

Men nu gør jeg det, med fare for at blive høvlet ned og stemplet som dårlig hundejer, så rækker jeg sku hånden ud for hjælp lige nu.

Vi bor i et rækkehus, min kæreste, min hund og jeg. VI har boet her i over 2 år, og det her rækkehus er noget værre lort og det bliver værre og værre. Loftet er utæt (til trods for at der er lagt nyt tag på), hoveddøren er utæt, her er dårlig isoleret og så er der svamp ude på badeværelset. Alt dette er noget vi har opdaget og det er noget der er sket efter vi er flyttet ind.
Vores udlejer er konfliktsky, han er aldrig hjemme og så gider han ikke lave særlig meget på det her rækkehus. Derudover betaler vi kassen for at bo her.
Jeg kan ikke holde ud af bo her længere. For det første har vi ikke råd længere (jeg har ikke noget arbejde længere og er på kontanthjælp), alt det som er galt er ved at hænge mig langt ud af halsen og så tror jeg at jeg er begyndt at blive syg af det svamp der er ude på badeværelset. (Jeg har i forvejen allergi og astma) Vi er begge begyndt at blive meget syge på den ene og den anden måde af at bo her på det sidste.

Nu tænker at vi bare kan gå til LLO, kommunen eller alle de andre der gerne vil hjælpe. DET har vi også overvejet længe, men vi går jo også og overvejer hvordan vores udlejer vil reagere og at vi kan risikere et stort skænderi, krig og kamp og at vi kan risikere at blive smidt ud på gaden eller få det endnu værre her.

Det er umuligt at finde noget at bo i hvor man må have en hund (det ved i alle sikkert godt) og hvis der endelig er noget, koster det kassen at bo der.

Hvad fanden gør man? Hunden er jo "barrieren" for at vi kan flytte og jo, jeg elsker min hund over alt på jorden og ja, jeg har et ansvar, hvilket jeg fuldt ud også tager, eftersom vi jo bor her endnu. Men jeg indrømmer da gerne at tanken har strejfet mig; Skal vi bortgive hunden? Ja ja, I kan kalde mig en dårlig hundejer og ansvarsløs and whatever, men vores boligsituation er meget slem lige nu, så derfor indrømmer jeg gerne at TANKEN har været der.
Hertil vil jeg så sige; Jeg kan ikke få mig selv til det. Min hund er en lidt svær hund og jeg kan slet ikke overskue at skulle give ham væk til folk jeg ikke kender og når jeg slet ikke ved med 100% sikkerhed at han for det godt(det ved man jo aldrig).
Don't judge me.

Men... Forfanden... Hvad gør man?

Råd, links, forslag osv. modtages virkelig med stor kyshånd og kage!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man rammer bunden
  • #1   24. jun 2012 allerførst er man som lejer rimeligt godt sikret... jeres udlejer må ikke bare kyle jer ud, fordi han evt. synes I ikke står til gardinerne - specielt når man har boet et sted i over 2 år.

• #2   24. jun 2012 Jeg sidder og tænker at der ER da steder hvor man må have hund? I må jo igang med boligmarkedet og se om I ikke kan finde noget andet at leje?

• #3   24. jun 2012 Jeg har aldrig skulle stå i situationen at sørge for et andet sted at bo, så gammel er jeg endnu ikke. Men vil da alligevel gøre mit for nogle gode råd smiley

Er ret sikker på at det der med taget, er noget lejer SKAL sørge for, og hvis han ikke gør det, så synes jeg i skal gå til LLO eller hvad der nu ellers er.

Kender du ikke evt. nogen der kan passe hunden i en længere periode, imens i selv flytter ind et andet sted uden hund, og så leder videre efter et hundevenligt sted? smiley

Håber virkelig det går i orden inden for ikke så længe!
    Hvor bor i henne af? Måske kender de gamle nogen der lejer noget ud smiley

• #4   24. jun 2012 Hvor i landet snakker vi om?

• #5   24. jun 2012 Tak for alle svarene smiley

Der er nyt tag på boligen, men på en eller anden måde er det stadigvæk utæt. Det er dog "kun" utæt når det øser ned. Men så skal vi også have 5-6 skåle til at stå fremme.

Vi har søgt, søgt og søgt og søger stadig. Vi spørger alle vi kender hele tiden om de ikke kender nogen, som kender nogen. Vi spørger på Facebook, vi spørger til fester. Vi er medlem af boligforeninger, men vi er nummer chock på listerne til de steder hvor man må have hund. Vi søger på boligportalen, snus-et-hus og hvad de ellers hedder alle sammen. Der findes da også steder hvor man må have hund, men det er over vores budget. smiley

Vi har også overvejet og overvejer stadig at gå til LLO og hvad de ellers hedder alle sammen, men vi skal jo også have i overvejelserne at der så kommer krig imellem os og udlejer (tro mig, han er lidt speciel) og derved kan det gøre det hele MEGET værre.

Vi har ingen der kan passe hunden. Min kærestes far er alvorlig syg, han snakker ikke rigtig med hans mor og resten af familien (de bor i Polen).
    Min mor og bror ville heller end gerne passe hunden, hvis ikke beholde ham(de knuselsker den hund), men de bor begge i lejligheder hvor man ikke må have hund. Jeg snakker ikke med min far og resten af familien. Så det er udelukket - desværre!!

Vi bor i Herning, midtjylland. Men vi søger jo også i provinsbyerne udenfor Herning. De eneste to krav vi har: Der må være hund og at der skal være ordenlige busforbindelser. Jeg har ikke bil eller kørekort og hvis jeg kommer ind på min uddannelse, skal jeg til Herning hver dag. smiley

• #6   24. jun 2012 Jeg ville helt klart gå til LLO og så ville jeg begynde at kontakte alle de ejere til huse der er til salg i det område i vil bo, og høre om man evt. kunne lave en lejeordning - det er der rigtig mange der er interesseret i, i de her tider.

• #7   24. jun 2012 Stop med at overvej, i morgen melder du dig ind i llo, jeres udlejer må IKKE bare smide jer ud:) se at kom igang og begynd at led efter noget nyt, det KAN lade sig gøre at finde et hjem hvor hunden er velkommen

• #8   24. jun 2012 Pb sendt

• #9   24. jun 2012 Jeg mener der er et hus til leje i Ørnhøj hvis ikke det er for langt fra Herning, det var vist til 3800 alt incl men jeg kan lige se efter ved købmanden hvor opslaget sidder.
    Jeg skriver lige her senere i aften så ved jeg mere.

• #10   24. jun 2012 JEg keder mig alligevel, så er gået lidt på jagt efter nogle bolligere til jer! smiley

• #11   24. jun 2012 Lille-My - Vi er i gang, og vi har været i gang det sidste år. Så tro mig, vi sidder ikke bare på sofaen og dovner smiley

Laila - Tak, jeg tjekker den lige med det samme.

Bente - Det må du meget gerne, tak for hjælpen!!

Catharina - Tak tak tak, alt hjælp kan bruges. :-))

• #12   24. jun 2012 Det var ikke ment på den måde:) mere med llo, ved hvordan man kan overveje ting og det er bare det bedst at komme hurtigt igang:) i kan jo ende med at få et font beløb tilbage/)

• #13   24. jun 2012 FINT beløb:) dumme iphone

• #14   24. jun 2012 http://www.boligportal.dk/lejebolig/3_værelses_lejlighed_Herning_1202837.html

http://www.boligportal.dk/lejebolig/Hus_villa_Herning_1190443.html

Nu ved jeg ikke hvor mange penge i max vil give, men her var nogen jeg bare lige fandt hurtigt smiley Håber en af dem er gode.

Dette er hovedsiden: http://www.boligportal.dk/lejebolig/soeg_leje_bolig.php

• #15   24. jun 2012 Catherina - Tak for dem, nummer to link kunne sagtens være noget. Ved du hvad det koster at blive medlem af siden?

• #16   24. jun 2012 Når du vælger basispakken er det vidst gratis smiley

• #17   24. jun 2012 Gå til LLO, udlejeren vil blive tvunget til at reparere fejlene, og han kan ikke smide jer ud, fordi i er gået til LLO, lejere er rimelig godt sikret i dag, så afsted til LLO med jer, og få styr på det smiley
    Har han ikke råd til at reparere det så vil i blive nødsaget til at flytte, da udlejer så ikke må leje det ud før det er repareret.

• #18   24. jun 2012 Øv noget lort. Men det er altså ikke særlig svært at finde et sted hvor man må have hund. Ikke hos boligforeninger ihvertfald smiley
    Så er det værre når man har to hunde og selv det kan lade sig gøre smiley

• #19   24. jun 2012 Ah, boligen er også reserveret kan jeg se. smiley

Jeg tror også at der ender med at vi går til LLO imorgen + jeg tager til lægen og snakker med dem om mine symptomer og skimmelsvamp.

• #20   24. jun 2012 Anita - Det er svært når man er nummer chock på ventelisterne til alle boligerne hvor man må have hund smiley

Vi er skam medlem, vi er bare nederst på listerne

• #21   24. jun 2012 Æv smiley Men prøv at kigge på nogle af de andre jeg har linket til smiley

Super! Det bedste man kan gøre, er at komme igang! Så få ringet til lejer og LLO og en akut-tid hos lægen. Og husk: Der er ALTID lys for enden af tunnelen! (Kommer fra hende med en depression smiley )

• #22   24. jun 2012 Ps. Få gjort noget, i kan få penge tilbage tilbage, lejen bliver sat efter stand, str. Beliggende osv.
    Da boligen er væsentligt forringet siden i flyttede ind, så er jeres bolig ikke så meget værd mere.
    Der vil komme en vurdering på hvor meget jeres bolig bør koste om md. Hvilket betyder erstatning til jer, når i har fået penge tilbage så kan i flytte.
    Men lad os antage i får en erstatning og udlejer lover at udbedre skaderne men så ikke gør det, så kan i når i har fundet noget fraflytte uden at have 3 mdr. Opsigelse, ifølge en paragraf, har den liggende derhjemme.
    Men vær obs på at i så kan få en masse ballade med indskuddet.

• #23   24. jun 2012 Vi flyttede for mange år siden ind i en helt nybygget lejlighed, arkitekten havde åbenbart lavet en fejl så der var noget galt med væggen eller noget... Det gav så skimmelsvamp, kontaktede min advokat for lige at høre mine rettigheder, jeg fik at vide jeg skulle kontakte Åhh kan ikke huske hvad det hedder, men de komme og måler fugtigheden og muggen... Det er vanvittig dyrt, men det har man krav på, da jeg havde bestilt dem gav jeg min udlejer besked på at de kom... Vi skulle så flytte fordi de skulle lave det hele forfra:/ men vi fik HELE indskuddet tilbage samt halvdelen af huslejen for alt den tid vi havde boet der:)

• #24   24. jun 2012 Jeg prøver lige at vise dette indlæg til min kæreste og så tror jeg lige vi skal snakke om hvordan det lige skal forgå det hele.

Tak for alle svarene!! Jeg håber på at det hele flasker sig og det ikke skal ende ud i noget som ekstremt som at jeg skal af med vores hund (gud forbyde det)
    Vi gør jo alt hvad vi kan for at søge.

Tak tak tak!

• #26   24. jun 2012 http://www.lejebolig.dk/lejebolig/ringkoebing

• #27   24. jun 2012 Tak for linksene Mette, det er dog desværre for dyre.

• #28   24. jun 2012 Hvad er jeres max. pris?

• #29   24. jun 2012 Og hvor meget plads "kræver" I?

• #30   24. jun 2012 Den var der ikke mere men prøv den side Mette henviser til der er en del

• #31   24. jun 2012 prøv at kontakt Domea (boligudlejning) ved de har boliger i dit område og i de fleste af deres MÅ der være hund.

jeg har lige fået en helt nybygget stor lejlighed ved dem i horsens og min store vovse er mere end velkommen og de er ikke dyre.

1: min nye lejlighed er dobbelt så stor som den ejg har nu
    2: den er billigere i husleje, vand og varme
    3: der MÅ GERNE være hund.

så det er ikke håbløst at finde noget.

min nuværende udlejer John Rosenkranz er præsis lige som din.

• #32   24. jun 2012 Du tager jo først og fremmest et ansvar for jer og hundens helbred. Så en dårlig hundeejer er du ikke! Håber at det falder på plads, selv om det er en svær situation, det der med boliger kender jeg alt til for tiden

• #33   25. jun 2012 Kunne dette være noget? Krydser fingre for at i finder noget snart smiley

http://m.lejebolig.dk/boliger/1277114/2-vaerelses-bolig-paa-60-m2

• #34   25. jun 2012 Hej igen

Tak for alle svarene.

Jeg kan se at Domea ikke har noget i vores område, jeg har lige været inde og tjekke.

Vi er ikke så krævende med plads, men vi vil da gerne have mere end vi har nu (46 kvadratmeter + 10 kvadratmeter udestue)
    Max husleje ligger på de 4500-5000 kroner, og det må gerne være inkl. vand og varme.

• #35   25. jun 2012 Der er masser af "omegnsbyer" til Herning, hvor der tit og ofte er noget til leje. Men det koster jo tættere på Herning, du skal komme.
    Vildbjerg er osse dyrt, Timring, Sunds osv. Videbæk koster osse kassen. Jeg havde i sin tid lejet et lille og elendigt hus i Egeris lige udenfor Videbæk ( ingen off transport), men den kostede kun 2500 + lys. Varme stod jeg selv for og det var ca 1000 pr måned afhængig af vejret ( dårligt isoleret). MEN der var ca 5 km til Barde, hvor der går bus og ca 7 km til Troldhede hvor der er tog.
    Men held og lykke med boligjagten

• #36   25. jun 2012 Da vi skulle flytte til Falster, undersøgte vi huse lidt uden for byen, og så skrev vi til dem om de evt. kunne være interesseret i at leje det ud til os. Det var der så nogen der var, og vi boede der i to år.

Det kunne måske være en mulighed smiley

• #37   25. jun 2012 Vi søger også i omegnsbyer, det skrev jeg faktisk helt øverst tror jeg. Vi søger jo i Herning og udenfor Herning, de eneste krav er jo bare at der skal være offentlig transport og at der må være husdyr.

Men vi søger og søger og søger, tro mig. Vi laver ikke andet. Vi vil meget gerne væk herfra :O)

• #38   25. jun 2012 Hvad med de her? smiley

http://www.faellesbo.dk/Søg-bolig.aspx

Den dyreste koster 5000 om måneden og man må have hund!

• #39   25. jun 2012 Prøv at kikke her..... :).... der er masser af ledige lejligheder og rækkehuse...... ingen ventetid... og der må være hunde.... smiley

(link fjernet)

• #40   25. jun 2012 Catharina - vi er skrevet op hos Fællesbo, men tak alligevel smiley

NITTIB - Tak, jeg prøver lige at kigge smiley

Kommentér på:
Når man rammer bunden

Annonce