27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Børn - hvornår ? :) {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har jo ellers altid sagt at jeg ikke skulle have børn ! Jeg ville ikke sætte dem ind i sådan en ond verden som vi andre lever i ! men efter jeg har fundet den perfekte partner - er jeg nu begyndt at "tvivle" på det med børn og er faktisk begyndt at tænke over det med godt at ville have børn ! Troede kun det var en fase , men er nu efter et par måneder sikker på jeg faktisk godt vil have et barn !
Sagde altid da jeg var yngre at jeg skulle have alle mine børn inden jeg blev 25 .. Jeg er 19 i dag og begynder at tænke at jeg har faktisk travlt ? Jeg vil godt vente nogle år endnu så jeg kan nå at leve mit liv + få uddannelse !
mit spørgsmål er så : Hvor gamle var i da i fik jeres første barn? Og hvad var fordelene / ulemperne ved det ?
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Det er vel meget forskelligt hvornår man er klar til at få børn, men synes det lyder fornuftigt at du gerne vil ha uddannelse først
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 811
Så tag det heeelt roligt. Du har masser af tid. ORK! Der kan nå og ske enormt meget i dit liv endnu, så du har da alt andet end travlt!
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Jeg havde det på præcis samme måde som dig, jeg skulle ihvertfald ikke have børn.. Meen.. Jeg mødte som dig min fantastiske kæreste og pludselig var jeg gravid pga. problemer med præventionen.. og jeg fortryder det ikke det mindste sekund..
Jeg nyder min søn så meget..
Jeg vil sige at fordelen ved at være ung mor er at jeg kommer til at nyde mit barn i maaaaaange år.. Jeg har masser af overskud og plads til at kunne være der for mit barn.. Også er der jo alle de biologiske fordele
Ulemperne er nok at man som ung mor bliver set UTROLIG meget ned på.. Jeg har fået ekstremt mange grimme kommentarer med på vejen.. Også mener folk at de bør hjælpe mig lidt ekstra fordi jeg er ung og ikke har særlig meget livserfaring.. Dog skal det siges at jeg ikke på noget tidspunkt har fået den mindste smule hjælp til min søn, fordi jeg vil vise folk at jeg kan klare mig selv.. så på den anden side er det jo også en fordel
jul 2007
Jeg ser på det på den her måde.. JEG kan være ung med mine børns børn når den tid kommer.. Min mor og min mormor er unge med deres børnebørn og oldebørn.. Min mormor er kun 62.. Og det samme med min mands forældre og bedsteforældre.. Jeg synes det er dejligt.. Og om 4 år er jeg færdig med bleer osv osv osv når andre går igang med det..
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 65
nov 2011
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Jeg er selv 19 (bliver 20 på søndag) og har været sammen med min kæreste i lidt over 5 år, og jeg vil meget gerne have mit første barn senest når jeg er 25, men der er jo laaaaaang tid til!
Vi har talt lidt om at gøre det under uddannelsen, da man for det første har oceaner af tid, man selv disponerer over, og heller ikke kommer til at skrige "jeg bliver gravid lige om lidt!" når man kommer ud på arbejdsmarkedet, hvis man har et lille barn i forvejen, ligeså meget som man gør, hvis man ikke har
Men intet er besluttet og vi har ikke travlt. Indtil videre er Vega mit barn
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Fordele: Børnene er jo nærmest jævnaldrene og har enormt meget glæde af hinanden. De er gode til at kunne lege selv og med hinanden nu.
Ulemper: Jeg fik bøkkenløsning ved nr,2. Siden jeg ikke havde det ved nr, 1, mente lægerne, at det havde noget at gøre med at mit hormonniveau ikke nåede at stabilisere sig mellem nr. 1 og nr. 2, da de ligger så tæt.
Jeg døjer desværre stadig lidt med det af og til Min sundhedsplejerske havde været i samme situation selv og havde haft det on & off i ca. 10 år efter sidste fødsel.
jul 2007
Jeg ville ikke blive gravid under uddannelsen.. Men jeg ville også have det svært med at gå igennem f.eks halvdelen og så skulle holde barsel midt i det hele
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
.¤*Miss anonymous*¤. !
Hmmmm...... hvordan kan du sige......
............................................
Ja jeg har jo ellers altid sagt at jeg ikke skulle have børn !..........
Sagde altid da jeg var yngre at jeg skulle have alle mine børn inden jeg blev 25 .
............................................
Hvordan passer det sammen...... eller er det bare mig , der ikke forstår det....
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Jeg har ikke travlt overhovedet. Der er så mange ting jeg gerne vil nå at opleve inden jeg får børn. NÅR jeg får børn får jeg rigeligt at se til, så det er nu her mens jeg kan at jeg skal leve livet på egen hånd og have lov til at være egoistisk.
nov 2011
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 80
Jeg har altid gerne ville have børn i en meget ung alder, men nu er jeg 20 og har endnu ikke fundet den rigtige, selvom jeg troede jeg havde.
I skal begge være indstillet på at i har den overskud i jeres hverdag som et barn kræver. For jeg ved at det er en del - er faster til en lækker pige og min bror og eks fik hende da moren var 19. Det at få barn og alle de ting der følger med i hverdagen kunne ikke fungere for de to, og de måtte gå fra hinanden.. dog som venner
Så gør det når I føler at i er klar til det, og ikke fordi du føler du har travlt !
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Vi snakker tit om det, nu er vi blevet forlovet og vil gerne have et barn at kunne dele kærligheden med. Vi er begge 24 og 20 og vi gider ikke det "vilde" liv som så mange andre unge, hygger meget mere herhjemme. Jeg er ikke i tvivl om at vi nok skulle klare forældrerollen! Dog er det ikke sundt, hverken for os eller en baby, at sætte sådan en lille en til verden. Så vi venter til der er styr på situationerne
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Et par pseudotvillinger.
Kunne godt ha ønsket at de var kommet før, men altså der havde jeg jo ikke mødt min mand og så var det jo ikke Ida og Kristian jeg havde fået *S*
Min søster sagde altid at hun ikke skulle have børn, før end man kunne få dem på dåse....hun har 4 nu...og den ældste er 14 og den yngste er 9 måneder og hun er 42 år *S*
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 48
Min søn var ikke planlagt, men bestemt et ønske barn, og min datter er planlagt.
Jeg ville ønske jeg havde fået min udd. Før jeg havde fået det første barn
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Da jeg fik den første var jeg fædig med uddannelse og havde fast job. Havde også lige købt hus med kæresten ( min nuværende mand )
Idag fortryder jeg slet ikke, jeg var forholdsvis ung. Jeg er jo ung endnu (38) og har børn på 13 og 11 år, så jeg har fået mit liv igen I modsætning til mange af mine gamle veninder, som først startede med børn for få år siden.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Min søster var 35 ved den første og 38 ved nr.2.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Jeg ved godt at den fødedygtige alder er først i 20'erne. Men jeg mener at man bør have en god base, både forholdsmæssigt og økonomisk før man byder et lille uskyldigt spædbarn velkommen til verden. Og lidt livserfaring er heller ikke af vejen.
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Selvfølgelig ville jeg ikke lave det om nu! Har et fantastisk liv med min mand og vores datter, men alligevel, så ville det ha været sundt at vente, især i forhold til det med uddannelse og fast arbejde (økonomi).. Det har helt klart været det hårdeste. Det med at ha leve livet kan man vel altid sige, det er vel bare på forskellige stadier alt efter alder..
Mange af de veninder jeg har på min alder som også har fået børn er gået fra faren, det tror jeg også man skal tænke over når man ikke er ældre.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg selv er 22, har ingen børn og har ikke planer om at få nogle foreløbigt..
Har ellers altid sagt at hvis jeg ikke fik den første inden jeg fylder 25 så skulle jeg slet ingen have.. Men nu tror jeg at jeg er mindst 80 og skindød inden jeg får børn..
Kæresten som er 28 har heller ikke planer om at ville have børn foreløbigt..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Jeg vil ikke råde folk til at få børn så tidligt, det var rigtigt for mig og jeg fortryder intet, men jeg vil vove at påstå at det er de færreste det er rigtigt for at få dem så tidligt
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
Du skal huske, at ikke alle børn ender ud som i bøgerne. Nogle er syge, handicappede, sensitive, hyperaktive osv. Det skal der være plads og overskud til.
Det er meget vigtigt at hunden er voksen, trænet og opdraget, så du ikke skal kæmpe med hvalpenoder samtidigt med et spædbarn. Barnet tager al din tid i starten.
Lua fik hvalpe da Arthur nærmerede sig et år. Han var ret bange for dem, så han holdte god afstand. Og det var jo fint. I dag er han og hundene bedste venner. Han omtaler dem som sine søstre
Vi venter med barn nr to. Arthurs første år husker vi stadig. Først når vi er kommet os helt, kan vi begynde at tale om det.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Hvad kan du tilbyde hunden....
Sjovt man aldrig spørge, hvad kan i/du tilbyde et barn.....
mar 2009
Hunde kræver i deres første år træning, træning, træning. Det kræver mange timer ude af huset.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Han er uden tvivl det bedste og største der er sket i mit liv.
Jeg har altid gerne ville have mine børn mens jeg var forholdsvis ung, og gerne i starten af tyverne.
Men eftersom jeg ikke havde en kæreste, røg den plan ud i sandet, og jeg besluttede bare at lade tingene ske, som de nu nogle gange gør.
Og så skete livet altså, og jeg blev gravid, meget uplanlagt.
Jeg er så glad for min søn, og jeg føler mig ikke for ung, men havde jeg vidst at han ville komme på dette tidspunkt i mit liv, ville jeg have stoppet med at arbejde, og i stedet tage mig en uddanelse. For det er først nu, at jeg tager den del af mine planer op. Så jeg kommer til at være mor på su, hvilket nok skal gå, men det havde sikkert været lettere hvis jeg havde et fast arbejde og en smule flere penge mellem hænderne.
Så længe du er under 35, kan du stadig nå det
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
mar 2009
sep 2007
Skønt navn jeres søn har, jeg har selv en Arthur på knapt 6 år
mar 2009
Der gik noget tid før han fik et navn, for dem vi havde i tankerne viste sig slet ikke at passe til ham. Jeg er halvanden meter høj og et lille nips. Ud kom en stor bandit på 4 kg. Arthur er et godt, stærkt navn. Et rigtigt kongenavn.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Nu er jeg så blevet 23 og har ingen unger... Og ved egentlig ikke om jeg nogensinde vil have. Men hvis jeg skal have, bliver det tidligst om 7 år, når jeg er færdiguddannet. Og der får jeg da slet ikke tid ;o)
Tror man skal passe på med at lægge sig fast p¨å hvor gammel man vil være, men mere vente på at det passer ind i ens liv =) Jeg ved ikke om det nogensinde vil passe ind i mit liv :s
Arthur er et nice navn. Det har jeg tit overvejet, hvis jeg engang får børn...
sep 2007
sep 2007
Børn - hvornår ? :)