{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

er det forkert...? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på 9 uger i dag. Og jeg træner med ham i at sit dæk pote og lidt kravle... Han kan dem sådan ca 70% a gangene allerede og nu søger en fra min familie at det synd han ikk får lov til at være hvalp. Det vil sige jeg måske træner 2x 5 min om dagen og hygger med legetøj og turebog alting resten a dagen
.. Det da ikk forkert vel..?

Han bider eller rettere snapper utrolig meget... Ved det en hvalpe ting men kan jeg på nogen måde få ham væk fra det... Han kender ordet nwj og bruger det og får hans opmærksom på noget andet... Er det forkert... Åhh jeg hader sådan et familie medlem der får en til tvivle... Håber i kan hjælpe...!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det forkert...?
  • #1   7. maj 2012 jeg synes det er fint det du gør, vi har også altid leget/trænet med vores, bare man husker at stoppe inden hunden mister interessen, så synes jeg det er fint:)

ang. bidning, så vend siden til ham når han gør det, på den måde afviser du ham, og viser at det er forkert det han gør, og at han ikke får opmærksomhed ved at bide.:)

• #2   7. maj 2012 Det er rigtig fint det du gør. Det er nemlig vigtig fra starten at få et god forhold til sin hvalp og det sker igennem interaktion, leg og træning. Små korte sekvenser flere gange om dagen er den rette vej, så du klør bare på. Der er intet forkert i det du gør.
    I hvilke situationer snapper eller bid hvalpen?
    Er det i hænder når I leger eller?

Du skal slet ikke tvivle på dig selv eller det du gør.

• #3   7. maj 2012 Altså jeg kunne Idag godt havde ønsket Micha havde fået lov at være mere hvalp smiley

Hun er en fantastisk hund, meget nem og lydig, elsket af alle og kan være med over alt, da hun var 10 mdr havde hun bestået kyno1 og 2 med glans. Kan med alt og alle, jeg elsker at træne. Men hun har altid været lidt "kedelig" tror aldrig hun lærte at være hvalpet, når de andre leger sidder hun og kigger afventende på en komando, såå smiley

Min næste skal have lov at være mere hvalp smiley

• #4   7. maj 2012 Jeg synes det lyder rigtigt fint det du gør... Der er selvfølgelig en eller anden gylden linie, som ikke bør overtrædes...

Jeg har 2 hunde. Den første er min soulmate - hende og mig er to dele af et stykke. Men hun er heller ikke en hund! Hun er ikke interesseret i andre hunde, ikke specielt interesseret i andre hundeaktiviteter el. lign. Hun er kun interesseret i at lege / arbejde sammen med mig! Det er jo et paradis for en træningsnørd som mig, men måske er det ikke den sundeste ting i verden for en hund? Jeg tror dog hun har et fantastisk liv og elsker det!

Min nummer 2 hund er langt mere hund! Hun synes jeg er sjov og skæg at lege og træne med, men hun elsker også andre hunde og leg med dem... hun elsker at få færd i næsen og gå på eventyr og hun elsker at grave huller og løbe i cirkler for ingen verdens grund...

De er begge af samme type - men er trænet og opdraget forskelligt. Den første er trænet og leget med konstant som hvalp, den anden har fået meget mere lov til at passe sig selv og lave hvad den havde lyst til smiley

• #5   7. maj 2012 Han leger rigtig meget selv og sammen med andre hunde han har mødt to andre hunde og de bar sjove:-D så jo jeg træner kun de to gange om dagen så han blir ved med at være hvalp og hund... Det meget vigtigt for mig!! Tusind tak for svarene...

• #6   7. maj 2012 Louise britt p; han snapper og bider når han kan komme til det faktisk... Fingre ansigt fødder ja i alt... Og hvis jeg siger nej flere gange og flytter han ja så snapper han li når jeg tager fingrene væk....

• #7   7. maj 2012 når han snapper så rejs dig og gå, og kom tilbage efter 1 min tid og hvis han gør igen så er det op igen, sådan lærte vores cocker det.. smiley

• #8   7. maj 2012 Gør lige som Sunshine T siger og brug ellers metoden hvor at hvis hvalpen bider for hårdt så piv højt og kort som en af dens søskende ville gøre for at fortælle at det gør ondt. Tag derefter et stykke blødt legetøj som hunden gerne må bide i og leg med det istedet for. Undgå at bruge hænderne til leg.

• #9   7. maj 2012 jeg syntes det er super at du træner med din hvalp og det er jo kun 2x5 min som du skriver. Jeg gjorde det samme og har idag en 8 mdr hund der både kan nogle trick og hører oftes efter ved indkald ( vi forstyrres lidt af teenager perioden i øjeblikket smiley og han elsker at lege både med mig, manden og andre hunde. Der findes et ordsprog der hedder :
    For lidt og for meget fordærver alt :-))

• #10   7. maj 2012 ¨Jeg synes bestemt ikke der er forkert! Folk er også efter mig, men hun nyder altså at arbejde, og hun er også blevet trænet lige fra hun er kommet ind ad døren.

Træning er jo fx også ting som at ruske lidt i noget blødt legetøj og lade hvalpen trække det ud af hånden på en, så den bliver god til at holde fast på tingene, og så den er glad for at komme tilbage med det. Så har man jo allerede starten på en apport.
    Og lige sådan noget ser hunden jo nok mere som leg, og så længe man altid træner positivt så kan jeg ikke se noget galt i at udnytte at hunden virklelig gerne vil lære smiley

• #11   7. maj 2012 Synes som de andre det lyder til du gør det rigtige :o) Tillykke med hvalpen ;o)

Blis gjorde det også meget i starten, jeg sagde Nej og derefter "skal vi finde nogen legesager" så var hun oppe på mærkerne fordi hun kunne høre nu skulle der ske noget, så fandt vi legesager og legede med, stille og roligt stoppede hun med at nappe i fingrene :o) jeg trænede også med hende flere gange dagligt, men ikke længere end jeg kunne mærke på hende hun var interesseret i det.

• #12   7. maj 2012 Vil ikke kalde det forkert, men, når du kun har haft hvalpen i 1 uge og den allerede ved hvad nej betyder og du er ved at lære den sit, dæk osv, ville jeg måske skrue lidt ned.

Selvfølgelig skal hvalpen lære de her ting, men det skal os være sjovt og den skal os kunne rumme det i sit hoved.

Kommentér på:
er det forkert...?

Annonce