Han gør og knurrer :o/ {{forumTopicSubject}}
Ja, vores labrador på lidt over et år gør og knurrer ofte af folk vi møder, når vi går tur - og vi aner ikke hvorfor! Han har, fra han var helt lille, fået lov til at hilse på alt og alle og har aldrig haft en dårlig oplevelse på nogen som helst måde, så adfærden undrer os meget.
Jeg har haft skrevet herinde før og fik at vide, at vi bare skal skal gå videre med ham og evt. skælde ham ud for det, men det virker altså ikke rigtig. Så sidder han bare og småknurrer for sig selv, mens folk går forbi. Han er ikke bidsk på nogen måde, og det er heller ikke fordi han vil bide, men hold op hvor han markerer på sin vej :o/
Gør vi det rigtige ved at irettesætte ham hver eneste gang, og er der evt. andet, vi kan gøre for at afhjælpe problemet?
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.407
Umiddelbart vil jeg gætte på, at han er usikker, og så hjælper det absolut ikke at skælde ud. Der skal I istedet signalere ro og overblik, og tydeligt vise I alle situationer, at I har styr på det hele, og det ikke er noget, han skal "bekymre" sig om.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Jeg gjorde som Krumme og Karina skriver og efter lang vedholdende kontaktøvelser og RO PÅ , kunne han sidder stille og roligt og vente på at "elementet" passere incl. hanhunde der ville bumpe ham.
Han stolede til sidst 100 % på at jeg havde styr på situationen.
sep 2009
sep 2009
Tusind tak, det skal vi helt sikkert afprøve! :o)
Han gør og knurrer :o/