{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Indsamling af penge , gaver . Hvad er lovligt ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge på HG .. smiley

Er der èn herinde der ved hvad der er lovligt ?
Jeg ønsker at indsamle penge til hjælp til bolig til èn bekendt og hendes lille søn .. De står pt boligløse og bor lidt rundt omkring . Hun har lige fået afslag idag til hjælp til en bolig hun har fundet her i byen hvor de har boet før fra sin gamle kommune fordi hun har opsagt sin bolig pga den var uboelig med fugt / skimmelsvamp . Så nu hjælper jeg hende med at søge i denne kommune og håber de vil hjælpe uden garanti for det , Vi har også søgt kontanthjælp i den kommune som jeg bor i , men de har ju op til 3 uger både med indskud og kontanthjælp sagsbehandlingstid ... . .. Den gamle kommune har ovenikøbet stoppet hendes kontanthjælp så penge har hun heller ingen af til at leve for og til julegaver til drengen ... Jeg ønsker virkelig at hjælpe dem så de kan få en ok jul .. De er velkommen her jule aften , men synes det er MEGET synd at den lille dreng skal se vores tre børn få mange gaver og han ingen får udover èn jeg har købt ...

Hvad er lovligt at foretage sig i forhold til at prøve at indsamle hjælp nu kommunen ik vil hjælpe i den gamle kommune ... ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsamling af penge , gaver . Hvad er lovligt ??
  • #1   21. dec 2011 py, får det helt skidt over den behandling..
    Håber nogen derude ved noget...
    Men det er vel tilladt at indsamle legetøj og andet godt rundt i nabolaget, er det ikke...

• #2   21. dec 2011 Rikke B
    Jeg er dybt forarget over hendes behandling af kommunen da det er dem der har sagt de nok sq hjælpe hende med indskud pga bolig var uboelig og hun opsagde den så som de anbefalede hende og så gir de hende afslag , er målløs og der er sendt klage , men de har 4 uger til at behandle klagen ... ... SUK ..

• #3   21. dec 2011 har barnet ikke en far, og får hun ikke børnepenge?

• #4   21. dec 2011 Der skal indhentes tilladelse fra politiet hvis der skal være tale om en offentlig indsamling. smiley

• #5   21. dec 2011 Hvor gammel er drengen ??

• #6   21. dec 2011 Doggymom: Mine julefotos gi`r pote. !

Jo barnet har en far som ik tager del i drengen ;(

*NITTIB* *Lasse*&*Nanna

Han er lige blevet 9 år .

• #7   21. dec 2011 ¤ Søster McFluff ¤

Har lige lavet en aftale med politi kl 8 i morgen formiddag så jeg kan søge tilladelse .

• #8   21. dec 2011 Doggymom: Mine julefotos gi`r pote. !

Og jo hun får børnepenge som hun får hver 3 md.. januar , april , juli og oktober , ...

• #9   21. dec 2011 sorø S

Jeg har lidt legetøj .... som jeg har liggende ... ( bare købt , hvis mine egne børnebørn skulle have lyst til at eje dem )
    De er ALDRIG brugt.... altså sprit-nye..... dem må drengen gerne få til Jul.
    Det kunne være gaver fra hans mor... :o)

Jeg har lavet et album og lagt billeder ind der.
    Nu ved jeg jo ikke om noget af det har nogen interesse... men hvis i vil have dem , så kan i bare hente dem........ ( I skal bare hente dem selv )

Jeg bor i Herlev... så skriv en PB til mig ... hvis det er noget for jer ... :o)
    KIK HER.

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66498

• #10   21. dec 2011 Det er stort af dig NITTIB smiley

• #11   21. dec 2011 Dælme i orden, NITTIB!

Håber alt det bedste for mor og søn.

• #12   21. dec 2011 sorø

super! Held og lykke med det hele. smiley

• #13   21. dec 2011 sorø S
    Har din bekendt ikke nogen forældre eller søskende , der kunne hjælpe hende lidt ?... :o)

• #14   21. dec 2011 NITTIB:

Du er simpelthen verdensklasse. Bare der dog fandtes mange, mange flere som dig.

Sorø:

I Valby afholder vi et julearrangement for familier/enlige med børn der ikke er så heldigt stillede som os andre. Og din veninde med søn skal være mere end velkommen.

du kan læse mere om det her: www.eventyrjul.dk

Indtil videre er der omkring 300 gæster tilmeldt - sidste tilmeldingsfrist er i morgen.

Arrangementet starter kl. 14. Der er underholdning, juleknas, middag, gaver og hygge.

Jeg er selv derinde hele julen (starter i morgen med indpakning af alle de donerede gaver, opstilling af lokale osv.) og jeg garanterer dig for at det bliver en helt uforglemmelig jul (på den fede måde) både for os frivillige og for vores gæster smiley

• #15   21. dec 2011 Tak .... men jeg er nu ingen " helt ".... jeg kan godt være en skrap " madamme "...... især hvis jeg synes noget er uretfærdigt........eller nogen tager Rø*** på mig.

Her er der mulighed for at hjælpe nogen ...og det har jeg det godt med .. . Tingene ligger her jo " bare "... og vi har jo hvad vi skal bruge....:o)...

• #16   21. dec 2011 Og beskeden er du også, NITTIB smiley

• #17   21. dec 2011 NITTIB* *Lasse*&*Nanna *

Mange tak for tilbud , tror alt til drengen modtages med kyshånd og stor taknemlighed .
    De skal holde jul hos os og jeg har nu købt to gaver til ham og alt hvad der høre til julen jule aften og nytårs aften er gratis for dem her , da hun som skrevet ingen penge har .

Vi har pt ik bil men vil prøve om jeg evt kan låne en .

Mange tak for din omtanke .. smiley

• #18   21. dec 2011 Søster McFluff ¤

Mange tak , tager turen forbi politi kl 8 som aftalt med dem ..

• #19   21. dec 2011 Grynet .

Vældig fin omtanke , men hun har desværre ikke penge til transporten smiley Hun har kun det hun får rundt omkring og af os indtil hun får bevillget kontanthjælp igen og der sker desværre nok først efter Nytår som status ser ud dags dato ...

• #20   21. dec 2011 Bedste - nu med hvalpe .

der er klaget til kommunen , og borgmester i Næstved kommune idet de har lovet hende noget på skrift de så ik har overholdt idet de har givet hende afslag på indskud til den bolig som hun har fået tilbudt . Derudover har de stoppet hendes kontanthjælp pga hun ikke har en fast bopæl , men hun har gjort som kommunen satte som krav for at hjælpe hende , så dette er dybt tragisk samt dybt grotesk ...
    beskeden hun fik idag fra kommunen om hjælp var at hvis hun ikke følte hun kunne overskue noget , ja så var de villige til at anbringe hendes søn ,,, GOD JUL siger jeg bare .... jeg er så dybt forarget over at de behandler nogen på den måde .. Er i kontakt med extra blad og en advokat også .. Og der er INGEN tvivl hun har handlet og gjort ligesom de har sagt fra start og nu vil kommunen ik hjælpe , så håbet er at sorø kommune vil nu hun er her hos os ...

• #21   21. dec 2011 * Christine *

Tak for rådet smiley

Kommentér på:
Indsamling af penge , gaver . Hvad er lovligt ??

Annonce