er det forkert...? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hvalp på 9 uger i dag. Og jeg træner med ham i at sit dæk pote og lidt kravle... Han kan dem sådan ca 70% a gangene allerede og nu søger en fra min familie at det synd han ikk får lov til at være hvalp. Det vil sige jeg måske træner 2x 5 min om dagen og hygger med legetøj og turebog alting resten a dagen
.. Det da ikk forkert vel..?
Han bider eller rettere snapper utrolig meget... Ved det en hvalpe ting men kan jeg på nogen måde få ham væk fra det... Han kender ordet nwj og bruger det og får hans opmærksom på noget andet... Er det forkert... Åhh jeg hader sådan et familie medlem der får en til tvivle... Håber i kan hjælpe...!
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
ang. bidning, så vend siden til ham når han gør det, på den måde afviser du ham, og viser at det er forkert det han gør, og at han ikke får opmærksomhed ved at bide.:)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
I hvilke situationer snapper eller bid hvalpen?
Er det i hænder når I leger eller?
Du skal slet ikke tvivle på dig selv eller det du gør.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Hun er en fantastisk hund, meget nem og lydig, elsket af alle og kan være med over alt, da hun var 10 mdr havde hun bestået kyno1 og 2 med glans. Kan med alt og alle, jeg elsker at træne. Men hun har altid været lidt "kedelig" tror aldrig hun lærte at være hvalpet, når de andre leger sidder hun og kigger afventende på en komando, såå
Min næste skal have lov at være mere hvalp
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Jeg har 2 hunde. Den første er min soulmate - hende og mig er to dele af et stykke. Men hun er heller ikke en hund! Hun er ikke interesseret i andre hunde, ikke specielt interesseret i andre hundeaktiviteter el. lign. Hun er kun interesseret i at lege / arbejde sammen med mig! Det er jo et paradis for en træningsnørd som mig, men måske er det ikke den sundeste ting i verden for en hund? Jeg tror dog hun har et fantastisk liv og elsker det!
Min nummer 2 hund er langt mere hund! Hun synes jeg er sjov og skæg at lege og træne med, men hun elsker også andre hunde og leg med dem... hun elsker at få færd i næsen og gå på eventyr og hun elsker at grave huller og løbe i cirkler for ingen verdens grund...
De er begge af samme type - men er trænet og opdraget forskelligt. Den første er trænet og leget med konstant som hvalp, den anden har fået meget mere lov til at passe sig selv og lave hvad den havde lyst til
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
For lidt og for meget fordærver alt :-))
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
Træning er jo fx også ting som at ruske lidt i noget blødt legetøj og lade hvalpen trække det ud af hånden på en, så den bliver god til at holde fast på tingene, og så den er glad for at komme tilbage med det. Så har man jo allerede starten på en apport.
Og lige sådan noget ser hunden jo nok mere som leg, og så længe man altid træner positivt så kan jeg ikke se noget galt i at udnytte at hunden virklelig gerne vil lære
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Blis gjorde det også meget i starten, jeg sagde Nej og derefter "skal vi finde nogen legesager" så var hun oppe på mærkerne fordi hun kunne høre nu skulle der ske noget, så fandt vi legesager og legede med, stille og roligt stoppede hun med at nappe i fingrene :o) jeg trænede også med hende flere gange dagligt, men ikke længere end jeg kunne mærke på hende hun var interesseret i det.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Selvfølgelig skal hvalpen lære de her ting, men det skal os være sjovt og den skal os kunne rumme det i sit hoved.
er det forkert...?