865 visninger
|
Oprettet:
Han gør og gør og gør :( {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber I kan hjælpe..
Jeg har lille Albert på ca 4 måneder. Og jeg er ved at få tinitus af hans gøen. I DØGNDRIFT!
Hver gang der er en dør der åbnes gør han, hver gang der er den mindste lyd gør han ! Og tror folk omkring er ved at bli godt træt af det..
Når jeg så siger nej, så gør han, eller piver endnu højere..
Hvad kan jeg gøre for at træne ham, eller lære ham ikke at gø?
Jennifer
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Ros ham når han gør - gå ud og kig og sige "evt. der er ikke nogen".
Efter et stykke tid (en uge til et par måneder) behøvber du ikke længere gå ud og kigge, men bare sig "der er ikke nogen".
Noget andet du kan gøre er at lære ham at gø på kommando, og derefter lære ham at stoppe med at gø på kommando.
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Når der er en lyd som han gør af, er det oftest fordi han er usikker, og så er det bedste forsvar at gø.
Det du kan gøre er, at sæt dig og træn med ham. Når han gør siger du højt med fast stemme ARRRR. ( arrr er den lyd han hørte fra hans hundemor når han gjorde noget han ikke måtte)
Når han holder mund og har focus på dig giver du ham en godbid og roser ham.
Denne metode virkede rigtig godt for mig. Så måske den også kunne have en god effekt for dig.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Jeg plejer at åbne døren så han kan se at der ikke er nogen, og sige, der kommer ingen..
Men synes det er blevet værre..
Skal jeg lære ham at halse, og hvordan lære jeg ham så at stoppe?
Ved godt jeg lyder helt dum, men er så blank
dec 2008
1000 tak.. Det vil jeg helt sikkert prøve..
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Svar: 295
1:Når han halser for at få opmærksomhed, skal du ignorere ham, indtil han er faldet til ro og er stille. Undgå øjenkontakt og læg armene over kors, så han ikke kan se dine hænder.
2: Når han er stille, bruger du kommandoen "stille" og belønner ham med en godbid, ros og opmærksomhed. Når han har forstået sammenhængen mellem "stille" og belønningen, vil han begynde at adlyde.
Det er hvad jeg øver og vi er nu kommet til at han stopper når vi siger stille.
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 653
dec 2008
Ja, det havde jeg slet ikke tænkt over.. Jeg må bare i gang med en masse godbidder, og en masse tålmodighed
Michelle B:
Må prøve.. Er villig til at prøve alt for at få tinitussen væk herhjemme
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Råd er der mange af, og jeg håber at mit råd virker lige så godt for dig som det gjorde for mig.
Hust tålmodighed er en dyd, og ofte medvirkende til at man får grå hår i hovedet... ;o)
apr 2009
Potedask her fra
maj 2007
Når Bine gør, og vi kan se lyset er tændt uden for går JEG ud til bagdøren og lige kigger ud af vinduet for at tjekke at der ikke er nogen hvorefter vi siger f.eks. "godt lille Bine, men der er ikke nogen", og vi går ind og sætter os igen.
Hun får ros for at advare os om at der måske er nogen, og så skal vi nok tage over.
hvis hun gør, og lyset ikke er tændt siger vi bare "der er ikke nogen". Ikke noget med at skælde ud eller sige nej, da hun jo trods alt høre en del bedre end og, og der sagtens kan være lyde som kun hun kan høre.
Vi skælder derfor aldrig ud når hun gør - Hun advare jo blot flokken/læederen hvorefter vi tager over...
maj 2007
dec 2008
Stavefejl er gratis, så dem skal du ikke undskylde for
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Han er fuldkommen ligeglad med godbidder og legetøj, han vil gø og dermed basta.
Vi har trænet siden han begyndte på dette som ca 3 mdr uden held.
Han går kun rundt og venter på en lyd og kommer der ikke nogen, ja så gør han såmænd alligevel, uden grund.
Han bliver stimuleret det han skal, han trænes det han skal, så se i øjnene at nogen hunde bare er sådan.
Vi har to mere, der så absolut ikke opfører sig sådan.
aug 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
Så udsendelsen på TV2 "Det er hunden eller mig" med Victoria stilwel, hvor hun var hos en familie hvor hundene gøede når de havde besøg, hun gjorde det at hun sammen med familien forlod rummet så hunden var alene tilbage til den holdt op med at gø. Ligeså snart den holdt op kom de ind igen , senariet gentog sig en del gange men til sidst forstod hundene at hvis de ikke gøede så blev menneskene i lokalet.
Din siteration er ikke helt den samme men jeg tror metoden også kunne virke for dig.
apr 2009
dec 2008
Det var ihvertfald et forsøg værd Det vil jeg prøve.. Tak !
jul 2008
Når jeg finder metoden skal jeg gerne give den vidre, indtil da må vi bruge de trik vi har hørt om, lært og set, og så ellers tage høreværn på:)
Ps: Vi har også givet naboen et høreværn.gg
apr 2009
Høreværn til naboen...kunne altså ikke lade være med at smile da jeg læste det haha
jul 2008
Nej vi opgiver ikke, kan være naboen gør, men så må de finde en anden bolig:)
apr 2009
Han gør og gør og gør :(