er jeg forkert på den? ikke hund! {{forumTopicSubject}}
jeg har en søn med min x og lever nu sammen med min nye kæreste og har gjort det i 1½ år.
men nu spurgte kæresten hvor jeg havde den ring fra jeg altid rendte rundt med (går ikke med så mange andre smykker) der forklarede jeg så at jeg fik den i fødseldags gave for ca 8 år siden. men jeg valgte den selv min x betalte bare.
nu syntes han jeg er forkert på den at jeg render rundt med noget jeg har fået af min x.
jeg har forklaret at hvis der lå en følelse i ringen ville jeg selvfølgelig ikke gå med den. men den har bare siddet der i evigheder føler jeg, så vil ikke tage den af.
der er en lille diamant i og det eneste guldsmukke jeg har.
er jeg forkert på den at jeg ikke vil tage den af??
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 5 Svar: 22
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 5 Svar: 22
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
han siger at netop fordi at det er en ring betyder det noget.
jun 2007
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
jun 2007
jeg har også andre smykker, som der er mere betydning i og dem går jeg heller ikke med.
han sagde at jeg var helt forkert på den og jeg kunne spørge hvem som helst om det. men jeg kan simpelhen ikke se det forkerte i det. men nu er han sur og han tænker nok mere på min x når han ser ringen nu end jeg gør!
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2010
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
men har du det godt med at bruge din ring, synes jeg da ikke du skal tage den af. Jeg opfatter det lidt lige som han er jaloux??
jun 2007
nu er jeg også stædig og der er mange andre ting hvor jeg har givet mig rigtigt meget, så nu er det bare blevet en princip sag at den ikke skal af!
jul 2010
jun 2007
han sammenlignede det med hans gamle forlovelses ring som han også stadigvæk har liggende. om han skulle tage den på. men den er der jo netop en betydning i.
og jeg bor i hans hus og der er da også ting som hans x har købt til ham. men det er mig lige meget.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jul 2010
jun 2007
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Jeg har selv en meget dyr ring jeg fik af min ex, har aldrig gået med den efter jeg kom i nyt forhold, ikke at det nogensinde har været på tale, men syntes bare ikke det var passende, så den ligger i mine forældres bank, og planen er at en af mine niecer (den som gifter sig først) :o) Skal have den..
Men det korte af det lange at forhold nogle gange kræver kompremi, og stædighed eller ej(det har jeg så det batter:o))
Så ville jeg aldrig gøre min kæreste ked af det ved at bære noget han tydeligt har gjort udtryk for at det sårer ham.. Om jeg er enig eller ej, så ville mit forhold til ham altid være det vigtigste...
Jeg ville putte ringen væk, give den til min søn, som engang kan give den til sin kommende kone:o)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Men bliv du bare stædig, det skal nok redde forholdet på længere sigt ( ironi kan være anvendt *g*)
Havde det været mig, så var smykket blevet lagt i en skuffe, det gad jeg slet ikke begynde at diskutere over
jun 2007
men denne gang kan jeg bare ikke se det. men det kan godt se at det deler folk op. og der er vi nok også delt op i de 2 lejre derhjemme,.
nu har han været sur i 2 dage og ja det påvirker os alle. men da ringen ikke har haft nogen betydning i 1½ år, kan jeg bare ikke se hvorfor det skal have det nu.
jeg har også spurgt om der er noget andet der også nager, for jeg syntes det er en lille ting at gøre noget stort ud af.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg kan godt forstå din kæreste. Og et eller andet sted, så selv om det ikke giver mening for dig, så kunne det måske være en god idé at tage hensyn til hans følelser.
jan 2006
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 479
Jeg fik en halskæde af min eks, som jeg stadig gik med efter vi slog, fordi jeg sys den er pæn(det dem der hvor der står ens navn på). Men da jeg så fik en ny kæreste stoppede jeg med at gå med den, ikke fordi han sagde det, men fordi jeg ikke vil gøre ham ked af det. Jeg spurgte så om han ville ha' et problem, hvis jeg gik med den, og han sagde bare at han var ligeglad, det måtte jeg selv bestemme, det var ikke noget der betød noget for ham.
Jeg kunne forså din kæreste hvis der stadig var følelser indblandet, med det er der jo ikke, så nej, jeg mener ikke di er forkert på den (:
jun 2007
det er svært at forklare...
jan 2006
For mig lyder det sådan
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Det jo i bund og grund noget du selv skal ku leve med ..det valg du gør.. og derfor i et forhold er det ofte sundt at vende tingene om.. og se om man selv havde fundet det ok.. ss
jul 2010
Rene: Jeg har også en ring som jeg har valgt i fødselsdags gave for mange år siden hvor jeg var sammen med en x, den kan jeg stadigvæk tage på hvis jeg vil, min gemal bliver ikke jalou, han ved jeg selv har valgt den samt været med til at betale den selv..... var det en forlovelses ring ville jeg aldrig tage den på... har en gammel forlovelses ring liggende et eller andet sted, og der ligger den fint ;o)
jun 2007
rene, det tror jeg ikke den gør... jeg har ingen føelser tilbage for min x. vi stoppende netop af den grund. vi var vokset fra hinanden og der var ingen af os der elskede hinanden mere. vi slog op inden der var nogen der lavede noget dumt, så vi taler stadig pænt til hinanden. men føelser er der ikke mere af...
kunne forstå hvis han havde såret mig, så jeg stadig elskede ham. men det er ikke tilfældet.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Jeg har to ringe , en jeg selv har købt og en jeg har fået af min mand.
Gæt hvilken en jeg er gladest for ??
Nemlig , og hvis jeg en dag ikke skulle være sammen med min mand , så ville jeg også i ren symbolik tage ringen af. Det hænger sammen i min verden.
På den anden side , ville jeg også forvente det samme af min nye kæreste.
En ring er og bliver et symbol på noget iemmelm to mennesker, og netop derfor bruger man også tid og omtanke på det ved f.eks. vielser - forlovelser - veninder- logebrødre / søstre osv osv
Tag du den ring af og dermed viser du også din nye kæreste at det der engang var , ikke er mere
jul 2010
jul 2010
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 52
Og som voksne mennesker burde man vel for pokker kunne forstå at alt fra før hen ikke bare smides ud og visse ting om så det er en ring eller sofa godt kan beholdes og bruges uden at det har den forkerte betydning som din kæreste jo tydeligvis frygter...
Jeg er helt med dig her og ville be min kæreste æde sin jalousi!
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Og det er fordi jeg selv i 4 år har kæmpet for at min kæreste skulle smide en bamse med et hjerte ud fra sin ex, som står ved sin af hans computerskærm.
Han bliver ved med at sige at han ikke beholder den fordi han har fået den af hende, men fordi den er nuttet.....
Men det føles sgu forkert at den står der, især da hun absolut ikke var god ved ham!
jul 2010
jun 2007
cirkeline. der er der jo netop en kærligheds symbolik i ...
jeg valgte selv min ring i en butik og min x kom i tanke om at han ikke havde givet mig fødselsdagsgave eller om det var julegave kan kan jeg næste ikke huske. så jeg lagde ud og fik pengene senere hen.
så jeg vil mere sige at jeg har købt en ring sammen med ham, frem for at have fået den. så jo den er købt fordi JEG syntes den er flot og der er ikke lagt kærlighed i den...
aino. jo min nye kæreste kan godt lide at have kontrol over tingene... både arbejde, hus, penge og jo nok også mig. men jeg er 6 år ældre end ham og spidser mig ikke af med at han skal fortælle mig hvad jeg skal gøre.
vi gør ting sammen, fordi vi kan lide det. men jeg bryder mig ikke om at folk bestemmer over mig... men der er ting hvor jeg har givet mig... gamle venner som jeg havde sammen med xén. valgte jeg fra, men mest fordi at det ikke føltes rigtigt og han ikke fandt sig til rette der.
jeg har altid været en drengepige og snakket godt med fyre, men det er no-go idag. jeg skal sættes ned og tøssesnakke med dem han kender..
så føler jeg har givet meget af min fortid op for ham, men det har der også været grunde til i mine øjne. men dette er bare en DUM ring.... det kan ikke være rigtigt
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Jeg er, for at være lykkelig nød til at kunne respektere mig selv, og det ville jeg aldrig kunne hvis jeg lavede om på mig selv, fordi jeg blev dikteret... Og ville også miste respekten for min kæreste, og tror måske det er det der er ved at ske for dig...
jun 2007
men selvom han er manden, bliver han tit tøsefornærmet og vik have tingene efter hans hoved.
han er virkelig bange for at miste og derfor har han det svært ved at jeg taler med andre mænd. og skal med alle steder.
men kommer der ting op som ringen her, ja så kan man jo bare ikke forsætte et forhold på den måde, siger han
lousíse. jeg har ikke sagt det direkte til ham, men lagt det derhen ad. men det er helt naturlige ting i hans hoved jeg har opgivet.
jun 2007
er jeg forkert på den? ikke hund!