731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Er mænd sygdomsforskrækkede? Er mænd sygdomsforskrækkede?

Er det bare mig der tænker lidt om mænd er mere sygdomsforskrækkede end vi kvinder, og mangler det der omsorgsgen som vi kvinder som regel har?

Ja jeg spørger fordi jeg sgu er lidt skuffet over min kæreste:
Jeg har ligget syg efter 2. juledag med feber og ondt i halsen og stort set alle andre steder, haft min søn hjemme samtidig med, men min kæreste ville ikke komme ned om aftenen, og idag efter at min søn var taget hjem til sin far og vi begge var oppe på bodegaen og tælle op klubboksene, sagde han at jeg ikke skulle komme op til ham for han gad ikke skulle til at være syg nytårs aften.

Så tænker jeg bare lige tilbage på de sidste par gange han har siddet/ligget hjemme og været syg, hvor jeg fluks er kommet op og underholdt ham, ynket lidt, lavet te (med rom - det kunne han så også godt selv finde ud af)taget hans opvask o.s.v. - og er ikke blevet smittet.

Jeg bliver bare lidt ked af det, når vi ikke har været alene sammen siden før jul, og han har ikke været her andet end 5 min, for lige at aflevere noget, han skulle købe til mig. (Vi holdt juleaften og 2. juledag smmen hos hans familie)

Er det bare mig der lider af selvmedlidenhed eller kunne han ikke vise lidt mere omsorg, medfølelse eller hvad ved jeg?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er mænd sygdomsforskrækkede?
  • #1   29. dec 2010 jeg kan sku godt følge dig...

men eks var næsten ligesådan der jeg var syg og havde brækket ryggen... for uuuuuuuuuh ja.. en brækket ryg DET smitter!

Eller også var det mere fordi jeg brækkede mig lige i face på ham smiley ups....

• #2   29. dec 2010 han er sku da e nrøv med øre, ja undskyld men det er da pisse tavligt af ham!

min egen fik også lige en ordenlig opsang igår, er gravid og har en del gener ved det, men igår havde je gså noget mave onde med kvalme, opkast osv, og ja fandeme om manden ikke er så fræk at lade mig stå alene med vores datter, madlavningen, oprydningen for bagefter at skynde på mig, fordi han har lavet en aftale om at VI skal ud, til trods for je ghele dagen har prøvet at forklare ham jeg var skidt tilpas??
    der ønskede jeg fandeme at det var ham selv der lå med mave virus

• #3   29. dec 2010 Jeg tror at svaghed går mange mænd på nerverne.

De vil have os, når vi er stærke, dælme ikke når vi er ynkelige...

Synes de er stride, må jeg indrømme...

• #5   29. dec 2010 Jamen vi kvinder er jo det stærke køn !!! men det kan jo alligevel godt gå en på følelsesmæssigt.
    Jeg må indrømme at jeg begyndte at græde, da han sagde, at jeg ikke skulle komme op til ham i aften. Jeg sagde at jeg trængte fa'me til lidt omsorg efter at jeg har ligget syg og alligevel skulle have søn og hund at tage mig af. Min søn er meget mere omsorgsfuld! :-)) Han har selv sørget for mad, været i Fakta og hente mælk og rugbrød, gået lange ture med hunden og leget med hende o.s.v..

• #6   29. dec 2010 Daisie.. : Det sagde jeg faktisk også til ham, men hans svar var: Kan du love at jeg ikke bliver smittet så? Nej gu fa***n kan jeg ikke love det, for jeg er ikke herre over naturens kræfter! Bøøøø.......

• #7   29. dec 2010 skøn søn du har smiley

• #8   29. dec 2010 sådan ville jeg nu ikke være..

• #9   29. dec 2010 R.I.P Minnie : Ja meget! Han er så dejlig smiley

• #11   29. dec 2010 Kan sgu godt forstå du er skuffet..... Det er jeg også over min mand, som ikke har været den store hjælp siden jeg fik min knæskade i maj og har været igennem 2 operationer indtil nu!
    Jeg har bla måtte kæmpe mig ned af 8 trin ved terrassedøren for at fodre kaniner og skifte vand 2 gange dagligt her i frosten osv osv. Også kan han ikke forstå jeg ligger meget på sofaen...... Er senest opereret d 22. dec
    Ej, jeg har lært at klare mig selv, for her er ingen hjælp at hente. Jeg er dog begyndt at give tilbage af samme skuffe når han er syg. Før i tiden pyldrede jeg helt vildt om ham, det gør jeg absolut ikke mere!!!

Rigtig god bedring til dig :o)

• #12   29. dec 2010 Det værste er, at gengæld bare ikke virker - hvis det gør, så er det kun på ens egen hævntørst ;o)
    Det får ikke manden til at forandre sig en pind...

• #13   29. dec 2010 Gitte, sig det er løgn?

nøj jeg tror det ville være tæt på skilsmisse grund herhjemme.

• #14   29. dec 2010 R.I.P. Minnie : Tja, jeg har vel bare lært at leve med det efter 16 år.....
    Men det væreste han dog hidtil har udsat mig for, er i juni da jeg skulle opereres første gang og var simpelhen så bange. Ja, hvad gjorde manden?? Satte mig af med hovedindgangen til sygehuset og sagde jeg bare kunne ringe når jeg ville hjem!!!
    Den har jeg dog også konfronteret ham med og han kan da godt se det var meget forkert. Ved anden opreration bad jeg ham selv om at sætte mig af, jeg gad ikke engang have ham med ind...
    Men jeg elsker ham jo alligevel ;o)

• #15   29. dec 2010 Gitte: Pyy det må have været hårdt. Jeg kan simpelthen ikke forstå du har kunnet holde det ud så længe - men som man siger: modgang gør stærk! Men for pokker da, hvor kunne han godt have ydet noget og hjulpet dig noget mere ;-(

M.h.t. at "give af samme skuffe" : Nej det hjælper nemlig ikke, for de forstår ikke sammenhængen - eller vil ikke forstå, eller også skaber det bare splid og gør ondt værre.
    Min kæreste har det f.eks. også sådan at, hvis han er stresset, deprimeret eller sur vil han helst være alene, hvorimod jeg bare ønsker hans støtte og nærvær, hvis jeg har det psykisk dårligt. Men han har virkelig svært ved at håndtere det, når jeg græder. Og mærkeligt nok, så var min x ligesådan. De tror bare det er hysteri og pjat for at få ynk og medlidenhed.

• #16   29. dec 2010 Hold da op der var ikke meget hjælp at hente der.. fatter ikke hvordag man kan få sig selv til det.. tænk hvis du lavede noget forkert ned af sådan en trappe, det kan jo ødelægge det hele..

• #17   29. dec 2010 Nu går det selvfølgelig lidt bedre, men det er en trætrappe med sne og is på.... Mere siger jeg ikke!! Ungerne var dog søde de første par dage til at hjælpe med det....
    Den samme trappe faldt jeg også ned af for ca 3 år siden ( eller rettere sagt, jeg faldt ud over siden) og brækkede min albue, fordi han ikke havde orket at sætte er gelænder op. Det er dog kommet på nu :o)

Han er bare slet ikke god til sådan sygdom og sygehus noget. Tilgængel har han jo mange andre gode sider ellers var jeg da længe væk ;o)

• #18   29. dec 2010 Altså, hvis en mand ikke kan være der for sin kvinde når hun aller mest trænger, hvad skal kvinden så med manden? Ej undskyld, men synes godt han kvmod lette nummi og se af at passe dig lidt op.

Min egen mand er sørme på sin plads når jeg er skidtmas. Han gør alt i hjemmet, ordner dyrene, og køber ind, selv i tide og utide.

Men tror mænd mangler det omsorgsgen generelt, for hører tit fra mine venner, at min mand forkæler mig...

• #19   29. dec 2010 Jeg har næsten selv sådan en "mand"

hvis jeg er syg, så er der absolut ingen kys! tænk hvis han bliver smittet!
    - Men jeg gider så heller ikke ynke om ham på nogen måde, når han er syg :o) jeg gør gerne lidt grin med ham, han er SÅ ynkelig - når han hoster, lyder det som om han er ved at dø *gg* Slaaaaaap nu af :o)

• #20   29. dec 2010 Ja gitte, jeg tvivler ikke på han har andre gode sider, det har de jo som regl, selv om der er ting man virkelig bliver harme over ind i mellem, sådanne sider har min egen kæreste jo også, og vi har været sammen i 8 år nu.

meeen syntes sku de ter ret tavligt at han ikke lige følger dig ind når du skal have ordnet dit knæ, og ikke hjælper med at fodre dyr osv smiley

da jeg for 3 år siden kom hjem fra hospitalet med vores datter, der gik kun 3 dage, så faldt jeg ned af vores trappe til hoved døren, det var godt nok kun 4 trin, men med vores datter i armene, og en skralde pose, og en hund i snor.. fordi han havde travlt med liiiige at skulle ud og tale med en eller anden, i stedet for lige at hjælpe mig ud af døren.
    og så blev han sur på mig over je gvar faldet?? helt ærligt det var jo et uheld?

og han er lud doven til at hælpe mig herhjemme, han smutter konstant, hver eneste gang vi står op, eller skal ud af døren, ja så smutter han, så jeg kan stå og gøre hund, barn og mig selv klar mens han lige står og ryger sin klamme smøg eller taler i tlf.
    de ganske få gange det har været omvendt. nøj et rama skrig der kommer ud af det.

tror bare ikke mænd er gode til at hjælpe/vise omsorg for deres koner/kærester

• #21   29. dec 2010 Altså kæresten her kan godt være riiiiigtig sød når jeg er syg, han bliver så bekymret (men huset skal jeg nu stadig klare selv lol) men han henter gerne tæpper, dyner, hovedpuder, bøger sætter film på eller hvad jeg nu lige skulle have brug for smiley Jeg er heldig at han også kan acceptere at jeg har en skulderskade og siger fra når jeg nogen gange går lidt for hårdt til den med min arm smiley

• #22   29. dec 2010 ja jeg var også altid rigtig omsogsfuld over for min kæreste, eller det var jeg de første 6 år, indtil jeg var syg, og havde en datter som jo gerne ville ud og se verdenen, hun var ikke mere en måske 1½ år, og han havde mere travlt med at komme ud og køre mc,

nej du, der stoppede legen, er han syg, så må han sku klare sig selv, og selvfølelig så nytter det ikke at gøre gengæld, men gider heller ikke gå og føle sig lidt til grin

• #23   30. dec 2010 Maiken (og jer andre): Jeg tror du har ret i at mange mænd mangler omsorgsgenet indtil de selv bliver fædre (det har min kæreste så ikke opnået). Men jeg er så også lidt tilbøjelig til at tro, at det kan skyldes, at mænd ikke aner hvad de skal stille op, fordi de føler sig magtesløse. De kan ikke se et fysisk resultat af deres omsorg (hun er sku stadig syg og ked af det uanset hvad jeg gør!).
    Den der følelsesmæssige trøst har mænd ofte svært ved, men de burde i hvert fald så aflaste med at udføre noget arbejde (jfr. Gitte Q)

Men i mine øjne er en lille mangel på omsorg nogle dage altså ikke nok til at droppe ham, for jeg elsker ham jo ud over alle grænser, og han gør så meget andet godt for mig smiley Jeg bliver bare ked og skuffet.... Selvom det sikkert ikke nytter noget.

• #24   30. dec 2010 Jeg er i hvert fald godt tilfreds med, at min mand er omsorgsfuld, og at han er det af sig selv.

Selvf. Dropper man ikke manden af den grund. Men han burde lære lidt, når du direkte siger til ham, at du trænger til omsorg.

• #25   30. dec 2010 Uanset hvad, så er je glad for (hmmm eller nærmere trist over) at høre at jeg ikke er alene om at være lidt ked og frustreret. For jeg er da overbevist om at vores mænd ikke er kolde. Det er bare som om der falder en mur ned foran dem, ligeså snart vi kvinder viser svaghedstegn. Så vælger de at flygte fremfor at prøve....... De er sq da egentlig ret feje hvad det angår (men selvfølgelig ret seje blandt kammeraterne......) *host*

• #26   30. dec 2010 nej selvfølelig skal en kæreste ikke droppes fordi han er dårlig til at vise omsorg, hjælpe og aflaste en når man er syg, det sker vel forhåbenligt ikke alt for ofte at man ligger sådan?

jeg syntes det ville være en helt anden sag hvis man havde virkelig dårlig ryg og han var helt uforstående over hvorfor han fx skulle støvsuge ind i mellem, men det er jo en anden snak smiley

klart man bliver ked af det, og skuffet når man selv føler man hjælper dem, når de har brug for det, og de ikke giver det samme igen, men det gør han jo så forhåbenligt på andre tidspunkter smiley

• #27   30. dec 2010 Gud hvor er jeg heldig kan jeg da se på det hele. Min kære skatter er altid sød, hvis jeg er syg. Varter mig op i hovede og r....... Og han spekulerer slet ikke på, om han bliver smittet.

Han er sgu guld værd!

• #28   30. dec 2010 Charlotte: Er det en du låner ud? *GGG*

Ej, du er heldig.
    Jeg har også til hverdag en rigtig kærlig mand, som ikke er bange for at give kys og kærtegn og sørge for at køre mig eller låne mig bil, penge o.s.v. og flytte store ting, hvis jeg beder om det. Men vi bor jo heller ikke sammen, så alt det huslige holder vi hver for sig. Og så er jeg iøvrigt ikke ret god til at bede om hjælp til noget, hverken havearbejde eller andet der kan kræve en ekstra mand. Men han kunne heller ikke drømme om at tilbyde det selv, fo uha, han har også SÅ meget han skal have ordnet i sin 2 vær. lejlighed.....

• #29   30. dec 2010 Hehe, jeg er nu ikke meget for at låne ham ud (han ligger lige nu så sødt og sover på sofaen, mens jeg hygger på HG) hihi

Ja, jeg kan godt se, der er meget at lave i en 2 v'er fnis.

Dejligt at han normalt er sød, men de skal nu helst være ekstra søde, når man har det skidt.

• #31   30. dec 2010 jeg synes denne siger alt! smiley

http://www.youtube.com/watch?v=VbmbMSrsZVQ

• #32   30. dec 2010 Karen : LOOOOOL !
    Stakkels mænd altså!!!!

• #33   30. dec 2010 det er sådan cirka manden min arter sig når han er syg smiley ..jeg vil så sige at medlidenheden fra min side måske er aftaget lidt med årene smiley

Men vil han ikke engang være sammen med dig, -kæresten?

• #34   30. dec 2010 LOOOOL Karen ! Den er genial !

Miv - Giv ham en omgang tæsk ! *G*

• #35   30. dec 2010 Karen: Ahh ok, så slem er min kæreste så ikke når han er syg, bare han kan få fred og få sine romtody'er - og dem må jeg selvfølgelig gerne servere for ham (det kræver så at jeg selv får en)

Men nej, han ville ikke have at vi skulle være sammen. Jeg har haft min søn hele julen (siden d. 20 dec.) og han har kun sovet her 1 gang. 2. juledag blev vi lidt fulde og trætte, så jeg skulle hjem med sønne men dagen efter blev jeg så syg, og så ville han ikke komme. dagen efter (igår) skulle vi så arrangere nytår) men jeg orkede bare ikke gå op til ham, så det klarede han sammen med en kammerat. Jeg sagde så at jeg håbede han kom ned senere (havde jo stadig sønne). Idag havde jeg det så bedre og vi var på bodegaen for at ordne optælling i vores klubkasser, og så sagde han direkte til mig, at han syntes jeg skulle blive hjemme i aften, så han ikke blev smittet og skulle ligge syg til nytår!
    Jo tak, hvad så med mig? Det var knap nok han turde kysse mig på kinden! - som om jeg havde pest eller sådan noget smiley

• #36   30. dec 2010 Greja : Det er sq også lige før jeg får lyst til - eller smitte ham efter nytår med et gevaldigt maveonde (selvfølgelig uden at det kommer fra mig *blink*) - og se hvordan han så klarer sig en uges tid alene.

Nej det kan godt være jeg af og til er kvik i replikken, men jeg er jo blid som et lam og bøjer mig altid i sidste ende.... Heldige ham!!!

• #37   30. dec 2010 *der skulle stå bøjer mig NÆSTEN altid...

• #38   30. dec 2010 Og så fik vi lige omdøbt Freja *GGG* - hun grejer den.... ;o)

• #39   30. dec 2010 Jeg kan sagtens forstå dig Mie, Som jeg læser det lyder det ikke til at du smitter mere så kan kan godt komme frit frem

• #40   30. dec 2010 altså hvis mor er syg bliver aftensmaden forsinket, men hvis far er syg går verden i stå!!! :-))

Kommentér på:
Er mænd sygdomsforskrækkede?

Annonce