{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Han gør og gør {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være desperat.
Louie gør af alt.
Jeg har siden han var hvalp (det vil sige 2år) kørt konsekvent med "nej" så snart han begynder og ros når han stopper. Samtidig har jeg oss brugt en vandforstøver som han har fået et pust med når det er.
NU er vi kommet til det punkt hvor han stadig gør når der er den mindste lyd ude på trappen/vejen etc men han er rimelig nem at få til at stoppe igen (enten ved at man viser ham vandforstøveren eller siger nej og rejser sig)
Men han gør jo stadig når vi ikke er der, og det har resulteret i en naboklage. Nabo sagde at han gør konstant når vi ikke er hjemme.
Jeg tror ikke han har alene hjemme problemer, han hverken roder eller ødelægger noget og spiser oss når han er alene.
Når han er alene er han i soveværelset (hvor han helst vil opholde sig) med sin kurv, sit legetøj (bamser han sover med) mad og vand og får et tyggeben/stykke kallun han kan hygge med.
Hvad fanden gør jeg? Hvor kan jeg træne ham til at tie stille når jeg ikke er der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han gør og gør
  • #1   17. jul 2008 Åh det lyder da ulideligt.

    Men jeg tror altså han har noget adskillelsesangst siden han gør når han er alene hjemme, selvom han ikke ødelægger noget.

    Måske noget alene hjemme øvelse, hvor han bliver vant til at være lidt mere selvstændig.


  • #5   17. jul 2008 Han har været alene hjemme fra hvalp af (med masser af alene hjemme træning) og det er først nu det har givet problemer (første klage)
    Ulven: det er fint nok du fortæller mig hvad jeg gør forkert, men har du ikke nogle forslag til hvad jeg kan gøre rigtigt? Grunden til at jeg har brugt den samme metode så længe er jo netop fordi jeg ikke ved hvad jeg ellers skal gøre? Jeg roser oss så snart han er stille.


  • #6   17. jul 2008 Adam: der er musik. Netop af samme årsag. Vil oss teste med webcam for at se hvor slemt det er (naboen er nemlig en kugle af den anden verden)

  • #7   17. jul 2008 Trine: vi er godt nok lige flyttet (dog ind i en lejlighed han har boet på halvtid i de sidste 5mdr) Han gør i ca 10sek når man går og så blir der stille (står og lytter ved døren når jeg går) men han begynder så åbenbart i løbet af dagen.
    Altså jeg vil mene at der er de grænser der skal være, forstået på den måde at han er en del af flokken, under os men ikke underkuet. Han gør som der blir sagt med "ned", "nej", man kan ta mad fra ham í den dur. Og ja han er selvstændig og stædig vil jeg sige. Man kan f.eks sagtens sætte ham udenfor en butik eller lade ham sidde i bilen.
    Tror han gør når der er lyde i bygningen mere end det er fordi han kalder på os. Men kan selvfølgelig godt være at angsten kommer senere. Men burde han ikke gø så snart man går?


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #8   17. jul 2008 Julie P

    Jeg har ingen gode råd at give dig.... men kan fortælle at en pomerania er en meget vokal hund... det er den fra naturens side... selvfølgelig er der undtagelser der ikke siger meget... men det at de gø´er, er mere naturligt end den stille af slagsen... Det fortalte de vel dig da du købte hunden.... eller du læste dig til det....
    Jeg har selv papilloner... og de høre også ind under det vokale...
    Vi bor heldigvis på landet... så naboklager kommer der ikke her... men gø´er... det gør de hver gang de kan høre vi kommer hjem.... så ved faktisk ikke hvor meget de gør det når vi ikke er hjemme...
    Er med her på en lu´er for er meget modtagelig for gode råd....


  • #9   17. jul 2008 Lena: Jeg ved at det er en larme-hund. Men ja det dur bare ikke. Det er jo ikk så'n at han skal blive tavs, bare mindre larmende. Og helst kun når vi er hjemme.
    Trine: Han er alene fra kl8 til gennemsnit 15. Om morgenen får han en kort tur (så han ikke blir alt for kørt op) på ca 10min, så får han en flaske med godbidder og tyggeben, når vi kommer hjem, går vi med ham en lang tur, træner hver anden dag ca. (kunster vil nogen nok kalde det) og ellers spiller vi fodbold med ham. Så går vi igen inden vi skal i seng. Det er så'n ca hans dag.


  • #10   17. jul 2008 Det kunne være at hvis i brugte lidt mere tid på at kører ham træt om morgnen, så ville han sove når han er alene hjemme...
    Så muligvis en 20-30 min gåtur, og eventuelt med søg efter mad i græsset, så han bliver træt mentalt...
    - i kan også bare lade ham søge sin mad på gulvet om morgenen.


  • #11   17. jul 2008 Eva: har bare fået anbefalet ikke at lave alt for meget med ham om morgenen så han kommer op i gear. Og han har mad stående fremme hele tiden. Men kan selvfølgelig prøve med godbidder.

  • #12   17. jul 2008 Min hund gøede ufattelig meget lige efter vi flyttede. Det er simpelthen ulideligt at høre på.
    Jeg valgte at kontakte en adfærdsbehandler, da hans alene hjemme problemer også kom tilbage.
    Først fik jeg besked på at ignorere ham. Det havde ik den store effekt, så næste skridt var at hente ham når han løb hen til døren for at gø, og så holde ved halsbåndet indtil han faldt til ro.
    Idag har jeg stort set ingen problemer med at han gør. Kun hvis der kommer nogen, og det er også fint nok med mig.
    Det skal dog lige siges at min hund gjorde det fordi han stresser meget let, og det er også der hans andre problemer stammer fra.
    Førhen kaldte jeg ham altid hen til mig når han gøede, og det fik ham også til at holde mund, men ubevidst belønnede jeg ham for at gø, fordi han netop gjorde det fordi han ville ha min opmærksomhed. (tit løb han frem og tilbage mellem mig og døren)

    Forresten så kommer hunden ik op i gear af at søge efter sin mad. Tværtimod så er det afstressende.
    Og fordi hunden har alene hjemme problemer, så betyder det ik nødvendigvis at den ødelægger noget:)


Kommentér på:
Han gør og gør

Annonce