{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Han gør og gør og gør :( {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Håber I kan hjælpe..
Jeg har lille Albert på ca 4 måneder. Og jeg er ved at få tinitus af hans gøen. I DØGNDRIFT!
Hver gang der er en dør der åbnes gør han, hver gang der er den mindste lyd gør han ! Og tror folk omkring er ved at bli godt træt af det.. smiley
Når jeg så siger nej, så gør han, eller piver endnu højere..
Hvad kan jeg gøre for at træne ham, eller lære ham ikke at gø?
Jennifer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han gør og gør og gør :(
  • #1   22. feb 2010 Det bedste er at rose ham når han gør - Han gør bare opmærlsom på at der er nogen, og når du skælder ud/siger nej vil han bare gø endnu mere, når nu du overser det han gør dig opmærksom på.
    Ros ham når han gør - gå ud og kig og sige "evt. der er ikke nogen".
    Efter et stykke tid (en uge til et par måneder) behøvber du ikke længere gå ud og kigge, men bare sig "der er ikke nogen".

    Noget andet du kan gøre er at lære ham at gø på kommando, og derefter lære ham at stoppe med at gø på kommando.


  • #2   22. feb 2010 Albert er ved at finde ud af hvem han er, og hvor han passer ind.

    Når der er en lyd som han gør af, er det oftest fordi han er usikker, og så er det bedste forsvar at gø.

    Det du kan gøre er, at sæt dig og træn med ham. Når han gør siger du højt med fast stemme ARRRR. ( arrr er den lyd han hørte fra hans hundemor når han gjorde noget han ikke måtte)
    Når han holder mund og har focus på dig giver du ham en godbid og roser ham.

    Denne metode virkede rigtig godt for mig. Så måske den også kunne have en god effekt for dig.


  • #3   22. feb 2010 Rose ham? Opfordre jeg ham så ikke til at det er rigtig at gø ?
    Jeg plejer at åbne døren så han kan se at der ikke er nogen, og sige, der kommer ingen.. smiley
    Men synes det er blevet værre..
    Skal jeg lære ham at halse, og hvordan lære jeg ham så at stoppe?
    Ved godt jeg lyder helt dum, men er så blank smiley


  • #4   22. feb 2010 Pædagogen Joan K
    1000 tak.. Det vil jeg helt sikkert prøve.. smiley


  • #5   22. feb 2010 Plejer du at åbne døren når han halser? Så lære du ham, at når han halser får han opmærksomhed ;o) Lige nu øver jeg med min Victor;-)

    1:Når han halser for at få opmærksomhed, skal du ignorere ham, indtil han er faldet til ro og er stille. Undgå øjenkontakt og læg armene over kors, så han ikke kan se dine hænder.

    2: Når han er stille, bruger du kommandoen "stille" og belønner ham med en godbid, ros og opmærksomhed. Når han har forstået sammenhængen mellem "stille" og belønningen, vil han begynde at adlyde.

    Det er hvad jeg øver og vi er nu kommet til at han stopper når vi siger stille.


  • #6   22. feb 2010 R.I.P mors skønne prinsesse G- Når du skal lære ham at gø på kommando, tier du ham til at gø, ved endten at holde en godbid over ham så han ikke kan nå den, og når han har prøvet alt og ikke får godbiden vil han begynde at gø, hvilket udløser godbidden. Når han har fanget hvad det går ud på, kan du sætte kommando på. Nu kan du bruge kommandoen til at få ham til at gø, og når han så gør, beder du ham om at lade være ved at sige et bestemt "stop" eller "slut" (eller hva kommando du vil bruge), og når han stopper udløser det en godbid :o)... (Tanja J- Intet personligt...)...men ved altså ikke om jeg vil bruge den med at rose og åbne døre hver gang han gør, da det forskærker trangen til at gø. Han opnår den reagtion han ønsker ved at gø, og derved er der ingen grund til at stoppe. Den med "stop-kommandoen" eller den med at distrahere hunden med en høj lyd og derefter rose for ikke at gø, er de to ting vi har brugt her hjemme, og det virker (det meste af tiden) :o)

  • #7   22. feb 2010 Anne H. P
    Ja, det havde jeg slet ikke tænkt over.. Jeg må bare i gang med en masse godbidder, og en masse tålmodighed smiley

    Michelle B:
    Må prøve.. Er villig til at prøve alt for at få tinitussen væk herhjemme smiley


  • #8   22. feb 2010 R.I.P mors skønne Prinsesse G
    Råd er der mange af, og jeg håber at mit råd virker lige så godt for dig som det gjorde for mig.

    Hust tålmodighed er en dyd, og ofte medvirkende til at man får grå hår i hovedet... ;o)


  • #9   22. feb 2010 R.I.P- Ja det kan jeg godt forstå. Vi var også klar til at stå på hovedet med bananskralder ud af ørene og drikke et stort glas brandevin, hvis bare det fik hunden til at HOLDE MUUUND :-D... Det virkede for os, held og lykke med det.

    Potedask her fra


  • #10   22. feb 2010 Man skal heller ikke åbne døren.
    Når Bine gør, og vi kan se lyset er tændt uden for går JEG ud til bagdøren og lige kigger ud af vinduet for at tjekke at der ikke er nogen hvorefter vi siger f.eks. "godt lille Bine, men der er ikke nogen", og vi går ind og sætter os igen.
    Hun får ros for at advare os om at der måske er nogen, og så skal vi nok tage over.
    hvis hun gør, og lyset ikke er tændt siger vi bare "der er ikke nogen". Ikke noget med at skælde ud eller sige nej, da hun jo trods alt høre en del bedre end og, og der sagtens kan være lyde som kun hun kan høre.
    Vi skælder derfor aldrig ud når hun gør - Hun advare jo blot flokken/læederen hvorefter vi tager over...


  • #11   22. feb 2010 Undskyld de mange stavefejl :o)

  • #12   22. feb 2010 Det er oss i orden at han markerer at han kan hører noget smiley Men han gør og gør og gør smiley Og der er jo ingen grund til at gø fordi vinden bevæger sig.. Mere det jeg vil frem til smiley
    Stavefejl er gratis, så dem skal du ikke undskylde for smiley


  • #13   23. feb 2010 Jeg har læst alle div råd, men ingen af dem virker her, vi må blot indse at vores hund gør af stortset alt.
    Han er fuldkommen ligeglad med godbidder og legetøj, han vil gø og dermed basta.
    Vi har trænet siden han begyndte på dette som ca 3 mdr uden held.
    Han går kun rundt og venter på en lyd og kommer der ikke nogen, ja så gør han såmænd alligevel, uden grund.
    Han bliver stimuleret det han skal, han trænes det han skal, så se i øjnene at nogen hunde bare er sådan.
    Vi har to mere, der så absolut ikke opfører sig sådan.


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #14   23. feb 2010
    Så udsendelsen på TV2 "Det er hunden eller mig" med Victoria stilwel, hvor hun var hos en familie hvor hundene gøede når de havde besøg, hun gjorde det at hun sammen med familien forlod rummet så hunden var alene tilbage til den holdt op med at gø. Ligeså snart den holdt op kom de ind igen , senariet gentog sig en del gange men til sidst forstod hundene at hvis de ikke gøede så blev menneskene i lokalet.
    Din siteration er ikke helt den samme men jeg tror metoden også kunne virke for dig.



  • #15   23. feb 2010 amanda med de 3 krudtugler- Jeg tror at man kan træne alle hunde til alt muligt hvis man bare finder den metode der virker for den hund :o). Har selv et trække problem med min hund, hvor jeg endnu ikke har fundet den metode der virker for ham, men jeg ved at der er noget der virker, jeg har ikke tænkt mig at give op :o).

  • #16   23. feb 2010 Henrik P
    Det var ihvertfald et forsøg værd smiley Det vil jeg prøve.. Tak ! smiley


  • #17   23. feb 2010 Michelle B
    Når jeg finder metoden skal jeg gerne give den vidre, indtil da må vi bruge de trik vi har hørt om, lært og set, og så ellers tage høreværn på:)

    Ps: Vi har også givet naboen et høreværn.gg


  • #18   24. feb 2010 Amanda med de 3 krudtugler- Nåh! Det lød bare som om i havde opgivet helt. Jeg havde ikke fanget den med at i stadig prøver alt muligt :o) Min fejl :o)
    Høreværn til naboen...kunne altså ikke lade være med at smile da jeg læste det haha smiley


  • #19   24. feb 2010 hehe man må jo være kreativ:o)
    Nej vi opgiver ikke, kan være naboen gør, men så må de finde en anden bolig:)


  • #20   25. feb 2010 amanda- Ja dyrene i første række, derefter kommer naboen hæhæ

Kommentér på:
Han gør og gør og gør :(

Annonce